Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Har du sex, KAN det bli barn. Abort, hvis du frivillig har hatt sex, er forkastelig. 

Oralsex er heslig. Jeg slikker ikke toalett heller.

Anonymkode: 3a3e3...703

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du sex, KAN det bli barn. Abort, hvis du frivillig har hatt sex, er forkastelig. 

Oralsex er heslig. Jeg slikker ikke toalett heller.

Anonymkode: 3a3e3...703

Bare deilig med litt felgjobb på dama da 😉 

Anonymkode: d46c6...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

At ordet "neger" ikke er så rasistisk som folk mener. Det er jo mer sammenlignbart med ordet "negro" på engelsk og ikke nigga/er som folk her til lands skal ha det til.

Det er jo ikke nødvendigvis negativt ladet hvis man bruker det i en setning.

Enig. Jeg er vant til at folk 60+ ofte bruker ordet «neger» uten å mene noe negativt med det. Akkurat som flere 80+ der jeg er fra, kan bruke ordet «fjellfinn» uten å mene noe negativt med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

At ordet "neger" ikke er så rasistisk som folk mener. Det er jo mer sammenlignbart med ordet "negro" på engelsk og ikke nigga/er som folk her til lands skal ha det til.

Det er jo ikke nødvendigvis negativt ladet hvis man bruker det i en setning.

Du, dette ble da gjennomdebattert og utdebattert på 90-tallet en gang. Jeg er egentlig av samme mening som deg, men nå er det en gang slik at de dette gjelder føler at ordet er nedsettende og rasistisk. Og da tar vi andre hensyn til det selv om vi er uenige som bare det.

Jeg er likevel imponert over den (negative) statusen n-ordet har fått. Fra å være et vanlig beskrivende ord så har det nå blitt et av de verste, om ikke det verste, tabu-ordet vi kan si. Folk kan banne så det lyser, man skjeller ut folk på det groveste og mest sårende, men akkurat n-ordet... Der er det bråstopp.

Anonymkode: 3fabc...afe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (11 timer siden):

Enig. Jeg er vant til at folk 60+ ofte bruker ordet «neger» uten å mene noe negativt med det. Akkurat som flere 80+ der jeg er fra, kan bruke ordet «fjellfinn» uten å mene noe negativt med det.

Hva er fjellfinn uttrykket ment som og hvorfor er det negativt? 

Anonymkode: 40ccc...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er fjellfinn uttrykket ment som og hvorfor er det negativt? 

Å det er et uttrykk for en same, ja. Her er det kunnskapshull fra min side. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke drikke alkohol mens man prøver å bli foreldre.

Anonymkode: d2812...907

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man bør ikke drikke alkohol mens man prøver å bli foreldre.

Anonymkode: d2812...907

Begge to eller bare den som skal bli gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten om alle de kjønnene.  Er du født med en penis er du gutt og skal inn i herregarderobe. Er du født med med livmor er du jente og skal i kvinnegarderobe. Sier jeg dette offentlig kommer jeg nesten til å bli halshogd 

Anonymkode: 45757...ee9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Debatten om alle de kjønnene.  Er du født med en penis er du gutt og skal inn i herregarderobe. Er du født med med livmor er du jente og skal i kvinnegarderobe. Sier jeg dette offentlig kommer jeg nesten til å bli halshogd 

Hva med de som har utført kjønnskorrigerende (elier hva det heter) operasjon da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å løfte opp kvinner her til lands har vært en mislykket strategi

Anonymkode: 2129e...656

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med de som er født uten livmor? Skal de på HC? Eller ikke lov å gå i garderober overhode? 🤷‍♂️

Anonymkode: 2cd9d...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva med de som er født uten livmor? Skal de på HC? Eller ikke lov å gå i garderober overhode? 🤷‍♂️

Anonymkode: 2cd9d...b24

Litt av en kranglefant du 😉 Er man ikke kvinne om man ikke har livmor? Får jeg kreft og fjerner den, er jeg ikke kvinne lenger ? 

Når de graver deg opp fra jorden om 500 år - så kan de vite om du var mann eller kvinne. De kan ikke si noe om hva du følte deg som.. 

Anonymkode: b6315...3ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Å løfte opp kvinner her til lands har vært en mislykket strategi

Anonymkode: 2129e...656

Hvordan da? Flertallet av studenter er kvinner, menn har høyere selvmordstate enm kvinner. At det er lite forsket og ressurser på kvinnehelse er jeg enig I, men ellers så synes jeg kvinner har det bedre enn kanskje noen andre land. At.man velger annerledes, f eks at færre kvinner søker på lederstillinger,  handler jo ikke om kvinners muligheter 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Hvordan da? Flertallet av studenter er kvinner, menn har høyere selvmordstate enm kvinner. At det er lite forsket og ressurser på kvinnehelse er jeg enig I, men ellers så synes jeg kvinner har det bedre enn kanskje noen andre land. At.man velger annerledes, f eks at færre kvinner søker på lederstillinger,  handler jo ikke om kvinners muligheter 

Ikke jeg som skrev meningen.. Men jeg synes kvinner har fått vel stor selvtillit. Blitt litt for høye på seg selv. Oss selv , siden jeg er kvinne. 

Har liksom blitt en greie å klare seg uten menn. Vi trenger dere egentlig ikke.. Hvorfor er dette egentlig en debatt? Trenger vi ikke hverandre? 

Jeg tror biologien vår fortsatt henger godt igjen ifht ideen vår om likestilling. Ei mor er ei mor uansett. Hun er matfatet, tryggheten etter å ha båret "deg" i 9 mnd.. Litt uforenlig med en lederstilling om mye tid borte fra hjemmet for mange. Men vi har muligheten,  om vi vil 😊 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får litt lyst til å hoppe av toget når deler av den nye generasjonen relativiserer kjønn og lar seg krenke av hva som helst.

Min generasjon fikk «overlevert» tankegods fra foreldre, lærere og NRK. Samt et og annet rockeband med mer eller mindre tvilsomme ståsteder.

De som er unge i dag har i større grad blitt oppflasket på 2 år eldre tenåringer på youtube/tiktok som igjen ofte later til å ha blitt radikalisert av noen ganske sære akademikere.

Anonymkode: 3b5c0...d7f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får litt lyst til å hoppe av toget når deler av den nye generasjonen relativiserer kjønn og lar seg krenke av hva som helst.

Min generasjon fikk «overlevert» tankegods fra foreldre, lærere og NRK. Samt et og annet rockeband med mer eller mindre tvilsomme ståsteder.

De som er unge i dag har i større grad blitt oppflasket på 2 år eldre tenåringer på youtube/tiktok som igjen ofte later til å ha blitt radikalisert av noen ganske sære akademikere.

Anonymkode: 3b5c0...d7f

Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Litt av en kranglefant du 😉 Er man ikke kvinne om man ikke har livmor? Får jeg kreft og fjerner den, er jeg ikke kvinne lenger ? 

Når de graver deg opp fra jorden om 500 år - så kan de vite om du var mann eller kvinne. De kan ikke si noe om hva du følte deg som.. 

Du ignorerte min om kjønnskorrigerende operasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du blir ikke halshugget av meg hvertfall. Jeg har en bror som er 50 år gammel og som har hengt seg opp i dette tenåringstøyset og vil kalles De...

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...