Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Monarkiet burde avskaffes.

Religion burde ikke motta statsstøtte.

Barnetrygd burde ha makssatser (f.eks på 4 barn) og ikke kunne eksporteres til utlandet.

Transkjønn er et psykiatrisk problem.

Antibiotikabruk bør strammes veldig inn.

Fraværsgrensen i skolen er en nødvendighet om vi skal skape en arbeidsfør framtidig generasjon.

Anonymkode: 38aea...7fc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker at Norge ikke kaster helt vrak på janteloven. Ikke at vi ikke skal tørre å tro vi er flinke til noe, men jeg synes det er synd hvis nøkternhet og sunn skepsis skal kastes vrak på. Mange som klager på jantelov tåler ikke noe kritikk i det hele tatt.

Anonymkode: 42034...992

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bare 2 biologiske kjønn. Om tusen år når de graver oss opp er vi mann eller kvinne. 

Ingen av dagens norske politikere er en Reel representant for det norske folk. De burde ha jobbet MINST 15 år i vanlig yrkesliv for å kunne velges inn på Stortinget og med maks grense på hvor lenge de fikk være der. 

Det norske folk er lett lurt og konfliktsky. Vi finnes oss i alt. 

Norsk helsevesen er IKKE i nærheten av å være verdens beste helsevesen. 

Kvinnehelse i Norge er en skam. 

Det er for mye forventet at dagens unge skal vite hva de vil med livene sine i en alder av 16-18 år. 

Anonymkode: 56145...7b4

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke engang litt synd på influensere som får leppene permanent ødelagt av fillers eller kronisk merkelig rumpe etter mislykket BBL. Dette er mennesker som lever av å ødelegge andre menneskers selvbilde og skape komplekser, så litt karma kan godt bite.  Dessuten får folk se de ekte risikoene og kostnadene med kosmetiske operasjoner. Når jeg blir diktator blir Kardashians like forbudt i sosiale medier som sponsede idiotoperasjoner i Tyrkia.  

Anonymkode: 9c943...541

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladkristne fremstår som om de er bedre enn andre og har så godt hjerte, men de er egentlig like opptatt av å mele sin egen kake som resten av verden. 

Anonymkode: be961...aea

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ikke skjønner, er når folk sier innpå her at de er imot pride, det er bare to kjønn osv. Hvorfor hører man ikke fra de ute i verden, og bare innpå her? Tør dem ikke stå frem med meningene sine? Når man hører om det ute, så er jo alle for. 

Anonymkode: 5488e...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gladkristne fremstår som om de er bedre enn andre og har så godt hjerte, men de er egentlig like opptatt av å mele sin egen kake som resten av verden. 

Anonymkode: be961...aea

De framstår ikke godhjertet en gang. Bare dobbeltmoralske og fordømmende. 😒

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to kjønn, mann og kvinne. Ikke noe annet. Og folk velger å bli homo, har blitt en motesak. Utrolig men sant. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes veldig mange drikker for mye alkohol. Og er kunnskapsløse om helseeffektene.

Anonymkode: 5108d...e4b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger ut ting på finn.no så velger jeg bevisst å ikke selge til folk med utenlandsk bakgrunn. Dette på grunn av erfaringer jeg har fra salg, hvor de i stor grad pruter og etterpå klager på produktet i et forsøk på refundering. Folk fra enkelte kulturer har en mer aggressiv måte å gjøre handel på som jeg ikke orker å forholde meg til. 

Anonymkode: a20bf...2bc

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 17.40):

Monarkiet burde avskaffes.

Religion burde ikke motta statsstøtte.

Barnetrygd burde ha makssatser (f.eks på 4 barn) og ikke kunne eksporteres til utlandet.

Transkjønn er et psykiatrisk problem.

Antibiotikabruk bør strammes veldig inn.

Fraværsgrensen i skolen er en nødvendighet om vi skal skape en arbeidsfør framtidig generasjon.

