KallePils Skrevet 26. september #6241 Del Skrevet 26. september (endret) Det er blitt altfor lett å komme til orde, og bli behandlet som om man har noe intelligent å si, på tross av at man helt åpenbart mangler både kunnskap om temaet og intelligensen til å utføre korrekte resonnementer. Sagt på en annen måte: Vi er blitt altfor opptatte av “meningsmangfold”, og altfor lite opptatte av forskjellen på meninger, vrangforestillinger og ren løgn. EDIT: Og før noen nå hopper rett på det åpenbare “ja, se bare på Donald Trump”, så la meg ta et moteksempel… Donald Trump oppfordret aldri til «grab them by the pussy», dette er rett og slett ikke sant. Her er utsnittet fra den faktiske samtalen (med TV-vert Billy Bush): Sitat Donald Trump: "[Yeah that's her with the gold. I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know I'm automatically attracted to beautiful... I just start kissing them. It's like a magnet. Just kiss. I don't even wait.] And when you're a star they let you do it. You can do anything." Billy Bush: "Whatever you want." Donald Trump: "Grab them by the pussy. You can do anything." Dette var med andre ord et eksempel på hva kvinner tillater hvis du bare er rik og berømt, ikke noen generell oppfordring til å gjøre noe. Og dersom noen tror at Trumps påstand er feil kunne vi jo f.eks høre med diverse mannlige stjerner fra underholdningsindustrien, om de er uenige i at det er helt utrolig hva kvinner lar superkjendiser slippe unna med…? 😄 Men har du noen gang hørt saken presentert slik? Selvfølgelig ikke. I stedet fikk vi digre protest-marsjer med “fitte-luer” mot at USAs president angivelig “oppfordret til seksuelle overgrep”. Ren løgn, men samfunnet har ikke lenger noe filter som eliminerer rene usannheter selv når de er trivielle å motbevise. Dette gjelder absolutt Donald Trump, han juger så det renner av ham. Men dette gjelder også motparten, i fri utfoldelse. Endret 26. september av KallePils 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 26. september #6242 Del Skrevet 26. september Det er forøvrig blitt altfor lett å spille "offer" i situasjoner man helt klart er skyld i selv. Eksempel: En ting er sexpress fra en sjef mot en underordnet, dette er helt klart et overgrep som samfunn og rettsvesen skal ta på alvor. Men når en kvinnelig fan påstår at en mannlig stjerne "brukte statusen sin til å få sex", og at hun av den grunn liksom "måtte" suge ham i garderoben? Da er hun faktisk bare en statushore. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6243 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alle sier n-ordet hjemme når ingen hører det. Ikke for å såre noen eller fordi man er rasist men det er gøy å bare si det for seg selv når ingen vet det. Anonymkode: 146f9...2ea Og jeg mener at man ikke er rasist når man sier neger. De sier det jo selv, og ordet omtaler et folkeslag. Anonymkode: ce71e...802 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6244 Del Skrevet 26. september Liker ikke Tore Strømøy. Anonymkode: 4f900...209 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6245 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og jeg mener at man ikke er rasist når man sier neger. De sier det jo selv, og ordet omtaler et folkeslag. Anonymkode: ce71e...802 Jeg visste ikke at ordet var forbundet til et spesifikt folkeslag! Hvilket land kommer dette folkeslaget fra? Anonymkode: 7ac68...bf4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 26. september #6246 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 16.13): Roten til alt ondt er bare en måte å si det på. Ikke ta det helt bokstavelig. Jeg mener ikke at all ondskap hadde forsvunnet om religion forsvant, er ikke helt idiot heller. Men mye ondskap og elendighet hadde forsvunnet. Anonymkode: 774fe...653 Men 90% av ondskap hadde vært igjen. Det er så mye ondskap i verden. Nå truer Putin med atomvåpen, en fryktelig ond mann. Men han vil få atombomber i retur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6247 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 18.36): At kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn. De setter barna sine foran seg selv i langt større grad enn det menn gjør. Anonymkode: 586f3...464 Ja men hvor ofte må menn løpe inn i brennende hus eller drukne i forsøk på å redde barnet? Det er hverdagene som gjelder, og der svikter og slurver altfor mange menn. Jevnt over drar kvinner mer på her. Menn har ikke dårligere evner men de gidder ikke. Kvinner risikerer liv og helse hver gang de setter et barn til verden. Jo, jeg tror de fleste ville druknet i forsøket på å redde det imaginere banet i eksempelet. Mange flotte menn og fedre, men det er litt skeivt fordelt, la oss vøre ærlige på det. Anonymkode: 764b9...a08 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6248 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men hvor ofte må menn løpe inn i brennende hus eller drukne i forsøk på å redde barnet? Det er hverdagene som gjelder, og der svikter og slurver altfor mange menn. Jevnt over drar kvinner mer på her. Menn har ikke dårligere evner men de gidder ikke. Kvinner risikerer liv og helse hver gang de setter et barn til verden. Jo, jeg tror de fleste ville druknet i forsøket på å redde det imaginere banet i eksempelet. Mange flotte menn og fedre, men det er litt skeivt fordelt, la oss vøre ærlige på det. Anonymkode: 764b9...a08 Ooops, leste feil. Er så mange gjøker her at jeg måtte få ut litt damp 😂❤️ Anonymkode: 764b9...a08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 26. september #6249 Del Skrevet 26. september Refleks burde vært påbudt for gående. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6250 Del Skrevet 26. september Damer med lange negler gjør ikke en god jobb. Anonymkode: b9a7b...dbc 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #6251 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og jeg mener at man ikke er rasist når man sier neger. De sier det jo selv, og ordet omtaler et folkeslag. Anonymkode: ce71e...802 Du er ikke rasist om du sier neger, nei. Men du fremstår jo ikke som veldig begavet da, hvis du tydeligvis allerede vet at det kan være betent å si det. Da sier du det på trass, og trassalderen er du vel ferdig med? Anonymkode: 9722a...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 27. september #6252 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Liker ikke Tore Strømøy. Anonymkode: 4f900...209 Hvorfor ikke?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 27. september #6253 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er ikke rasist om du sier neger, nei. Men du fremstår jo ikke som veldig begavet da, hvis du tydeligvis allerede vet at det kan være betent å si det. Da sier du det på trass, og trassalderen er du vel ferdig med? Anonymkode: 9722a...fba Det er ikke lov å si neger. Men farget er vel greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #6254 Del Skrevet 27. september jaeols skrev (Akkurat nå): Det er ikke lov å si neger. Men farget er vel greit. Det er forskjell på om noe er lov eller om noe er idiotisk, vi har heldigvis ikke sensur her. Man kan jo ikke nekte folk å bruke ord, men de vil jo i prosessen ved å bruke potensielle nedsettende ord om noen, selv fremstå som litt hjernedøde. Alle har lov å fremstille seg selv som litt hjernedøde. Og da blir det lettere for oss andre å se hvordan vi selv ikke vil være. Folk som kaller andre for neger, når det egentlig finnes mange andre ord de kan bruke i stede, ler jeg av. Jeg rister på hodet og synes det patetisk å blånekte å bruke noe annet bare fordi "jeg må få si det jeg vil og du skal ikke stoppe meg". Men hvis det er sånn de vil fremstå, så be my guest. Anonymkode: 9722a...fba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #6255 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 15.47): Enig. Burde vært krav til å være minst 180 høy i tillegg til like fysiske krav for kvinner og menn. Anonymkode: 1b20c...027 Man trenger ikke det om man er feks er etterforsker eller skal avhøre små barn. Vi trenger både kvinner og menn i politiet, høye og lave, sterke og mindre sterke. Anonymkode: c2a88...5d5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 28. september #6256 Del Skrevet 28. september Tråden er ryddet for nedsettende/ rasistisk innhold og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Eye Skrevet 30. september #6257 Del Skrevet 30. september Om du bare tiltrekker deg drittsekker, så er det nok du som er problemet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6258 Del Skrevet 1. oktober Ikke upopulær mening, kun litt sutring. Var på en burgersjappe som reklamerte med "Burger på fem minutter". Men det ville trolig kun ta 5 minutter om det ikke var noen kunder der. Jeg bestilte og da tok det 15 minutter fra jeg hadde bestilt til jeg fikk burgere. Da var det ikke engang mange kunder i sjappa. Det stod 1 foran meg i køen da jeg bestilte. Blir helt tullete å reklamere med "Burger på fem minutter" om det kun gjelder om det er så få kunder i sjappa at den går konkurs. De reklamerte også med "rimelige burgere" og burgerne var rimelige. Men de skulle ha 30 kroner om du ville ha ketchup til pommes fritesen. 30 kroner for et beger med ketchup er drøyt! Anonymkode: 5a9db...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 1. oktober #6259 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 22.03): Norge har blitt til en liten amerikansk koloni. Jeg føler meg fremmed i mitt eget land pga kulturpåvirkningen fra USA.... Anonymkode: 7ac68...bf4 Du kan bare flytte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6260 Del Skrevet 1. oktober jaeols skrev (21 minutter siden): Du kan bare flytte!! Hvor? Anonymkode: 7ac68...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå