AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #981 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 19.9.2020 den 11.15): Enig. Jeg irriterer meg også over folk som sidestiller lettere psykiske lidelser ved siden av tyngre diagnoser. F.eks de som mener at angst og depresjon ( snakker ikke her om at det er så hemmende at man ikke har vært ute av huset på årevis eller er tvangsinnlagt mesteparten av livet grunnet suicidalitet ) er like ille som for eksempel borderline personlighetsforstyrrelse, bipolar lidelse, schizofreni osv Anonymkode: 239f7...3d0 De fleste psykologer er også enige! Hilsen psykologstudent. Anonymkode: c2595...347 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #982 Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg er i mot at eldre som bor i omsorgsbolig og på sykehjem skal få covid-vaksine før mange andre. Vi blir eldre og eldre, og flere får komplekse somatiske og psykiske lidelser med alderen. De er ofte ensomme og sengeliggende. Og hvilket liv er det? Og hvorfor skal de prioriteres ovenfor andre yngre, som har store deler av livet foran seg? Gitt at vaksinen gir den effekten man vil. Jeg mener det er naturlig, med visse unntak, at eldre selvfølgelig dør først. Hvem vet om flere av disse, som har avgått døden grunnet covid av sykehjemsbeboere, ikke ville dødd i nærmeste framtid uansett. Sykehus, sykehjem og omsorgsboliger er fullstappet med eldre, pleietrengende mennesker. Noen ganger må det bare gå sin gang. Den eneste grunnen er å måtte få stoppe den isolerte smitten som skjer når en beboer eller personal er smittet. Men da må man heller fokusere på å vaksinere personalet. Jeg mener selvfølgelig at eldre som bor hjemme og er oppegående skal stå langt foran i køen, men de har også ofte mer å leve for. Dette er helt klart noe jeg aldri ville sagt høyt i fare for å bli korsfestet. Det er allerede har kritikk rettet mot eldreomsorgen i Norge, og dette ville vært som å helle bensin på bålet. Anonymkode: f8120...f19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimorna Skrevet 11. desember 2020 #983 Del Skrevet 11. desember 2020 Trump er valgets rettmessige vinner, og Biden-familien er en gjeng korrupte grisegutter. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #984 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er i mot at eldre som bor i omsorgsbolig og på sykehjem skal få covid-vaksine før mange andre. Vi blir eldre og eldre, og flere får komplekse somatiske og psykiske lidelser med alderen. De er ofte ensomme og sengeliggende. Og hvilket liv er det? Og hvorfor skal de prioriteres ovenfor andre yngre, som har store deler av livet foran seg? Gitt at vaksinen gir den effekten man vil. Jeg mener det er naturlig, med visse unntak, at eldre selvfølgelig dør først. Hvem vet om flere av disse, som har avgått døden grunnet covid av sykehjemsbeboere, ikke ville dødd i nærmeste framtid uansett. Sykehus, sykehjem og omsorgsboliger er fullstappet med eldre, pleietrengende mennesker. Noen ganger må det bare gå sin gang. Den eneste grunnen er å måtte få stoppe den isolerte smitten som skjer når en beboer eller personal er smittet. Men da må man heller fokusere på å vaksinere personalet. Jeg mener selvfølgelig at eldre som bor hjemme og er oppegående skal stå langt foran i køen, men de har også ofte mer å leve for. Dette er helt klart noe jeg aldri ville sagt høyt i fare for å bli korsfestet. Det er allerede har kritikk rettet mot eldreomsorgen i Norge, og dette ville vært som å helle bensin på bålet. Anonymkode: f8120...f19 Min upopulære mening er at de kommer nok til å dø først uansett. Anonymkode: 70fb8...bf3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #985 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 21.8.2020 den 20.27): Synes kvinner bør være hjemmeværende i barnas 3 første leveår. Ja, Kivnner..! For jeg mener at det er helt naturlig at småbarn har et sterkere bånd til sin mor i denne alderen, og at det er naturlig og vakkert. Mener at en av foreldrene, bør jobbe max 50 % belastning resten av årene fram til yngstebarnet er tenåring. Mener det er uanstendig å sende barn under 2 år, helst 3 i barnehagen. Mener at kvinner og menn ofte egner seg til forskjellige yrker, men at unntakene så klart er velkomne. Mener at det finnes to kjønn. Transkvinner (opererte) er menn i utkledning, med maltraktert kropp. Transmenn det samme. Mener at samfunnet bør legge til rette for at kvinner kan få barn etter videregående skole (ca 18), da dette er mest