Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. oktober 2022 #3061 Del Skrevet 20. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 23.02): Økte matvarepriser kan være en effektiv måte å stanse fedmeepidemien på. De fleste nordmenn spiser seg ihjel og har bare godt av å redusere forbruket sitt. Det er ingen krise at baconpakken er blitt mindre og/eller dyrere. Det er egentlig bare bra. Ingen har godt av bacon. Anonymkode: 7d5a1...009 He he, jeg har tenkt litt i samme baner, at jeg tror det er bra maten har blitt dyrere. For meg er hovedsaken at da kanskje folk vil kaste mindre mat. For det henger i alle fall ikke på greip om folk klager på at alt er så dyrt, men fortsetter å hive 25 % av maten de kjøper. Endret 20. oktober 2022 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. oktober 2022 #3062 Del Skrevet 20. oktober 2022 Inverto skrev (22 timer siden): Grunnen til at vi har gitt desse folkene jobb selv om de suger i Norsk, er fordi Norge har blitt så utrolig PC at vi føler at vi må gi alle en sjanse, fordi hvis ikke så er vi "diskriminerende". Om dette skyldes politisk korrektighet, Janteloven eller en blanding vet jeg ikke. Men det er hvertfall ikke alright Eventuelt så er det fordi man vil ha flest mulig arbeidsføre mennesker ut i jobb? Om alternativene er servitører på engelsk eller en masse unge, friske folk på trygd fordi de ikke kan godt nok norsk, så veit jeg hva jeg velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3063 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 23.02): Økte matvarepriser kan være en effektiv måte å stanse fedmeepidemien på. De fleste nordmenn spiser seg ihjel og har bare godt av å redusere forbruket sitt. Det er ingen krise at baconpakken er blitt mindre og/eller dyrere. Det er egentlig bare bra. Ingen har godt av bacon. Anonymkode: 7d5a1...009 Sunn mat er blitt veldig mye dyrere, og høye priser kommer ikke til å hjelpe en dritt mot fedmeepidemien. Det er drittmaten som er billigst. Anonymkode: 95f9d...7f3 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. oktober 2022 #3064 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sunn mat er blitt veldig mye dyrere, og høye priser kommer ikke til å hjelpe en dritt mot fedmeepidemien. Det er drittmaten som er billigst. Anonymkode: 95f9d...7f3 Det stemmer jo ikke helt, masse billig sunn mat. Potet, gulrot og andre rotgrønnsaker, agurk, tomater, frosne grønnsaker, havregryn. Men klart, hvis man med sunn mat mener salmalaks og indrefilet, så er det dyrt, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3065 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 12.24): De som FREMDELES mener Viggo Kristiansen er skyldig i Baneheia er enten tilbakestående eller forutinntatte. Anonymkode: b7f7d...926 Viggo Kristiansen begikk overgrep mot barn før Baneheiasaken skjedde, at han har vært i fengsel de siste 20 årene er bare bra. Tenk så mange barn som han kunne ha forgrepet seg på! Anonymkode: 95f9d...7f3 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3066 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Det stemmer jo ikke helt, masse billig sunn mat. Potet, gulrot og andre rotgrønnsaker, agurk, tomater, frosne grønnsaker, havregryn. Men klart, hvis man med sunn mat mener salmalaks og indrefilet, så er det dyrt, ja. Jeg er uenig, jeg er veldig glad i grønnsaker og det er blitt veldig dyrt i det siste. Kjøper f. Eks kun tomater nå som det er på tilbud, er alt for dyrt ellers. Sånn er det med mange andre grønnsaker og. Anonymkode: 95f9d...7f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. oktober 2022 #3067 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er uenig, jeg er veldig glad i grønnsaker og det er blitt veldig dyrt i det siste. Kjøper f. Eks kun tomater nå som det er på tilbud, er alt for dyrt ellers. Sånn er det med mange andre grønnsaker og. Anonymkode: 95f9d...7f3 Tomater koster 18 kr kiloet, synes ikke det er spesielt dyrt, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3068 Del Skrevet 20. oktober 2022 Problemet har tidligere vært at mange produkter selges i familiepakning/sparepakning slik at vi kjøper mer enn vi egentlig behøver. Dermed spiser vi også mer (med mindre vi er veldig flinke til å spare). Vi spiser en pose chips uansett om den er 200 eller 250 gram, en pakke bacon uansett om den er 520 eller 480 gram. For meg gir det ingen mening at en sjokolade på 200 gram skal ha en kilopris som er betydelig lavere enn samme type sjokolade som veier 100 gram. Da lures vi til å kjøpe den store sjokoladen, spiser hele, og får i oss for mye fett og sukker. Antagelig sparer vi ikke penger heller siden den største sjokoladen tross alt koster mer enn den «lille» . Nordmenn flest koser seg ihjel med absurde mengder usunn mat, og mangler totalt porsjonskontroll. Det er tydelig at informasjonskampanjer, nøkkelhullsmerking og kostholdsråd ikke virker. Kan hende prisregulering og krympingen av pakninger er det eneste som hjelper? Anonymkode: 7d5a1...009 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3069 Del Skrevet 21. oktober 2022 Jeg ble lei meg når jeg så reklame på en nettside for bunaden til hjemstedet mitt på en afrikansk modell. Kall meg gjerne for krenka. Anonymkode: 3c053...587 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3070 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Viggo Kristiansen begikk overgrep mot barn før Baneheiasaken skjedde, at han har vært i fengsel de siste 20 årene er bare bra. Tenk så mange barn som han kunne ha forgrepet seg på! Anonymkode: 95f9d...7f3 Helt enig!!! Anonymkode: 9907a...f8d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3071 Del Skrevet 21. oktober 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Så du vil at helsevesenet og skolesystemet skal bli som i de fattigste landene, der syke ligger hjemme og dør og barn ikke får noe skolegang? Anonymkode: 4f900...209 Oooh, det kan bli spennende. Gler meg. /s Anonymkode: 0b844...