Gå til innhold

Gir dere ormekur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gir før katten hun skal på pensjonat. Dvs i år har hun fått 1 gang bare. Pga alder er hun nå mye inne

Anonymkode: afe37...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi har utekatt som fanger fugler og mus, så vi gir ormekur 2-4 i året. Vi får resept hos dyrlegen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt ormekur på 4 år. Tidligere ga jeg ormekur årlig. Etter at ormekuren ble reseptpliktig sluttet jeg. For 4 år siden var jeg hos en dyrlege som ga en ormekur for sikkerhets skyld. De siste årene har jeg brukt en dyrlege som ikke gir ormekur om det ikke er påvist orm. Den ene katten min er en ivrig jeger som spiser både mus og fugl, men jeg kan ikke se at hun har orm. Er det meningen at man skal ta noen spesielle tester hos dyrlegen for å sjekke for orm, eller holder det å følge med hjemme? Jeg blir usikker siden jeg har hørt at "alle" katter som spiser byttedyr får orm.

Anonymkode: e5666...cd5

Du ser det lett, det kommer ut små hvite ormer av rumpa. Ihvertfall kun det vi har sett på våre katter. Synd andre har overmedisinert slik at man nå må betale dobbelt så mye for å få behandlet dyra. Har selv kun gitt ved behov med alle mine katter. 

Anonymkode: b958b...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser det lett, det kommer ut små hvite ormer av rumpa. Ihvertfall kun det vi har sett på våre katter. Synd andre har overmedisinert slik at man nå må betale dobbelt så mye for å få behandlet dyra. Har selv kun gitt ved behov med alle mine katter. 

Anonymkode: b958b...16c

Når de begynner å drite og kaste opp ormer så har de gått med det LENGE! 

Anonymkode: 29978...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir kun ved påvist orm. Følger med i rompa, veier katten regelmessig og er raskt til veterinæren om det er noe. Har ikke fått kur på 8 år enda hun er utekatt. Har sett henne med fugl 1 gang. Den drepte hun, men spiste ikke. 

Å ta ormekur forebyggende er som å ta antibiotika daglig i tilfelle du skal få en infeksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, K1970 said:

Vi gir kun ved påvist orm. Følger med i rompa, veier katten regelmessig og er raskt til veterinæren om det er noe. Har ikke fått kur på 8 år enda hun er utekatt. Har sett henne med fugl 1 gang. Den drepte hun, men spiste ikke. 

Å ta ormekur forebyggende er som å ta antibiotika daglig i tilfelle du skal få en infeksjon. 

Du er en fantastisk dyreeier. Tenk om alle var like reflekterte som deg? Dessverre mange som tviholder på denne idiotien med at du SKAL gi ormekur flere ganger i året

Anonymkode: 4c3c0...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en fantastisk dyreeier. Tenk om alle var like reflekterte som deg? Dessverre mange som tviholder på denne idiotien med at du SKAL gi ormekur flere ganger i året

Anonymkode: 4c3c0...9e2

Takk! Vi har vært veldig heldige med veterinærene vi har hatt opp gjennom. De tar seg tid til å forklare nettopp slike ting så da følger vi de rådene. I tillegg ønsker vi jo å gjøre det vi kan for at pusene våre skal holde seg friske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser det lett, det kommer ut små hvite ormer av rumpa. Ihvertfall kun det vi har sett på våre katter. Synd andre har overmedisinert slik at man nå må betale dobbelt så mye for å få behandlet dyra. Har selv kun gitt ved behov med alle mine katter. 

Anonymkode: b958b...16c

Man trenger abaolutt ikke å se det lett. Det er flere typer orm. Ene katten min oppdaget jeg at hadde orm ved at det stakk opp en liten greie opp fra avføringen. Det var én lang orm så jeg når jeg delte opp avføringen. Det var jo bare tilfeldig at jeg så det siden hun som regel bæsjer ute, men jeg har kasse inne også itilfelle de må på do når de er inne og akkurat den dagen bæsjet hun inne og tilfeldigvis så stakk en liten del av ormen opp. 

Anonymkode: 7136e...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...