Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fått seg en jobb.

Anonymkode: 1418a...e1b

Tror ikke det hadde gått

Anonymkode: db1aa...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

BEREDSKAP

Jeg mener det er voldsomt fokus på beredskap. Vi skal ha beredskap for ditt, beredskap for datt. Planer og personell skal nærmest stå ferdig påkledd for enhver (krise)situasjon.

Politi får på pukkelen hvis dem er to minutter for sent, kommuner for pes hvis de ikke har et team som kan rykke ut for alt fra en sprukken vannledning til en brukket negl.

Vi må tåle at uventede ting skjer, og at dette ikke nødvendigvis er noens skyld. Beredskap er svindyrt.

Anonymkode: 3d9e7...7df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 18.31):

Det hadde selvfølgelig funket hvis homofili aldri hadde blitt forbudt. Men det var det gjennom flere hundre år, og er fremdeles i mange land. Derfor har homofile og lesbiske vært med på å overbefolke jorden allikevel. Det var egentlig aldri meningen at vi skulle det, fra naturens side. 

Anonymkode: 88c13...b32

Hva med bifile? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fått seg en jobb.

kongefamilien har jo en "jobb" de møter opp på ulike steder osv. Men er litt enig i at det er utdatert, men synes også det er fint at vi har en kongefamilie. eneste som irriterer meg er pengeforbruket deres som vi betaler for med skatten. 

Synes det er idiotisk at de skal ha dyre vesker, klær og biler osv. 
Greit at de er kongelige og må te seg bra ut, men det burde være en grense. Martha trenger ikke 5 Hermes vesker til 70 000kr, Hun kan få en brukt Hermes veske. Hahaha 

Synes også at kongefamilien burde bli mer bærekraftig, kjøpe seg second hand og ikke reise så mye med fly. 

Anonymkode: 29941...877

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de fleste menn er patetiske. Har møtt så mange menn i alle alder som bare klager og syter. Får ikke dame for ingen vill ha de men innser ikke selv hvordan de ser ut eller oppfører seg. Menn som hater kvinner for 1 kvinne såret han for 10 år siden og dermed er alle kvinne like, menn som ikke får forfremmelsen og klager over at det er pga kvinner og likestilling. 

På tide å ta seg sammen! Er så satans lei patetiske menn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes de fleste menn er patetiske. Har møtt så mange menn i alle alder som bare klager og syter. Får ikke dame for ingen vill ha de men innser ikke selv hvordan de ser ut eller oppfører seg. Menn som hater kvinner for 1 kvinne såret han for 10 år siden og dermed er alle kvinne like, menn som ikke får forfremmelsen og klager over at det er pga kvinner og likestilling. 

På tide å ta seg sammen! Er så satans lei patetiske menn. 

Snakk om å dra alle under samme kam 🤨

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At ytringsfriheten lar nazister og høyreekstreme rett til å provosere grupper og religiøse grupper så godt som de gjør. Det samme gjelder også at ekstremister beskyttes så lenge de skjuler seg bak ytringsfriheten. 

Jeg er for debatt og saklige diskusjon, men ytringsfriheten misbrukes altfor ofte. 

Anonymkode: 045bd...71f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så man blir et menneske før man er født? 🤔 Når man spiser et egg, spiser man kanskje en kylling da? 

Anonymkode: 702ed...ced

Er man eksempelvis en hund før man er født?  Alle levende vesener hører til en art, ergo den eneste logiske konklusjonen er at det er ett menneske.
At noe er ett foster sier ingen ting om hvilken art det tilhører.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

BEREDSKAP

Jeg mener det er voldsomt fokus på beredskap. Vi skal ha beredskap for ditt, beredskap for datt. Planer og personell skal nærmest stå ferdig påkledd for enhver (krise)situasjon.

Politi får på pukkelen hvis dem er to minutter for sent, kommuner for pes hvis de ikke har et team som kan rykke ut for alt fra en sprukken vannledning til en brukket negl.

Vi må tåle at uventede ting skjer, og at dette ikke nødvendigvis er noens skyld. Beredskap er svindyrt.

Anonymkode: 3d9e7...7df

Politiet klarer jo ikke å bruke den beredskapen de har på en god måte, så tror ikke de trenger mer beredskap nei. Tenker her særlig på Utøya der politiet somlet mer enn en hel barnehage mens privatpersoner reddet ungdommer med plastbåter, og på den nylige skoleskytingen i USA der politiet stod og ventet en time mens barn ble drept og foreldre ble arrestert for å ville gripe inn.

Anonymkode: 1233d...870

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke det hadde gått

Da får de gå på NAV.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er for strenge straffer for sovevoldtekt. Særlig når de er kjærester og/eller begge er beruset. Det straffes mye strengere enn uaktsomt drap i dag. Det er for strengt med tanke på at det ofte er tenåringer som ikke forstår at de gjør noe ulovlig.

Folk ser for seg de groveste tilfellene når man diskuterer loven, men det kan ofte være en 17-åring som fingrer kjæresten mens hun sover. Det gir altså normalt 4 års fengsel.

Det er ikke OK og bør være straffbart, men det er for strengt når ikke er noen intensjon om å skade noen. 

Jeg mener det er viktigere å få flere dømt enn streng straff for de få som blir dømt. 

Forslag:

Man kunne hatt en egen løsning for tenåringer med svært lav straff i bytte mot tilståelse. Kanskje en slags forenklet saksgang. Da ville offeret oftere opplevd å bli trodd og man ville fått plassert skylden.

Jeg vet at dette er totalt urealistisk. Folk vil alltid markere sitt moralske ståsted ved å kreve strengest mulig straffer.

Anonymkode: 77c40...2d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kongefamilien har jo en "jobb" de møter opp på ulike steder osv. Men er litt enig i at det er utdatert, men synes også det er fint at vi har en kongefamilie. eneste som irriterer meg er pengeforbruket deres som vi betaler for med skatten. 

Synes det er idiotisk at de skal ha dyre vesker, klær og biler osv. 
Greit at de er kongelige og må te seg bra ut, men det burde være en grense. Martha trenger ikke 5 Hermes vesker til 70 000kr, Hun kan få en brukt Hermes veske. Hahaha 

Synes også at kongefamilien burde bli mer bærekraftig, kjøpe seg second hand og ikke reise så mye med fly. 

De har en livsstil, ikke en jobb.

Anonymkode: 5d24a...466

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at straffene for seksuelle overgrep er latterlig lave. Patetisk lave. De er rett og slett et hån mot ofrene. Skaff noen skikkelige straffer og innfør registre for dømte pedofile. Det er en skam at overgripere har større vern enn ofrene. Det viser hvor patetisk naive nordmenn er. "Stakkars overgriperen, så han må vi stryke med hårene"🙄 Mens ofrene går for lut og kaldt vann uten beskyttelse og rettferdighet.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tvillingsjel skrev (26 minutter siden):

Jeg mener at straffene for seksuelle overgrep er latterlig lave. Patetisk lave. De er rett og slett et hån mot ofrene. Skaff noen skikkelige straffer og innfør registre for dømte pedofile. Det er en skam at overgripere har større vern enn ofrene. Det viser hvor patetisk naive nordmenn er. "Stakkars overgriperen, så han må vi stryke med hårene"🙄 Mens ofrene går for lut og kaldt vann uten beskyttelse og rettferdighet.

Jeg synes faktisk at dødsstraff i Norge burde innføres for ordentlig alvorlige ting som barnemishandling og massedrap. Har man gjort noen av de tingene så har man ødelagt mennesker for resten av livet og såret folk som mister sine kjære.. da fortjener ikke vedkommende en ny sjanse 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kunstnerfluen skrev (8 timer siden):

Hva med bifile? 

Hva med dem?

Anonymkode: b4d1f...f21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvillingsjel skrev (2 timer siden):

I alle fall fikk Kopseng 21 års fengsel for voldtekt. Det er nesten dobbelt så mye som man normalt får for drap i Norge.

Men la oss ikke snakke om monstre som Kopseng. Han fortjener hvert år han fikk.

Hva synes du er riktig straff for en 18 årig forelsket  jente som beføler penisen til kjæresten mens han sover?

Er 4 års fengsel "patetisk lavt" i det tilfellet? Bør hun sone 20 år? Eller skytes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var for ca 1 time siden på en sen handletur. Slike gjøremål burde jo foregå uten dramatikk av noe sort, men denne gangen var det selvfølgelig en støyete og uforskammet gjeng med ungdommer rett bak meg i køen. De snakket høylytt og kom til stadighet med kaklende latterutbrudd og andre ulyder. En usalig blanding av kjepphøye gutter og etiketteløse jenter jeg vil tippe rundt 16-18 fra vestkanten(usj). Jeg tenkte at jeg får bare ignorere dette spetakkelet litt til så går det bra, dog da jeg kom til kassa og la varene mine på båndet hørte jeg noen utålmodige og demonstrative sukk fra gjengen. Jeg hadde tenkt å kjøpe inn litt for helgen så kurven var full, noe som denne gengen tilsynelatende ikke satte pris på. Ikke nok med støyen så iglet de seg smått om sen nærmere meg, enten bevisst eller ei, såpass at det ble lettere fysisk berøring. Jeg begynte på det punktet å gå tom for tålmodighet, men tenkte likevel at nå var dette over straks. Jeg betalte for varene og skulle legge de i pose og sekk. Som en sverm med klegger stelte noen fra denne gjengen seg ekstremt nærme meg igjen, mens jeg prøvde å lempe varene mine vekk - og selvfølgelig skubbet til meg på en nonchalant måte.

Da konkluderte jeg med at nok får være nok, om de behandler meg som luft så er det rett og rinelig at jeg returnerer denne respekten. Jeg tok da solid tak i sekken og fullstendig hensynsløst slang den over ryggen slik at den dæljet rett i en av jentene som stod helt inntil meg. Dette resulterte i en heller pinlig og anspent stillhet i hele butikken, føltes som om jeg hadde mange øyner festet på meg i det øyeblikket. Jeg latet selvfølgelig som ingenting hadde skjedd, på en like arrogant måte som dem. Jeg hadde heldigvis på øreklokker så for alt de vet hadde jeg på høy musikk, noe jeg ikke gjorde. Jeg hørte noe ala "unnskyld meg" fra jenta men bare tuslet behersket ut av butikken. Opptrinnet var muligens noe umodent og smålig fra en voksen mann som meg, likevel følte det som en liten søt revansje mot samfunnets sviktende oppdragelse angående folkeskikk. 

Hadde egentlig tenkt å poste dette i "ting som irriterer deg" men den tråden fant jeg ikke. Så dermed er min upopulære mening for denne gang at jeg 100% gjorde det riktige i denne situasjonen. Takk for meg.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (2 minutter siden):

Jeg var for ca 1 time siden på en sen handletur. Slike gjøremål burde jo foregå uten dramatikk av noe sort, men denne gangen var det selvfølgelig en støyete og uforskammet gjeng med ungdommer rett bak meg i køen. De snakket høylytt og kom til stadighet med kaklende latterutbrudd og andre ulyder. En usalig blanding av kjepphøye gutter og etiketteløse jenter jeg vil tippe rundt 16-18 fra vestkanten(usj). Jeg tenkte at jeg får bare ignorere dette spetakkelet litt til så går det bra, dog da jeg kom til kassa og la varene mine på båndet hørte jeg noen utålmodige og demonstrative sukk fra gjengen. Jeg hadde tenkt å kjøpe inn litt for helgen så kurven var full, noe som denne gengen tilsynelatende ikke satte pris på. Ikke nok med støyen så iglet de seg smått om sen nærmere meg, enten bevisst eller ei, såpass at det ble lettere fysisk berøring. Jeg begynte på det punktet å gå tom for tålmodighet, men tenkte likevel at nå var dette over straks. Jeg betalte for varene og skulle legge de i pose og sekk. Som en sverm med klegger stelte noen fra denne gjengen seg ekstremt nærme meg igjen, mens jeg prøvde å lempe varene mine vekk - og selvfølgelig skubbet til meg på en nonchalant måte.

Da konkluderte jeg med at nok får være nok, om de behandler meg som luft så er det rett og rinelig at jeg returnerer denne respekten. Jeg tok da solid tak i sekken og fullstendig hensynsløst slang den over ryggen slik at den dæljet rett i en av jentene som stod helt inntil meg. Dette resulterte i en heller pinlig og anspent stillhet i hele butikken, føltes som om jeg hadde mange øyner festet på meg i det øyeblikket. Jeg latet selvfølgelig som ingenting hadde skjedd, på en like arrogant måte som dem. Jeg hadde heldigvis på øreklokker så for alt de vet hadde jeg på høy musikk, noe jeg ikke gjorde. Jeg hørte noe ala "unnskyld meg" fra jenta men bare tuslet behersket ut av butikken. Opptrinnet var muligens noe umodent og smålig fra en voksen mann som meg, likevel følte det som en liten søt revansje mot samfunnets sviktende oppdragelse angående folkeskikk. 

Hadde egentlig tenkt å poste dette i "ting som irriterer deg" men den tråden fant jeg ikke. Så dermed er min upopulære mening for denne gang at jeg 100% gjorde det riktige i denne situasjonen. Takk for meg.

Minner veldig om en anekdote fra en god kompis av meg som på en t-banetur om kvelden ble så irritert på en gjeng ungdommer at han ga verbalt uttrykk for det. De var østkantungdom. Heldigvis er kompisen god til å løpe, og kom seg unna dem til slutt 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er for strenge straffer for sovevoldtekt. Særlig når de er kjærester og/eller begge er beruset. Det straffes mye strengere enn uaktsomt drap i dag. Det er for strengt med tanke på at det ofte er tenåringer som ikke forstår at de gjør noe ulovlig.

Folk ser for seg de groveste tilfellene når man diskuterer loven, men det kan ofte være en 17-åring som fingrer kjæresten mens hun sover. Det gir altså normalt 4 års fengsel.

Det er ikke OK og bør være straffbart, men det er for strengt når ikke er noen intensjon om å skade noen. 

Jeg mener det er viktigere å få flere dømt enn streng straff for de få som blir dømt. 

Forslag:

Man kunne hatt en egen løsning for tenåringer med svært lav straff i bytte mot tilståelse. Kanskje en slags forenklet saksgang. Da ville offeret oftere opplevd å bli trodd og man ville fått plassert skylden.

Jeg vet at dette er totalt urealistisk. Folk vil alltid markere sitt moralske ståsted ved å kreve strengest mulig straffer.

Hva med de som da vil benytte seg av at det er svært lav straff?

Anonymkode: 1233d...870

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat som man tar svømmeknapp, sertifikat osv. så synes jeg små barn burde bestå et kurs for å få lov til å gå på do alene, fordi de har ingen forståelse av bakterier, og skjønner ikke bær av hygiene og det er sykt vanskelig å forholde seg til! 

Anonymkode: 702ed...ced

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...