Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

- Jeg gir faen i de på Gaza. Jeg kjenner dem ikke og verden er uansett overbefolket og jeg fatter ikke hvorfor palestinere er mer verdt enn folk som dør i Syria, Irak, India, Yemen etc etc.

- Jeg synes man burde innføre 50 % skatt på all arv og verdioverdragelse som overgår 10 millioner, og samme skatt på å føre penger eller verdier ut av Norge. I tillegg burde man ikke kunne eie eiendom i Norge uten å være norsk statsborger.

- Jeg synes ikke vi burde gi en krone i bistand, og vi burde ikke ta i mot noen innvandrere som ikke kommer for å jobbe. Flyktninger som har evner og helse til å jobbe må gjerne komme, men jeg fatter ikke hvorfor vi skal importere trygdemottakere, vi burde heller ta bedre vare på våre egne.

Anonymkode: 1bb89...dcd

Kan jeg spørre hvor gammel du er og hva du studerer?

Anonymkode: e35b1...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hamas er gærne terrorister. Det var de som begynte.  

Anonymkode: 774fe...653

90% av Palestinere støtter dødsstraff for homofili

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hvor gammel du er og hva du studerer?

Anonymkode: e35b1...99e

Jeg er 43 og er ferdig å studere for veldig lenge siden. Studerte juss.

Anonymkode: 1bb89...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, av hensyn til formuen sin.  Ta Røkke so eksempel han kunne solgt noen aksjer og fått betalt formuesskatten, men klart da hadde han fått mindre formue. Så han flyttet fordi han ønsket størst mulig formue og man får størst mulig formue om man er nullskatteyter. 

Anonymkode: 1b20c...027

Kan legge til at Røkke sikkert hadde flyttet ut selv uten formuesskatt.  Røkke ønsker nok å ha muligheten til å realisere aksjene sine på et tidspunkt uten å betale gevinstbeskatning. Og om ikke Røke ville gjort det så ville nok barna hans gjort det. Så lenge det var mulig å bli kvitt gevinstbeskatningen ved å flytte ut i fem år så var man garantert at milliardærene ville flytte ut i minst fem år for å slippe å betale skatt på gevinsten. Røkke sparte rundt 10 milliarder kroner i skatt på å slippe gevinstbeskatning. Man er naiv om han ikke ville vært villig til å flytte ut for å spare den summen. Det var bare et spørsmål om når. 

Og selvsagt helt idioti av politikerne som lagde det smutthullet slik at milliardærene slapp å betale skatt på gevinst av salg av aksjer. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er grunnen til at et enormt flertall av de som er så opprørte over døde palestinere tilsynelatende gir jamt faen i alle brune barn som drepes av andre brune mennesker? 

Og hvordan ser du forskjell på en israeler og en palestiner? Alle israelere jeg kjenner har oliven hud, mørkt hår og brune øyne, og ser til forveksling like ut som palestinerene jeg kjenner…

Anonymkode: 1bb89...dcd

Du burde reflektere over hvorfor du tok det jeg skrev som et personlig angrep på deg.

 

Anonymkode: f90a2...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (20 minutter siden):

Det er forskjell på å fordømme terrorisme og å være rasistisk. Og ingen jeg kjenner som ber for Israel sier at de støttet drap av barn på Gaza. 

 

 

Jeg kjenner ingen som har død i en bilulykke, derfor har ingen personer død i en bilulykke.

Det er logikken du bruker her.

 

Anonymkode: f90a2...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ideelt sett bør man få barn med noen av samme rase

Anonymkode: 3b243...590

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ideelt sett bør man få barn med noen av samme rase

Anonymkode: 3b243...590

De aller fleste klarer ikke å definere hva en rase er.

Anonymkode: 8b3b5...cca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

- Jeg gir faen i de på Gaza. Jeg kjenner dem ikke og verden er uansett overbefolket og jeg fatter ikke hvorfor palestinere er mer verdt enn folk som dør i Syria, Irak, India, Yemen etc etc.

- Jeg synes man burde innføre 50 % skatt på all arv og verdioverdragelse som overgår 10 millioner, og samme skatt på å føre penger eller verdier ut av Norge. I tillegg burde man ikke kunne eie eiendom i Norge uten å være norsk statsborger.

- Jeg synes ikke vi burde gi en krone i bistand, og vi burde ikke ta i mot noen innvandrere som ikke kommer for å jobbe. Flyktninger som har evner og helse til å jobbe må gjerne komme, men jeg fatter ikke hvorfor vi skal importere trygdemottakere, vi burde heller ta bedre vare på våre egne.

Anonymkode: 1bb89...dcd

Selv synes jeg ikke vi burde tatt i mot innvandrere for å jobbe.  Med mulig unntak av folk fra nordiske land. Innvandring ødelegger kulturen vår, det er snart ikke mulig å klare seg i Oslo uten å kunne engelsk og innvandrerne presser ned lønningene til de lavtlønnede nordmennene.  

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også møkk lei av å høre om fæle Israel og heia Hamas. Mest det siste egentlig. Hamas undertrykker egen befolkning og kunne stoppet krigen ved å frigi gislene. Forventer de at krigen slutter når de holder gisler og forsetter å sende granater og brannbomber mot Israel? Nei, selvfølgelig ikke. Dette er kalkulerte beslutninger som gagner saken deres. På samme måte som at de bruker barn og kvinner som sivile skjold når de gjemmer seg på skoler og sykehus. At folk ikke kritiserer Hamas mer er utenfor min fatteevne. 

Ellers er jeg lei av navere som syter over lave utbetalinger. Det er så mange som er på trygd at det er derfor utbetalingene er lave. Man må stille mye større krav til omskolering og krav til å ta de jobbene man blir tilbudt. Man skal ikke kunne snike seg unna jobb innen helse bare fordi man ikke kan hilse på en mann.

Ellers synes jeg man bør skjerpe konsekvensene for ungdomskriminalitet, om det så er å straffe familiene som ikke følger opp barna sine. Samme gjelder skolen. Veldig mange barn og unge får ødelagt livene sine av folk som ikke kan oppføre seg.

Anonymkode: ede62...74a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ideelt sett bør man få barn med noen av samme rase

Anonymkode: 3b243...590

Nei, ideelt sett så bør vi få barn med noen med så ulik genetikk som mulig.

Anonymkode: 3fabc...afe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De aller fleste klarer ikke å definere hva en rase er.

Anonymkode: 8b3b5...cca

Vi hører til den kaukasiske menneskerasen.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen trenger så massive verdier som de som velger å flytte til utlandet har. Dette knefallet til "de som skaper verdier" er så amerikansk og utrolig lite demokratisk og mangler logikk. Man ignorerer TOTALT at disse krøsusene ikke kunne produsert en dritt om ikke det var på ryggen av vanlige arbeidstakere. De som sitter på toppen er født med motivasjonen til å klatre opp dit og har i så måte ikke ofret noe mer enn alle andre som svetter og sliter hver dag for å få endene til å møtes. 

 

Anonymkode: 0e77f...01f

Man ignorerer ikke arbeiderne som får bedriften til å gå rundt. Men uten bedrifteieren hadde det ikke vært en jobb for arbeideren på gulvet.  

Det blir rett og slett for dumt å dra ned de som har gjort det bra for seg selv, fordi andre ikke har klart det.. 

Anonymkode: 60960...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er også møkk lei av å høre om fæle Israel og heia Hamas. Mest det siste egentlig. Hamas undertrykker egen befolkning og kunne stoppet krigen ved å frigi gislene. Forventer de at krigen slutter når de holder gisler og forsetter å sende granater og brannbomber mot Israel? Nei, selvfølgelig ikke. Dette er kalkulerte beslutninger som gagner saken deres. På samme måte som at de bruker barn og kvinner som sivile skjold når de gjemmer seg på skoler og sykehus. At folk ikke kritiserer Hamas mer er utenfor min fatteevne. 

Anonymkode: ede62...74a

I tillegg til hvordan palestina-aktivister trakasserer folk som støtter Israel og jøder som sørger over dem de har mistet.  

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (21 timer siden):

90% av Palestinere støtter dødsstraff for homofili

Jeg vet. Klin gærne er de. 

Anonymkode: 774fe...653

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Selv synes jeg ikke vi burde tatt i mot innvandrere for å jobbe.  Med mulig unntak av folk fra nordiske land. Innvandring ødelegger kulturen vår, det er snart ikke mulig å klare seg i Oslo uten å kunne engelsk og innvandrerne presser ned lønningene til de lavtlønnede nordmennene.  

Anonymkode: 1b20c...027

Så for deg innvandrer er en som ikke snakker norsk og har dårlig lønn? 😂 

Ok. 

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 hours ago, AnonymBruker said:

Man ignorerer ikke arbeiderne som får bedriften til å gå rundt. Men uten bedrifteieren hadde det ikke vært en jobb for arbeideren på gulvet.  

Det blir rett og slett for dumt å dra ned de som har gjort det bra for seg selv, fordi andre ikke har klart det.. 

Anonymkode: 60960...1c2

Om det å betale skatt betyr at man "dras ned" så dras jo alle arbeiderne ned når de betaler skatt. 

Jeg har ingenting i mot at det lønner seg å lykkes. Men mange av milliardærene vil klage  for hver eneste krone de betaler i skatt. Så de blir ikke fornøyde før de er nullskatteytere.  Så skal man la milliardærene få bestemme skattenivået så er det de som slipper å betale skatt,  mens alle alle andre må betale skatt . 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som mener det kun er latsabber i offentlig sektor vet ikke hva de prater om. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om det å betale skatt betyr at man "dras ned" så dras jo alle arbeiderne ned når de betaler skatt. 

Jeg har ingenting i mot at det lønner seg å lykkes. Men mange av milliardærene vil klage  for hver eneste krone de betaler i skatt. Så de blir ikke fornøyde før de er nullskatteytere.  Så skal man la milliardærene få bestemme skattenivået så er det de som slipper å betale skatt,  mens alle alle andre må betale skatt . 

Anonymkode: 1b20c...027

At alle må betale skatt er jo en selvfølge. Men det er måten skattesystemet er bygget opp. På hvilken måte "rikingene" blir skattlagt på. 

Hvorfor skal de rike tas?

Vi er avhengig av de rike for å kunne hjelpe de som ikke er født med gullskje i... 

 

Anonymkode: 60960...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

At alle må betale skatt er jo en selvfølge. Men det er måten skattesystemet er bygget opp. På hvilken måte "rikingene" blir skattlagt på. 

Hvorfor skal de rike tas?

Vi er avhengig av de rike for å kunne hjelpe de som ikke er født med gullskje i... 

 

Anonymkode: 60960...1c2

Jeg sier ikke at de rike skal "tas". Jeg sier at de bør betale sin andel i skatt og at om de selv fikk bestemme så hadde de vært nullskatteytere så å senke skattene kun fordi de rike er misfornøyd blir helt håpløst. De rike vil senke skattene sine helt til de betaler 0 og helst vil de få subsidier i stedet for å betale skatt. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...