Gå til innhold

Julegaver til utakknemlige drittunger


Neseblod

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gir du gaver til søskenbarn? Ville ikke gitt noe. 

Anonymkode: e4e50...842

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Neseblod said:

Er nødt fordi vi feirer med dem i år. Hadde de feiret et annet sted så hadde de ikke fått. 

Jeg gir ikke gave til alle jeg feirer sammen med, bare til et par av dem. Jeg får heller ikke gaver av dem og har det veldig fint med det.

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Kinogavekort

Anonymkode: e1f6d...c82

Dette var det beste forslaget i tråden, det kan brukes av alle!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en donasjon til et godt formål.

Vi har ikke så lyst til å gi noe til dem men føler at vi må, så da blir det bedre å gi noe til noen som virkelig trenger det. Driver og undersøker veldedige formål akkurat nå, og gir dem et kort hvor det står hvem vi har gitt til og hvor mye vi har gitt. De får bare bli sure om de vil det, og får vi spørsmål om hvorfor svarer vi bare at det er mange som trenger pengestøtte mer enn dem. Uansett kommer de til å få tidenes kjeft fra hele familien om de sutrer.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å gi gave. Både fordi de faktisk er voksne og fordi de ikke setter pris på det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjøpt en liten symbolsk ting, gavekort til veldedighet f.eks. Hadde og sagt om de ble sure at de blir jo uansett misfornøyde med hva de får så var vel ikke å nøye da.Vi stopper forøvrig å kjøpe gaver til barn i slekta når de passerer 14.

Anonymkode: e9e71...a38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kjempeenkelt: de kommer ikke til å bli glade, så ikke prøv. Det bør ikke bære for dyrt(for det er ingen vits). Altså pliktgave:

-bok. En krim eller noe nytt som ble utgitt i år. Pocket er greit.

-Kinogavekort, godt forslag

-Nytt skjerf, eller hansker

-Ullsokker. 
-Vil du gni det inn, men allikevel være grei: undertøy fra Calvin Klein eller ullsokker type Ulvang. 

Anonymkode: 5d6b8...a15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi hver av dem en donasjon julestjerneprosjektet til Kreftforeningen! Det skal jeg gi i julegave til meg selv i år. Legg ved en forklaring på hva pengene går til. Fin lærdom for dem, ekstremt lurt å hjelpe dem til å se lengre enn sin egen nesetipp, og uavhengig av hvordan de tar det (blir de skikkelig sure kan det jo bli ganske komisk egentlig) så går pengene til en fantastisk viktig sak. 

Anonymkode: 258cf...1b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi hver av dem en donasjon julestjerneprosjektet til Kreftforeningen! Det skal jeg gi i julegave til meg selv i år. Legg ved en forklaring på hva pengene går til. Fin lærdom for dem, ekstremt lurt å hjelpe dem til å se lengre enn sin egen nesetipp, og uavhengig av hvordan de tar det (blir de skikkelig sure kan det jo bli ganske komisk egentlig) så går pengene til en fantastisk viktig sak. 

Anonymkode: 258cf...1b3

Det er det vi skal. Sitter og kikker litt på Røde Kors sine gavekort akkurat nå, skal ta en titt på julestjerneprosjektet til Kreftforeningen også. Tusen takk for tips! :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neseblod skrev:

Det blir en donasjon til et godt formål.

Vi har ikke så lyst til å gi noe til dem men føler at vi må, så da blir det bedre å gi noe til noen som virkelig trenger det. Driver og undersøker veldedige formål akkurat nå, og gir dem et kort hvor det står hvem vi har gitt til og hvor mye vi har gitt. De får bare bli sure om de vil det, og får vi spørsmål om hvorfor svarer vi bare at det er mange som trenger pengestøtte mer enn dem. Uansett kommer de til å få tidenes kjeft fra hele familien om de sutrer.

Si de har blitt så voksene nå at det på tide å tenke på andre enn seg selv også.

Anonymkode: e1f6d...c82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville slengt med en liten sjokolade ellerno, så blir det litt mer stas å "pakke opp" den veldedige gaven. Støtter forslaget ellers. :)

Anonymkode: a9cea...132

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sånne ungdommer i familien. Jeg har pleid å gi aftershave til gutten og sminkegreier til jenta. Forseglet så de kan bytte. 

Anonymkode: 2a505...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 7.11.2019 den 23.51, funginger skrev:

Jeg har ikke gitt gave til mine søskenbarn noen gang, jeg.🤷‍♀️

Samme her, når jeg tenker meg om, har jeg kun sett dem to ganger på tjue år også. I to begravelser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilke veldedige formål kan det tenkes at de ville ha støttet om de selv måtte ha valgt?

Anonymkode: f3297...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan synge denne sangen her:

No har e spydd på gølvet og e har spydd på tre

Og e har dengt opp kjerringa og e har vrikka kne

No sit e her og kviler og drekker på ein øl

Mens unga går og sutrer for nissen har blitt full

Da blir det god julestemning 🎄😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkens nødhjelp har mye fine «gaver».

Gi en geit til jul-kampanjen ble godt mottat hos oss iallefall.

Anonymkode: f37fa...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Hvilke veldedige formål kan det tenkes at de ville ha støttet om de selv måtte ha valgt?

Anonymkode: f3297...104

Ingen.

Nå er julegavene i boks! (Bokstavelig talt, de ligger i en boks og venter på jul.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...