Gå til innhold

Kysse offentlig i dubai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 hours ago, sommermor said:

Som ugift må en vel bo på hvert sitt hotellrom i Dubai, siden det er forbudt med sex mellom ugifte der. Så det høres lite romantisk ut der.

Så å kysse  er forbudt offentlig, og å leie hender er kun lov mellom gifte mennesker. Så visst dere reiser dit, vær så snill å sett dere inn i landet dere reiser til, så dere unngår problemer.

Nei. Var der to ganger i 2018 med samboeren og fikk bo på samme rom begge gangene. Ingen spørsmål eller avhør som mange påstår her på KG. Sex hadde vi også, litt spesielt å se ut mot Dubai skyline og Burj Khalifa mens vi hadde oss på rommet i 32de etasje.

Anonymkode: 029c2...4df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Regner med du har vært i Dubai, eller? 😊

Anonymkode: b01c5...868

Heller tvilsomt. Har vel heller hengt seg på hylekoret her på KG som så mange andre. Moderatorer er heller ikke bedre da flere av mine innlegg som var positive til Dubai i 2018 ble slettet da brukere ikke likte å høre en annen side av saken.

Anonymkode: 029c2...4df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Var der to ganger i 2018 med samboeren og fikk bo på samme rom begge gangene. Ingen spørsmål eller avhør som mange påstår her på KG. Sex hadde vi også, litt spesielt å se ut mot Dubai skyline og Burj Khalifa mens vi hadde oss på rommet i 32de etasje.

Anonymkode: 029c2...4df

At det har gått fint for deg betyr ikke det samme som at det er lovlig eller godtatt der. Det er bra at du hadde en fin opplevelse, men myndighetene i landet har vært ganske tydelige på akkurat dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Durinur skrev:

At det har gått fint for deg betyr ikke det samme som at det er lovlig eller godtatt der. Det er bra at du hadde en fin opplevelse, men myndighetene i landet har vært ganske tydelige på akkurat dette. 

Jeg har også vært i Dubai sammen med min kjæreste. Vi sov på samme hotellrom, var ingen spørsmål rundt det. Vi hadde også sex, det gikk helt fint det. Har aldri vært i en by hvor jeg følte meg så trygg og ivaretatt som jeg følte meg i Dubai. Så lenge man klarer å oppføre seg er det ingen problemer med å reise dit, men hvis man er Ola Nordmann på tur hvor man har et sterkt behov for å kline og klå på hverandre, drikke seg drita og lage bråk ville jeg ikke anbefalt Dubai.

Anonymkode: b01c5...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har også vært i Dubai sammen med min kjæreste. Vi sov på samme hotellrom, var ingen spørsmål rundt det. Vi hadde også sex, det gikk helt fint det. Har aldri vært i en by hvor jeg følte meg så trygg og ivaretatt som jeg følte meg i Dubai. Så lenge man klarer å oppføre seg er det ingen problemer med å reise dit, men hvis man er Ola Nordmann på tur hvor man har et sterkt behov for å kline og klå på hverandre, drikke seg drita og lage bråk ville jeg ikke anbefalt Dubai.

Anonymkode: b01c5...868

Poenget mitt er fortsatt det samme. Det at det går fint for mange betyr ikke at det går fint for alle når det teknisk sett ikke er lov. Jeg kjenner personer som har brukt ulovlige stoffer i utlandet uten å bli tatt eller få problemer. Det betyr likevel ikke at man bør anbefale andre å gjøre det, bare basert på at det har gått helt fint for noen eller mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2019 den 11.31, Durinur skrev:

Poenget mitt er fortsatt det samme. Det at det går fint for mange betyr ikke at det går fint for alle når det teknisk sett ikke er lov. Jeg kjenner personer som har brukt ulovlige stoffer i utlandet uten å bli tatt eller få problemer. Det betyr likevel ikke at man bør anbefale andre å gjøre det, bare basert på at det har gått helt fint for noen eller mange. 

Elsker når folk som aldri har vært i Dubai har så sterke meninger om noe de åpenbart ikke vet noe om, annet enn hva de leser på nettet 😊 

Anonymkode: b01c5...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.11.2019 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Til info så har menn lov å kysse hverandre i Dubai. Man kysser hverandre på kinnene. 2-3 ganger. Hvor man starter på venstre side. Menn kan også hilse ved å berøre hverandres neser. Dog kun lokale emirater gjør dette med hverandre.

Vestlige kvinner er det ok du rekker frem hånden for å hilse. Men med de lokale emiratiske kvinnene må du ikke gjøre dette.  Da må du isåfall vente på at de tar initiativ til håndhilsing. Gjør de dette er det tegn på at de ikke er så konservative.  I det skjulte kan de emiratiske kvinnene knulle rundt. Men de må være forsiktige og stole på at den de ligger med er til å stole på. Til å holde det hemmelig.

 

Anonymkode: 22cef...d16

Får en mistanke om at de som stod for disse lovene, var skaphomser.

Anonymkode: 0bff2...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 9.28, AnonymBruker skrev:

Til opplysning så er det heller IKKE GREIT å kysse offentlig i Thailand. Du blir ikke bura inne, men det er totalt respektløst og ikke noe man gjør!

Anonymkode: a65e6...b47

I hvilke land er det greit å kysse offentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai har "løst opp" litt rundt regler for turistene i forhold til innbyggere. Du blir ikke kastet i fengsel av å kysse, men dog ... jeg synes nå det er en fin regel å respektere landets/stedets kultur uansett hvor man beveger seg i verden. 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_emiratene/id2428549/

 

Endret av Nooni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dropp dubai dra heller til india lissom for de har et supert syn på kvinner og barn. Tyrkia har å et supert kvinnesyn 

Dro med datter til dubai og har aldri følt meg så trygg som jeg gjorde der. Oppfører man seg så skal det litt til for at noe skjer

Anonymkode: 3dc44...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 12.53, sommermor skrev:

Som ugift må en vel bo på hvert sitt hotellrom i Dubai, siden det er forbudt med sex mellom ugifte der. Så det høres lite romantisk ut der.

Så å kysse  er forbudt offentlig, og å leie hender er kun lov mellom gifte mennesker. Så visst dere reiser dit, vær så snill å sett dere inn i landet dere reiser til, så dere unngår problemer.

Må en ta med vielsesattest og må den være oversatt til arabisk?  Ellers er det vel ingen som kan vite om er er gift eller ei. 

Her er en kvinne som ble dømt til 16 mnd  fengslel  fordi hun anmeldte en voldtekt.  Gikk du til oss fordi du ikke likte det spurte politiet henne to timer etter voldtekten!!   For et j.... møkkaland!

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/GdoWJ/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, I Grosny skrev:

I hvilke land er det greit å kysse offentlig?

I USA og i det meste av Europa.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 8.23, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i Dubai og storkoste meg sammen med min kjæreste, men det å holde hender og gi hverandre kyss ville jeg holdt meg unna i offentligheten. Du ser ingen som gjør det og det føles rart. Hvis dere ønsker å kunne gjøre det ville jeg valgt et annet reisemål, men Dubai er en helt fantastisk by å reise til som jeg anbefaler varmt.

Anonymkode: b01c5...868

Helt enig. Da vi var der så kastet de en homse fra naboblokka. Anbefales 👍

Anonymkode: a0e4a...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært der på business der en 5-6 ganger. Hadde med kona mi på 3 av reisene. Kan ikke huske at vi tok noen som helst forhåndsregler. Sånn bortsett fra flatfylla, så kan man oppføre seg rimelig normalt.

Anonymkode: 9bd8e...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...