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 21. oktober 2022 #3072 Del Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Anonymus Notarius skrev (15 timer siden): Eventuelt så er det fordi man vil ha flest mulig arbeidsføre mennesker ut i jobb? Du får håpe at det er det Endret 21. oktober 2022 av Inverto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. oktober 2022 #3073 Del Skrevet 21. oktober 2022 Inverto skrev (1 time siden): Du får håpe at det er det Hva tenker du at folk skal gjøre før de lærer seg perfekt norsk? Det tar lang tid å lære seg et språk flytende. Uten jobb eller andre steder der man treffer folk, får man heller ikke øvd seg. Jobb gjør at folk lærer det lettere enn ved å sitte hjemme og gå på språkkurs en gang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 21. oktober 2022 #3074 Del Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Anonymus Notarius skrev (23 minutter siden): Hva tenker du at folk skal gjøre før de lærer seg perfekt norsk? Det tar lang tid å lære seg et språk flytende. Uten jobb eller andre steder der man treffer folk, får man heller ikke øvd seg. Jobb gjør at folk lærer det lettere enn ved å sitte hjemme og gå på språkkurs en gang i uka. Det er ikke mitt problem og ansvar. Min mening er at man burde lære seg tilstrekkelig norsk kommunikasjon hvis en skal ha en meget alvorlig jobb som helse og sikkerhet etc. Du kan godt være uenig med meg, men jeg forandrer ikke mening. Anyway, denne tråden er hovedsaklig kun for å dele meninger, ikke diskutere dem. Så jeg personlig takker farvel nå Endret 21. oktober 2022 av Inverto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. oktober 2022 #3075 Del Skrevet 21. oktober 2022 Inverto skrev (Akkurat nå): Det er ikke mitt problem og ansvar. Min mening er at man burde lære seg tilstrekkelig norsk kommunikasjon hvis en skal ha en meget alvorlig jobb som helse og sikkerhet etc. Du kan godt være uenig med meg, men jeg forandrer ikke mening Vær så god og men det, men det er jo greit å leve i den virkelige verden. Ingen (eller ekstremt få) kommer til å lære seg norsk på to uker. Man trenger lang trening for å lære seg et nytt språk skikkelig, og da trenger man å bruke det hver dag. For å bruke det, må man ut blant morsmålstalere, det får man ikke til hjemme i stua eller blant andre utlendinger på språkkurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3076 Del Skrevet 21. oktober 2022 Embla Othea skrev (På 18.10.2022 den 9.34): At barnevernet gjør en god og viktig jobb. enig Anonymkode: a1a0d...630 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3077 Del Skrevet 22. oktober 2022 Covid viruset kom for vaksinen og ikke vaksinen for viruset. Jeg tror pandemien er hauset veldig opp, de har brukt mye mer skremselspropaganda ift pandemien enn de hadde trengt. Folk dør jo av influensa hvert eneste år og ingen skriker høyt om det samt det ikke er noen press på å ta influensa vaksinen som det er med covid. Idiotisk. Folk som har tatt 4 og 5 doser vaksine for covid tenker ikke selv og stoler litt for mye på myndighetene. Homofili (som med mye annet i verden - for all del) er en synd og jeg er ikke lenger for at de skal få gifte seg i kirken. De kan gjerne gifte seg i tinghuset etc men hvorfor akkurat i en kirke?! Det blir bare feil for meg. Anonymkode: f2cbe...29d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3078 Del Skrevet 22. oktober 2022 On 10/19/2022 at 2:22 AM, Tvillingsjel said: Tusen tomler opp 👍👍👍👍👍👍 Fy fader så irriterende det er med både servitører, sjåfører eller helsepersonell som ikke kan kommunisere på norsk. Det er til å bli sprø av. Jeg har ingenting imot utlendinger, men lær deg for fanken norsk. Ikke dukk opp på et sykehjem og forvent at 80-90 år gamle demente mennesker skal kommunisere med deg på engelsk. Helt håpløst!😐 Kanskje nordmenn burde begynne å ta disse jobbene. Grunnen til at folk som ikke kan norsk tar disse jobbene er fordi det er akutt mangel på arbeidstakere. Da kan etniske nordmenn begynne å jobbe der. Nei vent, det er ikke bra nok betalt og ikke høy nok status for nordmenn flest. Så da får dere heller lære dere engelsk enn å klage. Anonymkode: c2dae...cca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3079 Del Skrevet 22. oktober 2022 Voksne mennesker som kaller seg mystisk. Anonymkode: 60710...441 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 23. oktober 2022 #3080 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 23.02): Økte matvarepriser kan være en effektiv måte å stanse fedmeepidemien på. De fleste nordmenn spiser seg ihjel og har bare godt av å redusere forbruket sitt. Det er ingen krise at baconpakken er blitt mindre og/eller dyrere. Det er egentlig bare bra. Ingen har godt av bacon. Anonymkode: 7d5a1...009 Jeg er tjukk og synes at usunn mat burde være skikkelig dyrt. 4-5 store sjokoladeplater til 100 kroner burde vært forbudt. En plate burde koste 500 kroner. Sunn mat bør koste mindre, usunn mat mye mer. Sukker, salt og fett er avhengighetsskapende 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå