Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Alle som er imot feminisme, de tenker jeg at ikke er noe lure.. 

de ser på det som kalles for «hvit»-feminisme også tror de at det er alt feminisme står for. Jeg cringer hver gang noen sier eller skriver at det kommer til å ødelegge menn.. For det er veldig tydelig at de ikke aner hva faen de snakker om, og gjentar sikkert bare noe piss de har hørt andre si. Som igjen ikke veit hva de prater om heller. 
 Da blir jeg litt sånn « Ja Berit, det er forferdelig at menn f.eks skal ha like mye rettigheter i pappaperm som damer. Det er fælt at damer skal ha samme muligheter som menn. Da det er fælt at menn skal få lov til å vise følelser på lik linje som damer. Huff tenk å jobbe for at sønnen din kan bli frisør uten å bli stempla. Fysj a meg... Der var du smart, gratulerer.« 

Anonymkode: 7fdb7...d8e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius

At det bare finnes to kjønn (minus de ekstremt få som er født med både kvinnelige og mannlige kjønnsorganer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

At det bare finnes to kjønn (minus de ekstremt få som er født med både kvinnelige og mannlige kjønnsorganer).

Synes det er så merkelig hver gang noen klassifiserer fakta som meninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

de ser på det som kalles for «hvit»-feminisme også tror de at det er alt feminisme står for. Jeg cringer hver gang noen sier eller skriver at det kommer til å ødelegge menn.. For det er veldig tydelig at de ikke aner hva faen de snakker om, og gjentar sikkert bare noe piss de har hørt andre si. Som igjen ikke veit hva de prater om heller. 
 Da blir jeg litt sånn « Ja Berit, det er forferdelig at menn f.eks skal ha like mye rettigheter i pappaperm som damer. Det er fælt at damer skal ha samme muligheter som menn. Da det er fælt at menn skal få lov til å vise følelser på lik linje som damer. Huff tenk å jobbe for at sønnen din kan bli frisør uten å bli stempla. Fysj a meg... Der var du smart, gratulerer.« 

godt poeng... Hvorfor mener de egentlig at det kommer til å ødelegge menn? Se på India f.eks... Kvinner lever ganske brutalt der.

Anonymkode: 81bde...2bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å støtte likestilling mellom kjønnene uten at man trenger å kalle seg feminist.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at mange nordmenn er bortskjemte, late og har veldig dårlig arbeidsmoral. Det er sukk, stønn, "sliten og lei" og vondter meg her og der og alle veier. De vil bare kose seg, leke og ha det gøy. De vil nyte men helst ikke yte mer enn høyst nødvendig men synes likevel de bør ha krav på en hel masse. Det merkes jammen at dette landet har vært rikt en stund, og jeg lurer på om disse menneskene i det hele tatt hadde overlevd i et land uten gode velferdsordninger der man må stå på for å holde på jobben sin og oppsigelsesvernet ikke er like godt. 

Endret av youcancallmejune
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det går an å støtte likestilling mellom kjønnene uten at man trenger å kalle seg feminist.

Men var det ikke det de første som kjempet for likestilling kalte seg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Jeg synes at mange nordmenn er bortskjemte, late og har veldig dårlig arbeidsmoral. Det er sukk, stønn, "sliten og lei" og vondter meg her og der og alle veier. De vil bare kose seg, leke og ha det gøy. De vil nyte men helst ikke yte mer enn høyst nødvendig mens synes likevel de bør ha krav på en hel masse. Det merkes jammen at dette landet har vært rikt en stund, og jeg lurer på om disse menneskene i det hele tatt hadde overlevd i et land uten gode velferdsordninger der man må stå på for å holde på jobben sin og oppsigelsesvernet ikke er like godt. 

det e ikke en upopulær mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det e ikke en upopulær mening?

Ikke? Jeg har fått mye kjeft og blitt stemplet som en hurpe for å si lignende ting her på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
47 minutter siden, Wednesday Addams skrev:

Synes det er så merkelig hver gang noen klassifiserer fakta som meninger.

Det er jo fakta, men det er like fullt upopulært å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det finnes to kjønn(men at båsen til hvert kjønn bør utvides).

Jeg tror feminister ikke er for likestilling.

Jeg synes folk med visse typer store helseproblemer ikke burde få barn.

Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted om folk som lagde kvalme ble eliminert (men tror ikke det finnes noen måte dette rent faktisk kan løses på, så jeg synes ikke man skal prøve å få det til).

Jeg synes ikke folk skal holdes i live for enhver pris. 

Jeg tror alle kan bli flinke i matte om de prøver på riktig måte. 

Jeg synes ikke man skal pynte til jul før advent er over. 

Jeg synes ikke alltid man trenger å vaske hendene og være så nøye med bakterier. 

Jeg tror batterier er en god måte for å lagre energi, og at det kommer til å bli enda mye bedre. 

Jeg mener høy IQ er en viktig form for smarthet. 

osv

Anonymkode: 0159b...f73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, youcancallmejune skrev:

Ikke? Jeg har fått mye kjeft og blitt stemplet som en hurpe for å si lignende ting her på KG. 

Vel, når hele vaskebyrået i byen er utenlandske, så kanskje det ligger noe sannhet i det... Ikke vet jeg.. Har vanskelig for å tro at nordmenn har søkt stilling men disse har heller blitt gitt til utenlandske... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke nødvendigvis at alle som er utro er onde. Kjenner så mange som har gjort det nå, at jeg har innsett hvor menneskelig det er - og hvor vondt det også kan være for den som har gjort det. (Noen er selvsagt notoriske drittsekker, men ikke alle.)

Dét er upopulært å si på Kvinneguiden, det.

Anonymkode: b7217...cf0

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha flere folk til Norge- Synes det er nok.

Fordi, hvorfor ødelegge en god ting? Vi har akkurat nok space rundt oss, trenger ikke gå klemt oppi hverandre hele tiden som i mange steder i India.

Jeg mener de kunne levd på samme måte som oss, hadde de ikke reprodusert som kaniner. De hadde fått space, godene kunne blitt fordelt på hele befolkningen istedet for at bare en tar alt for seg selv... Så ja.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha flere folk til Norge- Synes det er nok.

Fordi, hvorfor ødelegge en god ting? Vi har akkurat nok space rundt oss, trenger ikke gå klemt oppi hverandre hele tiden som i mange steder i India.

Jeg mener de kunne levd på samme måte som oss, hadde de ikke reprodusert som kaniner. De hadde fått space, godene kunne blitt fordelt på hele befolkningen istedet for at bare en tar alt for seg selv... Så ja.

I land der man får mange barn (i India får de faktisk bare 2,35 per kvinne, se https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/in.html) er det hovedsakelig av to grunner: Mangel på prevensjon og mangel på velferdsordninger. Dersom staten ikke sørger for de som er for gamle til å jobbe, må bli forsørget av ungene sine når man blir gammel. Har man ikke unger, kan man risikere å måtte leve på gata i alderdommen. Siden barnedødeligheten er høy mange steder, må man få i alle fall 3-4 for å være sikra. I alle land er det de samme to tingene som gjør at befolkningsveksten reduseres: flere rettigheter til kvinner (prevensjon, rett til abort) og bedre velferdsstat. Folk i u-land får ikke mange unger fordi de "har seg som kaniner", de får flere unger fordi de må. Akkurat det samme som folk fikk i Norge for 120 år siden (da norske kvinner fikk 4 barn i snitt).

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Anonymus Notarius said:

I land der man får mange barn (i India får de faktisk bare 2,35 per kvinne, se https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/in.html) er det hovedsakelig av to grunner: Mangel på prevensjon og mangel på velferdsordninger. Dersom staten ikke sørger for de som er for gamle til å jobbe, må bli forsørget av ungene sine når man blir gammel. Har man ikke unger, kan man risikere å måtte leve på gata i alderdommen. Siden barnedødeligheten er høy mange steder, må man få i alle fall 3-4 for å være sikra. I alle land er det de samme to tingene som gjør at befolkningsveksten reduseres: flere rettigheter til kvinner (prevensjon, rett til abort) og bedre velferdsstat. Folk i u-land får ikke mange unger fordi de "har seg som kaniner", de får flere unger fordi de må. Akkurat det samme som folk fikk i Norge for 120 år siden (da norske kvinner fikk 4 barn i snitt).

Men hva med land i Øst-Europa?Velferdordninger er ikke noe til å skryte av, men mange land har like lave eller enda lavere fødselstall enn Norge

Anonymkode: 64be5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva med land i Øst-Europa?Velferdordninger er ikke noe til å skryte av, men mange land har like lave eller enda lavere fødselstall enn Norge

Øst-Europa er mye forskjellig da... Det er gode velferdsordninger i flere av dem, og god tilgang på prevensjon/abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius said:

Øst-Europa er mye forskjellig da... Det er gode velferdsordninger i flere av dem, og god tilgang på prevensjon/abort.

Selv om det er mye forskjellig, alle har fødselstall under 2, til og med de fattigste landene med elendige velferdsordninger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...