Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

8 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er tullete når nordmenn snakker om at formuesskatten er grunnen til at vi ikke har selskaper som Apple, Facebook og Microsoft i Norge.   Virker som om mange grundere lever i en eventyrverden hvor den eneste grunnen til at de ikke er Steve Jobs er pga formuesskatten.

Anonymkode: 1b20c...027

Kan også legge til at mange av grunderne virker svært selvsentrerte. På Linkeidin ser man grundere slåss for å fjerne formuesskatten på "arbeidende kapital". Men det betyr jo at de kun ønsker formuesskatten fjernet for dem selv. Er man utleierkonge med 100 milliarder i boliger så skal man ikke betale formuesskatt på de boligene. Men eier man en nedbetalt bolig til noen millioner og bor i den så skal man betale formuesskatt. 

Å fjerne formuesskatten på "arbeidende kapital" er oppskriften på at de rikeste skal få slippe å betale formuesskatt, mens middelklassen skal betale. 

Enten så bør ingen betale formuesskatt eller så bør de rikeste betale den. Det finnes ikke noe mer usolidarisk enn at de rikeste skal slippe å betale skatt for deres formuer, mens vanlige folks skal betale for sine formuer. Det blir like tullete som å si at kun de som tjener under 2 million kroner i året skal betale inntektsskatt. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 20.13):

Det er rasistisk og være i mot utenlandske flagg på 17. Mai.

Anonymkode: f90a2...7c1

Det er faktisk bare Norge som har nasjonaldag den 17.mai.

Flagg for alle de andre landene på dems nasjonaldag. 

Det rasist greiene får du ta med et annet sted... 

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mener at Bifil,Panfil og slik ikke finnes, er kun lesbisk og homofil som er riktig. Jeg mener at hvis du liker kan like det andre kjønn er det lebisk og homo du er

Anonymkode: a1a0d...630

Det blir jo altfor simpelt da det finnes flere legninger enn de to beskrivelsene. Hva er det som får deg til å mene det forresten, er du lesbisk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 22.23):

Det ordet har en historie! Før 1972 var det kriminelt å være homofil i Norge. Partiet Venstre valgte å låne sine lokaler i Oslo ut til homofile, slik at de hadde en møteplass. De kunne jo ikke snakke åpent om det, da det tross alt var ulovlig. Venstrehendte mennesker ble kalt «skeivhendte». Dermed tok en «Venstre» ut av ordet, altså «skeiv». Dermed ble ordet skeiv et annet ord for homofil. Ganske kult i grunnen!

 

Anonymkode: 13e8d...c67

Venstrehendte ble kalt keivhendte, ikke skeivhendte.

Jeg tror "skeiv" er et forsøk på et tilsvarende norsk ord for "queer". Har aldri hørt din forklaring før. Lenke?

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samme, med kvinner med små bryster.

Anonymkode: f90a2...7c1

Det er da ingenting dårlig med å ha små bryster. Små bryster er like gode til å amme som store, dvs. begge er like gode til det de skal brukes til. Til en god del andre ting, som trening/sport og å unngå ryggplager, vil jeg si små til og med er bedre.

Når det gjelder peniser, legger nok folk mye forskjellig i hva som regnes som stor/liten, men om den klarer å penetrere en kvinne og gjøre henne gravid, er den god nok fra naturens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Anonyme-meg skrev (1 time siden):

Det er faktisk bare Norge som har nasjonaldag den 17.mai.

Flagg for alle de andre landene på dems nasjonaldag. 

Det rasist greiene får du ta med et annet sted... 

Jeg er ikke enig i at det er rasistisk å ville forby andre flagg, men det er faktisk ikke flagget vi feirer (skremmende mange tror det!), men grunnloven. Flagget kom mange år etter, og har egentlig ikke noe med feiringen å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan også legge til at mange av grunderne virker svært selvsentrerte. På Linkeidin ser man grundere slåss for å fjerne formuesskatten på "arbeidende kapital". Men det betyr jo at de kun ønsker formuesskatten fjernet for dem selv. Er man utleierkonge med 100 milliarder i boliger så skal man ikke betale formuesskatt på de boligene. Men eier man en nedbetalt bolig til noen millioner og bor i den så skal man betale formuesskatt. 

Å fjerne formuesskatten på "arbeidende kapital" er oppskriften på at de rikeste skal få slippe å betale formuesskatt, mens middelklassen skal betale. 

Enten så bør ingen betale formuesskatt eller så bør de rikeste betale den. Det finnes ikke noe mer usolidarisk enn at de rikeste skal slippe å betale skatt for deres formuer, mens vanlige folks skal betale for sine formuer. Det blir like tullete som å si at kun de som tjener under 2 million kroner i året skal betale inntektsskatt. 

Anonymkode: 1b20c...027

Det hele minner faktisk om adelskapet hvor de rikeste slapp å betale skatt mens vanlige folk måtte betale skatt for å finansiere adelens privilegier. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke enig i at det er rasistisk å ville forby andre flagg, men det er faktisk ikke flagget vi feirer (skremmende mange tror det!), men grunnloven. Flagget kom mange år etter, og har egentlig ikke noe med feiringen å gjøre. 

Fult klar over at det ikke er flagge vi feirer. Men det norske flagget tilhører Norge. Skal vi flagge for 17.mai og den norske grunnloven, er det ganske spesielt å flagge med svensk flagg... 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Anonyme-meg skrev (13 minutter siden):

Fult klar over at det ikke er flagge vi feirer. Men det norske flagget tilhører Norge. Skal vi flagge for 17.mai og den norske grunnloven, er det ganske spesielt å flagge med svensk flagg... 

Jeg sier ikke at ikke du er klar over det, men det virker som om mange tror det, for mange bruker det som argument.

Jeg er enig i at offisielle bygninger osv. skal bruke norske flagg (noe de også gjør), men ser ikke helt skaden i om en og annen privatperson vifter med andre flagg i tillegg. Jeg har bare sett veldig få andre flagg på 17. mai (stort sett flagg fra land med krig), og det har kun vært i tillegg til de norske. Ville ikke gjort det selv, men tror neppe grunnlaget for dagen står for fall om noen gjør det. Noe av poenget med dagen er jo å feire fred og frihet - en del av friheten er jo at noen kan ta andre valg enn deg, som du synes er dumme. Å forby andre flagg enn det norske ville jo vært totalitært. Det vil vi jo ikke ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Jeg sier ikke at ikke du er klar over det, men det virker som om mange tror det, for mange bruker det som argument.

Jeg er enig i at offisielle bygninger osv. skal bruke norske flagg (noe de også gjør), men ser ikke helt skaden i om en og annen privatperson vifter med andre flagg i tillegg. Jeg har bare sett veldig få andre flagg på 17. mai (stort sett flagg fra land med krig), og det har kun vært i tillegg til de norske. Ville ikke gjort det selv, men tror neppe grunnlaget for dagen står for fall om noen gjør det. Noe av poenget med dagen er jo å feire fred og frihet - en del av friheten er jo at noen kan ta andre valg enn deg, som du synes er dumme. Å forby andre flagg enn det norske ville jo vært totalitært. Det vil vi jo ikke ha. 

Nei, men det er frekt. I tillegg synes jeg det er viktig at man ikke legitimerer slik oppførsel for om det blir aksept for å bruke alle verdens flagg på 17. mai så vanner man ut dagen. 

At Grunnloven handler om frihet betyr kun at man ikke bør fengsle noen for å vifte med feil flagg,  det betyr ikke at det bør være sosialt akseptert.  

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, men det er frekt. I tillegg synes jeg det er viktig at man ikke legitimerer slik oppførsel for om det blir aksept for å bruke alle verdens flagg på 17. mai så vanner man ut dagen. 

At Grunnloven handler om frihet betyr kun at man ikke bør fengsle noen for å vifte med feil flagg,  det betyr ikke at det bør være sosialt akseptert.  

Anonymkode: 1b20c...027

Det er det vel heller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 1.04):

Jeg syns det burde bli ulovlig å fange, selge og spise skalldyr.

Anonymkode: 75042...f95

Nei!

Anonymkode: 6f4a7...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som drkkker alkohol har svak moral.

Anonymkode: 7ac68...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

At damer som får slemme menn gjentatte ganger får det pga utarbeide traumer, allså du styre hva du tiltrekker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmonster skrev (1 time siden):

At damer som får slemme menn gjentatte ganger får det pga utarbeide traumer, allså du styre hva du tiltrekker selv.

Hvordan er det en upopulær mening? 

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topping av lag bør innføres i barnefotball fra 10-års alder. 

Bruk av restylane, løsvipper og Botox burde vært forbudt

Ja til karakterer i barneskolen

Ja til salg av øl og vin på butikk og bensinstasjoner, til og med på søndager

 

Anonymkode: 7fc41...640

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 1.04):

Jeg syns det burde bli ulovlig å fange, selge og spise skalldyr.

Anonymkode: 75042...f95

Enig, men det er vel ikke så viktig med dyrevelferd når man fanger sjødyr og koker dem levende.

Anonymkode: 4f900...209

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er det en upopulær mening? 

Anonymkode: 8b702...3bd

For den krever eierskap. Mange liker ikke høre nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2024 den 18.04):

Jeg mener at Bifil,Panfil og slik ikke finnes, er kun lesbisk og homofil som er riktig. Jeg mener at hvis du liker kan like det andre kjønn er det lebisk og homo du er

Anonymkode: a1a0d...630

Noe av det mest dustete jeg har lest, Trenger ikke være så kategorisk med legning og greier! Du vil vel at man skal ha et sånt syn for at ting skal være så forutsigbart som mulig!

Anonymkode: 8dd38...cd7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Topping av lag bør innføres i barnefotball fra 10-års alder. 

Anonymkode: 7fc41...640

Skal man først ha en upopulær mening om hvordan vi skal få gode voksenspillere så bør barnelagene toppes etter hvem som har de mest atletiske foreldrene. Å se på foreldrenes fysikk er langt bedre til å vurdere hvordan barna vil bli som voksen enn fysikken barna har som 10-åringer. 
 

La alle foreldrene oppgi høyde og idrettsprestasjoner og prioriter barna som har foreldre med best fysikk.

Anonymkode: 1b20c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All kritikk av Israel må forbys. 

Anonymkode: f90a2...7c1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...