Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Interessant, kan du si hvorfor du tenker dette? Jeg er ikke veganer, men er opptatt av at dyr blir behandlet bra og spiser selv lite kjøtt. Hvis du har hatt dyr i livet ditt har du mest sannsynlig oppdaget at de har personligheter og følelser de også. Jeg påstår ikke at de har like avansert følelsesregister og refleksjonsevne som oss, men basert på egen erfaring og forskning jeg har lest (jeg studerer dyreatferd), vet jeg at mange dyr har blant annet evnen til å planlegge fram i tid, føle empati for andre (også på tvers av arter). Jeg tenker at det å ta hensyn til dem er en fin ting og ikke noe som koster oss mye, så jeg forstår ikke hvorfor det blir sett på som negativt hos enkelte? Tar du fornærmelse av at noen ikke velger å spise kjøtt liksom? Og nei, jeg er ikke en av dem som prøver å prakke mine meninger på andre, men jeg er nysgjerrig på hvorfor du tenker sånn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.7.2020 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Dyrevernere/veganere er litt dumme og naive. Har sjelden egne tanker/argumenter, og alle disse er egentlig ikke argumenter, men føleri, hvor de tillegger dyr menneskelige egenskaper.

Anonymkode: 8faea...e49

Fikk ikke sitert deg i forrige innlegg..so here it goes.

Interessant, kan du si hvorfor du tenker dette? Jeg er ikke veganer, men er opptatt av at dyr blir behandlet bra og spiser selv lite kjøtt. Hvis du har hatt dyr i livet ditt har du mest sannsynlig oppdaget at de har personligheter og følelser de også. Jeg påstår ikke at de har like avansert følelsesregister og refleksjonsevne som oss, men basert på egen erfaring og forskning jeg har lest (jeg studerer dyreatferd), vet jeg at mange dyr har blant annet evnen til å planlegge fram i tid, føle empati for andre (også på tvers av arter). Jeg tenker at det å ta hensyn til dem er en fin ting og ikke noe som koster oss mye, så jeg forstår ikke hvorfor det blir sett på som negativt hos enkelte? Tar du fornærmelse av at noen ikke velger å spise kjøtt liksom? Og nei, jeg er ikke en av dem som prøver å prakke mine meninger på andre, men jeg er nysgjerrig på hvorfor du tenker sånn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for aktiv dødshjelp, også i situasjoner hvor vedkommende ikke kan uttrykke seg. Jeg ville heller vært død enn tilsynelatende "hjernedød" i en rullestol, uten mulighet til å uttrykke meg. De som blir hardt rammet av slag, for eksempel. Det skulle vært et som et donorkort: "ved såpass skade på hjernen at vedkommende ikke lenger kan uttrykke seg verken språklig eller kroppslig, skal aktiv dødshjelp utføres".

Anonymkode: e563b...cc1

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for aktiv dødshjelp, også i situasjoner hvor vedkommende ikke kan uttrykke seg. Jeg ville heller vært død enn tilsynelatende "hjernedød" i en rullestol, uten mulighet til å uttrykke meg. De som blir hardt rammet av slag, for eksempel. Det skulle vært et som et donorkort: "ved såpass skade på hjernen at vedkommende ikke lenger kan uttrykke seg verken språklig eller kroppslig, skal aktiv dødshjelp utføres".

Enig, og det burde være lovlig for psykisk syke å få aktiv dødshjelp også hvis man ikke blir frisk etter årevis i behandling og kun blir gitt opp uansett.

Anonymkode: 239f7...3d0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At svarte folk er mer rasister enn det hvite er.

Rasismekortet kommer alt for fort inn i bildet og svarte folk tror de kan mene og si hva dem vil, uten at de mener det er rasistisk mot andre raser, spesielt hvite pga forhistorie. Altså at de bruker forhistorie som en unnskyldning for å være rasister. 

Er ikke denne generasjonen som brukte svarte som slaver, så er bare en dum unnskyldning for å være rasistisk. 

Ja, vet om det med politivold mot svarte, men husk også at statistisk sett, så er det mer kriminalitet blant svarte enn hvite. 

Anonymkode: 69814...e57

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, og det burde være lovlig for psykisk syke å få aktiv dødshjelp også hvis man ikke blir frisk etter årevis i behandling og kun blir gitt opp uansett.

Anonymkode: 239f7...3d0

Helt enig! Jeg burde skrevet det også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er lei muslimers krav her i Norge. Mange lever på samfunnet hele livet og klager på det meste.

Anonymkode: 41c02...1c3

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er irriterende at dumme folk har så flaks. Som den grottefesten. Helsefolk sier at det var bare minutter fra en katastrofe. Når du er så tett at du finner på noe sånt så kunne det gjerne ha gått de ekstra minuttene for min del. 

Anonymkode: 6baa3...75a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er irriterende at dumme folk har så flaks. Som den grottefesten. Helsefolk sier at det var bare minutter fra en katastrofe. Når du er så tett at du finner på noe sånt så kunne det gjerne ha gått de ekstra minuttene for min del. 

Anonymkode: 6baa3...75a

Tja, flere har fått hjerneskade da... Men jeg er veldig for naturlig utvelgelse kjenner jeg. 

Anonymkode: edfeb...1c6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masseinnvandringen kommer til å bety døden for friheten, freden og demokratiet i den lille boblen som vi kaller «vesten». I de neste tusen år kommer vi til å få like mye konflikt og korrupsjon som i Afrika og midt-østen her, og vi kommer oss aldri ut igjen av den sørpa når den først har oppstått.

Anonymkode: cb0df...347

• Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Masseinnvandringen kommer til å bety døden for friheten, freden og demokratiet i den lille boblen som vi kaller «vesten». I de neste tusen år kommer vi til å få like mye konflikt og korrupsjon som i Afrika og midt-østen her, og vi kommer oss aldri ut igjen av den sørpa når den først har oppstått.

Anonymkode: cb0df...347

Word. Og det er poltikernes feil.

Anonymkode: 82bc1...6c7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes all organisert religion burde bli forbudt. 

Religion fører til kognitiv svekkelse og ødelegger for menneskelige og vitenskapelige fremskritt. 

Religiøse er svake mennesker som fyller uvitenheten sin med allmektige guder, fordi de ikke takler en tilværelse uten å ha et svar på alt som er vondt. 

Religiøse har også en historie med å undertrykke ateister og føre krig mot mennesker med et annerledes livssyn. 

Jeg mener religiøse burde blitt latterliggjort offentlig for sine selvpåførte vrangforestillinger. 

Offentlig utøvelse av religion, herunder opprettelse av sekter samt tilbedelse av de monoteistiske hatreligionene jødedom, kristendom og islam, burde blitt straffet med fengsel eller i verste fall henrettelse. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Mezinchaleft said:

Religion fører til kognitiv svekkelse og ødelegger for menneskelige og vitenskapelige fremskritt. 

Religiøse er svake mennesker som fyller uvitenheten sin med allmektige guder, fordi de ikke takler en tilværelse uten å ha et svar på alt som er vondt. 

Religiøse har også en historie med å undertrykke ateister og føre krig mot mennesker med et annerledes livssyn. 

Jeg mener religiøse burde blitt latterliggjort offentlig for sine selvpåførte vrangforestillinger. 

Offentlig utøvelse av religion, herunder opprettelse av sekter samt tilbedelse av de monoteistiske hatreligionene jødedom, kristendom og islam, burde blitt straffet med fengsel eller i verste fall henrettelse. 

Ja, mye bedre å droppe religion og heller ha toleranse for andres livssyn... nei, vent...

Anonymkode: 00388...c55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mezinchaleft skrev:

Du er altså for forfølgelse av religiøse? Du står fritt frem til å flytte til et land uten religionsfrihet. Tror ikke du ville trivdes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Uatskillelig skrev:

Du er altså for forfølgelse av religiøse? Du står fritt frem til å flytte til et land uten religionsfrihet. Tror ikke du ville trivdes. 

Ja, jeg ser ikke helt problemet med det. Religiøse er mindreverdige mennesker som prøver å ødelegge for fornuft og opplysning. 

Religiøse har herja og mishandlet verden i flere tusen år, nå er det på tide at de får smake sin egen medisin. 

Religion kommer til å bli forbudt før eller siden og jeg gleder meg til den dagen det skjer. 

Norge er et sekulært samfunn og jeg håper også at vi snart vil anerkjenne oss som et ateistisk samfunn hvor de religiøse enten har gitt opp tullballet sitt, eller befinner seg i graven. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Mezinchaleft skrev:

Ja, jeg ser ikke helt problemet med det. Religiøse er mindreverdige mennesker som prøver å ødelegge for fornuft og opplysning. 

Religiøse har herja og mishandlet verden i flere tusen år, nå er det på tide at de får smake sin egen medisin. 

Religion kommer til å bli forbudt før eller siden og jeg gleder meg til den dagen det skjer. 

Norge er et sekulært samfunn og jeg håper også at vi snart vil anerkjenne oss som et ateistisk samfunn hvor de religiøse enten har gitt opp tullballet sitt, eller befinner seg i graven. 

Hvorfor flytter du ikke til Nord-Korea da om du er for forfølgelse og utrydding av religion?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet gjør en viktig jobb og er nødvendige. 

Overgripere burde ikke henge ut med fult navn av hensyn til familiene.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...