Gå til innhold

Leppepomade som faktisk fungerer?


Eirasi

Anbefalte innlegg

Sliter med ekstremt tørre lepper om dagen. De har ikke begynt å sprekke opp enda, men er nok like før. Det svir og "brenner", som om en er solbrent. Jeg er lei leppepomader som egentlig bare gjør vondt verre. Kjennes lindrende der og da, men en må jo bare fortsette å påføre hele tiden. 

Min favoritt for tiden er en tube fra decubal, som er for tørre flekker på både genser og lepper, men den er lite praktisk. Jeg føler heller ikke at den faktisk gir noe særlig fukt. 

Burt's & Bees, vanlig lypsyl og carmex fungerer ikke. Da liker jeg heller den rosa vaselinen. Men den gir bare kortvarig lindring den også. 

Har du en favoritt? Gjerne en uten for mye merkelige stoffer i. Jeg vurderer å prøve Yager & May sin, men det er ingen her i nærheten som selger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Purelan. EGENTLIG til såre brystvorter, men veldig mange bruker den til såre lepper. Lover deg du ikke vil angre!

Anonymkode: c2619...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse er jeg veldig fornøyd med :)

 *Clarins Instant Light Natural Lip ( Fåes kjøpt på Kicks etc )

+ Savex. ( Kjøpes på Vita )

Anonymkode: f8857...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blistex er det eneste som funker på tørre og såre lepper. Det er ihvertfall min erfaring. Lypsyl gjør ikke annet enn å smøre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Repair eller locobase fra apoteket! Ikke lipsyl og ikke særlig praktisk. Men sykt effektivt! 

Jeg brukte i perioder leppene sprakk Brudeline sårkrem under locobase. Det er faktisk den beste kombinasjonen reseptfrie legemidler jeg har brukt.

Ellers hvis problemet er vedvarende ville jeg tatt en tur til legen og fått en krem med litt steroider i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blistex er det eneste som funker på tørre og såre lepper. Det er ihvertfall min erfaring.Lypsyl gjør ikke annet enn å smøre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Arden 8 cream lip protectant, Nuxe rève de Miel lip balm og Sol de Janeiro sin leppepomade er supre. Jeg må alltid ha minst en av disse da jeg var ekstremt tørre lepper om høst/vinter og pleide alltid å sprekke før. Bruk også en leppeskrubb 2 gang i uka. 

Anonymkode: 2d966...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...