shab Skrevet 8. september 2023 #4361 Del Skrevet 8. september 2023 (endret) Jeg synes ikke det er greit at barn er i barnehagen 9 timer daglig hele året og kun får 3 uker ferie, selv om foreldrene ikke er på jobb hver dag. Endret 8. september 2023 av shab 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4362 Del Skrevet 8. september 2023 Jeg synes det er egoistisk å få barn. Man får utelukkende barn av egen egoisme. Anonymkode: e3842...1a1 5 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4363 Del Skrevet 14. september 2023 Jeg er drittlei av at Støre skal få så mye tyn for problemene Arbeiderpartiet har. Det er faen meg mye som ikke han kan noe for engang! Anonymkode: 8dd38...cd7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4364 Del Skrevet 16. september 2023 Jeg synes folk som snakker politikk hele tiden virker sutrete. Det er alltid noe de klager på og som fremstilles som verdens største urett. Hadde de kun klaget 1 gang så hadde det vært greit, men når de igjen og igjen klager og fremstiller akkurat deres problemer som verdens største urett så går jeg lei. Det gjelder uavhengig av om det er snakk om høyrepolitikk eller venstrepolitik. Anonymkode: 1b20c...027 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4365 Del Skrevet 16. september 2023 At muslimer kan være fordomsfulle mot andre som ikke er muslimer. Så lenge en ikke lever etter islamske "retningslinjer" så vil en egentlig alltid bli sett på som "ikke bra nok". Anonymkode: 6a03d...07a 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4366 Del Skrevet 16. september 2023 At alle de uføre NEKTER å diskutere eksplosjonen i uførhet, og hvordan man kan unngå at dette blir enda verre. Det er merkelig rart at fordi man selv er ufør så skal man med hud og hår forsvare absolutt alle andre uføre, og låse alle diskusjonene med utsagn som ikke stemmer. For eksempel; prøver noen å diskutere dette samfunnsproblemet på GENERELT grunnlag får man slengt i trynet at man er heeeelt kørka som er misunnelig på uføre som ligger i STORE SMERTER døgnet rundt, må vite. Altså, WTF. Som om ALLE gjør det?? Det må jo være i alle uføre sin interesse at FÆRREST mulig blir uføre vel? Istedet for å alltid kontre med «hva vet vel du om personen må ligge å hvile i atten dager etterpå, hæ? HÆ?» når noen uføre har pussa opp huset sitt, jobba svart, vært på tredagersfylla og beinflydd over Besseggen på samme tid. Slår aldri feil. Nei, dette er ikke HAT mot uføre, men oppgitthet over denne teite debatten. Anonymkode: b7f7d...926 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4367 Del Skrevet 16. september 2023 On 9/14/2023 at 4:34 AM, AnonymBruker said: Jeg er drittlei av at Støre skal få så mye tyn for problemene Arbeiderpartiet har. Det er faen meg mye som ikke han kan noe for engang! Anonymkode: 8dd38...cd7 Veldig mange stemmer ut i fra om de liker lederen som person. Anonymkode: 1418a...e1b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 16. september 2023 #4368 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): At alle de uføre NEKTER å diskutere eksplosjonen i uførhet, og hvordan man kan unngå at dette blir enda verre. Det er merkelig rart at fordi man selv er ufør så skal man med hud og hår forsvare absolutt alle andre uføre, og låse alle diskusjonene med utsagn som ikke stemmer. For eksempel; prøver noen å diskutere dette samfunnsproblemet på GENERELT grunnlag får man slengt i trynet at man er heeeelt kørka som er misunnelig på uføre som ligger i STORE SMERTER døgnet rundt, må vite. Altså, WTF. Som om ALLE gjør det?? Det må jo være i alle uføre sin interesse at FÆRREST mulig blir uføre vel? Istedet for å alltid kontre med «hva vet vel du om personen må ligge å hvile i atten dager etterpå, hæ? HÆ?» når noen uføre har pussa opp huset sitt, jobba svart, vært på tredagersfylla og beinflydd over Besseggen på samme tid. Slår aldri feil. Nei, dette er ikke HAT mot uføre, men oppgitthet over denne teite debatten. Anonymkode: b7f7d...926 Vel, det