naturlig for kroppen. Men da må barneoppdragelsen også forandres merkbart, så unge voksne faktisk lærer å bli voksne i hodet før den tid. Hilsen ikke-religiøs kvinne. Anonymkode: 11ba4...733 Hvis dine tanker var rådende i samfunnet, hadde jeg rett og slett forblitt barnløs. Det er ikke nødvendigvis mest naturlig for kroppen å få barn som 18 åring, nei. Anonymkode: c16a0...fdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #986 Del Skrevet 11. desember 2020 Kvinner skal holde seg på kjøkkenet, vaske og stelle hus mens mannen skal drive med utearbeid, mekking og bygging. Tradisjonelt kvinnfolkarbeid er sying, vasking, matlaging og passing av barn. Det var enklere for mannen før 70-tallet å finne seg kvinne, i dag sitter kvinnene og leker prinsessen på erten og sveiper til høyre og venstre på tinder, fnising med venninner på café og negldesign, make-up-artister og blogging. Bare tull alt sammen. Skulle ønske Norge fikk tilbake kjønnsrollene fra særlig 50-tallet og bakover. Jeg mener kvinner stemmer veldig ofte med følelsene sine i politikken, og burde hatt en begrenset stemmeadgang ved stortingsvalg og kommune- og fylkestingvalg. Forbud mot å stemme tror jeg ikke hadde vært gjennomførbart, men kanskje at en kvinnelig stemme hadde halv verdi. Ved en situasjon på vippen, måtte man altså hatt to kvinnelige stemmer og ikke èn for å utligne forholdet. Anonymkode: 1edba...40c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #987 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kvinner skal holde seg på kjøkkenet, vaske og stelle hus mens mannen skal drive med utearbeid, mekking og bygging. Tradisjonelt kvinnfolkarbeid er sying, vasking, matlaging og passing av barn. Det var enklere for mannen før 70-tallet å finne seg kvinne, i dag sitter kvinnene og leker prinsessen på erten og sveiper til høyre og venstre på tinder, fnising med venninner på café og negldesign, make-up-artister og blogging. Bare tull alt sammen. Skulle ønske Norge fikk tilbake kjønnsrollene fra særlig 50-tallet og bakover. Jeg mener kvinner stemmer veldig ofte med følelsene sine i politikken, og burde hatt en begrenset stemmeadgang ved stortingsvalg og kommune- og fylkestingvalg. Forbud mot å stemme tror jeg ikke hadde vært gjennomførbart, men kanskje at en kvinnelig stemme hadde halv verdi. Ved en situasjon på vippen, måtte man altså hatt to kvinnelige stemmer og ikke èn for å utligne forholdet. Anonymkode: 1edba...40c Hadde jeg vært nødt til å bruke resten av livet mitt på å stelle hus og stå på kjøkkenet så hadde jeg mye heller begått selvmord. Anonymkode: e6591...b59 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #988 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner skal holde seg på kjøkkenet, vaske og stelle hus mens mannen skal drive med utearbeid, mekking og bygging. Tradisjonelt kvinnfolkarbeid er sying, vasking, matlaging og passing av barn. Det var enklere for mannen før 70-tallet å finne seg kvinne, i dag sitter kvinnene og leker prinsessen på erten og sveiper til høyre og venstre på tinder, fnising med venninner på café og negldesign, make-up-artister og blogging. Bare tull alt sammen. Skulle ønske Norge fikk tilbake kjønnsrollene fra særlig 50-tallet og bakover. Jeg mener kvinner stemmer veldig ofte med følelsene sine i politikken, og burde hatt en begrenset stemmeadgang ved stortingsvalg og kommune- og fylkestingvalg. Forbud mot å stemme tror jeg ikke hadde vært gjennomførbart, men kanskje at en kvinnelig stemme hadde halv verdi. Ved en situasjon på vippen, måtte man altså hatt to kvinnelige stemmer og ikke èn for å utligne forholdet. Anonymkode: 1edba...40c Jeg tenker at hvis du ikke liker typiske bloggerjenter, så fins det fortsatt masse fisk i havet hvis du bare ser deg litt rundt. Til dette du sier om stemmer. Både menn og kvinner kan ha mye følelser, kanskje kvinner har mer i snitt enn menn, men iq er uansett ikke forskjellig fra menn til kvinner. Hvis man synes følelser er viktige så er det ingen grunn til å gi de som synes det mindre stemme enn de andre. Dersom kvinner i Norge hadde fått nedjustert til en halv stemme hadde jeg protestert meg gul og blå og i tillegg flyttet til utlandet. For et sykt idiotisk forslag, er min ærlige mening. Du virker muligens litt bitter på det kvinnelige kjønn. Anonymkode: 110eb...da7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #989 Del Skrevet 12. desember 2020 Jeg synes ikke alle burde ha samme antall stemmer i valg. De med kunnskap og IQ bør ha flere stemmer enn andre. Anonymkode: ef1e1...869 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #990 Del Skrevet 12. desember 2020 Jeg mener det burde vært slått HARDT ned på, med falske beskyldninger om rasisme. Noen mennesker utnytter dette kortet til det fulle, å beskylder andre for rasisme om de ikke får viljen sin. Slipper ikke inn på et utested (på tross av at personen ikke har legitimasjon)? Rasisme! Får beskjed om å gå av toget fordi en ikke har billett? Rasisme! Osv osv.. De som sprer ganske beskyldninger om rasisme, der det faktisk ikke er snakk om rasisme, men like regler for alle, burde vært straffet så det jomer. 