Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

At alt for mange foreldre dumper hele oppdragelsesansvaret over på skole og barnehage, og at de er for svake og redde for å sette rammer og grenser for egne barn. 

Anonymkode: dd508...1b7

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 14.53):

At alt for mange foreldre dumper hele oppdragelsesansvaret over på skole og barnehage, og at de er for svake og redde for å sette rammer og grenser for egne barn. 

Anonymkode: dd508...1b7

Den kan jeg si meg enig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 10.47):

De som er imot abort har idiotiske holdninger. DE bryr seg mer om et potensielt liv, enn en kvinne som allerede lever med følelser osv. Når barnet er født gir dem faen i hva som skjer med barnet. De vil tvinge en kvinne til å føde men gir blanke faen i hvordan livet til barnet blir. Idiotisk. 

Det burde finnes aldersgrense på stemmerett. Eldre folk har ofte gamle og udaterte meninger som ikke vil gjøre samfunnet en teneste.

Det burde finnes regler på hvem som kan få barn.

Serie voldtektsmenn som "ikke kan kontrolere seg"(må selfølgelig vere sterke bevis på handlingene) burde bli tvingt til å amputere pikken. Kan fortsatt få barn, men har ikke evnen til å tvinge seg på andre. Drøy handling, men nødvendig i noen tilfeller.

Anonymkode: 4a8c1...116

Rettet litt. 

Anonymkode: 60710...441

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hijab burde forbys. Det er et kvinneundertrykkende, bakstreversk hodeplagg, som mange kvinner tvinges til å bruke i flere land. Jeg mener de som forsvarer bruk av hijab er feige, hjernevasket eller har et dårlig kvinnesyn.

Anonymkode: 0e6d5...647

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride-bevegelsen er irriterende. At man ikke lenger kan si at rosa er en jentefarge og at blå klær er mest for gutter uten å bli stemplet som hatefull er irriterende. 

Dersom jeg f.eks. scroller på Twitter gidder jeg ikke engang å lese tweets fra folk med regnbueflagget i nicket. Det er bare politisk korrekt oppgulp å lese uansett, og selv om tilhengere av pride sier at de hyller mangfold så er disse menneskene som bombarderer oss med regnblueflagg overalt noen av de mest dømmende menneskene man finner.

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innlegg nr 666 på dette forumet blir også det jeg mest sannsynlig kanskje blir brent på bålet for: Jeg mener at i visse tilfeller, så har jenter/kvinner faktisk litt skyld i voldtekt selv. Selv om voldtekt aldri er greit, og det er en forjævlig forbrytelse som bør straffes knallhardt, så mener jeg at vi som kvinner faktisk må ta litt ansvar selv også. Vi vet at det finnes individer der ute som ønsker oss vondt, da bør vi også ta våre forholdsregler.

Dersom man for eksempel vet at man har et problem med at man blacker ut når man drikker for mye alkohol - hvorfor drikker man seg så stupfull da at en ikke lenger klarer å ta vare på seg selv? Da gjør man seg tilgjengelig for mennesker som ikke akkurat har en god agenda. 

Forøvrig mener jeg også at en fint kan ta seg en tur ut uten å være halvnaken. 

Som kvinner kan vi faktisk ta noen steg for å være mer i sikkerhet.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vixella skrev (6 timer siden):

Mitt innlegg nr 666 på dette forumet blir også det jeg mest sannsynlig kanskje blir brent på bålet for: Jeg mener at i visse tilfeller, så har jenter/kvinner faktisk litt skyld i voldtekt selv. Selv om voldtekt aldri er greit, og det er en forjævlig forbrytelse som bør straffes knallhardt, så mener jeg at vi som kvinner faktisk må ta litt ansvar selv også. Vi vet at det finnes individer der ute som ønsker oss vondt, da bør vi også ta våre forholdsregler.

Dersom man for eksempel vet at man har et problem med at man blacker ut når man drikker for mye alkohol - hvorfor drikker man seg så stupfull da at en ikke lenger klarer å ta vare på seg selv? Da gjør man seg tilgjengelig for mennesker som ikke akkurat har en god agenda. 

Forøvrig mener jeg også at en fint kan ta seg en tur ut uten å være halvnaken. 

Som kvinner kan vi faktisk ta noen steg for å være mer i sikkerhet.

Enig i at det godt kan fokuseres litt mer på hvilken risiko man tar ved feks å bli med noen ukjente hjem. Men dersom det skjer noe så er det kun en person som har skylden og det er overgriperen. Vi kan ikke begrense noens måte å oppføre seg på eller diktere klesvalget. En kvinne som blir med to stykker hjem etter å ha møtte dem i køen på kebabsjappa er gjør et helt idiotisk valg, men hun har likevel ikke en promilles skyld om det skjer et overgrep.

Anonymkode: 3fabc...afe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jordkloden hadde hatt godt av en menneskereduksjon verden over på minst 50% . Endelig kunne klodens natur og dyreliv yre igjen. Iallfall for en stund 😓

Anonymkode: 5eaca...afc

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mener jordkloden hadde hatt godt av en menneskereduksjon verden over på minst 50% . Endelig kunne klodens natur og dyreliv yre igjen. Iallfall for en stund 😓

Ser ut til at du innen ikke for lang tid vil få det oppfyllt,.,.,.,.,

Anonymkode: cf514...0f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker Trump . og har inntrykk av at det er "inn" og kult å ikke like han. samt at det ikke er "lov" å like han.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du villig til å ofre deg selv da?

Anonymkode: 7d6b8...5dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Anti-Woke er ekstremister som ønsker å holde igjen utviklingen mens Woke er 100% positivt! 

Anonymkode: 193b4...887

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Enig i at det godt kan fokuseres litt mer på hvilken risiko man tar ved feks å bli med noen ukjente hjem. Men dersom det skjer noe så er det kun en person som har skylden og det er overgriperen. Vi kan ikke begrense noens måte å oppføre seg på eller diktere klesvalget. En kvinne som blir med to stykker hjem etter å ha møtte dem i køen på kebabsjappa er gjør et helt idiotisk valg, men hun har likevel ikke en promilles skyld om det skjer et overgrep.

Anonymkode: 3fabc...afe

Jeg mener fremdeles at man som kvinne - ja, som menneske - bør ta litt ansvar for egen sikkerhet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter folk som velger å få barn, men grunnene til å få barn er 100% egoistiske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk er dumme som lar seg lure av narsissister. Det burde være et minimum at voksne folk ikke går i fella deres. 

Jeg synes mange menn går inn i forhold av helt feil grunn: for å få lett tilgang til sex. Det er dessverre ikke så viktig for mange av dem om de liker partneren sin eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å forstå hvordan uføre klarer å ha svært krevende hobbyer. Klarer man det, så burde man jo også klare være i en jobb. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vixella skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter med å forstå hvordan uføre klarer å ha svært krevende hobbyer. Klarer man det, så burde man jo også klare være i en jobb. 

Er ikke så enkelt..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke så enkelt..

Forklar gjerne. 

Jeg var aktiv i en gruppe bestående av kun kvinner på Facebook med i underkant av 90 000 medlemmer. For et par år tilbake havnet jeg i konflikt fordi jeg kommenterte en post der ei skrev at hun ønsket tips til hvordan hun kunne starte opp med en nettbutikk og drive den, uten at det skulle få konsekvenser for trygden hennes.

Da blir jeg skeptisk, for hvorfor kunne hun ikke da bruke kreativiteten hun sikkert har, evnen og viljen til å være i en normal jobb? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (Akkurat nå):

Forklar gjerne. 

Jeg var aktiv i en gruppe bestående av kun kvinner på Facebook med i underkant av 90 000 medlemmer. For et par år tilbake havnet jeg i konflikt fordi jeg kommenterte en post der ei skrev at hun ønsket tips til hvordan hun kunne starte opp med en nettbutikk og drive den, uten at det skulle få konsekvenser for trygden hennes.

Da blir jeg skeptisk, for hvorfor kunne hun ikke da bruke kreativiteten hun sikkert har, evnen og viljen til å være i en normal jobb? 

Orker ikke å starte noe uføre diskusjon, hva folk gjør i livet sitt er ikke noen av våres sak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Orker ikke å starte noe uføre diskusjon, hva folk gjør i livet sitt er ikke noen av våres sak 

Var det jeg tenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...