Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Kokeplate skrev (10 minutter siden):

Er fornorskningen av cool egentlig bedre?

Kommer vel fra svensk så vidt jeg vet. Det har de sagt mye lenger enn oss.

Som igjen kommer fra engelsk, ja sannsynlig. Forsvenskning først altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokeplate skrev (1 time siden):

Sykmeldingsordningen bør ikke være for folkevalgte som blir tatt for forhold som skyldes dem selv. Her bør det kun være permisjon som gjelder.

Hvorfor? Hvordan fungerer sykemeldingsordningen for folkevalgte egentlig? 

Edit. Ser ut som de må ha en sykemelding for å kunne søke permisjon, 

Endret av Apis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, PITTY said:

Flytt til et engelskspråklig land da vel.. Hvis du er så hekta på engelske slanguttrykk mener jeg ..

Da kan du til og med bytte ut kul med cool..  Døds-tøft.

Har ikke tenkt det nei 🙂 blir her og snakker som gen z, de er super cool. 

Anonymkode: 2ad29...c90

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har ikke tenkt det nei 🙂 blir her og snakker som gen z, de er super cool. 

Bra du ikke treffer og snakker til meg ute da. Da hadde jeg sagt noe sånn som; "skjønner ingenting av hva du snakker om." Og avsluttet med "good bye." 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Så kult å se at tråden min fortsatt eksisterer. Her har jeg noen flere slemme meninger jeg har....

- noen folk er rett og slett bedre enn andre (mattematiker er bedre på tall enn en med dyskalkuli)
- kvinner har større tendens til å bli hysteriske og sentimentale enn menn
- foreldre burde lære sine barn å slå tilbake mot mobberne, og at lærerne aldri vil redde dem
- å være frekk på en morsom måte, er kult
- kvinner gjør en bedre jobb enn menn, i noen yrker
- menn gjør en bedre jobb enn kvinner, i noen yrker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marte79

Jeg er mot feminisme og jeg vil heller være hjemme, gjør hushold og passe på barna mens mannen jobber enn å være «uavhengig» i en lederstilling og tjene «egne» penger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At babyer og småbarn svært sjelden har noe på et fly å gjøre.

Jeg synes foreldrene bør klare seg uten ferier som er mange timer med flyreise unna hjemstedet de første årene. De reiser uansett på slike bare for seg selv, ungen har lite utbytte av det.

Det finnes noen få unntak med de som har familie i andre land, hvor familien ikke har mulighet til å komme hit, men stort sett mener jeg dette burde unngås.

Anonymkode: 55e15...61f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sitter i stillevogn på toget, og ber dem om å "holde kjeft" for at jeg og andre skal hvile seg eller bare ha en avslappende reise.

Det verste er når folk "hvisker" høyt, og de mener det er lov å "hviske". Selv om det er tydelig bilde foran av vognen om "hysj", og med flere regler om å være stille. 

Det er tydeligvis svært upopulært. Det er svært mange kranglefanter der ute. Det er ofte tolv ++ andre vogner man kan sitte i men svært mange skal sitte der å skravle. Pell dere bort til en annen vogn! Er det så vanskelig? Eller når folk går gjennom vognen når man har stoppet med små-unger, og folk som snakker ekstremt nærmest skriker høyt.

Endret av Intervence
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes tatoveringer, og spesielt sånne små «drodler» på armer og bein som ser ut til å være trendy nå er skikkelig stygt. Det ser ut som noen som prøver å være kul på ungdomsskolen og tegner på armen med kulepenn.

Anonymkode: e6dff...c5c

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Elsker sånn språk jeg🥰

Og vi som er godt voksne hater det.

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Marte79 skrev (2 timer siden):

Jeg er mot feminisme og jeg vil heller være hjemme, gjør hushold og passe på barna mens mannen jobber enn å være «uavhengig» i en lederstilling og tjene «egne» penger.  

…til han forlater deg 

Anonymkode: 8b702...3bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Intervence skrev (2 timer siden):

Når jeg sitter i stillevogn på toget, og ber dem om å "holde kjeft" for at jeg og andre skal hvile seg eller bare ha en avslappende reise.

Det verste er når folk "hvisker" høyt, og de mener det er lov å "hviske". Selv om det er tydelig bilde foran av vognen om "hysj", og med flere regler om å være stille. 

Det er tydeligvis svært upopulært. Det er svært mange kranglefanter der ute. Det er ofte tolv ++ andre vogner man kan sitte i men svært mange skal sitte der å skravle. Pell dere bort til en annen vogn! Er det så vanskelig? Eller når folk går gjennom vognen når man har stoppet med små-unger, og folk som snakker ekstremt nærmest skriker høyt.

Jeg sier også fra. Det som irriterer meg er at konduktørene ikke sier noe når de hører at folk skravler i stillevogn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ok å fise på fly hvis det er lang dokø

Anonymkode: 8da67...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jenter som eksponerer seg selv på Instagram har et voldsomt stort psykisk problem.

Anonymkode: 172f9...a86

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker folk som er stille, rolige og ikke tar mye plass, fordi jeg av og til blir sliten av skravlebøtter som tar mye plass. 

Anonymkode: bc2f5...bb2

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg liker folk som er stille, rolige og ikke tar mye plass, fordi jeg av og til blir sliten av skravlebøtter som tar mye plass. 

Anonymkode: bc2f5...bb2

Er det en upopulær mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (3 timer siden):

Så kult å se at tråden min fortsatt eksisterer. Her har jeg noen flere slemme meninger jeg har....

- noen folk er rett og slett bedre enn andre (mattematiker er bedre på tall enn en med dyskalkuli)
- kvinner har større tendens til å bli hysteriske og sentimentale enn menn
- foreldre burde lære sine barn å slå tilbake mot mobberne, og at lærerne aldri vil redde dem
- å være frekk på en morsom måte, er kult
- kvinner gjør en bedre jobb enn menn, i noen yrker
- menn gjør en bedre jobb enn kvinner, i noen yrker

Dette var vel mer logisk enn upopulært og slemt.. eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
PITTY skrev (33 minutter siden):

Dette var vel mer logisk enn upopulært og slemt.. eller?

Fakta og logikk er ansett som slemt av noen, i dagens samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ThereGoesBob skrev (12 timer siden):

Synes de best før datoene er noe forbaska tull. Siste forbruksdato også for den saks skyld. Har en trygdet far som kaster all mat som begynner å nærme seg dato. Folk er livredde for å bli syk og døden nær av å spise noe som i virkeligheten er helt ok å spise. Et skikkelig hysteri har det blitt. Tine Lettmelk f.eks som er 10 dager over dato drikker jeg uten å mukke. Kan ikke huske sist jeg spiste noe som faktisk var blitt dårlig. Kanskje en litt upopulær holdning/mening?

Jeg skiller klar mellom "best før" og "siste forbruksdato". Best før er veiledende og man finner greit ut om noe er spisende/drikkende eller ikke ved se-lukte-smake-metoden. Ser det greit ut? Lukt på det. Lukter det greit? Smak på det. Smaker det greit, er det bare å hive innpå.

Siste forbruksdato er for meg absolutt siste forbruksdato, da det gjelder kjøttvarer o.l. som faktisk blir bedervet og harskt når det blir gammelt. Som oftest vil man både se og lukte at det ikke er helt ok.

Anonymkode: 23d7d...582

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...