Gå til innhold

first price


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er vegetarianer, men ikke sønnen min på 10. idag kjøpte jeg et biff stykke fra first price og lurer på om det er ok kvalitet? jeg syns det er kjekt da man kan kjøpe et stykke og slipper å kaste.. spiser dere kjøtt fra first price eller er jeg helt på jordet?

Anonymkode: f710b...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sett etter opprinnelsen til kjøttet uansett hvilket merke jeg kjøper. Vil helst ha norsk fordi det er gressforet. Mest sannsynlig er det samme kjøttet som alt annet, bare at stykkene ikke er så "pene", kan være mer fett og slintrer.

Anonymkode: ff545...6be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nå sporer jeg litt av.. men hadde ikke trodd at kjøtt i butikkene her i Norge kom fra andre steder en Norge!! first price kjøttet er fra Nambida!! altså Afrika.. angrer veldig på kjøpet av dette kjøttet 

Anonymkode: f710b...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

ok, nå sporer jeg litt av.. men hadde ikke trodd at kjøtt i butikkene her i Norge kom fra andre steder en Norge!! first price kjøttet er fra Nambida!! altså Afrika.. angrer veldig på kjøpet av dette kjøttet 

Anonymkode: f710b...ad3

Ja mye er importert dessverre.. Men den gode nyheten er at det ser ut som disse dyrene for det meste går ute og at kvaliteten er bra, hvis ikke dette er propaganda da: https://www.gondwana-collection.com/news/article/2019/02/26/namibian-natural-beef-is-renowned-for-its-taste/
Det er verre med kjøtt fra Tyskland der du kan få skikkelig "fabrikkjøtt" der dyrene bare står inne og spiser GMO-mais og soya.

Anonymkode: ff545...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

ok, nå sporer jeg litt av.. men hadde ikke trodd at kjøtt i butikkene her i Norge kom fra andre steder en Norge!! first price kjøttet er fra Nambida!! altså Afrika.. angrer veldig på kjøpet av dette kjøttet 

Anonymkode: f710b...ad3

Kjøtt fra Namibia (regner med at det var det du mente?) pleier å være veldig godt. Ellers har jeg bedre erfaring med kjøttet på Rema1000 enn med kjøttet fra FirstPrice, sånn til en annen gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det har fordeler å kjøpe norsk mat. Samtidig er jeg veldig for å importere fra land som ønsker å holde god kvalitet og etisk standard. Særlig fra fattige land. Dette gir inntekter til landet og arbeid til befolkningen. Jeg mener det er den mest etiske måten å hjelpe land på. Vil gjerne hive med at jeg mener vi skulle stanse all kjøttimport fra for eksempel Brasil. Legger ved begrunnelsen:

Kjøttproduksjon

Brasil er verdens største eksportør av storfekjøtt, og kjøttindustrien er ansvarlig for mellom 61 og 75 prosent av den samlede regnskogødeleggelsen i landet. Antall storfe i Amazonas ble tredoblet mellom 1990 og 2008, og dyrene krever krever enorme landområder for å få nok mat.

Det er forventet at produksjonen vil stige med 70 prosent innen 2050 for å dekke det økende kjøttforbruket i verden. Kvegdrift er en populær bransje blant bønder, siden det ofte krever liten investering i forhold til den høye avkastningen. Både landjord og arbeidskraft er billig i Brasil, spesielt i de nordlige områdene av landet – hvor også regnskogen står tettest.

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med de fleste produkter fra first price, inkludert alle typer biff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

ok, nå sporer jeg litt av.. men hadde ikke trodd at kjøtt i butikkene her i Norge kom fra andre steder en Norge!! first price kjøttet er fra Nambida!! altså Afrika.. angrer veldig på kjøpet av dette kjøttet 

Anonymkode: f710b...ad3

Hva er det som er galt med Afrika? Er da ikke noe galt med kyrne der. De er vel like mye verdt som norske kyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytrefileen er ikke så mør at den bare kan stekes og spises etter min mening.  Bruker den i lapskaus og kjøttet må da kokes i opp til en time før det er mørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoNo skrev:

Klart det har fordeler å kjøpe norsk mat. Samtidig er jeg veldig for å importere fra land som ønsker å holde god kvalitet og etisk standard. Særlig fra fattige land. Dette gir inntekter til landet og arbeid til befolkningen. Jeg mener det er den mest etiske måten å hjelpe land på. Vil gjerne hive med at jeg mener vi skulle stanse all kjøttimport fra for eksempel Brasil. Legger ved begrunnelsen:

Kjøttproduksjon

Brasil er verdens største eksportør av storfekjøtt, og kjøttindustrien er ansvarlig for mellom 61 og 75 prosent av den samlede regnskogødeleggelsen i landet. Antall storfe i Amazonas ble tredoblet mellom 1990 og 2008, og dyrene krever krever enorme landområder for å få nok mat.

Det er forventet at produksjonen vil stige med 70 prosent innen 2050 for å dekke det økende kjøttforbruket i verden. Kvegdrift er en populær bransje blant bønder, siden det ofte krever liten investering i forhold til den høye avkastningen. Både landjord og arbeidskraft er billig i Brasil, spesielt i de nordlige områdene av landet – hvor også regnskogen står tettest.

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med de fleste produkter fra first price, inkludert alle typer biff.

enig med deg!  

Anonymkode: c0779...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttet fra First Price er helt ok kvalitetsmessig. Men det er fraktet langt, så fra et miljømessig synspunkt er det ikke så bra.

Anonymkode: 5ec83...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker kiwi sine biffer og entrecote, det blir saftigere. 

Anonymkode: 7bdef...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

ok, nå sporer jeg litt av.. men hadde ikke trodd at kjøtt i butikkene her i Norge kom fra andre steder en Norge!! first price kjøttet er fra Nambida!! altså Afrika.. angrer veldig på kjøpet av dette kjøttet 

Anonymkode: f710b...ad3


FirstPrice biffene kan komme fra bla Norge, Tyskland, Namibia mfl. Erfaringsmessig er det ofte ungdyr/kalv i de med tysk opprinnelse. Kvaliteten er ofte meget god, men siden biffene ofte har rm ujevn form blir de solgt under FP i stedet for å bli til kjøttdeig.

Anonymkode: 880a4...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen First Price-fabrikk som produserer alle produktene deres. Leverandørene er overalt, ofte samme som leverer merkevarer, men det er typisk B-sortering og kan varierer fra måned til måned, år til år. Uansett må de leve opp til kravene til Mattilsynet.

Anonymkode: 6b93a...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...