Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg HATER barn, kan virkelig ikke fordra de. Snørrete, bråkete og uoppdragne små krapyler.

Anonymkode: 9bcf6...ce2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg mener at for veldig mange som klager over små barn og tidsklemme... så er det et valg.  Mange(ikke alle) kan aktivt velge å bo billigere, leve billigere og ha råd til å jobbe mindre. 

Anonymkode: 98959...b94

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

hele Brennpunkt på NRK er veldig ofte søppel-TV som later som det er en dokumentar.

Det er ofte påståtte "spesialister" på ting som snakker om ting som kan ha skjedd eller de kommer med hypoteser som ikke kan motbevises.

Anonymkode: 7e6c6...680

Brennpunkt kan ha varierende kvalitet. Enkelte ganger er det bra og enkelte ganger så er det tydelig at de hadde bestemt seg for konklusjonen på forhånd. 

Anonymkode: 1b20c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener at for veldig mange som klager over små barn og tidsklemme... så er det et valg.  Mange(ikke alle) kan aktivt velge å bo billigere, leve billigere og ha råd til å jobbe mindre. 

Enig. Men også omvendt. Kvinner som jobber deltid som etterpå klager over at de er ofre for kvinnefella fordi de tapte økonomisk på å jobbe deltid. Alle vet at man taper økonomisk på å jobbe deltid. Men selv om man kommer dårligere ut en mannen så kan man jo ha fått mange minner med barna som mannen har gått glipp av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ikke få barn og bli dritsur for at besteforeldrene ikke vil sitte barnevakt. De er ferdige med småbarnslivet. La de få være besteforeldre å ikke barnevakt. For at slitne foreldre skal pleie sexlivet sitt ei helg her å der. Eller ukes ferie i syden.

Anonymkode: 80994...ec4

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Men også omvendt. Kvinner som jobber deltid som etterpå klager over at de er ofre for kvinnefella fordi de tapte økonomisk på å jobbe deltid. Alle vet at man taper økonomisk på å jobbe deltid. Men selv om man kommer dårligere ut en mannen så kan man jo ha fått mange minner med barna som mannen har gått glipp av. 

Mannfolk kan også jobbe deltid da ;) her jobber begge 80%. Sparer likt til pensjon  :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannfolk kan også jobbe deltid da ;) her jobber begge 80%. Sparer likt til pensjon  :)

Ja, selvsagt kan mannfolk også jobbe deltid. Hos oss tok mannen en dårligere betalt stilling(men fulltidsstilling) da vi fikk barn. Han tapte økonomisk på det og vi endte med å få "vanlig økonomi", fremfor en supergod økonomi. Men han fikk  være mer med barna og det ble mindre stress for oss begge siden han faktisk kunne bidra like mye som meg i hjemmet.

Jeg håper og tror at når han blir pensjonist så setter han pris på at han valgte tid med barna fremfor å ha størst mulig formue. Ser jo også nå at de aller rikeste har blitt så rike at de ikke har råd til å bo i Norge.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At en haug av disse influenserne bør tørke av seg det forelskede blikket de har på selfiene sine. Film deg heller litt i naturlig lys, uten filter, uten posering og en hsug av fillers, Botox osv. 

Anonymkode: efe30...e2c

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker said:

ikke få barn og bli dritsur for at besteforeldrene ikke vil sitte barnevakt. De er ferdige med småbarnslivet. La de få være besteforeldre å ikke barnevakt. For at slitne foreldre skal pleie sexlivet sitt ei helg her å der. Eller ukes ferie i syden.

Mitt inntrykk er at besteforeldre liker å være barnevakt. Skjønner selvsagt at det varierer fra familie til familie, men i mine foreldres nabolag elsket besteforeldrene å vise frem barnebarna. Før jeg fikk barn klaget mamma over de andre besteforeldrene som hele tiden skulle vise hvor mye de var med barnebarna. Og etter jeg fikk barn maste mamma hele tiden om å få passe ungen. 

Anonymkode: 671ba...9ce

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

At en haug av disse influenserne bør tørke av seg det forelskede blikket de har på selfiene sine. Film deg heller litt i naturlig lys, uten filter, uten posering og en hsug av fillers, Botox osv. 

Anonymkode: efe30...e2c

Minner meg litt om influencerne som klager over at alle tror de er yngre enn de er, men så har de alltid full sminke og fulter på for se yngre ut enn de er. 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mitt inntrykk er at besteforeldre liker å være barnevakt. Skjønner selvsagt at det varierer fra familie til familie, men i mine foreldres nabolag elsket besteforeldrene å vise frem barnebarna. Før jeg fikk barn klaget mamma over de andre besteforeldrene som hele tiden skulle vise hvor mye de var med barnebarna. Og etter jeg fikk barn maste mamma hele tiden om å få passe ungen. 

Ja, men sånne får være besteforeldre.  Ikke slaver av barnevakter som må stille opp hver uke for at kabalen skal gå opp. Ofre seg i ferier og jammen meg ta helger også for at slitne foreldre skal ha et sexliv. Fri og nyte kjærestetid. Som om ikke besteforeldre er slitne å ELDRE.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stemte på Arbeiderpartiet sist valg og føler likevel at dagens regjering er temmelig håpløs.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Veldig rar mening. Besteforeldre som ikke er med barnebarna viser at dem ikke bryr seg.

Anonymkode: 5488e...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterbie

Vi har godt av å oppleve å få dårligere råd. Nordmenn er naive og bortskjemte og vi trenger å bli eksponert for hard realitet. Vi kan ikke forvente å leve i sus og dus for alltid.

Folk må lære å ta mer ansvar når det gjelder barn. Det å ha barn er vanskelig og en heltidsjobb, som ofte betyr at en av foreldrene må ofre jobben sin i en viss periode for å ta godt vare på ungene i deres første leveår. De må slutte å syte så mye for det er de selv som har valgt å få barn, og de må selv ta ansvar og ofre fritiden sin på de.

Barn og unge trenger mer bestemte voksne. De utsettes for et enormt spektrum av valg og alternativer i så ung alder, uten å bli presist informert om alt, som fører til usikkerhet og en følelse av maktesløshet. Barn må bli sagt nei til i blant, de trenger disiplin, de trenger faste rammer. Masse alternativer og valg hele tiden blir forvirrende, det er noe de kan bli gradvis eksponert for jo eldre de blir. 

Jeg er for at folk skal kunne være den de er, og er for lgbtq+ rettigheter, men jeg mener at barnehagebarn og første- og andreklassinger er for små til å bli lært om forskjellige seksualiteter og kjønnsidentiteter, det er noe som kan gradvis bli introdusert i 5 klasse eller noe. Så små skal ikke behøve å tenke på sånne ting. 

Endret av Blomsterbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg mener prinsesse Ingrid Alexandra må gjennomføre førstegangstjenesten og krigsskolen. Som regent blir Ingrid Alexandra øverstkommanderende i forsvaret. Selv om den stillingen kun er symbolsk så bør regenten ha noe reell tilknytning til forsvaret.  

Er det sagt at hun ikke skal det? Hun har vel verneplikt hun som alle andre.

Anonymkode: 7ee96...2dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det sagt at hun ikke skal det? Hun har vel verneplikt hun som alle andre.

Anonymkode: 7ee96...2dd

Det er kun 1 av 3 kvinner som tar førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2019 at 8:22 PM, Wagner said:

Hvilket upopulære meninger har du?

- Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted om majoriteten av ledere innen alle bransjer og instanser var kvinner. Jeg tror dette ville ført til et varmere, mer tolerant, inkluderende og fornuftig samfunn med færre kriger, mindre kriminalitet og et bedre samhold.

Min grunntanke er at kvinner er dyktigere ledere enn menn. Det er ikke en personlig mening, men en mening som er hentet fra tall og data. Det viser seg nemlig at kvinner er dyktigere til å motivere ansatte. Ansatte yter og presterer bedre med en kvinnelig leder.

Den går selvfølgelig rett hjem på Kvinneguiden . . 😁

Kan ikke ærklære meg ubetinget enig . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrerte, unge menn har Andrew Tate. Bitre, middelaldrende kvinner har Kvinneguiden. Begge er to sider av samme sak. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pressplay skrev (3 minutter siden):

Frustrerte, unge menn har Andrew Tate. Bitre, middelaldrende kvinner har Kvinneguiden. Begge er to sider av samme sak. 

Dersom du både er på KG og liker AT som deg, hva er du da? 

Anonymkode: 2f776...2d7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...