Gå til innhold

Julegaver til utakknemlige drittunger


Neseblod

Anbefalte innlegg

Jeg hadde gitt dem kinogavekort også hadde jeg pakket gavekortet inn sammen med en sjokolade eller noe. (En pose M som er filmsjokoladen 👍)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kaktus til hver ville ha vært en passende gave til disse utakknemlige drittungene.

Anonymkode: 14d72...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 23.28, Neseblod skrev:

Trenger virkelig tips til julegaver til to søskenbarn. En 17-åring og en 20-åring. Beklager, men de er noen utakknemlige drittunger som aldri blir fornøyde samme hva de får, og de skjuler ikke at de ikke liker gaven. De sier ikke engang takk.

De ønsker seg bare dyre ting. Og da snakker vi dyre. PC til 30k, for å nevne noe. (Skal nevnes at 17-åringen fikk PC til 20k og var sur fordi det ikke var akkurat den hen ville ha.)

Penger gir jeg ikke som gaver med mindre personen ønsker seg penger til noe spesielt. Da skriver jeg også på kortet at pengene er øremerket. Disse to mener alle pengegaver er for lite penger, så penger er nei uansett om de hadde spart til noe eller ikke. Klær er også vanskelig da de 1. bare vil ha kjempedyre merkeklær som vi ikke har råd til, og 2. blir sure om det er feil størrelse, farge, merke osv. 

HVA GIR MAN TIL SÅNNE FOLK? Har mest lyst til å ikke gi dem noe, men da blir det bare grining og det orker jeg ikke på julaften. Samboer og jeg spleiser på gave i tillegg, så da blir han lagt for hat og det vil jeg i hvertfall ikke utsette han for.

Det høres ut som noen litt bortskjemte ungdommer, men angående det jeg har uthevet; PC kommer i mange ulike former, og for å f.eks kunne spille, altså skikkelig spille og nyte opplevelsen, så trenger man en skikkelig maskin, og om man da først får en PC som da er feil, ja da blir man ikke kjempe glad, for det er kjipt med en maskin som ikke kan gjøre og brukes slik man ønsker. Selv om man vet at den er verd 20k.

Men når det er sagt. Ikke enkelt å kjøpe gave til folk, særlig når de ikke ønsker seg noe.

Men da går det ann å prøve å sette seg inn i ting som interesserer dem. Spiller de på steam? Gavekort selges som kan brukes der :) 

Drikker den eldste? Alkohol kan fort bli dyrt dor ungdommen. Så en fin flaske med noe.

Evt. har de andre interesser? Om ikke, kjøp noen klær. Gjør det enkelt. Og selv om de ikke liker det, ikke viser takknemlighet, kan det hende de vokser opp og blir voksne nok til å kanskje takke deg senere :) men du kan nå uansett få gitt dem noe, og man kan slappe av frem til neste gang :) 

Anonymkode: 40bef...fd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som noen litt bortskjemte ungdommer, men angående det jeg har uthevet; PC kommer i mange ulike former, og for å f.eks kunne spille, altså skikkelig spille og nyte opplevelsen, så trenger man en skikkelig maskin, og om man da først får en PC som da er feil, ja da blir man ikke kjempe glad, for det er kjipt med en maskin som ikke kan gjøre og brukes slik man ønsker. Selv om man vet at den er verd 20k.

Men når det er sagt. Ikke enkelt å kjøpe gave til folk, særlig når de ikke ønsker seg noe.

Men da går det ann å prøve å sette seg inn i ting som interesserer dem. Spiller de på steam? Gavekort selges som kan brukes der :) 

Drikker den eldste? Alkohol kan fort bli dyrt dor ungdommen. Så en fin flaske med noe.

Evt. har de andre interesser? Om ikke, kjøp noen klær. Gjør det enkelt. Og selv om de ikke liker det, ikke viser takknemlighet, kan det hende de vokser opp og blir voksne nok til å kanskje takke deg senere :) men du kan nå uansett få gitt dem noe, og man kan slappe av frem til neste gang :) 

Anonymkode: 40bef...fd7

Innså nå at jeg glemte å legge til en vesentlig detalj rundt den PCen. Hen ønsket seg i utgangspunktet den PCen hen fikk, men ombestemte seg kvelden lille julaften. Det var fremdeles den samme PCen, det var bare en annen farge som plutselig var mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Neseblod skrev:

Innså nå at jeg glemte å legge til en vesentlig detalj rundt den PCen. Hen ønsket seg i utgangspunktet den PCen hen fikk, men ombestemte seg kvelden lille julaften. Det var fremdeles den samme PCen, det var bare en annen farge som plutselig var mye bedre.

Hvasadusadu? Skitungen fortjener ikke en kaktus engang. 

Anonymkode: f3297...104

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på Steam eller elkjøp/komplett eller der de pleier å kjøpe duppeditter. De er også så store at de sikkert snart skal flytte hjemifra, og da er det gjerne greit å begynne å samle på håndklær og sengetøy og lignende. Veldedighetsgaver er jo også fint :)

Anonymkode: 6c739...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(meg i posten over her)

Ville ikke gitt dyrere gavekort enn 200!

Anonymkode: 6c739...7f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi de hakke, spade, noen pakker frø.
Trillebår. Mest mulig stål eller aluminium, Sørg for gummihjul som ikke har elendig plastblanding som forvitrer av sollys etter 2-3 år.

Gi dem kurs i å sette poteter og gulrøtter.
Eller generelt kurs i å klare seg sjøl best mulig.

La de skjønne at den tida kan komme fortere enn de fleste skjønner, fordi nasjonen og Europa vanstyres av kjeltringer.

Kan med fordel også brukes ovenfor "voksne".

Sentralbanken i Iran ble nylig brent ut/ned pga store protester.
Ble det nevnt i media?

 

 

 

Endret av slask
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...