Laraa Skrevet 14. april 2022 #1741 Del Skrevet 14. april 2022 Laraa skrev (Akkurat nå): At det ikke alltid er like lurt gå ut i sosiale medier eller nettaviser med barnas diagnose(r) når barna små. Jeg forstår at grunnen er åpenhet og å fremme forståelse, forebygge fordommer og få folk til å få innsikt. Målet med det er supert, men da eier ikke lenger den det gjelder retten til å dele sine egen helseopplysninger med den de selv ønsker. Når barna med feks ADHD, autisme, epilepsi, CP eller dysleksi... blir voksen og skal finne seg venner, jobb etc vil diagnosen forsatt følge dem på internett og gjennom google. Jeg har selv asperger og har en utdanning og jobb som jeg trives veldig med. Hadde sjefer før jobbintervjuer Googlet navnet mitt og "livet med Asperger og en tøff kamp i barndommen" før jobbintervjuer det var det første som hadde dukket opp, er det jaggu ikke sikkert jeg hadde fått en eneste jobb. Så forutinntatt er dessverre mange med engang de hører ordet ADHD, autisme eller bipolar. Skån barna. De blir engang voksne og må selv få lov til å dele . All ære til Elon Musk, som voksen deler at han har Asperger. Tesla er kanskje ikke helt min type bil, og Elon er kanskje eksentrisk og sær men han viser i alle fall at vi med autisme ikke nødvendigvis = tafatte tapere, slik mange på Kvinneguiden tror 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 14. april 2022 #1742 Del Skrevet 14. april 2022 Laraa skrev (Akkurat nå): Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 14. april 2022 #1743 Del Skrevet 14. april 2022 At overvektige mennesker er dårligere mennesker enn andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 14. april 2022 #1744 Del Skrevet 14. april 2022 matsats skrev (38 minutter siden): At overvektige mennesker er dårligere mennesker enn andre. Hvorfor mener du det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 14. april 2022 #1745 Del Skrevet 14. april 2022 matsats skrev (2 timer siden): At overvektige mennesker er dårligere mennesker enn andre. Why? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 14. april 2022 #1746 Del Skrevet 14. april 2022 At de færreste politikere faktisk respekterer og bryr seg om demokratiske prinsipper. At Norge er vesentlig mer korrupt enn menigmann tror. At nordmenn er ekstremt naive. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 14. april 2022 #1747 Del Skrevet 14. april 2022 40 minutter siden, Blod said: Hvorfor mener du det? De har lav impulskontroll. Jeg mener det er en fæl svakhet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 14. april 2022 #1748 Del Skrevet 14. april 2022 matsats skrev (5 minutter siden): De har lav impulskontroll. Jeg mener det er en fæl svakhet. Men da antar du at alle er overvektige av samme årsak - og vi vet jo at det er mange forskjellige årsaker til at folk er overvektige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 14. april 2022 #1749 Del Skrevet 14. april 2022 matsats skrev (14 minutter siden): De har lav impulskontroll. Jeg mener det er en fæl svakhet. Hva har impulskontroll med å være et dårlig menneske å gjøre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 14. april 2022 #1750 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (9 minutter siden): Hva har impulskontroll med å være et dårlig menneske å gjøre? Putin og Hitler, to flotte eksempler på at det å være slank ikke automatisk betyr at du er et bedre menneske enn en overvektig person. Matsats hadde vel bare lyst til å slenge dritt om overvektige. Endret 14. april 2022 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1751 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 12.15): Transkjønnede har en psykisk sykdom Det finnes bare to kjønn Innvandrere må returneres så fort landet de kom fra er noenlunde trygt. Islam burde forbys på lik linje som nazisme. Ingen trossamfunn bør få statsstøtte. Støre er en maktsyk idiot som aldri burde være statsleder. Høy elpris og drivstoffpris er en villet handling fra regjeringen Folk som kjører med tåkelys og hovedlys samtidig er mindre begavete. Elbiler må få samme avgifter som drivstoffbiler. Anonymkode: c610b...b3a Så enig i alt uten de 2 øverste Anonymkode: a1a0d...630 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1752 Del Skrevet 14. april 2022 matsats skrev (3 timer siden): At overvektige mennesker er dårligere mennesker enn andre. 🤦♂️ Anonymkode: db1aa...86f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1753 Del Skrevet 14. april 2022 Elysion skrev (7 timer siden): At tannlege ikke går på frikort er rett og slett en skam, og flaut. Vi skryter av at vi liksom har verdens beste helsevesen, men det har vi absolutt ikke. Dette tenkte jeg og før, men så ekstreme mengder brus som drikkes i dette landet så syns jeg ikke det lenger, mange tannskader er selvforskyldt. De som har tannproblemer uavhengig av kosthold/tannhygiene burde få det dekket på frikort ja. Anonymkode: d860d...cc1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 14. april 2022 #1754 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette tenkte jeg og før, men så ekstreme mengder brus som drikkes i dette landet så syns jeg ikke det lenger, mange tannskader er selvforskyldt. De som har tannproblemer uavhengig av kosthold/tannhygiene burde få det dekket på frikort ja. Anonymkode: d860d...cc1 Ser poenget ditt, men om en slik type vurdering om hva som er selvforskyldt eller ikke skal ligge til grunnlag, hva med livsstilssykdommer? Eller spiseforstyrrelser? Noen vil argumentere for at spiseforstyrrelser er selvforskyldt - skal man da ikke dekke behandlingen for dette fordi "Det her har du skyld i selv"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1755 Del Skrevet 14. april 2022 Mannfolk tror de er bedre enn alle andre Anonymkode: 8ba07...c2f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1756 Del Skrevet 14. april 2022 Elysion skrev (3 minutter siden): Ser poenget ditt, men om en slik type vurdering om hva som er selvforskyldt eller ikke skal ligge til grunnlag, hva med livsstilssykdommer? Eller spiseforstyrrelser? Noen vil argumentere for at spiseforstyrrelser er selvforskyldt - skal man da ikke dekke behandlingen for dette fordi "Det her har du skyld i selv"? Nei, har tenkt på det samme. Dette ble jo diskutert når så mange kommenterte at vaksinemotstandere kan betale sykehusregningen selv om de får korona. Så jeg syns ikke at det skal gjelde hos lege. Men siden tannlegers ingen allerede er som den er så syns jeg at om det skal endres bør det kun gjelde sykdommer/skader som ikke har med tannhygiene/kosthold. Anonymkode: d860d...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1757 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har tenkt på det samme. Dette ble jo diskutert når så mange kommenterte at vaksinemotstandere kan betale sykehusregningen selv om de får korona. Så jeg syns ikke at det skal gjelde hos lege. Men siden tannlegers ingen allerede er som den er så syns jeg at om det skal endres bør det kun gjelde sykdommer/skader som ikke har med tannhygiene/kosthold. Anonymkode: d860d...cc1 Skulle stå tannlegeordningen, ikke tannlegers ingen. Anonymkode: d860d...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 15. april 2022 #1758 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette tenkte jeg og før, men så ekstreme mengder brus som drikkes i dette landet så syns jeg ikke det lenger, mange tannskader er selvforskyldt. De som har tannproblemer uavhengig av kosthold/tannhygiene burde få det dekket på frikort ja. Anonymkode: d860d...cc1 Så man skal ikke dekke behandling for lungekreft og kols hvis personen har røyket? Eller insulin eller annen behandling for de med diabetes etter dårlig kosthold og stillesittende livsstil? Hvis vi skal tenke slik så vil det være mange behandlinger pasientene måtte legge ut for selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 15. april 2022 #1759 Del Skrevet 15. april 2022 12 hours ago, Blod said: Men da antar du at alle er overvektige av samme årsak - og vi vet jo at det er mange forskjellige årsaker til at folk er overvektige. Det er én grunn til at folk er overvektige: kalorioverskudd over tid. Løsningen er enkel: kaloriunderskudd over tid. Det finnes ingen god grunn til å være overvektig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 15. april 2022 #1760 Del Skrevet 15. april 2022 12 hours ago, Tvillingsjel said: Hva har impulskontroll med å være et dårlig menneske å gjøre? Dette burde være innlysende for alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå