Gå til innhold

Ta til seg "foster"barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om foreldremøter er noe de bedriver i 2.klasse vgs? virker ikke slik. Når det kommer til barnebidrag tror jeg ikke vi får noe.

Anonymkode: d2f11...4d8

Barnetrygd og den skal følge barnet 

Anonymkode: 0e51d...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnetrygd og den skal følge barnet 

Anonymkode: 0e51d...602

Ja da søker jeg på nytt eller kontakter nav, det er vel de som styrer med det.

Anonymkode: d2f11...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet til bestemor som 14-åring, ingen barnevern involvert der. Men det var kanskje ulovlig det da..? Flyttet ut der igjen som 17åring på hybel, ikke barnevern involvert da heller. Hvorfor snakker folk om barnevern?

Anonymkode: 060d0...50c

Fordi det lever tre mindreårige barn under dårlige hjemmeforhold. 

Anonymkode: aaa04...042

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det lever tre mindreårige barn under dårlige hjemmeforhold. 

Anonymkode: aaa04...042

Det er ikke alltid barnevernet klarer å være ett vern for barn. Vår far ble siktet for barnemishandling, i rettssak la han seg langflat og slapp unna med det. Retten kjøpte forklaringene hans med en gang. De klarer ikke gjøre noe når det er ressurssterke foreldre som bedriver mishandlingen. Det virker som om de gjerne hjelper til i familier der hvor foreldrene er fattige eller ikke kjøper klær til barna, men hos godt utdannede personer gjør de tilnærmet ingenting. Hvorfor, det vet jeg ikke.

Anonymkode: d2f11...4d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid barnevernet klarer å være ett vern for barn. Vår far ble siktet for barnemishandling, i rettssak la han seg langflat og slapp unna med det. Retten kjøpte forklaringene hans med en gang. De klarer ikke gjøre noe når det er ressurssterke foreldre som bedriver mishandlingen. Det virker som om de gjerne hjelper til i familier der hvor foreldrene er fattige eller ikke kjøper klær til barna, men hos godt utdannede personer gjør de tilnærmet ingenting. Hvorfor, det vet jeg ikke.

Anonymkode: d2f11...4d8

Du kan for det første ikke skylde på barnevernet når det er rettsvesenet som sviktet. For det andre er det at du ikke fikk hjelp ingen som helst grunn til å la være å å hjelpe andre barn. Hverken du eller andre som er blitt sviktet får det bedre av at flere sviktes. 

Anonymkode: aaa04...042

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...