Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Folk som oppretter spleis til eget forbruk.

Folk som klager i media over at de ikke har råd til en liten julegave til sitt eget barn. Den julen kommer hvert år, og du visste om den allerede ved januarsalget. En liten billig gave hadde du klart å raske sammen gjennom året. Samtidig som de snuser/røyker/drikker kaffe/brus el.

Anonymkode: fd002...353

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at utemjordisk liv er mindre verdt enn jordisk liv. Kanskje ingen stor sak i dag, men vil bli en høyaktuell problemstilling senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg desverre får mindre og mindre sympati for folk som bombaderer  SoMe med sine tragiske historier. 

Det kan være triste saker også- ting de ikke kan for. 

Men enkelte bruker opp sympatikortet sitt 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

felicity-arrow.gif

Foreldre lager mobbeofre
Jeg tar høyde for at jeg ikke er forelder selv, men jeg tenker i mitt stile sinn at man jaggu ikke har sine barns beste interessert i tankene når man finner på kreative, nyskapende navn som ser fint ut i bioen på Instagram (eksempelvis "Mamma til Chantelle Diamante 💎 og Nikoleus Matheo Alexsander 👶🏻" og lignende). Jeg mener at foreldre har et grunnleggende ansvar for å beskytte barna sine, og at det ansvaret også bør gjelde for mobbing. Det får meg til å tenke på "matpakkedebatten" som var for en del år tilbake, der Line Victoria - tror jeg det var - skrev et sabla godt blogginnlegg om hvordan matpakkene i barnehagen ikke lenger er gode nok om de består av brødskiver med pålegg, men at det skal være grønnkålchips, fementerte et eller annet og gudene vet hva. Trenger ikke lage mobbeofre av unga sine, liksom.

Alkohol bør forbys
Det er meg uforståelig at i et så velutviklet land som Norge, er det i dette herrens år 2023 fortsatt et enormt fokus på alkohol. I dag er det for eksempel julebord på min arbeidsplass - det første spørsmålet som kom var "Er det gratis drikke?" og hvor mange bonger man eventuelt får.. Dypt tragisk. Ikke bare gjelder dette for arbeidsplasser. Ta fadderuka for høyere utdanning, for eksempel. Man havner ganske fort utenfor om man er den eneste som ikke drikker alkohol. Alkohol har et så enormt fokus i Norge at jeg synes det er spesielt og tragisk. Det virker jo nesten som at for mange er det viktigere at det skal være en allmenn aksept for å bli sørpe full, enn at barn føler seg trygge i alle omgivelser. Barn som vokser opp med fulle foreldre på julaften, for eksempel.. Jeg får vondt bare av å tenke på det. Jeg har til gode finne én eneste god grunn til at alkohol bør drikkes. 

Obligatorisk jobb i serviceyrke
Jeg har jobbet både i ulike butikkjobber, restauranter o.l., og jeg tenker at det burde vært obligatorisk om man f.eks. i ungdomsskolealder eller lignende måtte ha en arbeidsuke i et serviceyrke som minimum. Kanskje hadde det da vært mer forståelse for at det ikke hjelper kjefte på 18-åringen som sitter i kassa for at brødet er dyrere enn i går, eller kanskje hadde det vært mer forståelse for at nye ansatte gjerne bruker lenger tid på å fikse ting på kassa for eksempel. Jeg har tidligere jobbet i en fastfoodrestaurant, og kan hilse og si at det er en erfaring mange flere burde hatt. Det er kanskje ansett som et lavstatusyrke, men gud bedre hvor mye kjeft man får fra kunder som er uberettiget. Hadde flere visst hvordan det var å stå på "feil" side av disken hadde folk kanskje behandlet ansatte i serviceyrkene bedre. 

Folk som blir tatt i billettkontroll er det ikke synd på
Jeg bor i Oslo og betaler i underkant av ni hundre kroner i måneden for et månedskort. Man kan si så mangt om det er dyrt eller ei, men jeg synes ikke det minste synd på de som blir tatt i kontroll. Ser så og så ukentlig at folk prøver krangle seg ut av en bot, og jeg skjønner ikke hva greia er. Du velger altså å sette dine bein og bakdel inn på en t-bane, buss eller trikk som du vet du må betale for, og så velger du å ikke betale. Når majoriteten betaler, så synes jeg ikke synd på de som prøver å snuske seg unna. Om man ikke gidder betale får man heller ta beina fatt, da. 

Abort er drap
Personlig mening, men noe jeg vet jeg risikerer å bli steinet for..

Har mange fler, men tipper folk ikke hadde giddet å lese mer uansett. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit at flere menn enn kvinner har toppstillinger. Det handler jo om at kvinner i større grad enn menn velger å være med barna. Og  når man nærmer seg døden og reflekterer over livet man har levd så tror jeg det er langt flere som angrer på at de prioriterte karrieren enn det er foreldre som angrer på tiden de brukte med barna sine. 

Anonymkode: 1b20c...027

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du født med penis er du gutt. Er du født med eggstokker er du kvinne. Jeg tror grunnen til at så sykt mange er forvirret over egen seksualitet er fordi det er hormonforstyrrende stoffer i maten som gjør at selv inni magen så starter det med ubalanse. Også kommer barnet ut i en veden hvor vi har begynt å bruke "hen" og kan velge kjønn etter dagsform. Dette bare trigger ubalansen ytterligere. Også skal vi gå å pride tog og vifte flagget for alt som er skeivt.

Ikke rart unge blir forvirret og føler seg født i feil kropp osv.

P.s. Jeg er ikke homofob eller noe imot trans (har en venn som er det). Men jeg observerer og har mine egne tanker rundt det. Det er ikke dere feil, men samfunnet vi lager i 2023. IKKE ok!

Anonymkode: ebda9...72c

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 2.03):

Jeg har til gode å treffe på en virkelig god kvinnelig leder, men unntak av en. Hun er fantastisk. Ellers syns jeg menn passer bedre til å være ledere. 

Anonymkode: 1a409...3c8

Helt 100% enig! Er kvinne selv og jobber i helsevesenet.

Anonymkode: 03f19...00e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor og er født i Nord-Norge, og mener vi bor i verdens avkrok. Vanskelig å fronte her oppe, hvor til og med mørketida selges til turister.

Anonymkode: 7710c...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke få yrker pga kjønn eller hudfarge. Når de vil ha 50% kvinner eller mørkehudede folk, det er jeg imot. Det gjør at 1. Flere hvite menn ikke kan ha jobben de ønsker, og 2. Jeg synes det er diskriminering. Kvinner KAN velge yrket de ønsker, men er man ikke like god som menn er det bare sånn. Samme med folk med mørkere hud. Alle er gode på forskjellige ting. Det er diskriminering å anta at "Marie" ikke kan bli kirurg hvis hun må være mot menn, så da skal hun bare få jobben selv om hun er dårlig. Samme med folk med mørkere hud. Det er å undervurdere, ikke å akseptere. Og når kvinner og andre klager på diskriminering og rasisme pga dette, vel, de ødelegger begrepet, som står for folk som faktisk blir behandlet dårlig pga hudfarge eller kjønn, og ikke pga talent. 

Anonymkode: 16806...94f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som velger å skaffe seg Tesla, gjør veldig sjeldentt dette fordi de ønsker å "redde miljøet" eller noe sånn piss.  

de gjør dette utelukkende fordi de håper å bli lagt merke til, og for å styrke det allerede temmelig oppblåste egoet deres. 

Anonymkode: 7e6c6...680

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

folk som velger å skaffe seg Tesla, gjør veldig sjeldentt dette fordi de ønsker å "redde miljøet" eller noe sånn piss.  

de gjør dette utelukkende fordi de håper å bli lagt merke til, og for å styrke det allerede temmelig oppblåste egoet deres. 

Enig! Tesla er ekstremt harry. Enda mer harry enn Volvo 240 og det sier ikke lite. 

Anonymkode: 774fe...653

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 21.15):

Paradise og ex on the beach-deltakere er idioter. 

Anonymkode: 774fe...653

Det er vel ikke en upopulær mening... :laugh:

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helt 100% enig! Er kvinne selv og jobber i helsevesenet.

Anonymkode: 03f19...00e

Signerer på den innen skolen og. Skikkelig styringsk*te burugler. 

Anonymkode: efe30...e2c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo ingen som legger merke til Tesla lenger. Halvparten av Oslo kjører Tesla. 

Anonymkode: 8b702...3bd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2023 den 20.41):

Er du født med penis er du gutt. Er du født med eggstokker er du kvinne. Jeg tror grunnen til at så sykt mange er forvirret over egen seksualitet er fordi det er hormonforstyrrende stoffer i maten som gjør at selv inni magen så starter det med ubalanse. Også kommer barnet ut i en veden hvor vi har begynt å bruke "hen" og kan velge kjønn etter dagsform. Dette bare trigger ubalansen ytterligere. Også skal vi gå å pride tog og vifte flagget for alt som er skeivt.

Ikke rart unge blir forvirret og føler seg født i feil kropp osv.

P.s. Jeg er ikke homofob eller noe imot trans (har en venn som er det). Men jeg observerer og har mine egne tanker rundt det. Det er ikke dere feil, men samfunnet vi lager i 2023. IKKE ok!

Anonymkode: ebda9...72c

Enig!! 

Anonymkode: 7afb4...0d8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...