AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1621 Del Skrevet 24. november 2021 Kvinner er viktigere for samfunnet enn menn. Anonymkode: d3f29...92e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 24. november 2021 #1622 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg mener at veganere som sammenligner kjøtt med holocaust eller folk som tar på seg gul jødestjerne hvor det står uvaksinert og sammenligner coronapass med andre verdenskrig, burde hatt obligatorisk lesing av: Det angår også deg av Herman Sachnowitz, Anne Franks dagbok og fått seg et besøk på museet for Nürnbergprossesene eller en konsentrasjonsleir 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 24. november 2021 #1623 Del Skrevet 24. november 2021 At totalt sett fra vugge til grav er eldre biler mer miljøvennlig enn nye el, biler med flere hundre HK. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colargoal Skrevet 25. november 2021 #1624 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2019 den 13.40): Jeg mener at vi snart må kalle en spade for en spade når det gjelder den ekplosive økningen i antall uføretrygdede. Ja, selvfølgelig er en god del usynlig syke. Alvorlig psykisk sykdom og PTSD vises selvfølgelig ikke på folk, og det er klart at disse nok kan ha store problemer med å jobbe. MEN, realiteten er at mesteparten av de uføre er det pga subjektive muskel og skjelettlidelser, samt LETTERE psykiske lidelser: 1. Hvem er det som ikke har fibromyalgi og ME hvis man kjenner godt etter da? Det er jo "alltid" overvektige småbarnsmødre med stort behov for å være hjemme og administrere interiørkontoen sin som har det? Man har tinnitus og følelse av å ikke være utsovet på morgenen? Men merkelig nok har man et betydelig overskudd til å gjøre alt det lystbetonte. 2. Hvis man maser lenge nok på NAV og legen så blir man ufør. Ja, det vil ta tid, og voldsomt mange utredninger. Men hvis man holder seg knallhard og gjentar alt man ikke klarer så må systemet etter hvert gi seg. Ingen kan nekte deg dine subjektive symptomer. Etter å ha vært hjemme i x antall år på ørten forskjellige stønader så vil man jo etterhvert glemme hvordan arbeidslivet fungerer. Kanskje utvikler man en tanke sosial angst og. Vips så har man skapt en uføretrygdet. 3. Mange uføre sier at; joda, de har nok en del restarbeidsevne, men hvilken arbeidsgiver vil ansatte dem når de ikke vet om de kommer seg ut av senga om morgenen? Altså, hva er det som feiler disse da? Hvilke diagnoser har disse tro? Og, I have got news for you: Mange av oss som jobber sliter faktisk max med å komme oss ut av senga om morgenen vi og!! For det er ikke sånn at arbeidsfør= 100 % frisk, og arbeidsufør= 100% syk. Enkelte skulle bare tatt seg sammen. 4. Man kommer langt med å passe på helsa si. Ikke bli så fryktelig tjukk. Trene. Ikke røyke. Omgås folk. Innstilling til livet. Det er tøft for alle til tider. Og, har man sovet dårlig en natt så kan man dra på jobb, gjøre sitt beste og så dra hjem og hvile seg. Vi er mange som må si nei til lystbetonte aktiviteter på fritida fordi jobben har slitt oss ut på dagtid. For skams skyld så kunne kanskje (noen av de) uføre unngå det lystbetonte de og. Helgeturen til hovedstaden på hotell, ja da er vi i form. Men uff, å delta på dugnaden til håndballaget til dattera, se det går ikke. Da er man syk og må hvile. Med Netflix, på sofaen. 5. Noen trenger altså å skjerpe seg. Vil tro mange blir fly forbanna av å lese dette. Vil da tro at de som virkelig er syke, skjønner at dette ikke gjelder dem. 6. I framtiden går det ikke å ha alle disse folka som bare passivt skal motta stønader. Jeg mener at med mindre du har ALS eller kreft eller alvorlig psykisk sykdom, så må man kunne gjøre NOE. F.eks tre timer i uka skal man dra og være besøksvenn til en hjemmeboende gammel person. Evt følge disse til lege eller noe. Man kan dra på et gamlehjem og hjelpe til. Sitte ved matbordet og være behjelpelig til de gamle. Være med psykisk utviklingshemmede på aktiviteter. Være støttekontakt, følge noen på handling, e.l. Og hvis det er en sånn dag at man "ikke kommer seg ut av senga", ja da har man jo såklart rett, som alle andre, til å melde seg syk. Anonymkode: b7f7d...926 Jeg er akkurat blitt innvilget 100 % uføretrygd. Likevel mener jeg som deg at de fleste av oss kan gi litt tilbake ved å delta i frivillig arbeid uten å motta lønn for dette. Har også uttalt dette på en annet forum i forbindelse med at mange uføre føler seg lite verdsatt og tråkket på siden det er forslått reduksjon i uførestønad fra første tjente krone. Jeg er så takknemlig for at jeg bor i Norge og er sikret en viss inntekt selv om jeg er utenfor jobb. Jeg hadde lønnsinntekt under gjennomsnittlønn og har da følgelig en uførestønad deretter. Selvfølgelig må en gjøre endringer i levesett når inntekten blir såpass mye redusert. Det må jo selvfølgelig lønne seg å jobbe. Jeg opplever det som nesten litt komisk og selvmotsigende når flere uføre hevder at de gjerne vil bidra med det lille de kan, men når de vil få reduksjon i trygd er de ikke så interessert i å bidra likevel. Jeg undres også på hvorfor det er ca mange uføre i Norge kontra andre land og ser at det ikke er bærekraftig. Jeg er nesten flau av å være ufør i form av det hylekoret fra mange uføre nå : Vi er en sårbar gruppe, vi blir behandlet så dårlig, vi blir tråkket på. Jeg vil påstå at mest sårbare i Norge er de vi ikke hører stemmen til. De er "varig ufør" men er ikke i stand til å ta kontakt med hjelpeapparatet og har derfor ikke søkt om hjelp / uføretrygd. De er helt uten sosialt nettverk. De har ikke vært hos legen på mange år selv om de er syke. De lever av sosialhjelp, men klarer ikke å søke videre sosialhjelp tidsnok og er i perioder helt uten vedtak på sosialhjelp. Sosialhjelpen varer lenge for de takler kun å gå ut å handle mat når kjøleskapet er helt tomt . De kan ikke benytte seg av data så de er ikke med i hylekoret av uføre på nett av uføre. De blir oversett i hjelpeapparatet fordi de er uten stemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1625 Del Skrevet 25. november 2021 Inverto skrev (På 23.11.2021 den 23.50): Upopulær mening: Jeg mistenker at de fleste i dag som blir "fornærmet" av noe, egentlig ikke er det. Eksempel: noen kommer med en spøk om svarte folk. De hvite blir "fornærmet" og begynner å hetse den som kom med spøken. Jeg mistenker at de hvite egentlig ikke er såret, de er bare ute etter å score noen virtue-points. Med andre ord: de svarte bryr seg ikke, men de hvite er "fornærmet" på "vegne av" de svarte for å få noen sosiale poeng Min afrikanske mann var så drittlei av hvite fjortissjenter som skulle bli krenket på hans vegne at han ba de holde kjeft og slutte å infantilisere han. Han tålte utmerket godt en spøk eller å forsvare seg selv om noen gikk for langt. Anonymkode: 09820...53b 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colargoal Skrevet 25. november 2021 #1626 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 11.56): Feil. Veldig enkel logikk. En av de største farligste løgnene noen sinne. De fattige er nærmest naturen. Rike bruker andre for å passe på barna sine og lever i familier som ikke kommuniserer nok med hverandre. Rike bør helst være enslig og det er derfor mange av dem er det. De rike som er enslig er mest lykkelig. Da snakker jeg ikke om øvre middelklasse, jeg snakker om rike, virkelig rike folk. Rike barn er ikke mentalt sunnere enn fattige. De fattige er sterkest. Om fattige var svake hadde de vært utryddet nå for lengst. Noen må være fattige slik at andre kan være rike. Noen må tape slik at andre kan vinne og skinne. Anonymkode: 6ef45...4c2 De med høyest iQ er dem som får færrest barn i Norge, mens de med minst iQ innenfor normalområdet får flest barn. Om noen år vil derfor gjennomsnittlig intelligensnivå ha blitt redusert . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1627 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min afrikanske mann var så drittlei av hvite fjortissjenter som skulle bli krenket på hans vegne at han ba de holde kjeft og slutte å infantilisere han. Han tålte utmerket godt en spøk eller å forsvare seg selv om noen gikk for langt. Anonymkode: 09820...53b Jeg kjenner selvsagt ikke mannen din, men ut fra det du skriver, liker jeg ham 😄 Anonymkode: cc32e...89c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1628 Del Skrevet 31. mars 2022 Veldig mange poserer på Sosiale medier med sin støtte til krigen i Ukraina uten at deres engasjement stikker dypt eller at de er informert om saken Anonymkode: 63198...2bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1629 Del Skrevet 31. mars 2022 - Jeg mener at det skal være klasseforskjeller, inntektsforskjeller og forskjeller i levestandard i Norge - at det gir motivasjon til å yte, skape og drive samfunnet fremover. - Jeg mener at mange gravide sykemelder seg alt for lett. Graviditet er selvvalgt, vel vitende om at visse plager ofte følger med. - Jeg mener at antirasisme og feminisme er kraftig overdrevent i Norge. Saker og statistikker som er aktuelle i f.eks USA benyttes som argumentasjon her, og det er ofte helt urelevant. - Jeg mener det er både naturlig og riktig at vi mer mer engasjerte og åpne for å hjelpe ukrainske flyktninger enn for flyktninger fra Syria, Somalia ol. - Jeg mener at menn burde ha mulighet til å fra si seg alt ansvar for et ufødt barn innen en viss tidsgrense, dersom mor insisterer på å bære frem et barn mot hans vilje. - Jeg mener at fotball er en drit kjedelig sport. - Jeg mener at gjeldsordning-løsningen er statelig godkjent svindel. - Jeg mener at det grønne skiftet og miljøtiltakene vi holder på med i Norge stort sett er tull. Det blir en ørliten dråpe i havet, og vil ikke ha noen betydning så lenge land som kina ol bare kjører på. - Jeg mener at cancel-culture er en skikkelig uting. Konsekvensene burde ikke strekke seg utover det som er relevant til anklagen. - Jeg mener det er alt for lett for kvinner å beskylde menn for voldtekt. «jeg turte ikke å være kjip å si nei, så jeg ble med på det selv om jeg ikke hadde lyst» er ikke voldtekt! - Jeg mener at sykepleiere sutrer noe enormt og at de har en god nok lønn som de har. - Jeg mener det er helt innafor å abortere et foster pga downs eller andre avvik som oppdages i svangerskapet, hvis man ønsker det. Sånn, da har jeg vel provosert en god haug med folk med meningene jeg aldri deler med noen ellers. Anonymkode: 99fa0...392 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1630 Del Skrevet 1. april 2022 Russland bruker samme løgner og taktiker som det USA brukte i 2003 for å invadere Irak. George W. Bush og andre amerikanere er krigsforbrytere akkurat som Putin og andre russere. Anonymkode: b52d5...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1631 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): - Jeg mener at det skal være klasseforskjeller, inntektsforskjeller og forskjeller i levestandard i Norge - at det gir motivasjon til å yte, skape og drive samfunnet fremover. Anonymkode: 99fa0...392 Gjelder det også om du er blant dem på bunnen av samfunnet? Anonymkode: b52d5...997 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 1. april 2022 #1632 Del Skrevet 1. april 2022 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og brukerangrep. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 1. april 2022 #1633 Del Skrevet 1. april 2022 Abort er drap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 2. april 2022 #1634 Del Skrevet 2. april 2022 Det er forskjell på menn og kvinner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1635 Del Skrevet 2. april 2022 Feminisme er noe tull. Kvinner jakter karriere i stedet for å føde nok barn, på sikt går dette utover velferdsstaten i fremtiden. Det blir for få skattebetalere. Anonymkode: bc75d...046 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratinara Skrevet 2. april 2022 #1636 Del Skrevet 2. april 2022 Mennesker med lav iq har ikke noe annet og snakke om enn andre mennesker. Dette medfører at de laveste på iq stigen baksnakker. Når de skal reflektere har de ikke noe særlig kunnskap i "kurven". Argumentene er derfor få, snevre og konklusjoner kommer ofte raskt for å forhindre videre diskusjon om mulige ubehagelige temaer. Folk som snakker mye om seg selv er egoistiske. Ja, noen er hypersosiale, men slipp nå andre til da. Bare fordi du føler det på en måte, betyr ikke dette at det er virkeligheten for alle andre og at alle tenker som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sankt-Vinger Skrevet 3. april 2022 #1637 Del Skrevet 3. april 2022 Feminisme er noe mote tull. kvinner født ette 1990 er bortskjemte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 3. april 2022 #1638 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg synes alt dette tullet om kjønn og seksualitet er noe forbanna tull som jeg aldri kommer til å støtte. Jeg skulle ønske det fantes ett internasjonalt DNA register. Alle nyfødte tas blodprøve av og registreres i registeret umiddelbart. Dette vil lette søk etter feks voldtektmenn, men også andre forbrytelser. Det skulle vært dødsstraff på drapsmenn, på personer som mishandler og misbruker barn og dyr. Jeg er helt imot det idiotiske grønne skifte. Norge sitt bidrag merkes ikke engang på verdensbasis og fordyrer absolutt alt for nordmenn. Vi har verdens mest tafatte regjering og absolutt alle bør byttes ut med voksne som har slitt og svettet i normal jobb og som vet hvordan dette føles på kroppen. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1639 Del Skrevet 3. april 2022 Det er tullete å sammenligne alt som skjer med 2 verdenskrig. Det er bare Hitler som er som Hitler. Anonymkode: b52d5...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1640 Del Skrevet 3. april 2022 Gereon Rath skrev (10 timer siden): Det er forskjell på menn og kvinner. Er det en upopulær mening? Anonymkode: 8b702...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå