Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Dyr er mye mer verdt enn mennesker. 

Anonymkode: 515a4...293

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mange tilfeller..... Men aldri når det gjelder barn.  

Anonymkode: 22a0e...c18

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

At vi ikke kan fortsette med å redde liv slik vi har gjort hittil. Vi er altfor mange mennesker, og mange av de livene som blir reddet, blir rettet til et liv i smerte pga sykdommer  skade, og sterk funksjonshemming. 

Anonymkode: 51e2b...275

Det er vel ikke de vi redder som bidrar til veksten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdyp gjerne. Greit at du synes det, men det er uansett ikke fakta. Ellers hadde det ikke vært lov å spise dyr heller ha de som kjæledyr f.eks.

Anonymkode: b59d1...3b6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et typisk utsagn fra en heterofil person,for dere trenger ikke å komme ut av noe skap. Å måtte komme ut av skapet er ikke noe homofile selv har bedt om å få gjøre, men man er nødt til det, ellers er man hetero til det motsatte er bevist (med mindre man ser skeiv ut. For da er det nødt til å være tilfelle). 

Anonymkode: 88c13...b32

Det som jeg ikke skjønner, da - er hvilken interesse man tenker at andre har av å vite om man foretrekker menn eller kvinner som eventuell partner. Umiddelbar familie, selvfølgelig - det er ikke det jeg tenker på. Jeg er en del aktiv på andre forumer, f.eks Twitter, og der ser jeg ofte at folk har skrevet hvilken seksuell legning de har i bioen sin. Altså.. Hva er poenget? Det er jo tydeligvis for å få oppmerksomhet, ellers hadde man vel neppe skrevet det. Folk rundt om i verden, ettersom eksempelvis Twitter er en global arena, gir da fullstendig blanke i om man er hetero, homofil eller bifil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Det som jeg ikke skjønner, da - er hvilken interesse man tenker at andre har av å vite om man foretrekker menn eller kvinner som eventuell partner. Umiddelbar familie, selvfølgelig - det er ikke det jeg tenker på. Jeg er en del aktiv på andre forumer, f.eks Twitter, og der ser jeg ofte at folk har skrevet hvilken seksuell legning de har i bioen sin. Altså.. Hva er poenget? Det er jo tydeligvis for å få oppmerksomhet, ellers hadde man vel neppe skrevet det. Folk rundt om i verden, ettersom eksempelvis Twitter er en global arena, gir da fullstendig blanke i om man er hetero, homofil eller bifil.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk har interesse av å vite hvilken legning andre har, men mange har tydeligvis behov for å vite det. Da er det enkelt å bare informere om det først som sist. Sånn at man slipper å komme ut av skapet gang på gang. Som skeiv blir man vant med at det å komme ut er aldri slutter. Man blir så lei av det at man til slutt bare informerer med en gang på sosiale medier når man kommer i kontakt med nye folk. I virkeligheten er det ikke vanlig å gjøre det, man presenterer seg ikke som skeiv når man håndhilser. Derfor er det enkelt å skrive det først som sist i sosiale medier, så slipper man mas om det senere. Man kan kanskje slippe dårlige holdninger om homofili fra folk også, siden folk da er informert med en gang. Den dagen dette slutter helt å være et tema, er vi likestilte. Men der er vi ikke enda. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk har interesse av å vite hvilken legning andre har, men mange har tydeligvis behov for å vite det. Da er det enkelt å bare informere om det først som sist. Sånn at man slipper å komme ut av skapet gang på gang. Som skeiv blir man vant med at det å komme ut er aldri slutter. Man blir så lei av det at man til slutt bare informerer med en gang på sosiale medier når man kommer i kontakt med nye folk. I virkeligheten er det ikke vanlig å gjøre det, man presenterer seg ikke som skeiv når man håndhilser. Derfor er det enkelt å skrive det først som sist i sosiale medier, så slipper man mas om det senere. Man kan kanskje slippe dårlige holdninger om homofili fra folk også, siden folk da er informert med en gang. Den dagen dette slutter helt å være et tema, er vi likestilte. Men der er vi ikke enda. 

Dette skjønte jeg virkelig ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
På 15.6.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Hunder må være det ekleste og styggeste dyret som fins. Skjønner ikke hvordan noen kan like dem. De stinker så jævlig at jeg brekker meg(til og med dem som ikke skal lukte), de sikler, har den ekle tunga ute av kjeften til alle døgnets tider, gneldrer, knurrer og biter. Så må du oppdra de for å få de til å oppføre seg, og så mange hundeeiere som mener at bikkja må «underkaste seg» fordi du er sjef. Mange hundeeiere her bryter kjøteren sin ned i bakken og holder den fast der for å vise dominans. ALLE(og da snakker jeg 100+ hundeeiere) bruker vold mot bikkja, om det så er hard draging, brøling, kniping eller knipsing. Hvorfor orker dere å ha et dyr dere må bruke vold mot for å få de til å oppføre seg?? Kjøteren til svigers gneldrer hver gang det er et menneske, bil eller fugl på hovedveien utenfor huset deres. Da går den helt amok. Nabobikkja vår knurrer til enhver tid. En tidligere nabobikkja ble skutt fordi den gneldra så innforjævlig. Hvorfor orker dere disse drittdyra??

Anonymkode: bbc06...755

Ville nok ikke formulert meg med like sterke ord, men er i hovedsak enig. Kan ikke fordra bikkjer.

På 15.6.2020 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Det kunne gjøres sånn at hvis du ikke kan forsørge deg selv, eller har en person som kan forsørge deg, så kan du ikke komme til Norge. 
Mange innvandrere lærer seg norsk før de kommer hit. Mange lærer seg norsk mens de jobber. 

Anonymkode: c7f5e...d77

Dette er jo også regelen. Med mindre man er arbeidsinnvandrer (EU/EØS) eller flyktning eller asylsøker kan man ikke bare flytte til Norge dersom man har lyst. Norge innførte innvandringsstopp i 1975 og har det fortsatt. Dersom man kommer fra utenfor EU/EØS og vil bo i Norge (typisk for folk som har gifta seg med nordmenn) må man enten ha en jobb klar, eller man må ha en person som kan forsørge en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg synes dette "født i feil kropp"-styret er svært ulogisk. Dersom kjønn ikke finnes og ikke betyr noe, slik transaktivistene hevder, hvorfor er det da så liv om å gjøre for dem å bytte kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ganske bråkete når jeg sier høyt at jeg støtter pelsdyrbønder, og egentlig ikke ser noe galt pelsdyroppdrett. Selvfølgelig de som driver skikkelig, støtter IKKE opp om de som behandler dyra dårlig. 
Ettersom jeg er bonde selv hisser kanskje ikke folk seg SÅ mye opp, som de kanskje ville gjort om jeg ikke var det. 
Jeg mener også at dyrevelferden i Norge er jevnt over svært god, unntakene er selvfølgelig grusomme, men det gir meg ingen grunn til å vurdere å bli veganer🙈 

Anonymkode: f25a3...8f0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden skremmer livet av meg 😭

Anonymkode: b89aa...a1f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva slags meninger hadde du forventet, egentlig? :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at veldig mange som velger å ikke få barn fordi de ikke har lyst/vil dyrke egne interesser/fortsette å leve det samme livet kommer til å angre.

Erfaringsbasert, da jeg jobber med eldre og ser mange som er utrolig ensomme og angrer som hunden. 

Anonymkode: b4c14...93a

Og jeg har sett mange eldre som er ensomme selv med familie..det er nok hakket verre å være ensom når man har barn og barnebarn enn når man ikke har det for man vet jo at det ikke er noen som kommer på besøk.

De fleste eldre som dør hjemme og som oppdages senere (måneder eller år) har som regel barn...

Anonymkode: 3015d...8b8

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nightcrawler skrev:

Dette skjønte jeg virkelig ikke. 

Mente at for mange spiller det tydeligvis en rolle hvilken legning andre har, men jeg skjønner ikke hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Ville nok ikke formulert meg med like sterke ord, men er i hovedsak enig. Kan ikke fordra bikkjer.

Dette er jo også regelen. Med mindre man er arbeidsinnvandrer (EU/EØS) eller flyktning eller asylsøker kan man ikke bare flytte til Norge dersom man har lyst. Norge innførte innvandringsstopp i 1975 og har det fortsatt. Dersom man kommer fra utenfor EU/EØS og vil bo i Norge (typisk for folk som har gifta seg med nordmenn) må man enten ha en jobb klar, eller man må ha en person som kan forsørge en.

Og det er vel i hovedsak disse som også er probleminnvandrerne. Derfor hadde det beste vært om regelen gjaldt for alle. Eventuelt at man ikke kan søke om familiegjenforening. Spesielt ikke dersom man er "enslig mindreårig". De er jo ikke enslige, eller mindreårige mange av dem.

Asylsøkere og flyktninger burde kun vært akseptert fra naboland. Per nå er det ingen land, ikke nærliggende engang, som grenser til Norge som er utrygge og derfor burde vi heller ikke hatt en eneste flyktning eller asylsøker bankende på døra. 

Anonymkode: c7f5e...d77

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- synes homofili er greit men trenger ikke en dag for å feire dem. De skal alltid gjøre the most ut av situasjoner

- det finnes to kjønn mann og kvinne. Det at du ønsker å være noe annet er greit men realiteten er at du alltid vil være det du er født som. Så enkelt er det. Folk som mener «de føler seg som kvinne/mann». Nei du vet ikke hvordan det føles å være noe du ikke er!!

- donald trump er faktisk ganske rimelig! Han er både smart og morsom. Han er ikke en rasist bare fordi han ikke ønsker ULOVLIGE innvandrere i landet sitt. Søk opphold og vær der lovlig!

- synes det er helt greit at bloggere poster om inngrep og viser kropp. Folk må da kunne tåle å se ting uten å bli påvirket. Du er sjef over handlingene dine. Ikke skyld på andre fordi du er usikker på deg selv. Mind your own business og vær strek nok til å stå imot press. Mtp barn så er foreldre ansvarlige

- norges politikere og norsk politi er en vits... 

Anonymkode: a84d8...cf3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- det finnes to kjønn mann og kvinne. Det at du ønsker å være noe annet er greit men realiteten er at du alltid vil være det du er født som. Så enkelt er det. Folk som mener «de føler seg som kvinne/mann». Nei du vet ikke hvordan det føles å være noe du ikke er!!

👏

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

16 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Hva slags meninger hadde du forventet, egentlig? :fnise:

Synes denne tråden bare bekrefter hvilke sosiopater som henger her på forumet egentlig å hvor fucka dette landet egentlig er hvis mange av disse meningene er mainstream.

Anonymkode: d74a5...b21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne tråden bare bekrefter hvilke sosiopater som henger her på forumet egentlig å hvor fucka dette landet egentlig er hvis mange av disse meningene er mainstream.

Anonymkode: d74a5...b21

Så var det dette med respekt for andres meninger, da. Eller er det bare du og dine meningsfeller som har rett til å mene noe? Fordi man mener ulike ting, betyr ikke det at man er sosiopat eller at landet er, for å bruke ditt ord, "fucka". 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 19.50, AnonymBruker skrev:

At corona ikke er en god nok unnskyldning for å ikke demonstrere.

Anonymkode: 8ad2f...617

Jo det er det! Nå har hele lndet jobbet for å stoppe dette viruset, også tar folk seg friheten til å møtes mange tusen for en sak som ikke er aktuell i norge.. politi her går ikke men våpen engang lol. 

Anonymkode: a84d8...cf3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...