Gå til innhold

Oppfinnelser du savner


Gjest Sirkelen

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du vil vite hva de sier? Katter også?

Anonymkode: e4db9...e76

Kunne vært interessant det. Men man må kunne skru det av, tror enkelte har hatt mye å fortelle 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Ville heller hatt en rydde robot

Det finnes jo. Så nettopp en video. Problemet er at den er ganske treg foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner said:

Det finnes jo. Så nettopp en video. Problemet er at den er ganske treg foreløpig. 

Ett av problemene med rydding, kanskje det vanskeligste, er jo å avgjøre om noe skal beholdes eller kastes. Ville du overlatt det ansvaret til en robot?

Anonymkode: e4db9...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ett av problemene med rydding, kanskje det vanskeligste, er jo å avgjøre om noe skal beholdes eller kastes. Ville du overlatt det ansvaret til en robot?

Anonymkode: e4db9...e76

Ikke foreløpig nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En dråpe i havet

- Tja hadde vært greit med en maskin som du kunne overstyre signalene i hjernen med. Slik at du kunne velge å begynne å vokse igjen, forandre nese/øre/hårvekst/kjønnsorganer/osv, bygge muskler, øke forbrenningen, ja generelt forme hvordan du ser ut, og gjøre at du kan velge å se akkurat ut som du ønsker. Maskinen vil overstyre hjernen og kroppen til å gjøre disse forandringene uten at du trengte å gjøre noe selv.

- slankepille du tar daglig som øker forbrenningen din. Slik at du kan spise hva du vil og hvor mye du vil, uten at du legger på deg.

- En maskin du kunne plugge deg inn i for å komme inn i et virtuelt univers/(virtual universe). Der du kunne velge å være den eneste virkelige personen der eller være sammen med mange andre. Her kan du spille, prøve ut forskjellige yrker, leve forskjellige liv osv osv fantasien vil virkelig ikke kunne sette grenser her. Hadde vært et pluss om tiden gikk mye raskere der enn i virkeligheten, slik at hva som oppleves som en 1 uke i denne maskinen tilsvarer 1 sekund i virkeligheten. Dette slik at du ikke bruker alt for mye tid plugget i maskinen.

- Maskiner som kunne kunne endre atmosfæren (fjerne/tilsette stoffer/gasser). Vips ville global oppvarming være et ikke-problem.

- Maskiner hvor vi kunne skape nye planeter/hente inn til vårt solsystem. Der vi kunne teraforme/formet de slik vi ville (skape atmosfære, lage sjøer, fjell osv). Vi kunne ha planeter dedikert til å brukes til forskjellige ting. En planet kunne vi faktisk ha dedikert til å ha dyr å planter uten noen mennesker på. Bare videokameraer som svevde rundt å filmet for forskning og dokumentarer. En annen planet til kjøttproduksjon/grønnt/frukt. Så kunne vi lagd 2 kopier av jorden slik at overpopulasjon ville bli unngått.

Endret av En dråpe i havet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du vil vite hva de sier? Katter også?

Anonymkode: e4db9...e76

«Mjau, mjau»

(during fra catanalyzatoren)

»Denne maten smaker pyton, hvorfor gir du meg denne gørra år etter år? Du er så slem»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyreoversetter høres spennende ut, men jeg frykter at vi ville hørt en del utrivelige ting. For eksempel noe sånt: 

Jeg går ut og mater småfuglene og tror de kommer med takknemlige pipp tilbake

Det de egentlig sier er "Det er på tide at du kvitter deg med den grusomme katta. Hun har drept store deler av familien min. Hvorfor driver du egentlig og legger ut mat til oss? Er det for å bruke oss som kattemat?" 

Av husholdningsmaskiner, skulle jeg gjerne hatt en maskin eller robot som bretter sammen klær. Jeg er helt håpløs til å brette klærne pent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, BangersBeans&Mash skrev:

En maskin som kunne ha skiftet på senga. 

Beste forslaget i hele tråden! 😍 Dette er noe jeg virkelig ønsker meg. 

Anonymkode: aef4f...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ett av problemene med rydding, kanskje det vanskeligste, er jo å avgjøre om noe skal beholdes eller kastes. Ville du overlatt det ansvaret til en robot?

Anonymkode: e4db9...e76

Tenkte ikke til grovrydding men til hverdagsrydding f.eks plukke opp leker osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha en maskin som tar skittentøyet, og vasker det og legger det tilbake i skapet. 

Vi er en familie på 5, dermed blir det minst 5x7x2= 70 enslige sokker som skal sorteres hver uke. Jeg hater enslige sokker!

Anonymkode: 7015e...8a5

2 tips

1 vaskepose pr pers til sokker 

2 sokkeklyper 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, RoNo skrev:

Slanker meg nå og veier all mat. Jeg kunne tenke meg et fat med innebygget vekt som snakket med telefonen/app slik man tok bilde av måltidet også ble det logget automatisk. 

Selvvaskend kjøkkenutstyr/serviser. Tenker da skyld eller tørk av å sett på plass. Så har man ikke behov for vaskemaskin eller varme vann. Må sikkert ha et belegg av noe nanoteknologi eller noe slikt. 

Selvfølgelig vært fantastisk om hudpleie og slankepille faktisk holdt det de lover.

Luftrenser/filter til tunellen slik at man fikk renere luft i byene.

Dyreoversetter, så vi kan ha toveiskommunikasjon med våre kjæledyr.

Bukser som fjerner hår fra leggene. Truser som fikser bikini linjen :)

Analyseboks i klesbutikker. - Etter din størrelse, kroppstype og farge anbefaler vi deg følgende klær... Du kan finne de xxxx. Evt at de kommer automatisk inn i et skap.

Finnes i utlandet, men rengjøringsmidler med Teflon. Reduserer behovet for å vaske dramatisk. Å hvor jeg savner det...

Og mye mye mer :)

Vet det er en butikk i Rogaland som skal ha en sånn skjerm som gjør at en får se klær på uten å måtte skifte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Vet det er en butikk i Rogaland som skal ha en sånn skjerm som gjør at en får se klær på uten å måtte skifte

Å så fantastisk. Håper det blir en trend. Jeg har spart så mange bomkjøp om det ble standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 16.31, AnonymBruker skrev:

En modifisert Roomba kan vel fikse det?

Anonymkode: e4db9...e76

Snoowba?

Anonymkode: 6fbc1...171

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, RoNo skrev:

Å så fantastisk. Håper det blir en trend. Jeg har spart så mange bomkjøp om det ble standard.

De koster heftig mye så det spørs, men satser på at de blir rimeligere etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et snekkerfirma med elektriker som fikser ting på veldig kort tid. Noe ala "oppussing for en dag", men de også kunne gjort det på tre eller fire dager. Min erfaring med håndverkere er at de aldri kommer når de skal og bruker langt lengre tid enn de først har sagt. Hadde man kunne hatt dem to dager f.eks hadde man hatt lavere terskel for å ordne opp hjemme. Samt at jeg gjerne kunne betalt mer enn "vanlig" håndverker. Jeg orker aldri å starte på sånne ting, fordi det tar så vanvittig lang tid...

Anonymkode: 69f5e...de5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

At du kunne trykke på en knapp, så ble hele huset støvsuget. Alt støv og rusk ble sugd opp i taket.

Anonymkode: a39ae...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.11.2019 den 8.40, AnonymBruker skrev:

Vi varierer i størrelse mellom 15 og 45 (15, 25, 32, 38 og 45), så ikke realistisk enda

 Men en dag. Jeg gleder meg. 

Anonymkode: 7015e...8a5

Det blir verre. Hos oss er det 31, 38, 38, 38, 43. Jeg sorterer bare etter farge, så eldste får ikke lov til å eie sorte sokker og mellomste får ikke lov til å eie hvite sokker. Enkle sokker går i skuffen til rette eier, og så tar vi ca en gang i året der sokkeskuffen kommer ned i stua og det er fellesrydding. 

Men jeg savner noe som kan vrenge tøy, for nå sier vi snart at sokker som ikke har retta ut ikke blir vasket.

(Problemet er ikke at det ikke er funnet opp, men) akebakker burde hatt skiheis. Og egentlig innser jeg at de fleste ønsker jeg har kunne vært løst med allerede eksisterende teknologi eller løsninger, det er bare dyrt. Bortsett fra været. Det burde finnes noe for å justere været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Medisiner til å kurere blant annet Korona, men også sykdommer generelt. Klart, at alle lever evig er neppe en god løsning. Men medisiner som sikrer at man kan holde seg friske(ikke bare i live) innenfor hva som når er normal levealder ville jeg absolutt ønsket velkommen. 

For mange får livene og livskvaliteten ødelagt pga sykdom.

Anonymkode: a1ba4...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2019 at 6:19 AM, Fru Uperfekt said:

Vet det er en butikk i Rogaland som skal ha en sånn skjerm som gjør at en får se klær på uten å måtte skifte

Med innebygd slankefilter?

Anonymkode: e4db9...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nettbutikker for klær burde ha en funksjon der du legger inn bilde av deg selv og oppgir vitale mål, og så kan du få opp bilde av deg selv med det nye tøyet på! Det hadde forøvrig hjulpet om det fantes en standard for klesstørrelser (evt. noen få standarder basert på ulike folkegrupper), slik at dette var forutsigbart.

Anonymkode: d3354...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...