Gå til innhold

Flytte til Bergen - hvor?


Flodhestane

Anbefalte innlegg

På 7.11.2019 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om finn.no/ https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?q=bergen

Hvor du kan flytte er helt avhengig av hva du trenget/ønsker av størrelse og boform, hvor mye penger du kan legge på bordet i forhold til kjøp/leie, og hva som finnes i markedet.

Spørsmålet ditt er like rundt som det berømmelige spørsmålet om hvor langt ett tau er. 

Anonymkode: d10ba...efc

Skjønner du ikke at når hun spør her inne så får hun personlige svar der brukere beskriver områdene og hva de synes om de forskjellige? Det finner du ikke ved å søke på Finn. Selvsagt påvirkes hva man kjøpe av hvor mye penger man kan legge på bordet, men man kan være heldig og finne en leilighet eller et hus som passer, selv i et strøk med mye dyre eiendommer.

Anonymkode: 1e894...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker Kronstad selv, men min søster som hadde små barn da de bodde der måtte flytte fordi barne utviklet astma pga dårlig luftkvalitet om vinteren. Det et også noe å tenke på. 😊

Jeg digget å bo i Starefossen da jeg jobbet på Haukeland. Hele Kalfaret, og oppover til Landås og Natland vil jeg tro er helt topp. Nært Ulriken og masse turområder, og masse skoler/barnehager. 

Nå bor jeg i ytre Sandviken (Øyjorden)  og digger det. Her er verdens beste turmuligheter, samt gode kollektivmuligheter. Men, hadde jeg hatt råd hadde jeg bosatt meg på Kalfaret/Starefossen altså.  

Anonymkode: 7eec3...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor like ved brann stadion, og her er det veldig fint. Godt miljø og nært Haukeland sykehus. 

Prisene er imidlertid ganske høye her. 

Vi bor på bybane- siden, men hørt bare bra om området generelt. Andre siden av stadion er nærmere Haukeland, men også vi hadde gått dit på under 20 minutter. 

Ellers ville jeg gått for Landås, men holdt meg unna Adolph Bergsvei, som nevnt. Det er imidlertid kun en gate. Jeg har bodd i paralellgate fra den veien, og det var fint og rolig strøk. Strengt talt er det ikke hele gaten som fremdeles har litt bråk, kun ett bygg, hvor det er ganske mange kommunale boliger. Området i seg selv er nå rolig, og de fleste i det ene bygget er nå barnefamilier. Gaten har kanskje beholdt et rykte som ikke er helt fortjent lenger. 

Kronstad og Wergeland er også bra, men Wergeland litt kronglete angående kollektivt til Haukeland kanskje, og litt lengre å gå. 

Anonymkode: 881ba...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllingsdalen har direktebusser til Haukeland. Frem til de får bybane i Fyllingen er det ganske god buss tilbud til byen. Også går det busser til HUS fra byen hele tiden. Barnehagedekningen i Fyllingsdalen er bra. Jeg ville holdt meg borte fra deler av Kronstad. Nå når det er kaldt og klart ligger smog som et lokk over store deler av Kronstad og Wergeland.  

Anonymkode: 9a508...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyllingsdalen har direktebusser til Haukeland. Frem til de får bybane i Fyllingen er det ganske god buss tilbud til byen. Også går det busser til HUS fra byen hele tiden. Barnehagedekningen i Fyllingsdalen er bra. Jeg ville holdt meg borte fra deler av Kronstad. Nå når det er kaldt og klart ligger smog som et lokk over store deler av Kronstad og Wergeland.  

Anonymkode: 9a508...4fa

Det er et par dager i året. Hadde valgt Krokstad fremfor Fyllingsdalen. 

Anonymkode: db0ad...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2019 den 9.51, AnonymBruker skrev:

Wooow, tusen takk altså 🤩 Kjempesnilt at du tok deg bryet! Kjempenyttig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag. Har falt på at vi nok ville trives best rundt paradis/hop/nesttun/skjold. Nær bybanen, men ikke midt i sentrum. Men ikke lett å finne noe passende der, annet enn at vi likte et av husene som var til salgs. Men det føles som et risikoprosjekt å kjøpe noe for 3 år 😐

Endret av Flodhestane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett inn annonse selv, under ønsket leid😊 Særlig siden dere har hund

Anonymkode: d1a9f...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksevåg er undervurdert. Det går direktebuss til Haukeland, og ellers så har du to busser som kjører direkte til sentrum mange ganger i timen. Damsgård skole er helt ny, og det er mange barnehager i området. Og geniale turmuligheter som Damsgårdsfjellet, Løvstakken, Løvstien, Holefjellet osv. Det er også billig å leie på Laksevåg i forhold til mange andre plasser. :)

Anonymkode: acc32...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal jobbe på Haukeland sykehus, er det best å bo i nærhet. Ikke bo nord for Bergen (trafikken dit er jævlig om man kjører fra Åsane). Lang kø til Haukeland ved Danmarksplassen (og litt trafikkaos ved sykehuset pga ombygging). Regner med at det er like ille fra Bergen Vest og Fana (har ikke prøvd det selv).

Hvis jeg har dårlig råd, ville jeg ha valgt Landås (pga pris og kort avstand, ingen bompenger til Haukeland). Bedre råd, Nattland eller Sædalen (pga bedre for familier, nye skoler / barnehager, natur, osv...),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Flodhestane skrev:

Takk for mange gode forslag. Har falt på at vi nok ville trives best rundt paradis/hop/nesttun/skjold. Nær bybanen, men ikke midt i sentrum. Men ikke lett å finne noe passende der, annet enn at vi likte et av husene som var til salgs. Men det føles som et risikoprosjekt å kjøpe noe for 3 år 😐

Det er ikke risiko å kjøpe noe i nærheten av bybanen. Men ikke så lett å finne noe på skjold da det er veldig populært område. 

Anonymkode: db0ad...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...