Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må jo være litt av en smarting med interessante antagelser om meg gjennom en anonym bruker. Nei, jeg stikker ikke innom stillevogna for å skrike høyt. La meg gjenta nøyaktig poenget mitt; er toget fullt, må man tåle hvisking. Det er mulig det var ledige seter i de andre vognene da du gikk på, men toget fyller seg fort, og plutselig er det ikke plass andre steder. Det er ikke alltid 10-12 andre vogner å sette seg i. Virker som om mange av dere prinsipielle menneskene med «svart-hvitt-mentalitet» er ute etter å «ta» folk og ikke evner å se nyanser i ulike situasjoner. Å rope hold kjeft er forøvrig ekstremt dårlig folkeskikk, i tilfelle ingen lærte dere det. Greit nok at vi er nordmenn og sosialt tilbakestående, men det bør gå av å holde seg rolig og snakke til fremmede voksne på en høflig måte. Eventuelt si ifra til kondoktøren. 

Anonymkode: 1c03b...efd

Du er jammen meg en smarting du også.

Roper ikke hold kjeft til de andre, men har sakt ifra til konduktøren flere ganger. Har sluttet å ta de som snakker for enkelte av de reagerer med å skrike. Har derfor prøvd å snakke til konduktøren, men kan da ikke alltid ta de som hever stemmen sin. Det har han ikke tid til.

Endret av Intervence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 21.57):

At det finnes i hovedsak to kjønn, kvinne og mann. I noen tilfeller kan man bli tvekjønnet, men det er fremdeles innen enten mann eller kvinne. 
At man som transkvinne, ikke blir en kvinne, ei heller en mann. De er og blir biologiske menn/kvinner og blir transkvinner/transmenn. 
At man som (aggressive) transkvinner ikke nødvendigvis hjelper på de rettigheter som (biologiske) kvinner har klart å få til opp igjennom.
Tidligere menn nå transkvinner vil på områder som sport og annet vil ta over hele. Biologiske kvinner som før konkurrerte mot andre biologiske kvinner konkurrerer mot biologiske menn. Hvordan i helvete er det rettferdig? 

Er verden bare mannlig styrt? 

Anonymkode: ae440...a64

Denne kjønns-revolusjonen har mest støtte blant kvinner og på venstresiden. Å hevde at dette et patriarkatets onde plan for at «våre» skal vinne i dameidrett blir litt søkt for meg.

Anonymkode: 3b5c0...d7f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med barnet mitt til helsepersonell. Vi diskuterte den nye Barbie-filmen. Denne offentlig ansatte kritiserte filmen med at den gjerne skulle ha hatt et mer feministisk perspektiv. At kvinnene bestemte absolutt alt.

Hva ville reaksjonen ha vært hvis en mannlig lærer ønsket seg flere filmer med et maskulint perspektiv, en fiktiv verden hvor menn bestemmer alt?

Tenker disse feminist-kvinnene på sånt? Er  de i en boble hvor sånne ståsteder har blitt normalisert? Eller er det forsøk på å provosere menn for å «røyke ut» de som ikke har lagt seg på rygg?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervence skrev (18 minutter siden):

Roper ikke hold kjeft til de andre, men har sakt ifra til konduktøren flere ganger. Har sluttet å ta de som snakker for enkelte av de reagerer med å skrike. Har derfor prøvd å snakke til konduktøren, men kan da ikke alltid ta de som hever stemmen sin. Det har han ikke tid til.

I tidligere innlegg skriver du at du har bedt folk om å holde kjeft.

Poenget her er at vi alle må tåle litt lyd, ja selv i stillevogna. Deriblant hvisking, hosting, kremting og snufsing. Og at folk går gjennom. Tåler du ikke dette, anbefaler jeg deg å holde deg hjemme, eller kjøpe deg ørepropper. I en vogn med kanskje 60 mennesker kan en faktisk ikke forvente at det skal være helt stille.

Anonymkode: 1c03b...efd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

+ ryddet for latterliggjøring. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor å legge setet på flyet helt ned. Dersom jeg på 193 cm ikke har noe problem med at personen forran meg gjør det, så får ikke du på 160 lov til å klage når jeg legger ned mitt. Unntaket er ved matserveringen(e).

Anonymkode: 1418a...e1b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 9.46):

Jeg var med barnet mitt til helsepersonell. Vi diskuterte den nye Barbie-filmen. Denne offentlig ansatte kritiserte filmen med at den gjerne skulle ha hatt et mer feministisk perspektiv. At kvinnene bestemte absolutt alt.

Hva ville reaksjonen ha vært hvis en mannlig lærer ønsket seg flere filmer med et maskulint perspektiv, en fiktiv verden hvor menn bestemmer alt?

Tenker disse feminist-kvinnene på sånt? Er  de i en boble hvor sånne ståsteder har blitt normalisert? Eller er det forsøk på å provosere menn for å «røyke ut» de som ikke har lagt seg på rygg?

Men verden har jo vært slik, at mannen bestemte alt.

Anonymkode: 40ccc...8b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes utrolig mange IDIOTER her inne uten peiling på fertilitet, menstruasjonssyklus og kvinnelig anatomi og endokrinologi, som sprer feilinformasjon over en lav sko. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 21.8.2023 den 16.05):

Det kommer til å gå utover deg når vi når det punktet der du blir straffet,
legalt eller uformelt, fordi du ikke tror på 3+ kjønn.
Og det ser faktisk ut som vi allerede er på vei dit

Eller skrekk og gru, den dagen elever identifiserer seg som hunder og bjeffer på læreren, og læreren blir anmeldt for å ikke akseptere "hundens identitet"

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at de fleste mennesker er idioter og ikke klarer å forstå at de er ofre for den informasjonen (ofte misinformasjonen) de henter verdensbildet sitt fra, i sine sine avgrensede ekkokamre. Å diskutere med folk i dag er nesten umulig fordi alle skal posisjonere seg så j..lig hardt på den ene eller andre siden av en sak, helt uten nyanser. 

Denne meningen er gjerne ikke så nytenkende og upopulær, men det at jeg føler meg smartere enn nesten alle jeg diskuterer med er det. 

Anonymkode: ee450...6cb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
Samfunnsengasjert skrev (18 timer siden):

Eller skrekk og gru, den dagen elever identifiserer seg som hunder og bjeffer på læreren, og læreren blir anmeldt for å ikke akseptere "hundens identitet"

Tror du vi kan nå det nivået? Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervence skrev (På 23.8.2023 den 9.36):

Jeg har også sagt fra til konduktøren, men de sier ingenting til den det gjelder. Det viktigste er jo å være hyggelig…

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker på om det er en upopulær mening, men jeg tror at mange kjendiser,topp politikere, influensere og generelt kjente folk hadde hatt godt av å skjønne hvor lite folk flest egentlig bryr seg om livene deres , og at de som er besatt av dem egentlig er i fåtall. Det bare virker sikkert som at det er mange av dem , men de fleste har sitt eget liv.

Anonymkode: c0378...481

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltagurken er den beste biten i burgeren, og det er alt for lite per burger.

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Samfunnsengasjert skrev (På 25.8.2023 den 22.39):

Jeg gir det toppen et par år og så er det akkurat sånn 😖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 timer siden):

Jeg gir det toppen et par år og så er det akkurat sånn 😖

Jepp, måtte ingen bli overrasket den dagen det skjer, for den dagen kommer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 17.22):

Hva med de som har utført kjønnskorrigerende (elier hva det heter) operasjon da? 

Anonymkode: 40ccc...8b4

Du kan ikke endre det biologiske kjønnet som du er født med. En mann kan ta hormonbehandling, silikonpupper, fjerne penis og sminke seg og kle seg sånn at han ser ut som en kvinne. Men har likevel mannlig dna med xy-kromosom, mens kvinner har xx. Dette kan ikke korrigeres, eller som enkelte kaller det ; "kjønnsbekreftende" behandling. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...