Gå til innhold

Oppfinnelser du savner

Gjest Sirkelen

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Sirkelen said:

Alteenativt en seng som rer seg selv ved å trykke på en knapp.

Lakendelen ville vært ganske enkel, ved å ha en stoffrull med vaskefunksjon under senga.

Anonymkode: e4db9...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirkelen
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lakendelen ville vært ganske enkel, ved å ha en stoffrull med vaskefunksjon under senga.

Skulle kunne fungere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye ville i grunnen vært gjort med en stoffrull med automatisk fremtrekk, hvor man sendte det skitne stoffet til rens/vask i rullform en sjelden gang, og bare byttet rull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Verden said:

3D-printede organer Hva med å kunstig fremstille menneskelige kroppsdeler? 3D-printing og relatert teknologi kan bistå med billigere og bedre tilpassede proteser, lage modeller å øve på før risikable kirurgiske inngrep, lage personlige piller , og – kanskje aller mest spennende – å «bioprinte» organer som kan transplanteres på mennesker? 😄 

Dette er prosjekter man allerede jobber med. Teknologien finnes, men det mangler en god del arbeid før det kan tas i bruk på annet enn eksperimentell basis. Verdens første bioprintede hjerte kom i fjor.

Mye medikamentell terapi blir mer og mer skreddersydd på individuell basis.

Anonymkode: bb2fb...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, Tamsi said:

Jeg sykler en del på ergometersykkel, og tenker ofte at det hadde vært veldig fint om den kunne generere noe strøm som jeg faktisk kunne brukt til noe. Om det så bare var å lade telefonen eller holde noe annet i gang. Om alle hadde hatt en kunne vi kanskje blitt en sprek nasjon, motivert av å spare noen kroner på strøm? Vinn-vinn det vel :lol:

På Schiphol har / hadde de slike sykler, du plugga telefonen i en USB-kabel som var koblet i sykkelen, så var det bare å tråkke avgårde for å lade telefonen :fnise:

Anonymkode: 5ce94...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager! Ingen har skrevet robotkokk! Det er selvsagt det vi trenger, en slags robot som har middagen klar når du kommer hjem.

Og jeg har til og med sett det i et blad eller noe! Robotarmer som henger ned fra kjøkkenskapene og som kan forflytte seg langs hele kjøkkenveggen der det er skap. Så kan eieren trykke på hvilken rett som er ønsket! DET ville vært fantastisk!

Tenk å slippe å lage middag! For en lykke!!

Anonymkode: 63f55...4b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Verden skrev:

Spiselig emballasje. Når du har spist opp frokostblandingen i fremtiden og fortsatt er fysen, kan du kanskje bare gå løs på boksen. 😂 

Det finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Men i alle dager! Ingen har skrevet robotkokk! Det er selvsagt det vi trenger, en slags robot som har middagen klar når du kommer hjem.

Og jeg har til og med sett det i et blad eller noe! Robotarmer som henger ned fra kjøkkenskapene og som kan forflytte seg langs hele kjøkkenveggen der det er skap. Så kan eieren trykke på hvilken rett som er ønsket! DET ville vært fantastisk!

Du er ikke fornøyd med Fjordland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innpakningspapir på sprayboks. 

Anonymkode: e627c...797

Men det er jo så gøy å pakke inn, og lage små hinte dikt

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo kjekt å lage middag

Ville heller hatt en rydde robot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye ville i grunnen vært gjort med en stoffrull med automatisk fremtrekk, hvor man sendte det skitne stoffet til rens/vask i rullform en sjelden gang, og bare byttet rull.

Tror det ville vært den enkleste og mest bærekraftige måten å gjøre det på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette burde noen lage i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha en maskin som tar skittentøyet, og vasker det og legger det tilbake i skapet. 

Vi er en familie på 5, dermed blir det minst 5x7x2= 70 enslige sokker som skal sorteres hver uke. Jeg hater enslige sokker!

Anonymkode: 7015e...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En robot som tar seg av ALT av husarbeid og snømåking! Robotstøvsugere og mopper er ikke nok, må ha en som rydder av kjøkkenbenken, tar oppvasken, skifter sengetøy, vasker klær, etc

Anonymkode: 4b03f...6a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanker meg nå og veier all mat. Jeg kunne tenke meg et fat med innebygget vekt som snakket med telefonen/app slik man tok bilde av måltidet også ble det logget automatisk. 

Selvvaskend kjøkkenutstyr/serviser. Tenker da skyld eller tørk av å sett på plass. Så har man ikke behov for vaskemaskin eller varme vann. Må sikkert ha et belegg av noe nanoteknologi eller noe slikt. 

Selvfølgelig vært fantastisk om hudpleie og slankepille faktisk holdt det de lover.

Luftrenser/filter til tunellen slik at man fikk renere luft i byene.

Dyreoversetter, så vi kan ha toveiskommunikasjon med våre kjæledyr.

Bukser som fjerner hår fra leggene. Truser som fikser bikini linjen :)

Analyseboks i klesbutikker. - Etter din størrelse, kroppstype og farge anbefaler vi deg følgende klær... Du kan finne de xxxx. Evt at de kommer automatisk inn i et skap.

Finnes i utlandet, men rengjøringsmidler med Teflon. Reduserer behovet for å vaske dramatisk. Å hvor jeg savner det...

Og mye mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha en maskin som tar skittentøyet, og vasker det og legger det tilbake i skapet. 

Vi er en familie på 5, dermed blir det minst 5x7x2= 70 enslige sokker som skal sorteres hver uke. Jeg hater enslige sokker!

En digresjon men jeg kjøpte sikkert 50 svarte elastiske sokker i samme merke og størrelse. Nå har jeg helt sluttet å legge sammen sokker. Men må være veldig elastisk da, for å passe ok til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoNo skrev:

En digresjon men jeg kjøpte sikkert 50 svarte elastiske sokker i samme merke og størrelse. Nå har jeg helt sluttet å legge sammen sokker. Men må være veldig elastisk da, for å passe ok til alle :)

Vi varierer i størrelse mellom 15 og 45 (15, 25, 32, 38 og 45), så ikke realistisk enda

Men en dag. Jeg gleder meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

I militæret er (var?) det sånn at sokker ble sydd sammen i par før vask. Å lage en slags stiftemaskin, for å stifte sammen sokkene med noe som er lett å fjerne etter vask, kan da ikke være umulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, RoNo said:

Slanker meg nå og veier all mat. Jeg kunne tenke meg et fat med innebygget vekt som snakket med telefonen/app slik man tok bilde av måltidet også ble det logget automatisk. 

Selvvaskend kjøkkenutstyr/serviser. Tenker da skyld eller tørk av å sett på plass. Så har man ikke behov for vaskemaskin eller varme vann. Må sikkert ha et belegg av noe nanoteknologi eller noe slikt. 

Selvfølgelig vært fantastisk om hudpleie og slankepille faktisk holdt det de lover.

Luftrenser/filter til tunellen slik at man fikk renere luft i byene.

Dyreoversetter, så vi kan ha toveiskommunikasjon med våre kjæledyr.

Bukser som fjerner hår fra leggene. Truser som fikser bikini linjen :)

Analyseboks i klesbutikker. - Etter din størrelse, kroppstype og farge anbefaler vi deg følgende klær... Du kan finne de xxxx. Evt at de kommer automatisk inn i et skap.

Finnes i utlandet, men rengjøringsmidler med Teflon. Reduserer behovet for å vaske dramatisk. Å hvor jeg savner det...

Og mye mye mer :)

Er du sikker på at du vil vite hva de sier? Katter også?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...