AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1161 Del Skrevet 30. januar 2021 PetterKanin skrev (10 minutter siden): Jeg mener det er kriminelt å svindle til seg trygd. På KG er vist en slik mening ganske så uglesett😂 Er det seriøst noen som mener det motsatte? klart det er kriminelt å svindle til seg trygdeordninger. Anonymkode: e6591...b59 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1162 Del Skrevet 30. januar 2021 PetterKanin skrev (14 minutter siden): Jeg mener det er kriminelt å svindle til seg trygd. På KG er vist en slik mening ganske så uglesett😂 Det folk reagerer på er at folk påstår at alle som får trygd svindler til seg trygd. Det er ingen som sier at det å svindle til seg trygd er greit, men det er et mindretall som gjør det ikke flertallet slik det framstilles på KG Men det tror jeg du faktisk er klar over. Anonymkode: 1ec79...e1d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 30. januar 2021 #1163 Del Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det folk reagerer på er at folk påstår at alle som får trygd svindler til seg trygd. Det er ingen som sier at det å svindle til seg trygd er greit, men det er et mindretall som gjør det ikke flertallet slik det framstilles på KG Men det tror jeg du faktisk er klar over. Anonymkode: 1ec79...e1d Nå er det ingen som påstår dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 30. januar 2021 #1164 Del Skrevet 30. januar 2021 Om en kvinne forlanger at en mann skal betale på et stevnemøte er det opplagt at hun bare vil ha gratis mat. Det samme gjelder også om en mann forlanger at en kvinen skal betale, men jeg tror ikke det er særlig vanlig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1165 Del Skrevet 30. januar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (23 minutter siden): Om en kvinne forlanger at en mann skal betale på et stevnemøte er det opplagt at hun bare vil ha gratis mat. Det samme gjelder også om en mann forlanger at en kvinen skal betale, men jeg tror ikke det er særlig vanlig. Du hadde nok selv takket ja til gratis mat Anonymkode: f7543...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1166 Del Skrevet 30. januar 2021 22 hours ago, Inverto said: Du forstår ikke hva "tribalisme" er og hvordan du skal bruke termen Så nasjonalisme er ikke en form for tribalisme? Anonymkode: 1418a...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 31. januar 2021 #1167 Del Skrevet 31. januar 2021 Ryddet for brukerdebatt og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1168 Del Skrevet 31. januar 2021 Uatskillelig skrev (På 14.9.2020 den 2.02): ’’Jobbe med litt vondter og vanskeligheter’’. (??) Du er klar over at man må ha en alvorlig fysisk og/eller psykisk lidelse med varig nedsatt funksjonsnivå for å bli erklært ufør? Ingen kan leve på under 10.000 kr i måneden. Da vil de ikke ha råd til mat, medisiner og klær etter husleien er betalt. Du vet at studenter lever på 8000, sant? Anonymkode: bbc06...755 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 31. januar 2021 #1169 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet at studenter lever på 8000, sant? Anonymkode: bbc06...755 Studenter får(låne)i overkant av 10000 per studiemåned. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1170 Del Skrevet 31. januar 2021 De dårligste foreldrene (særlig mødre) henger på kvinneguiden. Anonymkode: e72e1...a47 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1171 Del Skrevet 31. januar 2021 PetterKanin skrev (12 timer siden): Studenter får(låne)i overkant av 10000 per studiemåned. Nope. Jeg får 8000. Det får også alle studenter jeg kjenner i alle fall. Anonymkode: bbc06...755 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 1. februar 2021 #1172 Del Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nope. Jeg får 8000. Det får også alle studenter jeg kjenner i alle fall. Anonymkode: bbc06...755 Feil. Dere har høyere utbetaling i brgynnelsrn av semestrene. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1173 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg synes foreldrepermisjonen bør kunne vare til barnet er 1.5-2 år gammelt, eventuelt vanlig at foreldrene fordeler det slik at de har fri 2-3 dager per uke hver. Det ville kostet samfunnet en del, men det er stressende, usunt og unaturlig for små babyer å være i barnehage. Anonymkode: 98f65...c4c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1174 Del Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 20.10): Klimahysteriet er en uting, Norge er ett lite filleland, og vi kan ikke redde verden. Hysteriet vil føre til at vårt velferdssamfunn blir borte. Innvandring bør forbys. Flyktninger bør sendes hjem igjen straks landet de kom fra er trygt. Ingen gis varig oppholdstillatelse. MDG minner mer og mer om en religiøs sekt. Alle politikere må ha jobbet minst 10 år i yrkeslivet for å bli valgbar. El-biler må ha like avgifter som bensin og dieselbiler. Miljøvernere.... El-Bil skal de kjøre, men vil ikke ha strøm hverken fra vindkraft eller vannkraft......?? Er de komplette idioter? Anonymkode: c610b...b3a Enig 👍 Anonymkode: 5a52d...9ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1175 Del Skrevet 1. februar 2021 At Norge ikke har dødsstraff for overgrep mot barn og muligens også voldtekter. Anonymkode: 5a52d...9ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1176 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg er for vindmøller. Anonymkode: 0b844...95d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1177 Del Skrevet 1. februar 2021 Og at kriminelle rusmisbrukere (tenker nå på de kyniske jævlene som går på amfetamin og ikke uskyldige misbrukere) ikke blir henrettet eller sitter på livstid. Anonymkode: 5a52d...9ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1178 Del Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nope. Jeg får 8000. Det får også alle studenter jeg kjenner i alle fall. Anonymkode: bbc06...755 Studenter har en høyere utbetaling 2 ganger i året. I august og i januar. En del er til skolemateriell, men veldig mange studenter sløser bort de pengene i stedet for å spre de jevt utover halvåret sånn at de får litt mer å rutte med. I tillegg har Studenter ofte billigere steder å bo (selv om det er absolutt dyrt nok i byene). Studentboliger har lavere kostnader enn en vanlig bolig på leiemarkedet. Som student har du 8000 og bruker omtrent halvparten på å bo, en del uføre (og eldre) har 10000 i mnd og bruker kanskje 9000 på å bo... det er forskjell. I tillegg har du studentrabatt på mange flere steder enn uføre har rabatter. De siste årene har uføre også fått færre fordeler fordi samfunnet mener at uføre kan skylde seg selv (for å bli påkjørt, for å få kreft.. jeg mener, alle vet jo at det er din feil at bilen du var passasjer i skled av veien og rullet ut på en jorde...) Rabattene som tidligere var honnørrabatt blir nå kalt pensjonistrabatt kun for at uføre ikke skal kunne betale mindre for å dra på for eksempel museer, teater eller kino. Og siste punkt. Det går an å leve på 8000 kr (pluss utbetalingen høst og vår) i noen år. Da vet du at det er en midlertidig løsning, og at når du er ferdig utdannet etter 3-7 år så kommer du til å tjene mer, bo bedre og ha råd til å gjøre det du vil... uføre har ikke den muligheten. De kan aldri ha noe ekstra, spare penger til pensjon eller dra på kino når de får litt mer penger... Resten av livet skal de leve sånn som studenter klager på å leve i 3 år. Anonymkode: daf86...359 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1179 Del Skrevet 1. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Som student har du 8000 og bruker omtrent halvparten på å bo, en del uføre (og eldre) har 10000 i mnd og bruker kanskje 9000 på å bo... det er forskjell. Anonymkode: daf86...359 De fleste bor ikke i studentboliger. Rom i kollektiv i Oslo koster gjerne 5500+ per måned før strøm. Apropos det, vi bør ha en stor boligsektor for lavtlønnede, uføre, studenter osv. Anonymkode: 98f65...c4c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1180 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg er imot at rusmisbrukere skal få uendelig med rehabiliteringstilbud og behandling. De gjør en aktiv selvødeleggende hendelse og burde fått maks et par forsøk på å få behandling for sin rusavhengighet. Tilføyer ikke samfunnet noe annet enn dritt.... ungdomskriminelle gjengangere burde blitt sendt bort til steder som Bastøy etc, de verste tilfellene burde foreldre også bli straffet for avkommets handling Anonymkode: 96835...0d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå