Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Jeg synes folk som er på luksusfellen er dumme. Idiotisk pengebruk og dårlige valg er pga dumskap. Mener og at økonomi og hvordan håndtere penger, arbeidsliv, skatt, lønninger, lån og div lover burde vært pensum på skolen. 

Anonymkode: 60710...441

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes folk som er på luksusfellen er dumme. Idiotisk pengebruk og dårlige valg er pga dumskap. Mener og at økonomi og hvordan håndtere penger, arbeidsliv, skatt, lønninger, lån og div lover burde vært pensum på skolen. 

Er underholdende da 😂

Anonymkode: db1aa...86f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vell ingen upopulær mening? Alle er jo enige i dét.

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barn under den kriminelle lavalder begår gjentatte lovbrudd burde foreldrene straffes når de ikke har bedre kontroll og oppdragelse på ungene. 

Anonymkode: 2cd9d...b24

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Harald & Sonja velger å være tause når det gjelder Durek viser bare hvor uegnede de er som landets konge og dronning. 

Anonymkode: 5d24a...466

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste uføretrygdede snylter og har svindlet til seg uføretrygden.

Anonymkode: 82123...427

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De aller fleste uføretrygdede snylter og har svindlet til seg uføretrygden.

Anonymkode: 82123...427

Hvor er dokumentasjonen på det?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Pride. Og jeg tror ikke det finnes fler en to kjønn. Og sist, synes vi betaler alt for mye skatt.

Anonymkode: 1b9b5...a76

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 11.8.2022 den 22.44):

Ja - uten at det førte til noen ekstreme forandringer. Det er hovedsakelig EØS-avtalen som påvirker innvandringa til Norge. EU-utvidelsen i 2004 gjorde at innvandringa økte veldig.

Mange forstår ikke forskjellen på innvandring og flyktninger/asylsøkere. Det kommer flyktninger og asylsøkere selv om man har innvandringsstopp. Et innvandringsstopp i Norge i dag ville bare gitt færre innvandrere fra andre europeiske/vestlige land.

Jeg vet at mange politikere og aktivister sier at flyktninger ikke er innvandrere. Jeg vet ikke hvor de tar det fra.

Fagfolk (demografer), f.eks i SSB skiller ikke mellom flyktninger, asyslsøkere, arbeidsinnvandrere eller noen andre som bosetter seg i Norge.

Alle regnes som innvandrere:

https://snl.no/innvandrer

Både flyktninger, asylsøkere og andre migranter er å regne som innvandrere dersom de flytter inn i landet. Innvandrere/migranter omfatter også for eksempel arbeidsinnvandrere, familieinnvandrere og utdanningsinnvandrere.

Anonymkode: 77c40...2d3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg vet at mange politikere og aktivister sier at flyktninger ikke er innvandrere. Jeg vet ikke hvor de tar det fra.

Fagfolk (demografer), f.eks i SSB skiller ikke mellom flyktninger, asyslsøkere, arbeidsinnvandrere eller noen andre som bosetter seg i Norge.

Alle regnes som innvandrere:

https://snl.no/innvandrer

Både flyktninger, asylsøkere og andre migranter er å regne som innvandrere dersom de flytter inn i landet. Innvandrere/migranter omfatter også for eksempel arbeidsinnvandrere, familieinnvandrere og utdanningsinnvandrere.

Anonymkode: 77c40...2d3

Ja, i sånne statistikker regnes alle som ikke er født i Norge som innvandrere. Poenget mitt var at det er ulike regler for å bosette seg her avhengig av hva som er grunnen til at man kommer hit. Det er ulike regler for f.eks. asylsøkere og arbeidsinnvandrere. Og det er ulike regler for folk fra ulike land/kontinenter. Pga. EU/EØS kan alle EØS-borgere bli arbeidsinnvandrere i Norge hvis de vil, en person fra f.eks. Somalia kan ikke det (men sistnevnte kan komme til Norge som asylsøker dersom det er grunnlag for det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg er motstander av islam, bortsett fra når det kommer til hvor bra kontroll de har på kvinnene sine. 

Anonymkode: d962a...a4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bente 42 år mistet hunden sin etter innbrudd" eller " Bjarne 36 er strandet i Spania pga streiken" også står de der på Vg  nett med verdens største glis. Du er liksom lei deg for noe, lat som du er det da vel.

Anonymkode: cf514...0f4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"Bente 42 år mistet hunden sin etter innbrudd" eller " Bjarne 36 er strandet i Spania pga streiken" også står de der på Vg  nett med verdens største glis. Du er liksom lei deg for noe, lat som du er det da vel.

Anonymkode: cf514...0f4

Er fotografene som ber de smile 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 2.01):

Wokeismen er ødeleggende og farlig

Anonymkode: 3c053...587

Det er vel egentlig ikke en upopulær mening blant oss som ikke er så krenkbare.

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Adam og Eva var vel egentlig først :P

Hvis de var først; hvorfor har de da navle?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis de var først; hvorfor har de da navle?

Fordi de er mennesker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alt for mange nordmenn klager over at de har lite penger. Selv har jeg levd opp med å være "under fattigdoms grensa" men jeg har råd til det jeg trenger.  Jeg ser det spesielt nå som alle klager over strømmen. Har du virkelig så dårlig råd at du må koke maten din på en ved ovn? Mens jeg som er "fattig" klarer å lage mat med en vanlig komfyr... Jeg tror det handler om prioritering av penger.. Man MÅ ikke ha ny bolig og dyr bil og hytte og nye klær hver mnd. 

Er så lei at mørkhudede skal alltid klage på rasisme og bringe opp fortiden med slaveri. Ingen tør jo å si noe imot for da er du rasistiske.  Ser på serier der alle lys huda roller blir byttet med mørkhudede. Det blir for dumt.. spesielt Disney og Netflix er ille på det her. Det er liksom helt greit at en med mørk hud kan spille en rolle med lys hud, men hadde en med lys hud spilt i en rolle som var originalt med mørk hud hadde de klikka... 

Jeg synes det er alt for mye fokus på kjønn og seksuell orientering.  Barn og unge virker mye mer usikre på hvem de er fordi det er så mye fokus rundt det på sosiale medier..

Jeg synes også at mennesker gjør for mye skade på jorden vår. Vi er som et virus. Vi er grådige vesener som gjør for mye vondt enn godt. Jeg velger heller å ha dyr og  hjelpe dem enn å få et barn til verden.Hadde jeg kunne trykket på en knapp som utslettet all mennesker på 1 sekund hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: 447d9...4a9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...