AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #21 Skrevet 11. november 2019 Ok? Den må du utdype litt. Ts Anonymkode: a9907...4e5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #22 Skrevet 11. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha pratet en del om det med venninner får jeg overhode ikke inntrykk av at menn er kresne. Ser heller ut som mye av problemet er at de ikke er kresne i det hele tatt, og sender meldinger nesten uansett hvordan dama ser ut eller hva hun skriver. For moro skyld laget jeg et par dameprofiler på dating-sider, helt uten innhold. Verken tekst eller bilde. Jammen tikker ikke inn meldingene likevel. Virker som kjønn, alder og bosted er nok info for mange menn. Anonymkode: 19857...a71 Ja men det er for sex da....der tar de alt hehehe Anonymkode: b30bc...99e 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #23 Skrevet 11. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men det er for sex da....der tar de alt hehehe Anonymkode: b30bc...99e Skal jeg som mann da automatisk regne med at damene som sveiper min anonyme profil, kun er ute etter sex? Så langt har jeg ikke indikasjoner på det. Anonymkode: 1692f...472
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #24 Skrevet 11. november 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Er bare nyskjerrig som dame. Leser om flere menn her som sier de har lite treff/besøk på sine profiler. [...] Ut fra disse kommentarene så ser det jo ut som menn vasser i tilbud?? Anonymkode: a9907...4e5 Kanskje det ikke er de samme mennene? Anonymkode: 3e737...692 1
Gjest Sirkelen Skrevet 11. november 2019 #25 Skrevet 11. november 2019 Datingsider er en rimelig deprimerende opplevelse for så godt som alle.
Anonymburker Skrevet 11. november 2019 #26 Skrevet 11. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det kjekke menn som vasser i tilbud. Tror det gjerne er disse som også utvikler en bruk og kast mentalitet. Men hva er alternativet liksom? En voksen unge som gamer og tar minimalt vare på seg selv? Anonymkode: 12a60...8a8 Tror at alle som ikke er en klassisk kjekkas er en voksne unger som gamer? Og ikke tar vare på seg selv?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #27 Skrevet 11. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: hva betyr dette? alt dette betyr at kvinner stiller mye større krav til menn enn menn stiller til kvinner. Anonymkode: f38bf...ad5 Det er ikke noe negativt å stille krav angående funksjonsnivå, intelligens og generelle evner. Det at menn kun stiller krav til utseende når de ser etter partner, bidrar jo bare til å redusere kvinner til objekter uten innhold. Hvem vil bli valgt som partner kun fordi man er søt, har en fin kropp, er passe sexy o.l.? Det sier jo INGENTING om deg som menneske. At du er istand til å jobbe, har selvdisiplin til å fullføre en utdanning, klarer å bidra i samfunnet, sier jo mye om deg som individ, dine holdninger, dine verdier. Det er ikke noe negatitv å stille krav til den man skal leve livet med. Men det må være krav som har mening bak seg. Det gir fint lite mening å kreve at partneren primært skal være pen. Menn reduserer også seg selv til objekter ved å kun fokusere på partnerens utseende. De forteller dermed at de tittere, glanere, fikserte på èn ting, og de har ikke noe å bidra med av faktisk verdi, som er viktig for å skape et sunt, varig forhold. Anonymkode: 15f7c...864 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #28 Skrevet 11. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke noe negativt å stille krav angående funksjonsnivå, intelligens og generelle evner. Det at menn kun stiller krav til utseende når de ser etter partner, bidrar jo bare til å redusere kvinner til objekter uten innhold. Hvem vil bli valgt som partner kun fordi man er søt, har en fin kropp, er passe sexy o.l.? Det sier jo INGENTING om deg som menneske. At du er istand til å jobbe, har selvdisiplin til å fullføre en utdanning, klarer å bidra i samfunnet, sier jo mye om deg som individ, dine holdninger, dine verdier. Det er ikke noe negatitv å stille krav til den man skal leve livet med. Men det må være krav som har mening bak seg. Det gir fint lite mening å kreve at partneren primært skal være pen. Menn reduserer også seg selv til objekter ved å kun fokusere på partnerens utseende. De forteller dermed at de tittere, glanere, fikserte på èn ting, og de har ikke noe å bidra med av faktisk verdi, som er viktig for å skape et sunt, varig forhold. Anonymkode: 15f7c...864 Men kvinner har jo langt høyere krav til utseende enn menn har og? En mann som er lav og tynn feks vil aldri ha sjans på tinder, uansett hva han ellers måtte ha å fare med. Anonymkode: 164d8...ae0
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #29 Skrevet 11. november 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kvinner har jo langt høyere krav til utseende enn menn har og? En mann som er lav og tynn feks vil aldri ha sjans på tinder, uansett hva han ellers måtte ha å fare med. Anonymkode: 164d8...ae0 Enn ei dame som er høy og tjukk da, tror du hun har så mye sjans? Husk også at mange menn ikke ønsker seg en partner som har høyere utdanning. Så damer som har mye å fare med, blir faktisk valgt vekk nettopp pga det! Hårreisende. Menns sårbare ego, alt for å beskytte dette egoet som er så skjørt. Anonymkode: 15f7c...864 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #30 Skrevet 11. november 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enn ei dame som er høy og tjukk da, tror du hun har så mye sjans? Husk også at mange menn ikke ønsker seg en partner som har høyere utdanning. Så damer som har mye å fare med, blir faktisk valgt vekk nettopp pga det! Hårreisende. Menns sårbare ego, alt for å beskytte dette egoet som er så skjørt. Anonymkode: 15f7c...864 Pisspreik. Det er flere kvinner som ikke ønsker seg en mann med lavere utdanning en motsatt. majoriteten av single menn er glad for enhver mulighet de har til å bli kjent med en kvinne å stiller helt andre krav/preferanser en høyde, utdanning, sosial sirkel osv. Så hvem er mest overfladisk og har størst ego? snu på det. Hvilket kjønn baksnakker mest? Anonymkode: bb510...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #31 Skrevet 12. november 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Enn ei dame som er høy og tjukk da, tror du hun har så mye sjans? Husk også at mange menn ikke ønsker seg en partner som har høyere utdanning. Så damer som har mye å fare med, blir faktisk valgt vekk nettopp pga det! Hårreisende. Menns sårbare ego, alt for å beskytte dette egoet som er så skjørt. Anonymkode: 15f7c...864 Hva er dette for noe vas? Eksen hadde master og vurderer doktorgrad, selv har jeg bare to år etter videregående. Forrige date hadde master. Nåværende har bachelor. Utdannelse i seg selv er overhodet ikke negativt. Det jeg kan finne på å velge bort er kun enkelte utdannelser/yrker som er kjent for å tiltrekke seg litt overfladiske mennesker samt de som er kjent for mange psykopater. Jeg sveiper automatisk nei på advokater av sistnevnte årsak. Selv om det sikkert finnes mange advokater som ikke er det, så er prosentandelen nærmest absurd høy. Har vært borti ei som var psykopat tidligere, og det frister mildt sagt ikke til gjentagelse da slike mennesker ikke egner seg til å omgås andre. Anonymkode: 1c1e1...9e2
Druid Skrevet 12. november 2019 #32 Skrevet 12. november 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er bare nyskjerrig som dame. Leser om flere menn her som sier de har lite treff/besøk på sine profiler. Og at det er mye vanskeligere for menn å komme i kontakt med damer, enn det er for oss damer. Tror på det til en hvis grad. Hva med alle de som kommenterer jenter som er på date med noen at... he is not into you... han har deg som back up plan, han dater andre.... Ut fra disse kommentarene så ser det jo ut som menn vasser i tilbud?? Anonymkode: a9907...4e5 Ca 20 % av menn vasser i tilbud. 20% av disse igjen, er den typen kvinner vil ha. Det er de 20% av 80% som ønsker det samme som 80% kvinner, som sutrer over kvinner. Vi 80% av 80% er de som kapitulerer i en eller annen forståelse av at relasjon er en samfunnskonstruksjon vi er lært opp til å verdsette, som ikke har noen egentlig funksjon og er kritisk til hvor ukritisk man promoterer denne. Det er stort sett identisk på kvinne siden.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #33 Skrevet 12. november 2019 27 minutter siden, Druid skrev: Vi 80% av 80% er de som kapitulerer i en eller annen forståelse av at relasjon er en samfunnskonstruksjon vi er lært opp til å verdsette, som ikke har noen egentlig funksjon og er kritisk til hvor ukritisk man promoterer denne Kritiske, hmm. Vil vel anta at 80% av 80% av 80% ikke tenker en døyt om hvordan den promoteres. Lenge leve Pareto. Anonymkode: 1692f...472 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #34 Skrevet 12. november 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg som mann da automatisk regne med at damene som sveiper min anonyme profil, kun er ute etter sex? Så langt har jeg ikke indikasjoner på det. Anonymkode: 1692f...472 Nei for du er mann. Kvinner er ute etter noe mer enn sex men menn er ikke det. Anonymkode: b30bc...99e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #35 Skrevet 12. november 2019 4 timer siden, Druid skrev: Ca 20 % av menn vasser i tilbud. 20% av disse igjen, er den typen kvinner vil ha. Det er de 20% av 80% som ønsker det samme som 80% kvinner, som sutrer over kvinner. Vi 80% av 80% er de som kapitulerer i en eller annen forståelse av at relasjon er en samfunnskonstruksjon vi er lært opp til å verdsette, som ikke har noen egentlig funksjon og er kritisk til hvor ukritisk man promoterer denne. Det er stort sett identisk på kvinne siden. Tull. Og det vet du jævlig godt. Hadde menn gått etter flere kvinner enn topp ti instababes så hadde ingen mann vært singel. Det er dere som rett og slett er for kravstore, det ser man jo i alle tråder her inne. Damer over 30 er uaktuelle,damer som veier 5kg for mye er uaktuelle,damer over 175 er uaktuelle osv. Krav krav krav men vi er liksom kravstore?? Anonymkode: b30bc...99e 2
Druid Skrevet 12. november 2019 #36 Skrevet 12. november 2019 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull. Og det vet du jævlig godt. Hadde menn gått etter flere kvinner enn topp ti instababes så hadde ingen mann vært singel. Det er dere som rett og slett er for kravstore, det ser man jo i alle tråder her inne. Damer over 30 er uaktuelle,damer som veier 5kg for mye er uaktuelle,damer over 175 er uaktuelle osv. Krav krav krav men vi er liksom kravstore?? Anonymkode: b30bc...99e Alle har krav, og mange av kravene er irrasjonelle fra andres ståsted. Jeg ser ingen poeng med noen av kravene du spesifiserer, men jeg vet at det finnes mange som har dem. Jeg har ingen andre krav enn at hun skal like sex, og idet du forstår konsekvensene av den påstanden, vil du hevde at mine krav er irrasjonelle; hvilket jeg kun bruker til å konkludere med at vi er uinteressante for hverandre. Det er ikke et mål om at man ikke skal ha krav. Det er den delen av relasjonen der du setter krav til hva DU er komfortabel med; vi snakker om din egen selvrespekt. Og dette er likt fra begge kjønn; kvinner har minst like mye (irrasjonelle) krav som menn. Det i seg selv er ikke ett problem. Mesteparten av disse kravene er relativt balanserte. Unntatt de vi ikke styrer selv, som er fundamentert i vår biologiske programmering. Grunnen til at folk som hevder de aldri ville vært utro, plutselig befinner seg på Walk of shame og lurer på hva som skjedde. MITT krav, er rent biologisk; og på grunn av det , så har jeg mye større problemer enn en mann som f.eks liker familie og barn. Dette er resultatet av utvikling og likestilling. For 70 år siden, ville jeg knapt vite at det fantes en mulighet for at jeg kunne bli lykkelig basert på mine egne ønsker som mann; familie og barn var nærmest en samfunnpålagt forpliktelse som påvirket hvem du kunne møte, hvilken jobbkarriere du kunne forvente og lønnsutviklingen din. Idag er det ett reelt alternativ. Menn har opparbeidet seg RETTEN til å reflektere sin biologiske konstruksjon. Men gitt at vi ikke biologisk ikke har endret oss så veldig mye på de 70 årene, så har ikke det noen betydning for suksessen i dating markedet, snarer tvert imot. (Mitt original innlegg er relativt diskret i tallmatrial, og det er unøyaktig, selv om jeg forventet at folk forsto at alle aspekter som påvirker mennesker i praksis følger en normalfordeling.) Og siden det er en biologsk faktor som styrer dette, følger det en månefase og alderskomponent med i sluttresultatet. Men alt dette bare kompliserer budskapet om at menn og kvinner genetisk har ubeviste differenserte behov på relasjonsmarkedet som er årsaken til alt tullet vi ser på datingsidene . Endret 12. november 2019 av Druid
Gjest padawan Skrevet 12. november 2019 #37 Skrevet 12. november 2019 På 11.11.2019 den 13.26, AnonymBruker skrev: Etter å ha pratet en del om det med venninner får jeg overhode ikke inntrykk av at menn er kresne. Ser heller ut som mye av problemet er at de ikke er kresne i det hele tatt, og sender meldinger nesten uansett hvordan dama ser ut eller hva hun skriver. For moro skyld laget jeg et par dameprofiler på dating-sider, helt uten innhold. Verken tekst eller bilde. Jammen tikker ikke inn meldingene likevel. Virker som kjønn, alder og bosted er nok info for mange menn. Anonymkode: 19857...a71 Det illustrerer vel forskjellen på kvinner og menn. Kvinner vil ha mannfolk som gir de trygghet, trygghet for seg selv og eventuelle avkom mens menn i bunn og grunn vil ha noen som gir pent avkom (satt på spissen).
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #38 Skrevet 12. november 2019 På 11.11.2019 den 13.18, AnonymBruker skrev: Tror det kjekke menn som vasser i tilbud. Tror det gjerne er disse som også utvikler en bruk og kast mentalitet. Men hva er alternativet liksom? En voksen unge som gamer og tar minimalt vare på seg selv? Anonymkode: 12a60...8a8 Tror kanskje det finnes en mellomting mellom disse eksemplene? Anonymkode: fd5a8...aa0
Miklo Velka Skrevet 12. november 2019 #39 Skrevet 12. november 2019 51 minutter siden, AnonymBruker said: Krav krav krav men vi er liksom kravstore?? Anonymkode: b30bc...99e I følge mange kvinner så er menn kravstore. I følge mange menn så er kvinner kravstore. Hvem sitter på fasiten?
OnFire Skrevet 12. november 2019 #40 Skrevet 12. november 2019 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Enn ei dame som er høy og tjukk da, tror du hun har så mye sjans? Husk også at mange menn ikke ønsker seg en partner som har høyere utdanning. Så damer som har mye å fare med, blir faktisk valgt vekk nettopp pga det! Hårreisende. Menns sårbare ego, alt for å beskytte dette egoet som er så skjørt. Anonymkode: 15f7c...864 Aldri hørt om. Men skal sies at jeg lar en dame være i fred hvis hun har høy utdanning eller en høystatusjobb, fordi jeg vet at disse jevnt over har enda høyere krav enn mer ordinære damer. Jeg er ikke uinteressert, men lar dem være i fred. Null initiativ. Men hvis hun viser interesse, og jeg liker henne, så er jeg med. Endret 12. november 2019 av OnFire
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå