Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må nå gå an å kose seg litt av og til.

Min upopulære mening er at jeg kan ikke ta kostholdsfanatikerne på alvor. En skal kun spise sunt. Bursdager som julaften og aldri unne seg noe som helst.

Anonymkode: 4f900...209

Ikke den du svarer, men det dreier deg ikke om å ikke unne seg noe som helst  men at man med et sunt kosthold mister lyst på søtsaker og junkfood. Det smaker ekkelt og rart. Men må igjennom en slags detox for å å kjenne hvor kunstig og rart ultraprosessert mat og godteri faktisk smaker. Da føles det ikke som et offer i det hele tatt. Da foretrekker en andre og sunnere alternativer og koser seg med det. 

Anonymkode: 4d0ea...14d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for hets og avsporinger. Minner om at diskusjoner skal tas i rommet temaet tilhører. 

Lomvi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er dømmende til mange som har uføretrygd av den enkle grunn at jeg mener alle har en restevne til arbeid på et eller annet tidspunkt i livet. Er selv 100 % ufør men har jobbet i mange perioder gjennom 20 år med uføretrygd.  

Anonymkode: f2e2a...57f

Deler av problemet er å få utnyttet denne restevnen.  Det kan være vanskelig å få jobb. Arbeidsgiverne ønsker forutsignabarhet. Hjelper ikke å ha 30 prosent restarbeidsrevne om man ikke vet om man har en god dag før man står opp. I tillegg om man har vært utenfor arbeidslivet i 10 år er det få arbeidsgivere som vil satse å deg med mindre du har en svært ettertraktet kompetanse. 

I en ideell verden burde selvsagt restarbeidsevnen bli benyttet. Det er jo også til fordel for den uføretrygdede som får bedre økononomi og mindre utenforskap. 

Anonymkode: 1b20c...027

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Damian Drake

Jeg er ikke enig med ordbruken, men Kirsti Bergstø har rett i det hun sier om rike som flykter til Sveits. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er dømmende til mange som har uføretrygd av den enkle grunn at jeg mener alle har en restevne til arbeid på et eller annet tidspunkt i livet. Er selv 100 % ufør men har jobbet i mange perioder gjennom 20 år med uføretrygd.

Anonymkode: f2e2a...57f

Det rareste jeg ser er uføretrygde eller som har andre offentlige ytelser,som er forferdelig dømmende til likesinnede.Ofte langt mer en befolkningen flest. Jeg vet dette også skjer i det narkotiske miljøet. Synes det er utrolig rart. Har det noe med at man hater sin egen tilværelse så mye at man ikke orker andre i samme situasjon? 

Endret av Fant80
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Damer med mye kroppshår, som f.eks. på armene eller bena for den saks skyld er dealbreaker for meg. Hjelper ikke hvor veltrente eller flotte ansiktstrekk de har. Faktisk ville jeg heller hatt ei overvektig uten mye kroppshår enn ei i god form men med synlig kroppshår. Spiller ingen rolle om hårene er lyse eller mørke. Driter i om det er naturlig, like det ikke.

Anonymkode: 2c7a1...df9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så fint for DEG.... er selv kommet i jobb etter 100% ufør, og kunne ikke falt meg inn å dømme andre når jeg vet hva de har vært gjennom

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 20.29):

Ikke den du svarer, men det dreier deg ikke om å ikke unne seg noe som helst  men at man med et sunt kosthold mister lyst på søtsaker og junkfood. Det smaker ekkelt og rart. Men må igjennom en slags detox for å å kjenne hvor kunstig og rart ultraprosessert mat og godteri faktisk smaker. Da føles det ikke som et offer i det hele tatt. Da foretrekker en andre og sunnere alternativer og koser seg med det. 

Anonymkode: 4d0ea...14d

Dette stemmer jo ikke. Gode ting blir ikke mindre godt fordi man spiser sunne ting.

Anonymkode: 51674...134

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke. Gode ting blir ikke mindre godt fordi man spiser sunne ting.

Anonymkode: 51674...134

Ikke meg du sitere, men dette stemmer for meg ihvertfall.

Jeg var en skikkelig godtemums før. Var fysen på noe hele tiden, og drakk brus hver dag. Så fant jeg ut at jeg måtte endre dette for noen år siden. Jo mer jeg klarte å holde meg unna, desto mindre likte jeg det. Nå liker jeg ikke brus i det hele tatt lenger. Foretrekker vann. Søtsaker spiser jeg fortsatt, men sjelden. Orker bare å spise noen biter, før det blir altfor søtt. Det frister meg ikke lenger. Jeg spiser heller frukt på lørdagskvelden. Det smaker friskt og godt.

Anonymkode: bf7f2...e0c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at skolens FAU er som en minimafia som går rundt og tror de er viktigere og mer respekterte enn de er. Seriøst, vi andre gjør alt vi kan for å ikke bli press- valgt inn i FAU. 

Anonymkode: aeb09...993

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 19.28):

Jeg blir direkte provosert av foreldre som totalt gir faen i barna sitt kosthold, med hjernedøde "argumenter" som "alt med måte" og "det viktigste er at de spiser". Har ikke tall på hvor mange barn jeg vet om etter hvert som lever på næringsfattig elendig kost, og jeg lurer alltid på hvordan man klarte å havne der at det å spise pasta med ketchup eller tilsvarende til middag ble et alternativ i det hele tatt? Eller nugatti på polarbrød som standard lunsj. Hvorfor i alle dager gjøre disse matvarene tilgjengelig for ungene i det hele tatt? Det er foreldres fordømte jobb å lære barna å spise ordentlig mat før det serveres sjokolade til frokost.

Kosthold er dessuten et minefelt å diskutere i mange sammenhenger, fordi foreldrene det gjelder (og noen ganger barna) typisk er overvektige. Handler det om å stikke hodet i sanden for å slippe å ta tak i egne dårlige vaner? Ser dette også på instagramkontoer at å drive folkeopplysning må være en utakknemlig jobb pga alle mødrene som blir krenket med en gang det ganske enkelt informeres om hva som er sunn mat. "Nei, nå slutter jeg å følge her, orker ikke høre". Det er også de samme foreldrene som rasjonaliserer valgene sine med at "viktig å ikke være for restriktiv, da går ungene bananas med en gang de får sjansen". Nei, forskning viser klart og tydelig at de vanene barna lærer hjemme følger de resten av livet - på godt og vondt. Statistisk sett ender ikke barnet ditt opp med spiseforstyrrelse, men med overvekt og livsstilssykdom, som de majoriteten her til lands. 

Anonymkode: 744b6...1f1

Enig! Kjenner denne ene familien. Bælfeit mor og far. Tre unger. Største ungen er veldig feit. Mellomste er feit. Yngste er enn så lenge tynn. De spiser så mye mat og godterier at man skulle ikke tro det var sant! Det er faktisk så provoserende å se den smellfeite ungen stappe i seg is og pølser som om han ikke skal få mat på noen dager. Og moren bare: «De må få kose seg litt», «er ikke bra å være for sunn heller»…

Anonymkode: 298b2...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Damian Drake

Det er ikke kjønn som er sosialt konstruert, det er kjønnsstereotypier som er sosialt konstruert. 

Endret av Damian Drake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med arvelige alvorlige sykdommer som føder egne barn. Min veninne og daværende partner ender til slutt med ivi. Hun har ms som ikke er medisinslutt. Hun har  i dag omentrent ikke gåfunksjon! Barnet har det ok, absolutt ikke optimalt da mor ikke klarer noe. Men mor skal hun bli🤯

folk som ikke klarer å være alene i sitt eget selskap, maser og ber seg selv til andre, for i neste øyeblikk baktale de. De har kanskje en kveld for seg selv, noen andre får ansvaret for at de skal overleve! Feigt og usunt!

Endret av Gjesten1234
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 19.30):

Pedofili er ikke mer av en sykdom enn en hvilken som helst annen legning er.

Hva mener du med det om jeg tør spørre? Men kan hende det stemmer fra enkelte synspunkter.

Anonymkode: 8dd38...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alle som skal jobbe med barn burde fått hjemme pc sjekket for uønskede bilder og videoer av mindreårige.

Anonymkode: d2812...907

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle som skal jobbe med barn burde fått hjemme pc sjekket for uønskede bilder og videoer av mindreårige.

Kunne vært noe det! Men kan jo være veldig sårende for den som søker jobben. Hvis det var uredelige jobbsøkere så kunne de også prøvd å gjemme alt på ekstern harddisk. Så da måtte det vel ransakelse til og. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne vært noe det! Men kan jo være veldig sårende for den som søker jobben. Hvis det var uredelige jobbsøkere så kunne de også prøvd å gjemme alt på ekstern harddisk. Så da måtte det vel ransakelse til og. 

Sårende? Om man vil jobbe med barn og har ærlige hensikter, bør det ikke være et problem å la politiet eller andre sjekke pc for bilder og/eller filmer av mindreårige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vixella skrev (1 time siden):

Sårende? Om man vil jobbe med barn og har ærlige hensikter, bør det ikke være et problem å la politiet eller andre sjekke pc for bilder og/eller filmer av mindreårige. 

Kan være kjipt for dem for det. At folk skal bli så "mistenkt" for noe for å ville jobbe med barn, at de må bli ransaket på dataen. Men de må jo uansett levere vandelsattest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...