Gå til innhold

Er det ikke barne tv lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville se på barne tv idag kl 18:00 for minner om d ba jeg var barn, men ikke noe barne tv å se. Er det ikke gammeldags barne tv lenger? 

Anonymkode: bffc8...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville se på barne tv idag kl 18:00 for minner om d ba jeg var barn, men ikke noe barne tv å se. Er det ikke gammeldags barne tv lenger? 

Anonymkode: bffc8...e43

Har du vært i koma? :)
 

Er 10-15 år siden barnetv gikk på NRK 1.

Anonymkode: 83103...f54

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barne tv som er nå er jo tragisk dårlig i forhold til det som var før. Huff. 

Anonymkode: 63d07...ee8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnetv er på hele døgnet (ihvertfall når målgruppen er våken). Er på nrk3. 

Og hvis du har en kabelboks som ikke er altfor gammel så kan du se hva som helst når dere vil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barne tv som er nå er jo tragisk dårlig i forhold til det som var før. Huff. 

Anonymkode: 63d07...ee8

Det som var før var stort sett ganske dårlig. Det meste er skuffende om man ser det på nytt nå. Nostalgieffekt kan spille litt inn for oss, men dagens barn vil nok med rette se kraftig ned på barne-TV fra feks 80-tallet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Har du vært i koma? :)
 

Er 10-15 år siden barnetv gikk på NRK 1.

Anonymkode: 83103...f54

De fleste bruker minimum10-15 år, om ikke mer fra de slutter å se barne-TV til de begynner å se det igjen (les: får barn) :)

Endret av Nomaden
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/8/2019 at 6:19 PM, Ullvott said:

NRK Super har BarneTV kl 18, og for øvrig barneprogrammer i hele sendetiden fra 06.30 - 19.00. 

Tenk dét, barne-tv hele dagen. Man kan sette ungen foran skjermen omtrent når det måtte være. Så har vi jo nettbrettene da som de sitter å nistirrer på i bilen og på hytta. 

Når jeg var liten var den lille halvtimen fra 18:00 virkelig hellig. Så fikk vi noen timer ekstra med barne-tv i julen og i påsken. Det var liksom det. Hvis vi kjedet oss fikk vi beskjed om å kle på oss og gå ut å leke. Vi var ute hele tiden å fant på ting. Hvor er ungene nå? Den lille grenda der jeg vokste opp, jeg har ikke sett et eneste barn ute der på årevis. Trist 😞

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 3.19, this_is_she skrev:

Tenk dét, barne-tv hele dagen. Man kan sette ungen foran skjermen omtrent når det måtte være. Så har vi jo nettbrettene da som de sitter å nistirrer på i bilen og på hytta. 

Når jeg var liten var den lille halvtimen fra 18:00 virkelig hellig. Så fikk vi noen timer ekstra med barne-tv i julen og i påsken. Det var liksom det. Hvis vi kjedet oss fikk vi beskjed om å kle på oss og gå ut å leke. Vi var ute hele tiden å fant på ting. Hvor er ungene nå? Den lille grenda der jeg vokste opp, jeg har ikke sett et eneste barn ute der på årevis. Trist 😞

Vi har nrksuper med app på TV så vi kan se hva som helst når som helst. Det betyr jo ikke at de sitter inne hele dagen og ser på TV likevel... Men vi kan tilpasse det til når det passer. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎11‎.‎2019 den 2.57, AnonymBruker skrev:

Barne tv som er nå er jo tragisk dårlig i forhold til det som var før. Huff. 

Anonymkode: 63d07...ee8

Men om de hadde sendt barne tv fra før i tiden så hadde ikke dagens barn vært intressert. Ta for eksempel. "jul i Skomakergata" Det hadde vært for kjedelig for dagens barn.

Anonymkode: fef26...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/9/2019 at 2:57 AM, AnonymBruker said:

Barne tv som er nå er jo tragisk dårlig i forhold til det som var før. Huff. 

Anonymkode: 63d07...ee8

"alt var bedre før!" 🙄

Anonymkode: a3ef1...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Jeg ville se på barne tv idag kl 18:00 for minner om d ba jeg var barn, men ikke noe barne tv å se. Er det ikke gammeldags barne tv lenger? 

Anonymkode: bffc8...e43

Er barnetv på NRK super hele dagen forsåvidt men det som heter barnetv er fra kl 18. Nå begynner det jo egentlig 17.30 med Fantorangen og da. Om du vil se gammel barnetv så kan du gå i arkivet til NRK netttv. Der fant jeg portveien 2 f. Eks. 

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.11.2019 den 2.57, AnonymBruker skrev:

Barne tv som er nå er jo tragisk dårlig i forhold til det som var før. Huff. 

Anonymkode: 63d07...ee8

Nei ikke helt enig der altså. Syns mye av det er på samme nivå som før. Noe dårligere. Noe bedre. Noe av det tenker jeg hadde kunnet gått på 80 tallet også, slik som f. Eks tilde møfrø. Minner om gammeldags barnetv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 2.57, AnonymBruker skrev:

Barne tv som er nå er jo tragisk dårlig i forhold til det som var før. Huff. 

Anonymkode: 63d07...ee8

Kanskje det har noe med alderen din å gjøre... Du likte det som ble sendt på Barne-tv da du var liten og dagens barn liker det som blir sendt nå. 

Anonymkode: d7934...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK Super pleier vel å ha ett eller annet veldig barnslig opplegg stort sett hele dagen.    

Med ett litt mer "voksent" opplegg på kveldstideller utover natten...    

Anonymkode: 46605...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.11.2019 den 2.57, AnonymBruker skrev:

Barne tv som er nå er jo tragisk dårlig i forhold til det som var før. Huff. 

Anonymkode: 63d07...ee8

Derfor foretrekker sønnen min Netflix, barne-tv slutta å være intressant da han var 5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Nei ikke helt enig der altså. Syns mye av det er på samme nivå som før. Noe dårligere. Noe bedre. Noe av det tenker jeg hadde kunnet gått på 80 tallet også, slik som f. Eks tilde møfrø. Minner om gammeldags barnetv

Tilde Møfrø? Hvor finner man den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 3.19, this_is_she skrev:

Tenk dét, barne-tv hele dagen. Man kan sette ungen foran skjermen omtrent når det måtte være. Så har vi jo nettbrettene da som de sitter å nistirrer på i bilen og på hytta. 

Når jeg var liten var den lille halvtimen fra 18:00 virkelig hellig. Så fikk vi noen timer ekstra med barne-tv i julen og i påsken. Det var liksom det. Hvis vi kjedet oss fikk vi beskjed om å kle på oss og gå ut å leke. Vi var ute hele tiden å fant på ting. Hvor er ungene nå? Den lille grenda der jeg vokste opp, jeg har ikke sett et eneste barn ute der på årevis. Trist 😞

Det er ikke rart dagens barn er lat og bortskjemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kvelertak skrev:

Det er ikke rart dagens barn er lat og bortskjemt. 

Vi hadde Cartoon Network og der gikk det barne-TV 24/7, dette var på 90-tallet så dette er ikke noe nytt. Og jeg har heller ikke blitt lat og bortskjemt av det 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...