Vil du ha en jævla president? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke synd på alenemødre med flere barn som klager på at de har dårlig råd. 

Anonymkode: 9bcf6...ce2

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2023 at 10:35 PM, AnonymBruker said:

Noe kritikk av kvinner er misogynistisk, men nå synes jeg noen kvinnelige artister (+influensere, selvfølgelig) slenger all kritikk under misogynisme/sexisme/kvinnehat. Nei, vi hadde ikke nødvendigvis digget låta di om det er en mann som hadde sluppet den. Og noen ganger opptrer også kjente kvinner på en arrogant måte, det er ikke bare forventninger og press rettet mot kvinner som får folk til å reagere. Å være kritisk til mye av det influensere fronter handler ikke om at "man ikke unner kvinner å lykkes".

Er kvinne selv.

Anonymkode: 9a722...0cc

Enig. Dette gjelder spesielt kommersielle aktører. Om noen sier at "du må kjøpe albumet mitt om du støtter likestilling" så handler det selvsagt om at artisten ønsker økt inntekt og ikke økt likestilling. 

Mange aktører som misbruker kampen for likestilling og kun utnytter den for å tjene penger. Selv ble jeg invitert til en gruppe for å hjelpe kvinner med karrieren. Gruppen sa den hadde som mål å sørge for at det var like mange kvinnelige som mannlige ledere og at kvinner og menn skulle tjene likt. Men var skamdyrt å være medlem av gruppa.  Var helt åpenbart at de som drev gruppa kun ønsket å tjene penger. I tillegg så  var gruppa svært ekskluderende. Man måtte ha svært god økonomi for å ha råd til å være medlem. Så gruppe ville kun hjelpe kvinner med god økonomi å få enda bedre økonomi og ville gjøre det enda vanskeligere for de med dårlig økonomi å få bedre jobber. 

Anonymkode: 1b20c...027

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (1 time siden):

Vil du ha en jævla president? 

Heller det enn partygjengen på Skaugum, ja. Men tenker at de også kan finnes andre løsninger, evt klare oss med kun politikere og kulturpersoner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er veldig mange som virker dumme. Jeg har stor forståelse for at intelligens og generell kunnskap i stor grad handler om oppvekst og familie. Men, merker når jeg diskuterer ting med andre, er det ofte mangel på kunnskap (som i mine øyne burde være ganske allment kjent). Og i tillegg at folk mangler evne til refleksjon. Og så har man de som hardnakket hevder å vite svaret på alt, men tar feil rett som det er. Anser meg selv som en nokså oppegående, reflektert og utad ydmyk (kanskje ikke som anonym her inne. Hehe) person. Så ville aldri påpekt dette til noen direkte! Og mener heller ikke å heve meg over andre. Men, siden dette er en tråd om upopulære meninger, fikk jeg lyst til å dele.

Feminisme og woke som har tatt helt overhånd!

Mann, 36 år

Anonymkode: 21555...acd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes det er veldig mange som virker dumme.

................

Feminisme og woke som har tatt helt overhånd!

Mann, 36 år

Så om man mener at alle bør ha like muligheter og at samfunnet blir bedre om alles resdurser utnyttes uavhengig av kjønn, så er man "dum"? 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så om man mener at alle bør ha like muligheter og at samfunnet blir bedre om alles resdurser utnyttes uavhengig av kjønn, så er man "dum"? 🤔

Punktene var ikke relatert...

Ang feminisme, er det ikke tanken bak (den er god). Men, det at det på mange måter har blitt en kamp mellom kvinner og menn, og ikke lenger handler om likestilling.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ang feminisme, er det ikke tanken bak (den er god). 

Så bra. Da er vi enige.

Hva noen gjør mhp feil kan man ikke dømme ideoligien på. Faktisk likestilling er like mye et gode for menn. Dele på rettigheter mhp barn, plikt til å forsørge og forsvare landet osv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...