Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dr. Lanke skrev (26 minutter siden):

1. Det er da ingen selvfølge at vi ikke skal si hatefulle og krenkende ting. Hvor i alle dager har folk fått det fra? Ikke noe de har tenkt ut selv, i alle fall.

2. Vi trenger en maskulinisering av samfunnet. Kvinner og barn er ikke trygge der menn ikke først har sikret området.

hehe Kvinner og barn er ikke trygge for hva?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Helene1982 said:

hehe Kvinner og barn er ikke trygge for hva?

Dette er noe barn og kvinner ikke forstår, som du bekrefter med spørsmålet ditt. ;)

Kan ikke menn bare slutte å voldta? Kan vi ikke bare slutte å drepe? Hvorfor kan ikke alle bare være snille og greie mot hverandre? Dette er feminine tanker.

Kvinner vet at de ikke skjønner hvordan verden fungerer, derfor klynger de seg til en mann når det blir uttrygt. Slik barn klynger seg til sine foreldre. Og hva er galt med det? Ingenting, selvfølgelig. Det er bare galt i feminismens øyne, fordi det blir  så åpenbart at menn og kvinner er veldig forskjellige.

Menn verdsetter kvinners annerledeshet. Verden hadde vært bedre for alle om også kvinner kunne verdsette sin annerledeshet, istedenfor å strebe etter å være som en mann.

Endret av Dr. Lanke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine upopulære mening er:

1: De finnes bare 2 kjønn

2: Barn burde ikke begynne i barnehagen før de er minst 2 år, og foreldre som sender barna i barnehagen før dette burde aldri hatt barn. (Mange planlegger disse barna ned til eggløsning, da burde de faen greie å ta vare på dem også, de 2 første årene).

Anonymkode: dc39b...b79

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine upopulære mening er:

1: Det finnes bare 2 kjønn

2: Barn burde ikke begynne i barnehagen før de er minst 2 år, og foreldre som sender barna i barnehagen før dette burde aldri hatt barn. (Mange planlegger disse barna ned til eggløsning, da burde de faen greie å ta vare på dem også, de 2 første årene).

Skrive feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville nok byttet ut "foreldre" i ditt innlegg med "mødre". Dette er mødrenes jobb, tross alt, og de fleste kvinner elsker det, heldigvis.

Og mens vi er inne på temaet: Menn som tar "pappapermisjon" ... Har du hørt noe mer femi? Da vet du at du har en mann som faller gjennom på jobb. Her blir det verken jaguar i garasjen eller tiger i senga, det er sikkert. Fruen finner en erstatning så snart hun er ute av ammetåka.

Endret av Dr. Lanke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forstår ikke hvorfor dyrebeskyttelsen ikke avliver alle katter de får inn med fiv.. De avliver mange friske katter hvert år, så hvorfor bruke så mye tid og ressurser på syke katter, som må bo fast inne og kan ikke bo med andre katter.. Hadde mitt kjæledyr fått fiv, hadde jeg avlivet den, fordi jeg ikke ville den skulle smittet andre katter, selv om jeg hadde syns det var grusomt fordi jeg er glad i kattene mine..

Anonymkode: 64d03...5f5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dr. Lanke skrev (42 minutter siden):

Jeg ville nok byttet ut "foreldre" i ditt innlegg med "mødre". Dette er mødrenes jobb, tross alt, og de fleste kvinner elsker det, heldigvis.

Og mens vi er inne på temaet: Menn som tar "pappapermisjon" ... Har du hørt noe mer femi? Da vet du at du har en mann som faller gjennom på jobb. Her blir det verken jaguar i garasjen eller tiger i senga, det er sikkert. Fruen finner en erstatning så snart hun er ute av ammetåka.

Jeg er uenig i at det er en kvinnes jobb å ta vare på barna, (selv om jeg personlig ønsker å være hjemmeværende mor, i bytte mot 15 000 til 18 000kr fra far), man trenger to for å danse tango.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i mot all kunstig befruktning og sæd- og eggdonasjon for alle. Kan man ikke få barn på naturlig måte, er det ikke meningen å få barn. Det er ingen menneskerett å få barn. 

Anonymkode: 232e2...21f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er i mot all kunstig befruktning og sæd- og eggdonasjon for alle. Kan man ikke få barn på naturlig måte, er det ikke meningen å få barn. Det er ingen menneskerett å få barn. 

Anonymkode: 232e2...21f

Jeg jobbet i barnevernet og det er mange som klarer å bli gravide på gamle måten, men egnet som foreldre er de ikke. At "svømmerne" dine svømmer eller at du har egg betyr ikke at du blir en god forelder. Massevis av gode mennesker trenger litt hjelp for å bli gravide.

Har ikke noe med naturen å gjøre. Eller at det ikke var meningen at de ikke skulle bli /bli foreldre. BS.

Anonymkode: 8c5c6...cc3

• Liker 11
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, Dr. Lanke said:

Hvorfor sier du ikke: Hva i svarte huleste er galt med "neger"?

Svaret på det er også svaret på spørsmålet ditt. Så du er ikke bedre selv, altså. ;)

Nå er vel «neger» betegnelsen på dem sør for Sahara. Afrika er et kontinent med ørten forskjellige farger og etnisiteter. Om man er en person fra Afrika er man afrikaner. Om man er en person fra Russland er man russer. 

Anonymkode: fae2e...ccc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Lanke skrev (17 timer siden):

Dette er noe barn og kvinner ikke forstår, som du bekrefter med spørsmålet ditt. ;)

Kan ikke menn bare slutte å voldta? Kan vi ikke bare slutte å drepe? Hvorfor kan ikke alle bare være snille og greie mot hverandre? Dette er feminine tanker.

Kvinner vet at de ikke skjønner hvordan verden fungerer, derfor klynger de seg til en mann når det blir uttrygt. Slik barn klynger seg til sine foreldre. Og hva er galt med det? Ingenting, selvfølgelig. Det er bare galt i feminismens øyne, fordi det blir  så åpenbart at menn og kvinner er veldig forskjellige.

Menn verdsetter kvinners annerledeshet. Verden hadde vært bedre for alle om også kvinner kunne verdsette sin annerledeshet, istedenfor å strebe etter å være som en mann.

Du kan fortelle om dine tanker og meninger, men du kan ikke fortelle meg hva jeg tenker og mener. Jeg har aldri sagt at jeg tror mennesker kommer til å slutte å skade hverandre og om alle var snille ville alt bli bra.

Jeg har aldri "klynget" meg til meg til noen mann, da jeg fint klarer å ta vare på meg selv. jeg har likevel ingen problemer med at andre kvinner ønsker andre ting enn meg. Og at for noen passer tradisjonelle kjønnsroller veldig fint.

Jeg tror verden hadde blitt bedre om man hadde vært mer opptatt sine egne saker, og ikke vært så opptatt av at alle menn må være prikk like og alle kvinner prikk like.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Helene1982 said:

Du kan fortelle om dine tanker og meninger, men du kan ikke fortelle meg hva jeg tenker og mener. Jeg har aldri sagt at jeg tror mennesker kommer til å slutte å skade hverandre og om alle var snille ville alt bli bra.

Hvorfor tror du alt handler om deg? Når jeg skriver om kvinner, så tenker jeg på kvinner generelt, ikke på deg spesielt. Og generelt, det betyr at det finnes unntak.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dr. Lanke skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du alt handler om deg? Når jeg skriver om kvinner, så tenker jeg på kvinner generelt, ikke på deg spesielt. Og generelt, det betyr at det finnes unntak.

Jeg tror absolutt ikke alt handler om meg, men når du siterer mitt innlegg med:

Sitat

Dette er noe barn og kvinner ikke forstår, som du bekrefter med spørsmålet ditt.

Oppfattet jeg det som at du mente at jeg mente dette.

Og når du følger opp med:

Sitat

Hvorfor tror du alt handler om deg?

Blir jeg igjen litt oppgitt over at du prøver å tillegge meg utsagn jeg overhodet ikke har sagt.

Det er vanskelig for meg å diskutere med deg, når jeg må svare på din forestilling om hva de fleste kvinner mener i stedet for det jeg faktisk skriver.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at sykepleiere som velger å jobbe med kirurgiske inngrep, kosmetiske fillers og skjønnhetspleie, og er med å ødelegge unge og sårbare menneskers synet på en normal kropp, knapt burde fått lov til å kalle seg sykepleiere. Det er destruktivt og skaper et forvrengt bilde på hvordan vi bør se ut. En sykepleier skal jobbe skadeforebyggende, mens dette er rake motsetningen. Det er er misbruk av yrkestittel og har ingenting med 3års medisinsk utdannelse med inngående, antatomisk og akademisk innsikt og å gjøre. Det er et hån mot alle som jobber hver dag for å redde liv og for en så god folkehelse som mulig. Jeg sier ikke at de burde miste lisensen sin, men det hadde vært på plass at de måtte betale hver krone av utdanningen selv, med mindre de bestemmer seg for å bruke fagkunnskapen til noe samfunnsnyttig.

Anonymkode: 9c943...541

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering, nedsettende innlegg, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. 

Tilbakemeldinger tas på private henvendelser og vil ikke bli besvart i denne tråden. 

Elaine Marley, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 6.00):

Forstår ikke hvorfor dyrebeskyttelsen ikke avliver alle katter de får inn med fiv.. De avliver mange friske katter hvert år, så hvorfor bruke så mye tid og ressurser på syke katter, som må bo fast inne og kan ikke bo med andre katter.. Hadde mitt kjæledyr fått fiv, hadde jeg avlivet den, fordi jeg ikke ville den skulle smittet andre katter, selv om jeg hadde syns det var grusomt fordi jeg er glad i kattene mine..

Anonymkode: 64d03...5f5

Avliver vi mange friske katter? Det visste jeg ikke. Har vært fostermor for db i en årrekke og har avliva to katter. Begge var dødssyke. 
Katter kan også leve helt fint med fiv, de lider ingen nød. Men de må være innekatter og kan kun leve med andre katter som har fiv. 

Anonymkode: 298b2...894

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvillingsjel skrev (På 5.6.2022 den 2.32):

Jeg skjønner ikke helt. Tror du ikke dysleksi finnes, eller mener du at det er for enkelt å selvdiagnostisere seg med det? For både dysleksi og dyskalkuli er jævlig reellt for de som faktisk har det.

Jo, jeg tror det finnes. Men jeg tror også at det mange som missbruker at de har det. Jeg tror faktisk at de kan bli bedre om de har de riktige ressursene. Det finnes faktisk veldig mange hjelpemidler for dem som sliter med akkurat dette. Rettskrivingsprogram, lettleste bøker, lydbøker, tilretteleggig på skolen, til og med særsilt opptak til høyere utdanning, forenklede mattebøker til undervisning....

Anonymkode: c8904...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke hunder. 

Hundedritt, sikkel, bjeffing, snusing på uønskede steder, hårdotter, fet pels, eller personifisering av de 🤮

Kan ikke si det høyt for da blir jeg lynsjet! 

Anonymkode: 40751...d03

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kvinne har ikke penis, og en mann har ikke mensen. 

Anonymkode: 7fc9a...096

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...