20 000 i bot feks. På den måten hadde kanskje folk sluttet å beskylde andre for rasisme, der hvor det faktisk ikke er tilfellet. Det er fryktelig ødeleggende for noen å bli beskyldt for en sånn ting, når det ikke stemmer. Spesielt i de tilfellene hvor påstandene om rasisme blir spredd ut på nett, og brukt mot personen. I tillegg vanner det begrepet rasisme ut, til det punktet hvor fikk faktisk ikke gidder å høre, når noen roper 'rasisme'. Når en har ropt ulv hundreogørti ganger, tror en ikke på det til slutt. Og det er veldig synd i de tilfellene der hvor det faktisk er snakk om rasisme. Anonymkode: bd462...e0d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #991 Del Skrevet 13. desember 2020 Diamondlady skrev (På 9.12.2020 den 4.04): sikkert en upoppuler mening for mange kg brukere men jeg synes: de fleste muslimer er snille gode mennesker, som lever ett helt vanlig normalt liv eneste vi gjør er at vi ber og spiser halal. ov følger islams 5 søyler som er 1. be 5 ganfer om dagen 2.reise på pilgrim 3 delta på fredagsbønn 4 betale zadakh (gi penger/mat/klær til fattige) 5 si trobekjennelsen. jeg synes også de fleste Andre religiøse grupper er snille mennesker, og jeg synes det er dårlig gjort og diskriminere og snakke stygt og ha stygge tanker om Andre paga tro,livssyn,hudfarge. alle er like mye menneske og like viktige. og at jeg unner uføre ett verdig liv selvom de er uføre, og støtter dem og unner dem og få barn. så lenge de har rom og kjærlighet og økonomi nok og en partner som kan hjelpe til eller ett stort og stabilt nettverk. jeg synes norge bør ta i mot flere invandrere, og fikse asylmottakene slik at det ser ut som at det er mennesker som skal bo der for en periode. og gi småbarnsfamilier flere goder i velferdssystemet fks gratis bhg økt barnetrygd og kontantstøtte og engangsstønad. bekjempe barnefattigdom. sette mer fokus på mennesker i sårbare situasjoner. ha sterkere inkludering i samfunnet for alle sammen. bekjempe kriminalitet. Man er ikke dårlig menneske fordi man er muslim. Man er heller ikke et godt menneske fordi man er muslim. Anonymkode: 41845...341 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamondlady Skrevet 13. desember 2020 #992 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Man er ikke dårlig menneske fordi man er muslim. Man er heller ikke et godt menneske fordi man er muslim. Anonymkode: 41845...341 dette er en tråd om upoppulere meninger sitatet ditt det er din upoppulere mening, men ikke min. så jeg skjønner ikke helt hvorfor du siterte meg.😐😦 skriv ditt eget innlegg du om dine meninger. du trenger ikke og sitere meg mine meninger kommer ikke til og endre seg av den grunn. teit og skrive at en ikke er ett godt menneske fordi en er muslim det finnes mange muslimer som er snille inkludert meg selv og min familie og vi er snille. det finnes sikkert noen som er mindre snille. men snille og slemme mennesker kommer i alle varianter uavhengi religion,livssyn,kultur, og hudfarge. Endret 13. desember 2020 av Diamondlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #993 Del Skrevet 13. desember 2020 Etter å ha lest over 500 sider av rettsdokument , tror jeg på Amber Heard. Anonymkode: 0b844...95d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #994 Del Skrevet 14. desember 2020 On 12/9/2020 at 10:37 AM, AnonymBruker said: Dette er en tråd om upopulære meninger. Jeg har forklart ganske grundig hvorfor jeg har denne meningen. Jeg har også sagt at det sikkert finnes unntak, og jeg har ikke hevdet å sitte med noen fasit. Det er MIN upopulære mening. Anonymkode: 8aa4a...1e0 Det får du lov å skrive, men slik forum fungerer-folk kommenterer når de blir provosert. Og det faktisk høres ut som om du tror at du sitter med fasit, når du synes at normalt fungerende personer er bare et unntak. Forresten er dette forumet fullstapet med negative kommentater fra folk som har hatt dårlige erfaringer med afrikanere, folk fra Midøsten osv., selv om du har hatt bare gode erfaringer. Dette til refleksjon. Anonymkode: 64be5...9e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #995 Del Skrevet 14. desember 2020 Jeg synes alle kvinner skal steriliseres og kun få bli gravide gjennom IVF etter dokumentasjon er lagt frem på stabil økonomi, ingen genetiske sykdommer, IQ-test, gjennomført foreldrekurs - naturligvis hos begge foreldrene. Anonymkode: 34408...ab8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #996 Del Skrevet 14. desember 2020 On 12/11/2020 at 3:13 PM, AnonymBruker said: Kvinner skal holde seg på kjøkkenet, vaske og stelle hus mens mannen skal drive med utearbeid, mekking og bygging. Tradisjonelt kvinnfolkarbeid er sying, vasking, matlaging og passing av barn. Det var enklere for mannen før 70-tallet å finne seg kvinne, i dag sitter kvinnene og leker prinsessen på erten og sveiper til høyre og venstre på tinder, fnising med venninner på café og negldesign, make-up-artister og blogging. Bare tull alt sammen. Skulle ønske Norge fikk tilbake kjønnsrollene fra særlig 50-tallet og bakover. Jeg mener kvinner stemmer veldig ofte med følelsene sine i politikken, og burde hatt en begrenset stemmeadgang ved stortingsvalg og kommune- og fylkestingvalg. Forbud mot å stemme tror jeg ikke hadde vært gjennomførbart, men kanskje at en kvinnelig stemme hadde halv verdi. Ved en situasjon på vippen, måtte man altså hatt to kvinnelige stemmer og ikke èn for å utligne forholdet. Anonymkode: 1edba...40c De to første avsnittene er jeg tilbøyelig til å nesten si meg enig, men det er ikke så lett når mannfolka har blir guttevalper som ikke orker å løfte mer enn 10 kilo og trenger plastelapper på hver lille skramme og knapt klarer å sette sammen en stol fra IKEA. Så akk nei, her i huset er det jeg som må trå til med både husstell og fysisk arbeid. Anonymkode: 59a6d...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #997 Del Skrevet 14. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes alle kvinner skal steriliseres og kun få bli gravide gjennom IVF etter dokumentasjon er lagt frem på stabil økonomi, ingen genetiske sykdommer, IQ-test, gjennomført foreldrekurs - naturligvis hos begge foreldrene. Anonymkode: 34408...ab8 Enig, men vil gjerne legge til maks 2 barn per par. Anonymkode: 59a6d...f5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #998 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det får du lov å skrive, men slik forum fungerer-folk kommenterer når de blir provosert. Og det faktisk høres ut som om du tror at du sitter med fasit, når du synes at normalt fungerende personer er bare et unntak. Forresten er dette forumet fullstapet med negative kommentater fra folk som har hatt dårlige erfaringer med afrikanere, folk fra Midøsten osv., selv om du har hatt bare gode erfaringer. Dette til refleksjon. Anonymkode: 64be5...9e3 «Dette til refleksjon»? 🤭 Hvordan skal man svare på denne tråden uten å komme med egne meninger, eller unngå å provosere? Min mening basert på mine erfaringer er at det sannsynligvis blir mye merarbeid og ekstrautgifter når jeg leier ut til mennesker fra disse landene. Min mening basert på mine erfaringer er at å leie ut til afrikanere og folk fra Midtøsten er helt uproblematisk. Høflige og greie folk som betaler i tide og behandler eiendommene godt. Vi er mer like hverandre mtp hvordan man behandler hverandre med respekt, det går ikke bare én vei. Det sier seg selv at det finnes unntak blant folk fra alle land, og det sier seg selv at ikke alle har samme oppfatning som meg. Ergo ingen fasit, bare en upopulær mening. Anonymkode: 8aa4a...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #999 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg synes alle kvinner skal steriliseres og kun få bli gravide gjennom IVF etter dokumentasjon er lagt frem på stabil økonomi, ingen genetiske sykdommer, IQ-test, gjennomført foreldrekurs - naturligvis hos begge foreldrene. Anonymkode: 34408...ab8 Hvorfor er det kvinnene som skal steriliseres og ikke menn? Da kan menn ha masse forskjellige barn med flere kvinner? Anonymkode: 9d628...1e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #1000 Del Skrevet 14. desember 2020 Istedenfor å hente flyktninger fra Moria mener jeg at vi først skal sørge for at de som er i landet vårt av både barn og voksne har det bra. Anonymkode: 9d628...1e8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå