Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ytringsfrihet er fint.

Men hvorfor skal man mene mye om ting man ikke vet noe om? Det handler ikke om ytringsfrihet når du ikke aner hva du snakker om. 

Selvinnsikt er finere. 

Anonymkode: fcff7...eb7

Folk vet ikke hva ytringsfrihet betyr heller. De tror ytringsfrihet handler om å krenke andre mennesker. Det er derfor "krenket" har blitt favorittordet deres. 

Anonymkode: 9809e...82e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men altså, jeg slår ikke et slag imot ytringsfriheten. Jeg ber folk ta seg en runde eller to med seg selv om nødvendigheten ved å mene ting og tang, og uttale seg i hytt i gevær uten noe grunnlag for det. Jeg ser faktisk ikke poenget. Det fordummer samfunnet og skaper fordommer, hat og stigma. 

F.eks så aner jeg ikke hva det vil si å være homofil eller å ha psykisk sykdom. Hvorfor skal jeg da uttrykke og mene at homofile er psykisk syke? Det tilføyer ikke samfunnet noe som helst godt ved seg, og skaper kun oppgulp og oppstandelser.

Det du nettopp da gjør er å slå imot friheten til å ytre seg, selv om ytringene provoserer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vet ikke hva ytringsfrihet betyr heller. De tror ytringsfrihet handler om å krenke andre mennesker. Det er derfor "krenket" har blitt favorittordet deres. 

Ytringsfrihet er friheten til å ytre seg uten å straffes for det, og uten at ytringene kneblet. Hvis man nekter noen å ytre seg knebler man.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Det du nettopp da gjør er å slå imot friheten til å ytre seg, selv om ytringene provoserer.

Nei. At du misforstår det jeg sier får du ta på din egen kappe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. At du misforstår det jeg sier får du ta på din egen kappe. 

Jeg forholder meg til det du skriver. Hvis du ikke mener det du skriver er det litt dumt å skrive det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at staten bør kutte alle subsidier til bønder som driver med kjøtt/melke produksjon. La folket betale det det faktisk koster å produsere maten når de går i butikken å handler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Ytringsfrihet er friheten til å ytre seg uten å straffes for det, og uten at ytringene kneblet. Hvis man nekter noen å ytre seg knebler man.

Det er ingen som har nektet noen å ytre seg i denne tråden. Da føler du deg krenket over at andre sier i fra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har nektet noen å ytre seg i denne tråden. Da føler du deg krenket over at andre sier i fra. 

Det har jeg heller ikke skrevet, og da forholder du deg selvsagt til det faktum at jeg ikke har skrevet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (4 minutter siden):

Jeg forholder meg til det du skriver. Hvis du ikke mener det du skriver er det litt dumt å skrive det.

Nei det gjør du ikke. Du tilegner meg meninger jeg ikke har, og "tar" meg på ytringsfrihet som om at jeg faktisk skrev noe galt. Det er jo ganske ironisk opp mot det jeg faktisk mente! Men det så du vel kanskje ikke? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør du ikke. Du tilegner meg meninger jeg ikke har, og "tar" meg på ytringsfrihet som om at jeg faktisk skrev noe galt. Det er jo ganske ironisk opp mot det jeg faktisk mente! Men det så du vel kanskje ikke? 

Jeg har utelukkende forholdt meg til det du har skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elysion skrev (1 time siden):
  • Alkohol er gift og bør forbys. Det finnes ikke én eneste god grunn til et såpass velutviklet samfunn som det vi har i Norge skal ha dette enorme fokuset på å bli mest mulig full på kortest mulig tid. Jeg er 27 år og har per dags dato ikke klart å finne en eneste god grunn til at alkohol er såpass akseptert i samfunnet som det er. Jeg finner faktisk ingen gode ting ved alkohol i det hele tatt. Alkoholisme bidrar til at så utrolig mange barn lever i direkte utrygge forhold, og barna fortjener bedre. Alkoholmisbruk ødelegger hele liv og familier. Ikke bare misbruk - men den ukentlige fyllekula man ser i utelivet i Oslo. Jeg ser det fordi jeg jobber i Oslo sentrum hver eneste helg. Hva godt fører alkohol med seg? 
  • De som ikke klarer å ha det "morsomt" eller "hyggelig" uten alkohol er noen merkelige skruer.

JA! Enig. Fri flyt av alkohol er en forbanna uting. Alkohol har skapt et samfunn full av voldtekter, drap, trafikkulykker, død, selvdød, skader, ulykker, branner, sykdommer, psykiske traumer, avhengighet, andre rusmidler osv. Ingen andre rusmidler hadde fått lov til å fortsette med slike statistikker. Men alkohol er fredet. 

Forby dritten! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Enig. Fri flyt av alkohol er en forbanna uting. Alkohol har skapt et samfunn full av voldtekter, drap, trafikkulykker, død, selvdød, skader, ulykker, branner, sykdommer, psykiske traumer, avhengighet, andre rusmidler osv. Ingen andre rusmidler hadde fått lov til å fortsette med slike statistikker. Men alkohol er fredet. 

Forby dritten! 

Ja, forby! Bare ignorer hvordan det har gått med tidligere forsøk på forbud👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Ja, forby! Bare ignorer hvordan det har gått med tidligere forsøk på forbud👍

Verdt et forsøk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er en upopulær mening, men enkelte folk mener at alle syke/skadede dyr skal behandles og reddes, både ville dyr og kjæledyr. Jeg er uenig, noen ganger er det bedre at de bare får slippe, i stedet for å måtte gjennomgå lange behandlinger. 

Det burde vært vanskeligere å skaffe seg kjæledyr. Og krav om grei økonomi, for ja, det koster å ha dyr. Og nei, det er ingen menneskerett. Og nei, dyreklinikkene skal ikke senke prisene sine. De ansatte der tjener elendig nok som det er.

Anonymkode: aca7d...546

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er en upopulær mening, men enkelte folk mener at alle syke/skadede dyr skal behandles og reddes, både ville dyr og kjæledyr. Jeg er uenig, noen ganger er det bedre at de bare får slippe, i stedet for å måtte gjennomgå lange behandlinger. 

Det burde vært vanskeligere å skaffe seg kjæledyr. Og krav om grei økonomi, for ja, det koster å ha dyr. Og nei, det er ingen menneskerett. Og nei, dyreklinikkene skal ikke senke prisene sine. De ansatte der tjener elendig nok som det er.

Anonymkode: aca7d...546

Enig. Altfor mange dyr lider fordi eierne vil "redde" de. Selv hadde jeg en hund som fikk kreft, jeg nektet de å f.eks. skulle skjære i han (de ville det for å ta biopsi). Jeg sa til dyrlegen at jeg heller ville at han skulle få leve den korte tiden han hadde igjen uten smerter, og uten å ha et stort sår. Han fikk være seg selv fram til jeg så at han var smertepåvirket og han ikke ville spise, da fikk han slippe. 

Enig i kravet om økonomi også. Det er for lett å skaffe seg dyr.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som kjører på dyr burde straffes på samme måte som hvis man kjører på et menneske 

Anonymkode: db1aa...86f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

- Straffen for voldtekt må opp. Både fengsel, men ikke minst gjennom økonomisk kompensasjon. F.eks at straffedømt måtte betale 1 mill til offeret, samt sone 3 år i fengsel. Samme utmåling ved voldtekt nr 2, men da bør vedkommende få operert bort kjønnet også.

Hadde bare sexlysten sittet i kjønnsorganene, så hadde løsningen vært enkel. 

Dessverre er det nok hodet man må kappe av for å fjerne sexlysten fra folk.

Jeg er forøvrig for gapestokk for voldtektsovergripere og pedofile.  

Anonymkode: 4fffe...bcc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotgjengere som vralter over veien uten å se seg for der det ikke er fotgjengerfelt (bryr jeg meg ingenting om blir truffet av bil og kvestet for livet.

Anonymkode: a2523...45e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde bare sexlysten sittet i kjønnsorganene, så hadde løsningen vært enkel. 

Dessverre er det nok hodet man må kappe av for å fjerne sexlysten fra folk.

Jeg er forøvrig for gapestokk for voldtektsovergripere og pedofile.  

Anonymkode: 4fffe...bcc

Hmmmm… Ikke så dum den der, i grunn. 😈

Anonymkode: cc32e...89c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...