Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Man kan bosette seg hvor man vil.

Men det er ikke alle som har råd til å bosette seg der de vil.

Anonymkode: 1ec79...e1d

Feil. Man må søke visum og slikt. Man er ikke fri til å bare dra hvor man vil.

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feil. Man må søke visum og slikt. Man er ikke fri til å bare dra hvor man vil.

Det er bare å søke visum, opphold og arbeidstillatelse det. 

Anonymkode: bf997...dd6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At enkelte psykisk syke kun er «psykisk syke»  Så en dokumentar om ungdommer som har falt ut av samfunnet, de orket knapt å stå opp for å smøre seg en brødskive. Satt kun i senga dag og natt å spilte og spiste søppelmat. Mye diskusjoner om hvordan dette skulle ordnes, samfunnsproblem ol ol... 
Skru av varmen, ta wifien og la de bli sultne så orker de nok, tenker jeg. Tar nok ikke mange timene. Det blir overhodet ikke stilt krav, kun i form av å stå opp å spise innimellom. Ellers fikk de mat på senga liksom...Det blir for dumt. Det er ingen som tar skade av verken å fryse eller sulte ett par dager. Denne type folk er kun bortskjemte og sytete drittunger som ødelegger for de virkelig psykisk syke.

Behandling av psykisk syke og «psykisk syke» må samkjøres med mat og ernæring, mindre karbohydrater, feil type fett og lite sukker.  Sammen med masse friluft/natur.  (Nei, dette er ikke å bagatellisere sykdom)

Synest det er feil at mennesker med tydelige livsstils-sykdommer skal få sykemeldinger/uføretrygd. De skal få hjelp til å hjelpe seg selv. Kosthold/trening, røyke-alkohol-/narkotikakutt ol. Synest ikke det er greit at en på 200 kg blir uføretrygdet pga f.eks dårlige knær, når det han trenger er hjelp til endring av livsstil. Det blir feil/tap på alle plan.

Endret av Jadaomatte
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterkt i mot at det skal være 100% sykepenger i sykepengeperioden.

Det skal lønne seg å jobbe!!!

Anonymkode: 1c51a...5d0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er sterkt i mot at det skal være 100% sykepenger i sykepengeperioden.

Det skal lønne seg å jobbe!!!

Mente selvsagt 100% lønn i sykepengeperioden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadaomatte skrev (5 minutter siden):

At enkelte psykisk syke kun er «psykisk syke»  Så en dokumentar om ungdommer som har falt ut av samfunnet, de orket knapt å stå opp for å smøre seg en brødskive. Satt kun i senga dag og natt å spilte og spiste søppelmat. Mye diskusjoner om hvordan dette skulle ordnes, samfunnsproblem ol ol... 
Skru av varmen, ta wifien og la de bli sultne så orker de nok, tenker jeg. Tar nok ikke mange timene. Det blir overhodet ikke stilt krav, kun i form av å stå opp å spise innimellom. Ellers fikk de mat på senga liksom...Det blir for dumt. Det er ingen som tar skade av verken å fryse eller sulte ett par dager. Denne type folk er kun bortskjemte og sytete drittunger som ødelegger for de virkelig psykisk syke.

Behandling av psykisk syke og «psykisk syke» må samkjøres med mat og ernæring, mindre karbohydrater, feil type fett og lite sukker.  Sammen med masse friluft/natur.  (Nei, dette er ikke å bagatellisere sykdom)

Synest det er feil at mennesker med tydelige livsstils-sykdommer skal få sykemeldinger/uføretrygd. De skal få hjelp til å hjelpe seg selv. Kosthold/trening, røyke-alkohol-/narkotikakutt ol. Synest ikke det er greit at en på 200 kg blir uføretrygdet pga f.eks dårlige knær, når det han trenger er hjelp til endring av livsstil. Det blir feil/tap på alle plan.

Kunne ikke vært mer enig 🤩

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare å søke visum, opphold og arbeidstillatelse det. 

Anonymkode: bf997...dd6

Å måtte be om tillatelse ser jeg ikke på som frihet. Ingen stat burde ha myndighet til å nekte meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å måtte be om tillatelse ser jeg ikke på som frihet. Ingen stat burde ha myndighet til å nekte meg.

Hvorfor skal du ha frihet? Hva er gunstig for andre mennesker med det? 

Anonymkode: ef1e1...869

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet er bygd opp slik at de rike skal bli rikere og de fattige skal holdes bede.

Loven er ikke lik for alle.

Anonymkode: 4cab8...772

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Folk er altfor opptatt av sine rettigheter i stedet for å ta hensyn og være opptatt av samfunnets beste. Dette er selvdestruktivt.

Anonymkode: 181a5...7a9

Snakker du om vaksine? 

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal du ha frihet? Hva er gunstig for andre mennesker med det? 

De skal også ha den friheten selvsagt.

Hva som er gunstig eller ikke ser jeg ikke på som et argument. Det handler om etikk og moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overvektige mennesker burde ikke hylles, det er ikke positivt å være overvektig.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Støre mistet sin popularitet fordi han ble eldre og mindre kjekk. Han levde nok på utseendet og ikke ferdighetene. 

Anonymkode: b842a...7b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De skal også ha den friheten selvsagt.

Hva som er gunstig eller ikke ser jeg ikke på som et argument. Det handler om etikk og moral.

Min etikk tilsier at du er mindre viktig enn fellesskapets egeninteresse i stengte grenser. Min etikk er at moral er det som er gunstig for flere enn enkeltindivider med for stort ego.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 hours ago, AnonymBruker said:

Min etikk tilsier at du er mindre viktig enn fellesskapets egeninteresse i stengte grenser. Min etikk er at moral er det som er gunstig for flere enn enkeltindivider med for stort ego.

Alt bunner ned til hvor mange man ser på som sitt fellesskap. Det høres ut som om du bare vil nordmenns beste. Jeg tenker mer globalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alt bunner ned til hvor mange man ser på som sitt fellesskap. Det høres ut som om du bare vil nordmenns beste. Jeg tenker mer globalt.

Jeg tenker mer nasjonalt og lokalt. 

Uansett, det du prioriteter er i praksis individet, over både nasjonale og globale fellesskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke kvinnefotball og synes nivået er fullstendig crap etter alle målestokker. Det er som å la seg begeistre over barnetegninger, du skryter fordi du vet de er små barn, og de er så stolte.

Anonymkode: 6cddf...ee1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke kvinnefotball og synes nivået er fullstendig crap etter alle målestokker. Det er som å la seg begeistre over barnetegninger, du skryter fordi du vet de er små barn, og de er så stolte.

Anonymkode: 6cddf...ee1

Tror det er mer upopulært å like kvinnefotball 😛 Jeg gjør det og foretrekker det over herrefotball. Men det skal sies at det er et hav av forskjell mellom å se en kamp i toppserien og USA-Frankrike i VM, jeg liker det uansett da. Dog syntes jeg damene skulle hatt litt mindre baner. 

Anonymkode: 59a6d...f5f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...