AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1721 Del Skrevet 14. april 2022 At jeg syntes folk med mye sminke løshår og operasjoner ofte oppfører seg sjukt falskt. Og sliter med å stole på de. Jeg opplever at de bare står å smiler og er kronisk søt /hyggelig uten innhold. At reaksjoner osv er påtatt. Kan fint ha kontakt med sånne. Men klarer ikke å stole på dem. Mulig fordi jeg tenker de bruker veldig mye tid på fasaden. Og da blir man ikke kjent med det ekte mennesket. Selv om jeg føler at de vil egentlig at folk skal se den ekte dem. Bak fasaden av løshår og sminke. Anonymkode: 34c5c...762 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1722 Del Skrevet 14. april 2022 De aller fleste mennesker er ikke så intelligente som de tror de er. Anonymkode: b52d5...997 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 14. april 2022 #1723 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De som får mer enn tre barn bør ha omvendt barnetrygd. Altså betale avgift for å belaste våre fellesgoder og globale naturressurser mer enn rettmessig. Anonymkode: e20e4...568 Signerer denne. Bra forslag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 14. april 2022 #1724 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) Kanskje ikke en upopulær mening, men tannlege bør gå på frikort. Det bør også bygges mange flere døgnposter i psykiatrien, samt flere DPSer. Det bør utdannes flere psykologer og helsevesenet bør rustes opp. Det er ikke holdbart at så mange får avslag og dør i helsekø pga ressursmangel. Det er en skam i et av verdens rikeste land. Vi har råd til å hjelpe alle, hvis politikerne vil da… Endret 14. april 2022 av Tvillingsjel 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 14. april 2022 #1725 Del Skrevet 14. april 2022 Og: Psykiske lidelser bør sidestilles med fysiske sykdommer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 14. april 2022 #1726 Del Skrevet 14. april 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Kanskje ikke en upopulær mening, men tannlege bør gå på frikort. Det bør også bygges mange flere døgnposter i psykiatrien, samt flere DPSer. Det bør utdannes flere psykologer og helsevesenet bør rustes opp. Det er ikke holdbart at så mange får avslag og dør i helsekø pga ressursmangel. Det er en skam i et av verdens rikeste land. At tannlege ikke går på frikort er rett og slett en skam, og flaut. Vi skryter av at vi liksom har verdens beste helsevesen, men det har vi absolutt ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1727 Del Skrevet 14. april 2022 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke en upopulær mening, men tannlege bør gå på frikort. Det bør også bygges mange flere døgnposter i psykiatrien, samt flere DPSer. Det bør utdannes flere psykologer og helsevesenet bør rustes opp. Det er ikke holdbart at så mange får avslag og dør i helsekø pga ressursmangel. Det er en skam i et av verdens rikeste land. Vi har råd til å hjelpe alle, hvis politikerne vil da… Det er jo nettopp det politikerne ikke vil. Anonymkode: 9809e...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 14. april 2022 #1728 Del Skrevet 14. april 2022 Elysion skrev (6 minutter siden): At tannlege ikke går på frikort er rett og slett en skam, og flaut. Vi skryter av at vi liksom har verdens beste helsevesen, men det har vi absolutt ikke. Enig i at det er en skam. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo nettopp det politikerne ikke vil. Anonymkode: 9809e...82e De vil helst bare innføre pakkeforløp. Fort inn og fort ut. Så blir man stemplet som "for syk", "for frisk" eller "behandlingsressistent". De få som får hjelp over tid er et unntak. Jeg blir rett og slett sint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 14. april 2022 #1729 Del Skrevet 14. april 2022 Verdens befolkning bør styres ned til noe kloden kan bære - kanskje 4-5 milliarder. Og deretter ha tiltak som holder det der. 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1730 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 0.25): Innvandring er ikke bærekraftig og bør strammes kraftig inn. Har man ikke jobb og bidrar i samfunnet bør man sendes tilbake med en sum lommepenger når landet de kommer fra er trygt. Man kan hjelpe flere der de er og det blir mer rettferdig. Anonymkode: 80401...bb5 Innvandring = har ikke jobb? Mange innvandrere har jobb. Hvor skal vi sende nordmenn som ikke jobber og ikke bidrar til samfunnet? Anonymkode: 8b702...3bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1731 Del Skrevet 14. april 2022 At man ikke på død og liv skal redde og forlenge liv til mennesker som er veldig syk. Da tenker jeg eldre skrøpelige, somatiske tilstander som kanskje kan behandles med livsforlengende behandling, som kanskje forlenger livet noen få måneder osv. Det koster samfunnet enormt mye penger. Og det er ikke sikkert personene får bedre livskvalitet heller. Noen blir dårligere og døden "hales ut". Det burde vært mer fokus på "her og nå" og det å innse at man faktisk ikke har lenge igjen i stedet for å hige etter noen dager, en måned til osv. Livet er tøft. Alle skal dø. Noen dør tidlig pga. sykdom, andre sent. Vi må godta at det faktisk er slik livet er. Og forsone oss med det. Anonymkode: 35f75...25e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1732 Del Skrevet 14. april 2022 At mennesker er drittsekker inntil det motsatte er bevist. Anonymkode: f6b82...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1733 Del Skrevet 14. april 2022 Jeg synes tatoveringer er harry og stygt Anonymkode: 093a6...662 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 14. april 2022 #1734 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes tatoveringer er harry og stygt Anonymkode: 093a6...662 Enig. Jeg angrer som en hund på at jeg har tatoveringer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 14. april 2022 #1735 Del Skrevet 14. april 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1736 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): At mennesker er drittsekker inntil det motsatte er bevist. Anonymkode: f6b82...f97 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes tatoveringer er harry og stygt Anonymkode: 093a6...662 Enig 😁 Anonymkode: 8b702...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1737 Del Skrevet 14. april 2022 Jeg synes ikke at folk som ser ned på andre fordi de ikke er akkurat som seg selv, fortjener å leve i et demokratisk samfunn. Anonymkode: 9809e...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1738 Del Skrevet 14. april 2022 At Enoksen blir dømt for hardt i media. Selv om det var stor aldersforskjell var hun myndig. Hilsen kvinne Anonymkode: c785e...af8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1739 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At man ikke på død og liv skal redde og forlenge liv til mennesker som er veldig syk. Da tenker jeg eldre skrøpelige, somatiske tilstander som kanskje kan behandles med livsforlengende behandling, som kanskje forlenger livet noen få måneder osv. Det koster samfunnet enormt mye penger. Og det er ikke sikkert personene får bedre livskvalitet heller. Noen blir dårligere og døden "hales ut". Det burde vært mer fokus på "her og nå" og det å innse at man faktisk ikke har lenge igjen i stedet for å hige etter noen dager, en måned til osv. Livet er tøft. Alle skal dø. Noen dør tidlig pga. sykdom, andre sent. Vi må godta at det faktisk er slik livet er. Og forsone oss med det. Anonymkode: 35f75...25e Det er sjeldent jeg er så enig som det dette innlegget. Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal forlenge livet til en døende person. Det er vel samma det om man dør 24.februar 2022 eller 6.april 2022 liksom…Man forlenger bare lidelser. Anonymkode: 298b2...894 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 14. april 2022 #1740 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) At det ikke alltid er like lurt gå ut i sosiale medier eller nettaviser med barnas diagnose(r) når barna små. Jeg forstår at grunnen er åpenhet og å fremme forståelse, forebygge fordommer og få folk til å få innsikt. Målet med det er fantastisk, men da eier ikke lenger den det gjelder retten til å dele sine egen helseopplysninger med den de selv ønsker. Når barna med feks ADHD, autisme, epilepsi, CP eller dysleksi... blir voksen og skal finne seg venner, jobb etc vil diagnosen forsatt følge dem på internett og gjennom google. Jeg har selv asperger og har en utdanning og jobb som jeg trives veldig med. Hadde sjefer før jobbintervjuer Googlet navnet mitt og "livet med Asperger og en tøff kamp i barndommen" før jobbintervjuer det var det første som hadde dukket opp, er det jaggu ikke sikkert jeg hadde fått en eneste jobb. Så forutinntatt er dessverre mange med engang de hører ordet ADHD, autisme eller bipolar. Skån barna. De blir engang voksne og må selv få lov til å dele . All ære til Elon Musk, som voksen deler at han har Asperger. Tesla er kanskje ikke helt min type bil, og Elon er kanskje eksentrisk og sær men han viser i alle fall at vi med autisme ikke nødvendigvis = tafatte tapere, slik mange på Kvinneguiden tror 😅 Endret 14. april 2022 av Laraa 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå