Gå til innhold

Sender du barnet i bhg hvis du er syk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har hostet og klagd gjennom natta, vært pjusk og hatt rennende nese, men etterhvert ville hun leke litt, så derfor ble jeg usikker :)

ts

Anonymkode: 886b0...919

Dette var utslagsgivende for meg, denne ungen hadde jeg holdt hjemme - når sykdom (alvorlig eller lett) har gått ut over nattesøvnen så bør hn bli hjemme.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er også litt sykt, masse snørr og hoster en del, men ikke så ille som foreldren :) 

ts

Da hadde jeg hatt barnet hjemme. Men det hadde blitt mye TV. Men føler med deg. God bedring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med snørr og hoste, ville jeg sendt.. Men hentet tidligere? Tatt smertestillende og sovet leeenge, og deretter hentet og forhåpentligvis følt meg mye bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Teatrica skrev:

Dette var utslagsgivende for meg, denne ungen hadde jeg holdt hjemme - når sykdom (alvorlig eller lett) har gått ut over nattesøvnen så bør hn bli hjemme.

Det er jeg enig med deg i. Hvis barnet har sovet dårlig, vært våken og hostet og klaget om natta, da tenker jeg at barnet bør holdes hjemme. En dag i barnehagen med høyt aktivitetsnivå og utetid er slitsomt for barnet hvis det har vært dårlig om natta og sovet lite. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Hvis du som aleneforsørger er syk, barnet er litt syk men allmenntilstanden er bra, lar du barnet bli hjemme fra barnehagen da?

Hvis jeg er syk og barnet er frisk er det en selvfølge at barnet sendes i barnehagen. Er jeg så syk at jeg ikke klarer å komme meg på jobb klarer jeg heller ikke aktivisere et barn en hel dag. Eller kan si det på en annen måte: er jeg istand til å ivareta barnet en hel dager jeg ikke syk nok til å holde meg hjemme fra jobb.

Anonymkode: 4c174...f8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sett an både egen form og barnets form. I verste fall er det jo bare å hente barnet igjen. Men barnet bør ikke være smittsomt, da!

Anonymkode: e2244...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Barnet er også litt sykt, masse snørr og hoster en del, men ikke så ille som foreldren :) 

ts

Da holder jeg barnet hjemme. Misvisende overskrift. 

Anonymkode: bd198...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg er syk og barnet er frisk er det en selvfølge at barnet sendes i barnehagen. Er jeg så syk at jeg ikke klarer å komme meg på jobb klarer jeg heller ikke aktivisere et barn en hel dag. Eller kan si det på en annen måte: er jeg istand til å ivareta barnet en hel dager jeg ikke syk nok til å holde meg hjemme fra jobb.

Anonymkode: 4c174...f8c

Man kan faktisk ha høy feber og likevel måtte ivareta et sykt barn hjemme. Betyr ikke at man skulle vært på jobb av den grunn. 

Anonymkode: bd198...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hoster og snørret en del. Sender han i barnehagen så lenge allmenntilstanden er bra og han ikke har feber. «Vi tåler litt snørr» har barnehagen sagt. 
Har dratt hjem og lagt meg med god samvittighet. Er det ille så ringer barnehagen 🤷‍♀️

Anonymkode: e634e...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...