Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er et hån mot velferdsstaten at unge voksne i 20-30 åra ikke «klarer» å jobbe. Selv ikke å rydde i frukta på Rema. Kjenner flere som bor gratis hjemme, får påspandert dyre ferieturer og sportsutstyr, går rundt i Ray Bans og dandy stil og påberoper seg angst og diverse annet. En ting er at det er skammelig gjort ovenfor foreldrene, en annen ting er at det er vi andre som må betale for at de sitter og gamer eller spiller golf. Blir helt rasende av å tenke på det. 

Anonymkode: 7fc41...640

Enig.

Det er jo også fordi Norge har NAV. Om NAV og alle mulige støtteordninger ikke fantes, ville det ikke vært så populært med "Jeg har angst" type latskap. 

Anonymkode: 8b702...3bd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 22.29):

Rettet på innlegget mitt.  Synes ikke man bør få diagnosen autisme om man fungerer bra sosialt. Kamuflert autisme er kun en måte å sette diagnose på helt vanlige mennesker.  Å ikke si alt man  tenker er ikke kamuflering av autisme, det er å ha sosiale antenner. 

Anonymkode: 1b20c...027

Skjønner hva du mener, men om man er så god på å maskere at man blir utslitt av det, sovner etter jobb, ikke har ork til å fungere sosialt og i tillegg går fra sofaen til senga for å legge seg til å sove igjen, hele natta, bør man kanskje ha en diagnose, slik at man slipper å gå på jobb hver dag pluss tilrettelegging.

Jeg har vært nær på en sånn person, før høytfungerende autisme ble en greie, og det var et tragisk liv. Dette var en mann, forøvrig.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (9 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men om man er så god på å maskere at man blir utslitt av det, sovner etter jobb, ikke har ork til å fungere sosialt og i tillegg går fra sofaen til senga for å legge seg til å sove igjen, hele natta, bør man kanskje ha en diagnose, slik at man slipper å gå på jobb hver dag pluss tilrettelegging.

Jeg har vært nær på en sånn person, før høytfungerende autisme ble en greie, og det var et tragisk liv. Dette var en mann, forøvrig.

Du mener at dette er en grunn til å søke uføretrygd? 

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du mener at dette er en grunn til å søke uføretrygd? 

Anonymkode: 8b702...3bd

Ja, Ev at man får tilrettelegging på jobben, slik at man slipper å maskere så veldig og bli utslitt av det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bacteria said:

Skjønner hva du mener, men om man er så god på å maskere at man blir utslitt av det, sovner etter jobb, ikke har ork til å fungere sosialt og i tillegg går fra sofaen til senga for å legge seg til å sove igjen, hele natta, bør man kanskje ha en diagnose, slik at man slipper å gå på jobb hver dag pluss tilrettelegging.

Jeg har vært nær på en sånn person, før høytfungerende autisme ble en greie, og det var et tragisk liv. Dette var en mann, forøvrig.

Meg du siterte.  Nå er det umulig for meg som verken er psykolog eller har møtt personen du beskriver å vite om personen er autist. 

For alt jeg vet så kan alle på jobben hans ha tenkt: Han der må være autist og da er han vel en autist. Men om ingen merker at han er autist så tviler jeg på at han er autist.  Det kan godt være at han har en diagnose og det kan være at han trenger tilrettelegging eller å få seg en annen jobb Det kan jo være mange grunner til at man sliter uten at man er autist. Er selvsagt enig i at det er et tragisk liv det du beskriver. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (16 minutter siden):

Ja, Ev at man får tilrettelegging på jobben, slik at man slipper å maskere så veldig og bli utslitt av det. 

Det du beskriver er en vanlig tilstand for en del mennesker. Absolutt ingen grunn til å søke uføretrygd. 

Anonymkode: 8b702...3bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driter i pride

plastisk kirurgi ok 

 

Anonymkode: e3df1...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meg du siterte.  Nå er det umulig for meg som verken er psykolog eller har møtt personen du beskriver å vite om personen er autist. 

For alt jeg vet så kan alle på jobben hans ha tenkt: Han der må være autist og da er han vel en autist. Men om ingen merker at han er autist så tviler jeg på at han er autist.  Det kan godt være at han har en diagnose og det kan være at han trenger tilrettelegging eller å få seg en annen jobb Det kan jo være mange grunner til at man sliter uten at man er autist. Er selvsagt enig i at det er et tragisk liv det du beskriver. 

Anonymkode: 1b20c...027

Var litt vanskelig å få tilrettelegging når personen var i jobb på 80-tallet. Autister på 80-tallet var folk som satt og vugga i en krok, ikke en intelligent kontormann. 
Så nei, min far hadde ikke diagnose.

Har som voksen forstått hva greia var med ham. 
Ellers enig med deg i at man kan bli så sliten av mange andre grunner enn autisme, selvfølgelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bacteria said:

Var litt vanskelig å få tilrettelegging når personen var i jobb på 80-tallet. Autister på 80-tallet var folk som satt og vugga i en krok, ikke en intelligent kontormann. 
Så nei, min far hadde ikke diagnose.

Har som voksen forstått hva greia var med ham. 
Ellers enig med deg i at man kan bli så sliten av mange andre grunner enn autisme, selvfølgelig. 

Skjønner. Er klart over at ting var annerledes på 80-tallet.  Da jeg skrev innlegget mitt så handlet det primært om alle de unge som nå får diagnosen autisme. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frezia
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Menn vet ikke hvordan det er å være redd.

Bare kvinner vet hvordan det er å være redd.

Anonymkode: f90a2...7c1

Den er vond!  Vi må akseprte at mann kan ha det vondt i forhold! Kvinner kan gjøre vondt i forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes pride burde bli flyttet til desember eller bare fjernet totalt. 

Anonymkode: 08310...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes folk som er mot pride er en gjeng med tapere

Anonymkode: a1a0d...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vårtegnet skrev (På 18.5.2024 den 3.56):

At noen kommentarer og svar i denne tråden er helt på trynet!

Er det en upopulær mening?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ser ikke poenget med nynorsk, høres ut som dialekt som passer alle gnomene! Dessuten er det lettere å lære seg bokmål, også for de som må lære seg norsk! 

IMG_5089.jpeg

Anonymkode: 564fe...5eb

Flytt til Danmark då om du ser det som so nødvendig med eit skriftspråk basert på dansk 👌

Anonymkode: 76dc4...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma Mia er en elendig film. Datter snoker i morens dagbok med den største selvfølge, og mor selv har knullet rundt på så  mange mannfolk at hun ikke aner hvem av dem som er faren til dattera. Pinlige, middelaldrende kjerringer som kniser, fniser og hyler som fjortisjenter. 

Anonymkode: cc32e...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk med alvorlige arvelige sykdommer skulle vært nektet å få barn. 

Innvandrere som begår kriminalitet skulle blitt kastet ut av Norge umiddelbart.

De som begår overgrep/voldtekt skulle blitt kastrert.

Foreldre som gjør at barna sine blir sykelig overvektige skulle blitt fratatt barna sine.

Alle barn som er voldelig skulle blitt sendt på spesialskoler med superstrengt regime.

Alle som ligger som en grønnsak på sykehjem skulle blitt gitt aktiv dødshjelp selv om de ikke er samtykkekompetent.

Flyktninger som nekter å integrere seg skulle blitt kastet ut av Norge.

 

 

 

Anonymkode: 3dec6...dd9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri møtt noen som er anti-Pride som ikke høres ut som et sutrete lite barn med oppheng i noe ubetydelig.

Anonymkode: 1418a...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 9.26):

Folk med alvorlige arvelige sykdommer skulle vært nektet å få barn. 

Innvandrere som begår kriminalitet skulle blitt kastet ut av Norge umiddelbart.

De som begår overgrep/voldtekt skulle blitt kastrert.

Foreldre som gjør at barna sine blir sykelig overvektige skulle blitt fratatt barna sine.

Alle barn som er voldelig skulle blitt sendt på spesialskoler med superstrengt regime.

Alle som ligger som en grønnsak på sykehjem skulle blitt gitt aktiv dødshjelp selv om de ikke er samtykkekompetent.

Flyktninger som nekter å integrere seg skulle blitt kastet ut av Norge.

 

 

 

Anonymkode: 3dec6...dd9

Hvor skal vi kaste nordmenn som begår kriminelle handlinger?

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor skal vi kaste nordmenn som begår kriminelle handlinger?

Anonymkode: 8b702...3bd

Jeg vet ikke om du har hørt om den nye oppfinnelsen kalt fengsel.

Anonymkode: f90a2...7c1

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...