Gå til innhold

Kysse offentlig i dubai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg og samboer skal på ferie i april, men er usikre på hvor vi skal dra. Vi var nesten helt sikre på Thailand, men vi begynner å helle litt mer mot Dubai. 

Greia er at vi vet ikke så mye om Dubai, unntatt det vi har lest i avisene osv. Husker for eksempel at et par ble arrestert og måtte sitte i fengsel i en måned fordi de kysset på en resturant. Vi skal jo på kjærestetur. Har hørt man ikke kan holde hender heller. Er det noe sannhet i dette? 

Har noen av dere vært på kjærestetur i Dubai og kan dele noen erfaringer med oss?:) 
Tar også gjerne imot tips til andre steder vi kan dra i April hvor det er varmt. 

Anonymkode: 1ce56...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært der og skal ikke det heller. Alt du har hørt er sant og som en regel tror jeg det er slik at alt du gjør som en selvfølge i norge uten å tenke deg om, kan du ikke gjøre der. Det er straffbart og får følger som du ikke kan snakke deg ut av. 
https://www.dagbladet.no/tema/frister-det-med-en-tur-til-dubaiher-er-fem-grunner-til-hvorfor-du-bor-tenke-deg-om-forst/68816500

Anonymkode: 22cce...702

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Dubai er det egentlig som tiltrekker dere? Kvinneundertrykkende kultur? Slaveri?

Anonymkode: faa29...313

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning så er det heller IKKE GREIT å kysse offentlig i Thailand. Du blir ikke bura inne, men det er totalt respektløst og ikke noe man gjør!

Anonymkode: a65e6...b47

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før man reiser noe som helst sted, må man sette seg inn i skikk og bruk i det landet man reiser til.

Personlig har jeg ikke sansen for par som ikke kan holde sine intime følelser for hverandre noenlunde i tømme på offentlig sted. Antar dere har tenkt å gjøre noe annet på denne kjæresteturen enn å kysse ? Kyss og driv på når dere er for dere selv, og se, nyt og lær stedet dere er, når dere er offentlig.

Anonymkode: ddc59...82e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde boikottet dubai pga ufyselig behandling av mennesker. Bruk pengene et annet sted. Mange flotte reisemål, som ikke er preget av tungt islamistisk regime.

Anonymkode: 0bff2...2b4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra til Dubai. Det drittlandet burde boikottes av alle som skal på ferie, med mindre du synes kvinneundertrykking og nepalesiske slaver er ok da.

Anonymkode: 49ac5...dcb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før man reiser noe som helst sted, må man sette seg inn i skikk og bruk i det landet man reiser til.

Personlig har jeg ikke sansen for par som ikke kan holde sine intime følelser for hverandre noenlunde i tømme på offentlig sted. Antar dere har tenkt å gjøre noe annet på denne kjæresteturen enn å kysse ? Kyss og driv på når dere er for dere selv, og se, nyt og lær stedet dere er, når dere er offentlig.

Anonymkode: ddc59...82e

TS her! 

Vi har såklart tenkt til å gjøre andre ting enn å kysse. Vi har vært sammen i mange år og vi er ikke slike som sitter og kliner i all offentlighet. Jeg tenker mer på om det er slik at hvis vi gir hverandre et lite nuss i ny og ne eller holder hender på tur så havner vi plutselig i fengsel? Det blir nok Thailand.

1 time siden, Durinur skrev:

Dessverre så stemmer det du lurer på. Både kyssing og leiing av hender er ulovlig når man ikke er gift. Gifte par kan leie hender offentlig, men ikke kysse offentlig. Her er litt lesestoff angående hvordan man må oppføre seg som et par som reiser til Dubai

Huff, noe så dumt. Jeg blir rett og slett kvalm av hele landet og vi skal absolutt IKKE dit! Grunnen til at jeg laget dette innlegget er fordi jeg ikke visste noe som helst om Dubai fra før så og si, ikke samboer heller:) Vi bare så at det var veldig fint der.
Har lest meg opp nå og har bare en ting å si: æsj. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til opplysning så er det heller IKKE GREIT å kysse offentlig i Thailand. Du blir ikke bura inne, men det er totalt respektløst og ikke noe man gjør!

Anonymkode: a65e6...b47

De er buddhister der vel?, og det er helt greit utifra alle jeg har snakket med? Har ei venninne fra Thailand også som sier at det er ikke et problem der. Å sitte og råkline er jo ikke greit noe sted, men jeg snakker på ting som å leie hender på stranden, eller om vi gir hverandre et lite kyss. Hvorfor det er respektløst å vise kjærlighet til hverandre er noe jeg absolutt ikke forstår. Men men.

Anonymkode: 1ce56...471

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å skaffe dere hotell i Bur Dubai-området. Her kryr det av prostituerte på kveldstid. Og litt mer akseptert med litt offentlig kos. 

Anonymkode: 22cef...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her! 

Vi har såklart tenkt til å gjøre andre ting enn å kysse. Vi har vært sammen i mange år og vi er ikke slike som sitter og kliner i all offentlighet. Jeg tenker mer på om det er slik at hvis vi gir hverandre et lite nuss i ny og ne eller holder hender på tur så havner vi plutselig i fengsel? Det blir nok Thailand.

Huff, noe så dumt. Jeg blir rett og slett kvalm av hele landet og vi skal absolutt IKKE dit! Grunnen til at jeg laget dette innlegget er fordi jeg ikke visste noe som helst om Dubai fra før så og si, ikke samboer heller:) Vi bare så at det var veldig fint der.
Har lest meg opp nå og har bare en ting å si: æsj. 

De er buddhister der vel?, og det er helt greit utifra alle jeg har snakket med? Har ei venninne fra Thailand også som sier at det er ikke et problem der. Å sitte og råkline er jo ikke greit noe sted, men jeg snakker på ting som å leie hender på stranden, eller om vi gir hverandre et lite kyss. Hvorfor det er respektløst å vise kjærlighet til hverandre er noe jeg absolutt ikke forstår. Men men.

Anonymkode: 1ce56...471

Nei, kysse kan du gjøre innendørs i Thailand også. Hvis du skal til andre kulturer så sett deg inn i hva som er greit og ikke. Det er det minste man kan gjøre som Ola dunk på tur. Spiller ingen rolle om du uke forstår det, bare ikke gjør det. Danmark er derimot er skikkelig klineland. Reis dit kanskje? 

Anonymkode: a65e6...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Nei, kysse kan du gjøre innendørs i Thailand også. Hvis du skal til andre kulturer så sett deg inn i hva som er greit og ikke. Det er det minste man kan gjøre som Ola dunk på tur. Spiller ingen rolle om du uke forstår det, bare ikke gjør det. Danmark er derimot er skikkelig klineland. Reis dit kanskje? 

Anonymkode: a65e6...b47

Herregud så usaklig du er. 

Anonymkode: 1ce56...471

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så usaklig du er. 

Anonymkode: 1ce56...471

Jeg er ikke usaklig. Dette er fakta. 

Anonymkode: a65e6...b47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har vært i Dubai og storkoste meg sammen med min kjæreste, men det å holde hender og gi hverandre kyss ville jeg holdt meg unna i offentligheten. Du ser ingen som gjør det og det føles rart. Hvis dere ønsker å kunne gjøre det ville jeg valgt et annet reisemål, men Dubai er en helt fantastisk by å reise til som jeg anbefaler varmt.

Anonymkode: b01c5...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i Dubai og storkoste meg sammen med min kjæreste, men det å holde hender og gi hverandre kyss ville jeg holdt meg unna i offentligheten. Du ser ingen som gjør det og det føles rart. Hvis dere ønsker å kunne gjøre det ville jeg valgt et annet reisemål, men Dubai er en helt fantastisk by å reise til som jeg anbefaler varmt.

Anonymkode: b01c5...868

Det er jo ikke så rart at man ikke ser andre som gjør det da, når man blir kastet i fengsel i noen måneder for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ugift må en vel bo på hvert sitt hotellrom i Dubai, siden det er forbudt med sex mellom ugifte der. Så det høres lite romantisk ut der.

Så å kysse  er forbudt offentlig, og å leie hender er kun lov mellom gifte mennesker. Så visst dere reiser dit, vær så snill å sett dere inn i landet dere reiser til, så dere unngår problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til info så har menn lov å kysse hverandre i Dubai. Man kysser hverandre på kinnene. 2-3 ganger. Hvor man starter på venstre side. Menn kan også hilse ved å berøre hverandres neser. Dog kun lokale emirater gjør dette med hverandre.

Vestlige kvinner er det ok du rekker frem hånden for å hilse. Men med de lokale emiratiske kvinnene må du ikke gjøre dette.  Da må du isåfall vente på at de tar initiativ til håndhilsing. Gjør de dette er det tegn på at de ikke er så konservative.  I det skjulte kan de emiratiske kvinnene knulle rundt. Men de må være forsiktige og stole på at den de ligger med er til å stole på. Til å holde det hemmelig.

 

Anonymkode: 22cef...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til info så har menn lov å kysse hverandre i Dubai. Man kysser hverandre på kinnene. 2-3 ganger. Hvor man starter på venstre side. Menn kan også hilse ved å berøre hverandres neser. Dog kun lokale emirater gjør dette med hverandre.

Vestlige kvinner er det ok du rekker frem hånden for å hilse. Men med de lokale emiratiske kvinnene må du ikke gjøre dette.  Da må du isåfall vente på at de tar initiativ til håndhilsing. Gjør de dette er det tegn på at de ikke er så konservative.  I det skjulte kan de emiratiske kvinnene knulle rundt. Men de må være forsiktige og stole på at den de ligger med er til å stole på. Til å holde det hemmelig.

 

Anonymkode: 22cef...d16

Dette var jo veldig relevant for ts...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Dette var jo veldig relevant for ts...

Greit å sette seg inn i all kultur i landet man planlegger å reise til! Enig?

Anonymkode: 22cef...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Durinur skrev:

Det er jo ikke så rart at man ikke ser andre som gjør det da, når man blir kastet i fengsel i noen måneder for det. 

Regner med du har vært i Dubai, eller? 😊

Anonymkode: b01c5...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...