Gå til innhold

Jeg drikker ikke kaffe, te eller alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, jeg drikker verken kaffe, te eller alkohol. Jeg kan til nød ta en drink innimellom, men jeg rører ikke vin. Hater øl osv.

For alle de overnevnte er det rett og slett fordi det for meg smaker stygt. Folk blir helt sjokkerte når jeg takker nei til kaffe eller ikke drikker alkohol i sammenkomster. Det er nesten som at de ikke vet hva de skal servere. Og så begynner regla "joda du blir å like det bare du venner deg til det".

Jeg forstår ikke hvorfor jeg må venne meg til noe jeg syns er stygt?
Og hvorfor kan ikke jeg få brus i vinglasset under sånne middager med vin? Jeg syns den smaker hyggelig i ett vinglass!

Anonymkode: 54f56...503

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres ung ut. Jeg er i midten av 40-åra. Jeg drikker verken kaffe eller øl. Får aldri kommentarer på det. Eller kanskje jeg har fått hue ut av ræva, så jeg fokuserer på noe annet enn meg selv. 

Anonymkode: 6a1a7...25a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker heller ingen av overnevnte. Ingen presser meg til å drikke det om jeg sier jeg ikke liker/tåler det. Sier bare at jeg vil heller ha vann. Aldri fått spørsmål om hvorfor.

Anonymkode: 45c5b...ba2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Drikker ikke kaffe ,te eller brus.  Nyter god vin og noen ganger godt øl(ikke vanleg billig øl)  Mest drikker jeg vann, mye vann.  Har kun problem med at jeg ikke drikker kaffe, noe jeg blir tilbud jevnlig og takker nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 26 og drikker ikke kaffe eller te, og svært sjeldent alkohol, får nesten aldri kommentarer på det. Gjør jeg det er det bare folk som spør hvorfor og eventuelt "å, jeg likte heller ikke vin før jeg var godt over 35". Synes ikke det gjør så mye, så farlig er det vel ikke. 

Anonymkode: b62d0...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et liv uten verken kaffe eller te høres veldig kjedelig ut!

Anonymkode: 70009...3ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.11.2019 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Du høres ung ut. Jeg er i midten av 40-åra. Jeg drikker verken kaffe eller øl. Får aldri kommentarer på det. Eller kanskje jeg har fått hue ut av ræva, så jeg fokuserer på noe annet enn meg selv. 

Anonymkode: 6a1a7...25a

Hva er dette for et svar? Kanskje dine venner ikke bryr seg, men folk legger seg gjerne opp i slikt. Jeg er 40 og får kommentarer på at jeg ikke spiser kake, at jeg drikker alkoholfritt øl osv.

Anonymkode: 84dd1...71b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier, jeg drikker verken kaffe, te eller alkohol. Jeg kan til nød ta en drink innimellom, men jeg rører ikke vin. Hater øl osv.

For alle de overnevnte er det rett og slett fordi det for meg smaker stygt. Folk blir helt sjokkerte når jeg takker nei til kaffe eller ikke drikker alkohol i sammenkomster. Det er nesten som at de ikke vet hva de skal servere. Og så begynner regla "joda du blir å like det bare du venner deg til det".

Jeg forstår ikke hvorfor jeg må venne meg til noe jeg syns er stygt?
Og hvorfor kan ikke jeg få brus i vinglasset under sånne middager med vin? Jeg syns den smaker hyggelig i ett vinglass!

Anonymkode: 54f56...503

Det er ikke alle som har brus i hus.  Juice, saft eller vann er andre alternativer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Du høres ung ut. Jeg er i midten av 40-åra. Jeg drikker verken kaffe eller øl. Får aldri kommentarer på det. Eller kanskje jeg har fått hue ut av ræva, så jeg fokuserer på noe annet enn meg selv. 

Anonymkode: 6a1a7...25a

Jeg er i 50-åra, og jeg opplever det samme som TS. 

Forslag om diverse kaffetyper jeg bare "må" prøve (blåbærkaffe er visst veldig populært), forslag om masse melk og sukker både i te og kaffe. Typer vin og øl som alle må like. 

Eller bare "du lærer deg å like det hvis du bare prøver".

Men hvorfor skal jeg tvinge i meg ting jeg ikke liker, bare for å tilfredsstille andre?  Det gjorde jeg som 14-åring, da jeg ble overbevist om at den 3. røyken smakte bedre enn den første og andre, jeg gidder ikke gjøre det samme når jeg er 50+.  

 

Anonymkode: 0b485...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det verste er når folk ovethodet ikke respekterer at du ikke vil ha noe mat eller drikke, og nærmest tvinger deg. jeg sliter med mage sykdom. og har hatt kvelder som har endt med oppkast og magesmerter. er heldigvis sjelden, men et par ganger i året skjer dette. veldig ubehagelig. jeg forklarer så godt jeg kan, og mine nærmeste respekterer dette uten problemer heldigvis. å være «høflig» får konsekvenser for meg

Anonymkode: 2486d...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde et liv uten kaffe og alkohol vært kjedelig. Hva gjør du når du skal kose deg?

Anonymkode: 87e75...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Du høres ung ut. Jeg er i midten av 40-åra. Jeg drikker verken kaffe eller øl. Får aldri kommentarer på det. Eller kanskje jeg har fått hue ut av ræva, så jeg fokuserer på noe annet enn meg selv. 

Anonymkode: 6a1a7...25a

Jeg er og i 40-årene. Drikker ingen av delene, og får stadig kommentarer på det. Er du ikke tørr bak øra? Er det ikke kjedlig å ikke drikke alt det? Du må bare venne deg til smaken osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at man ikke liker te er ganske snodig. Te finnes jo i allverdens av smaker fra svart te via alle slags urter, frukter, lakris, bær osv. 

Anonymkode: 574e0...4af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker vann, te, juice...kaffe tåler jeg ikke, alkohol liker jeg, men kan ikke drikke pga ulike årsaker, og brus er søppel

Anonymkode: 47613...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg hadde et liv uten kaffe og alkohol vært kjedelig. Hva gjør du når du skal kose deg?

Anonymkode: 87e75...f83

jøss, så tragisk når folk ikke kan kose seg uten å måtte helle i seg alkohol...

Anonymkode: 47613...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det kan være genetisk? Jeg kan smake 1ts alkohol i et stort glass med brus/juice. Brekker meg nesten av smaken. Vin er like godt som tran. Lukter vondt også. Mine søsken har det på samme måte. Vi er vokst opp i et hus med barskap og foreldre som nyter litt til maten i ny og ne. Likevel har vi aldri «frivillig» drukket noe.

Ikke drikker vi te heller. Te lukter godt men smaker varmt vann. Fruktte og indisk chai er Det eneste som kan gå.. 

Kaffe drikker vi heller ikke. Men vi liker mokkabønner & tine sin iskaffe. 

Anonymkode: 9cd99...129

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å si at man ikke liker te er ganske snodig. Te finnes jo i allverdens av smaker fra svart te via alle slags urter, frukter, lakris, bær osv. 

Anonymkode: 574e0...4af

Enig. Noen teer smaker jo nesten bare varmt vann med litt frukt oppi. 

Anonymkode: 8467e...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke liker kaffe eller te: ok. Jeg liker ikke brus. Aldri vært en issue.

Men i forhold til alkohol så er dette min erfaring: jeg har to venninner som er avholds. Den ene liker ikke smaken, og den andre har valgt det bort fordi hun hadde problemer. Fair enough. Men begge er mye mer opptatt av at de ikke drikker, og mer selvbevisste på det, enn det omgivelsene er. Venner og bekjente bryr seg ikke så mye om det som det de selv tror. Vi legger ikke merke til hva du har i glasset. De skaper en slags mytologi om at alle har innvendinger mot at de ikke drikker, og det stemmer rett og slett ikke. De få kommentarene fra idioter representerer ikke majoriteten. 

Anonymkode: 39514...7c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et liv uten verken kaffe eller te høres veldig kjedelig ut!

Anonymkode: 70009...3ba

For deg kanskje, men ikke for alle

Anonymkode: 9dcca...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...