finnes uføre.med fordommer også, jeg var ufør og kom i jobb. Og fikk hets av uføre her inne. Det må være lov å diskutere ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4369 Del Skrevet 16. september 2023 At jeg tenker mye var bedre før kvinner begynte å jobbe. Altså jeg er for at kvinner er i jobb og likestilling. Men det som skjedde når kvinner gikk i jobb var at de i tillegg til å ha 100% jobb måtte fremdeles ta vare på hus og barn i tillegg. Menn (prøver) bidrar men mye av arbeid med hus og barn faller på kvinnen. (Dette sier jeg ut i fra egne og andre rundt meg sine erfaringer) hadde det ikke vært for inflasjon og at man rett og slett er avhengig av to inntekter så hadde jeg vært veldig fornøyd med å gå hjemme og ordne med hus og barn. For det er en fulltidsjobb i seg selv. Tidsklemma og stresset vi nå lever i skaper barn med psykososiale vansker.. og psykiske problemer hos voksen. Kanskje ikke rart at skilsmisse tallene også er høye? Anonymkode: f3c79...2ae 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 16. september 2023 #4370 Del Skrevet 16. september 2023 (endret) Uten å si en spesifikk mening i dette innlegget har jeg skjønt at jeg har meninger som provoserer absolutt alle. De som er enig med meg i abortdaken er ofte uenig med meg i saker som gjelder dyrevern eller kurderne, og de som er uenig med meg når det gjelder dyrevern og kurdere er noen ganger enig med meg når det gjelder abort. Og hvis noen skulle være enig med meg i alle de sakene, så mener jeg også at det er for vanskelig å få uføretrygd (og for vanskelig å komme i jobb igjen), at samfunnet ikke kan bygge på religiøse verdier og at vi tar imot feil type flyktninger i mange saker. Skulle noen være enig i absolutt alt, så tror jeg at vi burde ta en kaffe irl. Jeg er forøvrig også imot privatisering av sykehjem og ikke minst mener jeg, svært alvorlig, at fising er artig Endret 16. september 2023 av Topsi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4371 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At jeg tenker mye var bedre før kvinner begynte å jobbe. Altså jeg er for at kvinner er i jobb og likestilling. Men det som skjedde når kvinner gikk i jobb var at de i tillegg til å ha 100% jobb måtte fremdeles ta vare på hus og barn i tillegg. Menn (prøver) bidrar men mye av arbeid med hus og barn faller på kvinnen. (Dette sier jeg ut i fra egne og andre rundt meg sine erfaringer) hadde det ikke vært for inflasjon og at man rett og slett er avhengig av to inntekter så hadde jeg vært veldig fornøyd med å gå hjemme og ordne med hus og barn. For det er en fulltidsjobb i seg selv. Tidsklemma og stresset vi nå lever i skaper barn med psykososiale vansker.. og psykiske problemer hos voksen. Kanskje ikke rart at skilsmisse tallene også er høye? Anonymkode: f3c79...2ae Tror det er derfor mange blir uføre, det er bedre for a/s familien at mor går hjemme og ordner og steller istedet for at hele familien kommer hjem til et iskaldt, bomba hus klokka 17 med to slitne og grinete unger, alle sultne og helt fra seg. Krangling og styr mellom mor og far om hvem som skal gjøre hva mens ungene sutrer. Ikke rart mange kjenner på subjektive plager med utmattelse og smerter her og der da, og da er veien til legekontoret kort. Anonymkode: b7f7d...926 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4372 Del Skrevet 16. september 2023 On 9/8/2023 at 10:22 PM, AnonymBruker said: Jeg likte aldri tv-programmet Ingen grenser, hvor en gruppe funksjonshemmede skulle ta seg frem i ulendt terreng og bestige fjell. Noen av deltakerne var i stor grad ute av stand til å bidra, og utgjorde en byrde for de øvrige medlemmene. Nei, jeg er ikke imponert av en rullestolbruker som bestiger en fjelltopp, når vedkommende har blitt både båret, dyttet og dradd opp dit av de øvrige gruppemedlemmene. Anonymkode: cc32e...89c Ikke sett det programmet. Men det samme gjelder alle de som bestiger Mount Everest uten noe klatreerfaring og hvor sherpaer bærer all bagasje. Om du ikke bærer din egen bagasje, men har tjenere til å gjøre jobben så reduserer det prestasjonen betraktelig. Virker som å kunne bestige Mount Everest kun handler om at man har mye penger(det er skamdyrt) og at man er villig til å risikere livet til seg selv og sherpaene. Anonymkode: 1b20c...027 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4373 Del Skrevet 17. september 2023 Jed tror en del høylytte og utadvendte folk får undervurdert deres intelligens. Mange som tror at man må være stille og sjenert for å være en intelligent og dyp tenker. Anonymkode: 1b20c...027 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #4374 Del Skrevet 18. september 2023 Jeg er lei av all psykisk diagnose pratet på Kvinneguiden! Det føles som om hver fjerde tråd på forumet handler om en eller annen avansert form for autisme, ADHD, PTSD, personlighetsforstyrrelse eller mental tilstand. Enten navlebeskuende personer som bruker alt dette som identitetsmarkører, eller andre som har en sykelig trang til å fjerndiagnostisere andres oppførsel. Enten står det veldig dårlig til med den norske befolkningen, eller så burde enkelte begynne å lese horoskop i stedet. Anonymkode: 58795...6ca 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 19. september 2023 #4375 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 10.31): Jeg er lei av all psykisk diagnose pratet på Kvinneguiden! Det føles som om hver fjerde tråd på forumet handler om en eller annen avansert form for autisme, ADHD, PTSD, personlighetsforstyrrelse eller mental tilstand. Enten navlebeskuende personer som bruker alt dette som identitetsmarkører, eller andre som har en sykelig trang til å fjerndiagnostisere andres oppførsel. Enten står det veldig dårlig til med den norske befolkningen, eller så burde enkelte begynne å lese horoskop i stedet. Anonymkode: 58795...6ca Hvorfor horoskop? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4376 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 10.31): Jeg er lei av all psykisk diagnose pratet på Kvinneguiden! Det føles som om hver fjerde tråd på forumet handler om en eller annen avansert form for autisme, ADHD, PTSD, personlighetsforstyrrelse eller mental tilstand. Enten navlebeskuende personer som bruker alt dette som identitetsmarkører, eller andre som har en sykelig trang til å fjerndiagnostisere andres oppførsel. Enten står det veldig dårlig til med den norske befolkningen, eller så burde enkelte begynne å lese horoskop i stedet. Anonymkode: 58795...6ca Jeg fant ut om min autismespekterforstyrrelse på grunn av KG. Så jeg er veldig takknemlig for at det skrives endel om det her❤️ Anonymkode: 93921...162 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4377 Del Skrevet 19. september 2023 Topsi skrev (På 16.9.2023 den 19.57): Vel, det finnes uføre.med fordommer også, jeg var ufør og kom i jobb. Og fikk hets av uføre her inne. Det må være lov å diskutere ja Lov å diskutere, me æn faktisk ikke lov å hetse, og det skjer hver eneste gang. Helt greit folk tror jeg kan jobbe fordi jeg er fysisk frisk. Det sier mer om deres innsikt enn noe annet. Men den hetsen som kommer er faktisk langt over grensen. Anonymkode: 28665...f77 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4378 Del Skrevet 19. september 2023 Nå er dessverre standarden at diskusjon om temaet her inne kalles hets uansett om den ikke inneholder hets. Anonymkode: 51674...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4379 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg syns leppefillers er forferdelig stygt og at fylte lepper er ekle å se på. Syns også bimboer med oppblåste lepper virker ekstremt lite intelligente. Anonymkode: 774fe...653 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4380 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg synes lange negler er ekkelt. Det hjelper ikke om de er pene og velstelte, de gir meg grøsninger. Anonymkode: 7d5a1...009 9 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå