AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Del Skrevet 11. november 2019 Hvis du som aleneforsørger er syk, barnet er litt syk men allmenntilstanden er bra, lar du barnet bli hjemme fra barnehagen da? Anonymkode: 886b0...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #2 Del Skrevet 11. november 2019 Eh, nei. Da sender jeg lykkelig barnet i barnehage. Hva godt skulle det føre til å ha han hjemme med en syk mor? Anonymkode: 0f307...e5a 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Del Skrevet 11. november 2019 Hvis jeg er så syk at jeg er hjemme fra jobb, så sender jeg jo han i barnehagen. Anonymkode: 4afee...484 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 11. november 2019 #4 Del Skrevet 11. november 2019 Spesielt når jeg var syk, sendte jeg barnet i barnehagen - er man syk trenger man å slappe av og passe på seg selv, ikke et krevende barn. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Del Skrevet 11. november 2019 Det varierte, ofte hjemme Anonymkode: 41644...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Del Skrevet 11. november 2019 4 minutter siden, Teatrica skrev: Spesielt når jeg var syk, sendte jeg barnet i barnehagen - er man syk trenger man å slappe av og passe på seg selv, ikke et krevende barn. Men er barnet sykt så trenger jo det også det samme som deg! Anonymkode: 2b6df...080 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 11. november 2019 #7 Del Skrevet 11. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er barnet sykt så trenger jo det også det samme som deg! Anonymkode: 2b6df...080 Oi, sorry - jeg overså helt det som sto at barnet også var litt sykt... Da hadde jeg holdt barnet hjemme, hvis det var det jeg hadde gjort hvis jeg selv ikke var sykt. Det er vurderingen av barnet som hadde gått først i dette tilfellet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #8 Del Skrevet 11. november 2019 Barnet er også litt sykt, masse snørr og hoster en del, men ikke så ille som foreldren ts Anonymkode: 886b0...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #9 Del Skrevet 11. november 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er barnet sykt så trenger jo det også det samme som deg! Anonymkode: 2b6df...080 Barnet er småsyk med bra allmenntilstand, da sender jeg i barnehagen. Anonymkode: 0f307...e5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 11. november 2019 #10 Del Skrevet 11. november 2019 Vis barnet er sykt får det være hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #11 Del Skrevet 11. november 2019 Hvis det kun dreier seg om hoste og snørr men med god allmenntilstand (god nok til å holde ut en barnehagedag) så hadde jeg sendt barnet i barnehagen. Hvis formen til barnet er mer tvilsom hadde vi vært hjemme sammen og tatt det helt rolig. Anonymkode: 45808...b40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoren Skrevet 11. november 2019 #12 Del Skrevet 11. november 2019 Jeg hadde gjort det, man blir ikke noe bedre av å la ungen være hjemme i alle fall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Connie80 Skrevet 11. november 2019 #13 Del Skrevet 11. november 2019 God allmenntilstand er det viktigste ! Om barnet er i god form hjemme, men du er usikker på om barnehage blir slitsomt så be de ansatte om å ha lav terskel for å ringe deg. I en aktiv barnehage-hverdag oppdager de fort om barnet ikke er i vanlig god form. God bedring ! 🙂 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #14 Del Skrevet 11. november 2019 1 time siden, Connie80 skrev: God allmenntilstand er det viktigste ! Om barnet er i god form hjemme, men du er usikker på om barnehage blir slitsomt så be de ansatte om å ha lav terskel for å ringe deg. I en aktiv barnehage-hverdag oppdager de fort om barnet ikke er i vanlig god form. God bedring ! 🙂 Beste svar hittil. Man setter da barnets beste først. Anonymkode: e113b...94a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #15 Del Skrevet 11. november 2019 Sender selvfølgelig ikke et sykt barn i bhg. Men ser det er enkelte idiotforeldre som gjør det, de bryr seg ikke om ansatte eller andre unger blir smittet. Anonymkode: acc47...854 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #16 Del Skrevet 11. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du som aleneforsørger er syk, barnet er litt syk men allmenntilstanden er bra, lar du barnet bli hjemme fra barnehagen da? Anonymkode: 886b0...919 Har ved et par anledninger sendt barnet i bhg fordi jeg har vært så vanvittig dårlig selv. Jeg sier alltid til de i bhg at de bare må ringe om hn blir dårligere. Som regel har jeg fått høre etterpå at barnet snørrer litt, men formen har vært fin. Anonymkode: c19ea...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. november 2019 #17 Del Skrevet 11. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du som aleneforsørger er syk, barnet er litt syk men allmenntilstanden er bra, lar du barnet bli hjemme fra barnehagen da? Anonymkode: 886b0...919 Om barnet ikke har feber og allmenntilstanden er bra så ville jeg sendt det, med mindre det hadde noe smittsomt som kusma e.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 11. november 2019 #18 Del Skrevet 11. november 2019 Altså, videre i skolelivet og arbeidslivet så kan man ikke ha fravær bare fordi man snørrer og hoster litt - man er også sjelden smittsom i denne perioden. Hvis ikke arbeidsplassen har helt spesielle regler å ta hensyn til i forhold til smittefare, må man regne med å gå både på skole og jobb selv om man ikke er helt tipp topp. Derfor kan man fint vurdere dette ut fra barnets allmenntilstand, selv om visse her tydeligvis mener at dette grenser til en bekymringsmelding til barnevernet... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #19 Del Skrevet 11. november 2019 Sender ikke en småsyk unge i bhg uansett form selv (noe jeg kan bekrefte da jeg de siste dagene har passet to små barn som er på slutten av en barnesykdom og dermed litt tufse og småsyke, mens jeg selv har fått bihulebetennelse, øyebetennelse (tenke seg til, to bhgbarn i huset og den eneste med øyekatarr er mor) og feber. Lite behagelig for å si det sånn. Dersom barna er forkjøla, da går de i bhg, men altså ikke ved sykdom. Nå vet ikke jeg hvor grensa di mellom forkjølet og litt syk går, så det er mulig vi hadde sendt de samme barna i bhg men bruker ulike definisjoner på det. Anonymkode: 4abde...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #20 Del Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sender ikke en småsyk unge i bhg uansett form selv (noe jeg kan bekrefte da jeg de siste dagene har passet to små barn som er på slutten av en barnesykdom og dermed litt tufse og småsyke, mens jeg selv har fått bihulebetennelse, øyebetennelse (tenke seg til, to bhgbarn i huset og den eneste med øyekatarr er mor) og feber. Lite behagelig for å si det sånn. Dersom barna er forkjøla, da går de i bhg, men altså ikke ved sykdom. Nå vet ikke jeg hvor grensa di mellom forkjølet og litt syk går, så det er mulig vi hadde sendt de samme barna i bhg men bruker ulike definisjoner på det. Anonymkode: 4abde...524 Barnet har hostet og klagd gjennom natta, vært pjusk og hatt rennende nese, men etterhvert ville hun leke litt, så derfor ble jeg usikker ts Anonymkode: 886b0...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå