Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Charlie Amberson skrev:

Falsk informasjon er umoralsk. Og man bør avveie hva man forteller barn og sarte sjeler. Men om det stemmer at en atombombe treffer byen om en time, ja da er det faktisk nødvendig å skremme bitte litte grann.

Det er ikke skremselsPROPAGANDA om en atombombe treffer byen om en time.
Aldri påstått noe annet.. 

https://www.scmp.com/news/world/europe/article/3075851/coronavirus-italy-says-99-people-who-died-had-other-illnesses

Sitat

Coronavirus: Italy says 99 per cent of people who died had other illnesses

Italian health authorities are looking into medical records to understand why the country’s death rate is so high

The average age of those who died is 79.5 and over three-quarters of them had high blood pressure while about a third had diabetes

Mannen i gata kan uten problem gå tilbake til en vanlig hverdag, og de med underliggende sykdommer må passe seg. 
Norge skal ikke stoppe opp for å beskytte disse, de må beskytte seg selv. 

Her er fakta rundt informasjonen rundt Korona/Covid19. 
e2679a3eaae3573c0e6ba38240087530.png

Anonymkode: 2ea6f...dc6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nei, det blir hun ikke tvunget til. Ingen skal egentlig ha RETT på stønad uten å gjøre jobben som kreves for å få den.
Hvis dama klarer bli gravid har hun også en mann som kan jobbe, hvis ikke bør hun ikke bli gravid. Og har de ikke råd til at hun går gravid, da har de ikke råd til å få barn akkurat da. 

Joda, man kan fint leve på en inntekt, avhengig av hva personen jobber med og hvilke krav man har. Hvis ikke får man spare opp kapital, og finne ut av "Nå har vi råd til at dama går hjemme i 1-2 år" 

Problemet med hjemmeværende kvinner er at third wave feministene(mannehaterne)  kommer løpende og skal fortelle kvinnene som vil være hjemme at det de ønsker er helt feil og kvinneundertrykkende.  

Det er ikke noe galt i å ville være hjemmeværende mor! Må vel være noe av det beste for barna at de kommer hjem fra skole og mor er hjemme.  Men helt klart at kvinnen må få jobbe om hun vil, men ingen kvinne skal føle et press på å jobbe ... 

Chivalry is dead, and women killed it. 

Det er vel heller at samfunnene i vest har blitt så hyperkapitalistsike at man snarere tvert imot ikke har råd til å være hjemmeværende lenger. Begge må jobbe for å få økonomien til å gå rundt, iallefall i land hvor levekostnadene er dyre.

Anonymkode: 81bde...2bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller at samfunnene i vest har blitt så hyperkapitalistsike at man snarere tvert imot ikke har råd til å være hjemmeværende lenger. Begge må jobbe for å få økonomien til å gå rundt, iallefall i land hvor levekostnadene er dyre.

Ikke helt enig med deg her, alt kommer an på situasjonen.
Hvorfor skal man ikke måtte spare opp til å få barn? Si at hun er i jobb, og at man planlegger barn 2-3-4 år frem i tid. Sparer opp penger til å kunne gå 1 år eller noe uten lønn. 

Jeg tenker at den forsørgende skal tjene EKSTREMT dårlig for å ikke ha råd. Si at man f.eks bare har 20-25 000 utbetalt.. 
Selv da bør man ha greit med penger til å få barn. Selvfølgelig må hytte, båt og campingvogn legges på hylla. Stor fin bil kan man også glemme. Selg og kjøp billigere bil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns foreldrene selv skal fordele foreldrepermisjonen seg imellom. Vi kan ikke likestilles her. Kvinnen har gått gjennom et svangerskap og en, ofte tøff, fødsel. Det er amming, hormoner og instinkter. Samtidig er det andre kvinner som får depresjon av å være hjemme. Jeg tror far og mor er de beste til å finne ut av dette. 

Jeg tror veldig mange menn har en overgriper i seg, dersom alt ligger tilrette og de er på et mørkt sted inni seg.

Jeg hater religion. Særlig kristendom og islam. Jeg syns så ufattelig synd på muslimske kvinner, og særlig de som lever i muslimske land. Fy faen, det er et overgrep fra verden å ikke ta mer tak i dette.

Jeg ble skikkelig forbanna da 15000 samlet seg i Oslo for å demonstrere mot politivold mot svarte i USA midt i en pandemi. Rett etter at folk har gått konkurs, fått dårlig psykisk helse og mistet jobben etter «dugnaden». Dette var bare en stor posering som ikke har noe med det alvorlige problemet å gjøre.

Folk som reiste utenlands i sommer burde blitt utestengt fra Norge.

Jeg liker ikke dyr, og jeg vil helst ikke klappe hunden din, med mindre det er en usedvanlig søt valp. 

Jeg syns det er teit å være vegetarianer og veganer. Kun pga måten disse oppfører seg og flexer. Spis gjerne mindre kjøtt for klima og dyrevelferd, men du trenger ikke å la det definere deg på den måten. Og du kan spise det som blir servert. Det handler om høflighet. Det er et fuckings privilegium å være så velstående at man kan ta et slikt diettvalg.

Jeg irriterer meg litt over barnløse som tror de vet hva det vil si å være trøtt og sliten. Vi som har barn har faktisk vært barnløse før, og har dermed sammenlikningsgrunnlag.

Jeg fatter ikke at friske, normalt oppegående, i Norge ikke tar utdannelse.

Jeg syns ikke synd på Northug. Rusmisbruker en en sykdom, men å kjøre i ruspåvirket tilstand er så lavmål at jeg blir ordentlig forbanna.

Anonymkode: fd002...353

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker at folk med barn skal påpeke hvor ensom jeg eller andre barnløse kommer til å bli når vi blir eldre. I det hele tatt argumentere for å få barn, når jeg sier jeg ikke ønsker meg av sikkert 10 legitime grunner. De må være mindre intelligente. 

Folk som ikke behersker vanlig norsk rettskriving er noe jeg assosierer med lav intelligens.

Gravide kvinner har stygg kropp - både før og etter fødsel. 

Anonymkode: 41841...530

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må oppdra jenter og gutter likt. Fjerne merkelapper som traktorlesbe, guttejente og feminine mannfolk. Femininitet/maskulinitet må få finnes i alle former og nivåer i begge kjønn. Kvinner med svarte hår på leggene og mannfolk med rosa negleakk. For en interessant og vakker verden det hadde vært. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for aktiv dødshjelp. Jeg er selv alvorlig syk, ekstremt utmattet og har ikke mye til liv. Har mistet alt som betydde noe for meg. Sykdommen er alvorlig, uhelbredelig og smertefull pluss den ekstreme utmattelsen som følger med. Hadde jeg vært et dyr hadde jeg blitt avlivet fordi jeg har det vondt og ikke har det bra. Men mennesker, vi skal tvinges til å leve og holdes i live uansett. Hadde aktiv dødshjelp blitt lovlig i Norge hadde jeg søkt på flekken. 

Anonymkode: 774fe...653

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2020 den 0.24, Rytz skrev:

Vi må oppdra jenter og gutter likt. Fjerne merkelapper som traktorlesbe, guttejente og feminine mannfolk. Femininitet/maskulinitet må få finnes i alle former og nivåer i begge kjønn. Kvinner med svarte hår på leggene og mannfolk med rosa negleakk. For en interessant og vakker verden det hadde vært. 

Nei. Dette er skadelig for barna... Bare se på youtube om kjønnsløse skolen/bhg i Sverige, så ser man med en gang hvor skadelig det er... 

Det hadde ikke vært en verden å leve i, spesielt ikke en å oppdra barn i.. Gutter må oppdras som gutter, og jenter som jenter. Det betyr ikke at ting ikke kan krysse.

Gutter skal og bør oppdras til å ta vare på jenter.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
På 21.8.2020 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt greit med «sorteringssamfunn». Dvs senabort om fosteret har downs eller andre misdannelser. Gjorde det selv uten å angre et sekund. Men det kan man aldri snakke høyt om.

Anonymkode: eb455...4f1

Enig.

Dessuten er ikke sorteringssamfunn noe nytt, utviklingshemmede/alvorlig funksjonshemmede barn har alltid blitt sortert bort, tidligere ved at alle ble satt på institusjon og "glemt", enda tidligere ved at de ble satt ut for å dø etter fødselen. Abort er langt mer humant. Samfunnet bør ta godt vare på de som blir født, for det vil alltid bli født noen, og noen vil bli multifunksjonshemma etter ulykker, men vi bør ikke gå inn for å få så mange som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dagens likestillingspolitikk, slik den er definert, er noe av det mest ødeleggende vi har for samfunnsutviklingen, for alle mennesker uansett kjønn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gorgonzola skrev:

At dagens likestillingspolitikk, slik den er definert, er noe av det mest ødeleggende vi har for samfunnsutviklingen, for alle mennesker uansett kjønn. 

Hva mener du vi bør ha istedet? Eller hvordan skal utviklingen gå mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du vi bør ha istedet? Eller hvordan skal utviklingen gå mener du?

Anerkjennelse av kjønnsforskjeller i konteksten "likebehandling" (alle er like mye verdt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Anerkjennelse av kjønnsforskjeller i konteksten "likebehandling" (alle er like mye verdt)

er jo det vi har?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at man ikke burde tillate noen fra sterkt religiøse land å komme til Norge. Religion skaper sosiopater og en drøss av utfordringer.

Mennesker som benytter seg av ymse former for plastisk kirurgi burde låses inne på heltid. Jeg blir bokstavelig talt kvalm av å se slikt.

Anonymkode: bd6e9...31e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er jo det vi har?

Langt i fra! Du må begynne å lese deg litt opp tror jeg. Dagens politikk baserer seg mer eller mindre utelukkende på at du som kvinne, i kraft av ditt kjønn, skal ha fordeler som eksklusive av nettopp den årsaken. En fullstendig skakkjørt institusjon. Ikke minst for kvinnene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gorgonzola skrev:

Langt i fra! Du må begynne å lese deg litt opp tror jeg. Dagens politikk baserer seg mer eller mindre utelukkende på at du som kvinne, i kraft av ditt kjønn, skal ha fordeler som eksklusive av nettopp den årsaken. En fullstendig skakkjørt institusjon. Ikke minst for kvinnene. 

Som hva? Jeg har aldri trodd at jeg kan gjøre noe bare fordi jeg er kvinne ! Vet at det finnes begrensinger...

Lever ikke i et Marvel-film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.11.2019 den 18.21, Tørrfisk skrev:

Jeg synes det er kriminelt å pierce ørene til babyer og små barn. Det er ikke pent, det er 100% unødvendig og om det gjøres er det overhode ikke for barnets skyld. Folk som tar hull i ørene på barn under 12 år burde bøtelegges.

På 10.11.2019 den 18.34, AnonymBruker skrev:

Eg synest det er heilt greitt å pierce ørene til småbarn.

Anonymkode: 20966...b15

Det å pierce ørene på små barn kan føre til varige smerter og nerveskader. Jeg ble satt hull i ørene når jeg var 2 år, jeg snudde visst på hodet når de skjøt det ene hullet med sånn pistol hos frisør, det resulterte i at det til dags dato hverken gror eller blir tørt, det gir store smerter og må konstant renses og passes på ellers blir det massivt betent. Så nei, det er ikke forsvarlig å lage hull i små barneører.

Anonymkode: b108b...0ca

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gorgonzola skrev:

Du må også erkjenne at du ser dette gjennom dine manneøyne. Jeg garanterer deg at det er en god del ulemper med å være kvinne i Norge også. Vi tjener mindre, vi blir seksualisert omtrent hvorenn vi går, vi blir snakket nedlatende til, det forventes at vi både er tradisjonell husmor OG jobber 100%, #metoo-opplevelser jevnt og trutt gjennom livet, er man i gravid-alder uten barn er det vanskeligere å få jobb, man har en grunnleggende frykt i seg når man beveger seg ute når det er mørkt, veldig mange har opplevd overgrep og voldtekt, vi går glipp av forfremmelser og lønnsøkning fordi vi tar «pause» fra arbeidslivet ifm fødsel osvosvosv.

Ja Norge er gode på likestilling, men å mene at kvinner er så vanvittig privilegerte over menn er rett og slett feil.

Anonymkode: fd002...353

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at man ikke burde tillate noen fra sterkt religiøse land å komme til Norge. Religion skaper sosiopater og en drøss av utfordringer.

Mennesker som benytter seg av ymse former for plastisk kirurgi burde låses inne på heltid. Jeg blir bokstavelig talt kvalm av å se slikt.

Anonymkode: bd6e9...31e

Det er vel disse som ofte har størst behov for å komme til Norge? Man må ikke være (veldig) religiøs selv fordi man kommer fra et religiøst land, mange som flykter fra regimer, Iran f.eks. Er det noen jeg virkelig ønsker velkommen til Norge, er det ikke-religiøse folk som flykter fra religiøse diktaturer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner bryr seg bare om likestilling når det er til fordel for dem.

Anonymkode: 1ec79...e1d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...