Gå til innhold

Utblåsing!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest LaptopPute
Just now, Misanthropis said:

Ja, men det betyr ikke at jeg gidder 😆 når jeg går rundt i nabolaget, Da kan jeg være i egen boble, ha noen på øret eller Gudvethva.

Har du hund? Lar du den bare snuse i lang line eller flexibånd bort til andre som ikke har bedt om å få hilse på deg og hunden din? For det er det som er poenget her, at alle kan spørre før hilsing skjer og la andre være i fred, noe TS gjorde men ikke ble møtt med samme respekt tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, LaptopPute skrev:

Du bidrar ikke positivt her inne. 

Jeg prøver faktisk å bidra positivt, og det ved å dele perspektivet til de som uten å mene det! Kan gjøre ting vanskelig for andre bare ved å være ute i samme gate betyr ikke det at vi mennesker alltid ser og tolker hva andre tenker og trenger...

 

Akkuratt som man her ikke vet hva dama med hunden hadde i tankene, det bare dømmes at hun er dusten her... det blir for ensidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder, og jeg passer på mine to. og jeg tar det for gitt at andre ikke skjønner eller tar hensyn til hva jeg måtte trenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
Just now, Misanthropis said:

Jeg prøver faktisk å bidra positivt, og det ved å dele perspektivet til de som uten å mene det! Kan gjøre ting vanskelig for andre bare ved å være ute i samme gate betyr ikke det at vi mennesker alltid ser og tolker hva andre tenker og trenger...

 

Akkuratt som man her ikke vet hva dama med hunden hadde i tankene, det bare dømmes at hun er dusten her... det blir for ensidig

Blir det for ensidig at hun lot hunden sin gå OVER veien BORT fra henne selv hvor hun IKKE HADDE KONTROLL for å hilse på en annen hund de IKKE KJENNER? Si meg, hva er vanskelig å forstå med oppførselen hennes her? Har man hund så skal man da ta forhåndregler. Er det rart det skjer negative ting eller?

Og hva hvis det stod et barn der da, og hun dama bare lot hunden gå bort og skremme det barnet, og barnet reagerte med å slå, også beit hunden også ble hunden avlivet? For å sette det på spissen. 

Man skal ta ansvar for hundene sine. TS tok ansvar for sin hun. Dama med hunden som lot den gå fritt over veien vekk fra henne i lang flexiline uten lås tok inget ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun tok ansvar så hadde hun fulgt opp bedre mener jeg og ikke latt seg overraske, men avverget bedre, før om det hadde trengtes.

Og jeg sier ikke hun dama her fulgte godt nok med, absolutt ikke.. det er hevet over enhver tvil! det jeg sier er at man må regne med at folk er idioter!! Hun dama kan være helt uten erfaring og ha en helt enkelt hund som aldri har støtt på problemer og dermed ikke har noe erfaring... dere må vi med erfaring ta høyde for!!! og passe enda bedre på selv spesielt når man har en hund som krever det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
Just now, Misanthropis said:

Hvis hun tok ansvar så hadde hun fulgt opp bedre mener jeg og ikke latt seg overraske, men avverget bedre, før om det hadde trengtes.

Og jeg sier ikke hun dama her fulgte godt nok med, absolutt ikke.. det er hevet over enhver tvil! det jeg sier er at man må regne med at folk er idioter!! Hun dama kan være helt uten erfaring og ha en helt enkelt hund som aldri har støtt på problemer og dermed ikke har noe erfaring... dere må vi med erfaring ta høyde for!!! og passe enda bedre på selv spesielt når man har en hund som krever det!

Hva er det du ikke forstår her? Jeg kommer ikke til å svare deg mer for du evner ikke å vise TS forståelse, og du svarer ikke på spørsmål om hva du gjør med hundene dine. TS ønsket her så vidt jeg kan forstå en utblåsning og muligens et fora for å kunne opplyse litt til andre hundeeiere om hva som er greit. Og det er aldri greit å slippe hunden bort til en annen uten å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, LaptopPute skrev:

Hva er det du ikke forstår her? Jeg kommer ikke til å svare deg mer for du evner ikke å vise TS forståelse, og du svarer ikke på spørsmål om hva du gjør med hundene dine. TS ønsket her så vidt jeg kan forstå en utblåsning og muligens et fora for å kunne opplyse litt til andre hundeeiere om hva som er greit. Og det er aldri greit å slippe hunden bort til en annen uten å spørre.

Svar så mye eller lite du vil for min del, men ulike perspektiver må både du og TS tåle i og med  at utblåsningen skjer på er FORUM ikke i en dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ikke bør gå på tur i et byggefelt med en stor, utagerende hund? Høres skremmende ut! 😱 Hva skjer om barn kommer i nærheten for eksempel? 

Anonymkode: 500ec...a3d

Jeg kjenner jeg blir så forbanna irritert på sånne idiotiske kommentarer som dette. MÅ dere hysteriske mennesker alltid trekke inn barn? Du er klar over at en hund har såpass intelligens til å se forskjell på et menneske og en annen hund? Få hodet ut av rævva di. 

Anonymkode: c7d97...999

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...