Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Det fascinerer meg dypt at folk som kommer fra helt andre kontinenter, med helt andre språk, klima, kultur - ja så og si alt - gidder å flytte til Norge bare fordi vi har en fungerende velferdsstat.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vaniljesaus bruker en på desserter og ja, blodpudding er godt.

Anonymkode: 4f900...209

Vi bruker rød saus på lungemos. Smaker fantastisk.  En høydare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (5 timer siden):

Det fascinerer meg dypt at folk som kommer fra helt andre kontinenter, med helt andre språk, klima, kultur - ja så og si alt - gidder å flytte til Norge bare fordi vi har en fungerende velferdsstat.

Utfra din kommentar virker det som det bare interesserer deg overfladisk.

Anonymkode: 7ac68...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (3 minutter siden):

Vi bruker rød saus på lungemos. Smaker fantastisk.  En høydare.

Her blir blodpudding servert med melne poteter, raspet kål og gulrot, flesk og kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk burde ikke få barn når de er under 25. Barn skal ikke oppdra barn. 

Følelser er et aktivt valg. Mister du følelser for partner, har du i aller høyeste grad mulighet til å de tilbake om de faktisk ønsker det. 

Influenser ER en jobb. De har inntekt, de betaler skatt på lik linje med andre "skikkelige yrker". De gjør nytta på sitt felt. Så mye inntekt noen har gjør at andre kan nyte godt av felleskassa. (Føler spesielt navere rakker ned på de). 

De jeg kommer på i farta🙈 

Anonymkode: 3a2c4...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 12.21):

Folk som ikke ser at verden går fremover og blir et bedre og bedre sted å bo.

Ingenting forteller meg mer om en persons intelligens enn frasen "alt var bedre før i tiden".

Anonymkode: 1418a...e1b

Bare fordi at tiden går betyr det ikke at ting blir bedre. Hvis det er tilfelle hvorfor er det flere og flere som sliter økonomisk? Familier som må droppe måltider og elementære matvarer - er det fremskrittet du snakker om?

Anonymkode: a1c72...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er et konkurrerende parallellsamfunn til det norske. 

Før noen "tar" meg; jeg vokste opp på beste østkant i Oslo, og alle mine nærmeste venninner gjennom oppveksten har vært muslimer / kommet fra muslimske land. 

Problemet er at de jentene har vært et mindretall; genuint snille og åpne for å være venn med en norsk jente. Alle de andre muslimske jentene jeg har møtt, på barneskole, ungdomsskole, vgs, og universitetet, har vært så motbydelige. De nekter å se på deg eller anerkjenner deg. Alt er feil, du er feil. 

Har sett en del andre syke ting gjort mest av muslimer også, men det å bli oppdratt fra du er liten til at det er de hvite som er feil, som er slemme, rasistiske... det er så FEIL. Rundt hver sving har muslimer diskriminert mot meg, selv om jeg alltid har vært hyggelig og åpen mot dem. Jeg var hun alle de nyinnflyttede asylsøkerne ble venner med før de kunne norsk. Så, når de fant seg en arabiskspråklig, hijab-kledd venn, ble jeg totalt ditchet. Flere ganger. På ulike skoler.

Norske jenter har aldri vært så ille. Fy søren.

Anonymkode: 45b53...9fd

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange innlegg her som har hatt en så stygg tone at de slettes og forfatterne utestenges. Jeg leste noen av dem før de ble slettet, og selv skrevet et slikt innlegg. Jeg tror det er viktig å forklare.

Som mange her er jeg oppgitt, og med frie tøyler eller alkohol innabords kommer det muligens fiendtlig ut. Systemet svikter noen av de som trenger det mest, samtidig de opplever at de knebles til fordel for symbolpolitikk og filosofiske identitetsspørsmål. Det tærer enormt på psykisk.

Som funksjonshemmet / utviklingshemmet begynte jeg å betvile min egen eksistens. Vi kunne gjerne sitte lenket fast til et departement mens noen i andre enden av landet ble slått helseløs på grunn av medfødte tilstander. Vi kan skrive innlegg på innlegg om hvor grusomt fravær av et flagg er, mens folk tvangsflyttes i påskudd om å spare penger. Så kan vi diskutere abort og aktiv dødshjelp med tilhørende underskriftskampanjer og demonstrasjoner. Ingen bryr seg om oss.

Få har noen gang fortalt meg at jeg er verdt luften jeg puster, og ingen forstår. Jeg har en fantastisk mor, men hun forstår ikke hva den konstante påminnelsen gjør med meg. 

Så jeg skrev noe særlig stygt, fordi en periode begynte jeg å tro vi ikke hadde livets rett. Jeg kunne nok skrevet litt tydeligere at det var noe jeg selv tenkte appellerte til meg, var bedre. For da hadde jeg sluppet alle lidelsene; det hadde vært en enklere måte å dø på. Jeg skulle av og til ønske noen hadde tatt liv av meg som nazistene ville ha gjort. Det hadde vært så mye enklere. Jeg korrigerte meg selv, forklarte situasjonen, men det var for sent.

Da hjelper det ikke å bli moderert og utestengt. Det hjelper ikke ikke å få svar. Det hjelper ikke å bli utestengt her inne og møtt med skuldertrekk i samfunnet. For vi behandles som parasitter, og noen må kunne si at det ikke er noe vi er.  

Så til en muligens upopulær mening til: Prioriteringene til mine jevnaldrende er hårreisende, og jeg ser at politikerne dessverre følger etter for å glede dem, for å få stemmene deres. Jeg er redd for hvilket samfunn vi ender opp med og hvor mye lidelser vi tillater.

Anonymkode: 47cf3...919

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 18.51):

Her blir blodpudding servert med melne poteter, raspet kål og gulrot, flesk og kanel.

Vi prøvde med vaniljesaus på lungemos, det var ikke godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest evner ikke å tenke selv. De følger flokken, og har meninger som stort sett sammenfaller med ens sosiale krets. De tenker ikke engang over hvorfor de tenker det de tenker, men det meste tas for gitt som sannheter. Derfor stemmer de fleste også på partier av vaner og løselige "verdier", som de sannsynligvis ikke følger selv i eget liv.

Anonymkode: d31a9...c2b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Folk flest evner ikke å tenke selv. De følger flokken, og har meninger som stort sett sammenfaller med ens sosiale krets. De tenker ikke engang over hvorfor de tenker det de tenker, men det meste tas for gitt som sannheter. Derfor stemmer de fleste også på partier av vaner og løselige "verdier", som de sannsynligvis ikke følger selv i eget liv.

Anonymkode: d31a9...c2b

Så flere må stemme FrP??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2019 den 11.21):

Jeg synes troende muslimer er direkte uintelligente.

(Gjelder troende generelt, men muslimer er verst.)

Anonymkode: c6900...ddf

Så nesten 2 milliarder mennesker du ikke kjenner. Hva med jøder, kristne eller hinduister? Det kan bli veldig ensomt å generalisere flertallet av verden basert på tro

Anonymkode: 1f79c...4b5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 4.50):

Trans-personer er folk med psykiske lidelser.

Anonymkode: ce925...d54

Tror ikke jeg vet om én eneste trans-person eller «non binary» person som ikke har blitt mobbet og utfryst hele barndommen. Det er flaut hvor mange jeg vet om. De har aldri funnet sin plass og har alltid vært såkalte «samfunnstapere». Å endre kjønn eller navn og bli mer ‘unik’ er bare et forsøk å rømme fra de vonde minnene og assosiasjonen med hvem man var. «Per ble mobbet og ingen liker Per, men Per er ikke mer. Jeg er Kari, og Kari har aldri blitt mobbet» opplegg. 

Anonymkode: 298b2...894

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så nesten 2 milliarder mennesker du ikke kjenner. Hva med jøder, kristne eller hinduister? Det kan bli veldig ensomt å generalisere flertallet av verden basert på tro

Anonymkode: 1f79c...4b5

De fleste har vel normal intelligens vil jeg tro. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jaeols skrev (46 minutter siden):

Er kristne smartere en muslimer? 

Nei. Alle som tror på en eventyrbok - uansett hvilken, er ikke særlig smarte.

Anonymkode: 9722a...fba

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elever som ikke kan lese og skrive, skal ikke gå videre i skoleløpet. De må gå år om igjen.

Spesialskoler må tilbake igjen. Enhetsskolen fungerer ikke.

Anonymkode: f71be...5d1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Elever som ikke kan lese og skrive, skal ikke gå videre i skoleløpet. De må gå år om igjen.

Spesialskoler må tilbake igjen. Enhetsskolen fungerer ikke.

Anonymkode: f71be...5d1

Har alltid lurt på hvorfor vi ikke har den ordningen her til lands. Gå år om igjen, eller gå på sommerskole. Et eller annet for å komme på det nivået som kreves for å fortsette videre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Alle som tror på en eventyrbok - uansett hvilken, er ikke særlig smarte.

Hva vet du om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...