Gå til innhold

Går du turer i skogen om vinteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går du turer i skogen om vinteren?

Blir det måkt i skogen hos deg? Ikke skiløyper.

Jeg liker veldig godt å gå turer i skogen men når det blir mange cm med snø så blir det ikke brøyta der jeg bor. Og jeg synes det er så tungt å gå i snø.

Alt som blir brøyta her blir til skiløyper. Og jeg går ikke på ski fordi har dårlig balanse.

Jeg hater snø fordi det betyr at jeg ikke kan gå i skogen i ett halvt år. Er altfor mye snø i Norge. 

Anonymkode: 59506...79c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan jo ikke drive å brøyte snø i skogen? 

Men jeg skjønner at det er kjipt for deg. Hva med truger? 

Anonymkode: 06a75...197

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sjelden snø her jeg bor, men kommer is viss det fryser til. Da går jeg hverken i skog eller fjellet. Sist jeg gikk på fjellet med is, så forstua jeg håndleddet da jeg sklei på vei ned igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke drive å brøyte snø i skogen? 

Men jeg skjønner at det er kjipt for deg. Hva med truger? 

Anonymkode: 06a75...197

Hvorfor kan man ikke brøyte snø i skogen når de brøyter skiløyper? Hva er forskjellen? 

Anonymkode: 59506...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på å brøyte der det er traktorvei i skogen? Der bilene også kan gjøre. På grusvei.

Anonymkode: 59506...79c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

løper 1-2 timers turer. Man løper jo der man er kjent. Har alltid med kniv og ekstra påkledning.

Anonymkode: ca7fa...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

løper 1-2 timers turer. Man løper jo der man er kjent. Har alltid med kniv og ekstra påkledning.

Anonymkode: ca7fa...9fe

du tråkker din egen sti om du er jevnt ute

Anonymkode: ca7fa...9fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man går i skogen selv med snø. Tenker at om man er frisk så skal man fint orke det. Om ikke bør man faktisk starte å trene. 
 

Ofte blir jo stier tråkka opp også så det er bare å komme seg ut. 
 

Jeg går på bena, med truger eller ski. Men faktisk beina oftest. Ved mye nysnø og ulendt terreng så får trugene lufta seg. 

Anonymkode: 1fc6b...2cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også å gå på beina og det jeg gjør er at jeg går de samme stiene så ofte at det er sjelden de rekker å snø skikkelig igjen. (Og kommer det veldig mye snø på en gang har det hendt at jeg har gått den samme stien to ganger samme dagen bare for hindre at den blir helt borte). Når det først er en åpen sti så skjer det ofte at det er noen andre som tar den i bruk, enten dyr eller mennesker, og vips så er man flere om "vedlikeholdet". 

Truger er også en mulighet som nevnt over her. Det er fin trim og bra for å trene kjernemuskulatur og balanse. Man trenger ikke nødvendigvis å gå flere mil! ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke glatt på stiene? Jeg er livredd for glatta, og kvir meg for å gå i skogen nå. 

Anonymkode: c7558...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke glatt på stiene? Jeg er livredd for glatta, og kvir meg for å gå i skogen nå. 

Anonymkode: c7558...9a0

Det er jo snø på stiene. Det er bare godt å gå på. Men der de har måkt skogsbilveier kan det bli svinglatt. Stier er mye bedre å gå på hvor ingen måkebil kommer til. 
 

Men har det vært mildvær kan det bli isete. Jeg har alltid med meg brodder på vårparten. Når været begynner å bli mildere. Har noen som heter Snowline Chainsen Pro eller noe sånt. Kjøpt i sportsbutikk. Den er med kjetting og reale pigger. 

Anonymkode: 1fc6b...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 7.22, AnonymBruker skrev:

Det er jo snø på stiene. Det er bare godt å gå på. Men der de har måkt skogsbilveier kan det bli svinglatt. Stier er mye bedre å gå på hvor ingen måkebil kommer til. 
 

Men har det vært mildvær kan det bli isete. Jeg har alltid med meg brodder på vårparten. Når været begynner å bli mildere. Har noen som heter Snowline Chainsen Pro eller noe sånt. Kjøpt i sportsbutikk. Den er med kjetting og reale pigger. 

Anonymkode: 1fc6b...2cd

Jepp! Chainsen broddene er helt suverene! De kommer i forskjellige utgaver med litt forskjellig lengde på broddene så da kan man kjøpe de som dekker eget behov. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjerne tråkket opp stier i løssnøen. da er det fint å gå.

Anonymkode: 0b36b...5b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjerne tråkket opp stier i løssnøen. da er det fint å gå.

Anonymkode: 0b36b...5b3

Det er det fineste som finnes 😍😍 gå opp egne stier og gå mellom snøtunge trær. Alt er så stille og rent og vakkert 😍

Anonymkode: 1fc6b...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 0.44, AnonymBruker skrev:

Går du turer i skogen om vinteren?

Blir det måkt i skogen hos deg? Ikke skiløyper.

Jeg liker veldig godt å gå turer i skogen men når det blir mange cm med snø så blir det ikke brøyta der jeg bor. Og jeg synes det er så tungt å gå i snø.

Alt som blir brøyta her blir til skiløyper. Og jeg går ikke på ski fordi har dårlig balanse.

Jeg hater snø fordi det betyr at jeg ikke kan gå i skogen i ett halvt år. Er altfor mye snø i Norge. 

Anonymkode: 59506...79c

Ja, jeg går turer i skogen vår, og vi brøyter ikke, verken skiløyper eller annet. Det hender vi tar en tur med traktoren for å hogge, og da kan vi gå i hjulspora. Fordelen med å gå i snø er at man ikke trenger så lang tur for samme trim. Og man kan oppleve like mye om man bare tar seg tid til å se rundt seg. Jeg kan forstå at det er kjedelig å gå på veier langt fra trær, så gå heller ut av veier og store stier og inn mellom trærne. Mye mer spennende. 

Anonymkode: 0a31d...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her blir det brøytet på veiene, og kjørt opp skiløyper. Disse skiløyperne lager også gjerne egne ruter, utenfor den oppsatte skiløyperuta, så det hender seg at jeg går der. Sure får de bare bli, de kan ikke ta over hele skogen, selv om de vil 😝
De som kjører skiløyper, kunne jo ha kjørt opp ei løype der det er ment for gående, i allefall hvis vi får like mye snø som de siste 2 årene.

Anonymkode: 4f60e...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her blir det brøytet på veiene, og kjørt opp skiløyper. Disse skiløyperne lager også gjerne egne ruter, utenfor den oppsatte skiløyperuta, så det hender seg at jeg går der. Sure får de bare bli, de kan ikke ta over hele skogen, selv om de vil 😝
De som kjører skiløyper, kunne jo ha kjørt opp ei løype der det er ment for gående, i allefall hvis vi får like mye snø som de siste 2 årene.

Anonymkode: 4f60e...4dd

Men det er jo ofte mye tyngre å gå i beltespor enn egen opptråkket sti. La skiløypene i fred og lag egne stier. Kan garantere deg at det er masse supre opptråkkede stier inni skogen som er mye finere å gå på. 

Anonymkode: 1fc6b...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ofte mye tyngre å gå i beltespor enn egen opptråkket sti. La skiløypene i fred og lag egne stier. Kan garantere deg at det er masse supre opptråkkede stier inni skogen som er mye finere å gå på. 

Anonymkode: 1fc6b...2cd

Når det blir så mye snø, og for lite folk som går, så er det mye bedre å gå på harde beltespor. Jeg går ikke i de merkede skiløypene, men når de absolutt skal lage egne, på alle stier som er, så får de tåle at de blir tråkket i.

Anonymkode: 4f60e...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...