AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Del Skrevet 6. november 2019 Hvis barnet er normal utviklet og det er ingenting som tyder på at barnet er påvirket, men bv påstår likevel at det er dårlig omsorgsevne hos mor, er det virkelig grunn til å ta fra mor barnet? Anonymkode: 61a58...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #2 Del Skrevet 6. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet er normal utviklet og det er ingenting som tyder på at barnet er påvirket, men bv påstår likevel at det er dårlig omsorgsevne hos mor, er det virkelig grunn til å ta fra mor barnet? Anonymkode: 61a58...417 Ja, eller hjelpe mor. Skadene på barnet kan komme senere. Anonymkode: 8fad5...d4b 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Del Skrevet 6. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, eller hjelpe mor. Skadene på barnet kan komme senere. Anonymkode: 8fad5...d4b Hvilken hjelp kan hun få da? Barnet er 4 år. En normal 4 åring. Bekymringen kom fra barnets far som ville ødelegge for mor Anonymkode: 61a58...417 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #4 Del Skrevet 6. november 2019 BV er vel i bildet av en grunn? Så noen må jo ha meldt fra om noe? Hvis det er snakk om omsorgsovertakelse, så er det alvorlig omsorgssvikt da. BV vil jo helst iverksette tiltak og bidra med hjelp. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #5 Del Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilken hjelp kan hun få da? Barnet er 4 år. En normal 4 åring. Bekymringen kom fra barnets far som ville ødelegge for mor Anonymkode: 61a58...417 Men hvorfor mener BV at det ikke er god omsorgsevne fra mor? Det er en grunn til det. De hører ikke på får her uten å gjøre undersøkelser. Er det rus i bildet? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 6. november 2019 #6 Del Skrevet 6. november 2019 Hvem sier at barnet har normal utvikling? Bv, mor eller andre? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #7 Del Skrevet 6. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken hjelp kan hun få da? Barnet er 4 år. En normal 4 åring. Bekymringen kom fra barnets far som ville ødelegge for mor Anonymkode: 61a58...417 Hun kan få hjelp til å bli en bedre mor. Hvis bekymringen ikke er reell vil jo bv opptage det. Anonymkode: 8fad5...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #8 Del Skrevet 6. november 2019 10 minutter siden, SoWhat? skrev: Men hvorfor mener BV at det ikke er god omsorgsevne fra mor? Det er en grunn til det. De hører ikke på får her uten å gjøre undersøkelser. Er det rus i bildet? Kjenner ikke til hele situasjonen. Det er en gammel kollega av meg som har fått det over seg. Ser barnet og mor hver eneste dag og de går i samme bhg også. Så ser absolutt ingenting i veien med hverken mor eller barnet. Far derimot... Anonymkode: 61a58...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lightblond Skrevet 6. november 2019 #9 Del Skrevet 6. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kan få hjelp til å bli en bedre mor. Hvis bekymringen ikke er reell vil jo bv opptage det. Anonymkode: 8fad5...d4b Trude lobben som ble fratatt barnet spurte også bv om å bli en bedre mor. Da tok de barnet i fra henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Del Skrevet 6. november 2019 12 minutter siden, Kaisada skrev: Hvem sier at barnet har normal utvikling? Bv, mor eller andre? Barnehage, helsestasjon og fastlege Anonymkode: 61a58...417 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Del Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, Lightblond skrev: Trude lobben som ble fratatt barnet spurte også bv om å bli en bedre mor. Da tok de barnet i fra henne... Har du egentlig lest dommen? Der går det frem at hun ville ta abort i 28. svangerskapsuke. Barnet var underernært, mødrehjemmet måtte be henne om å mate ungen, og sitte vakt for å passe på at hun gjorde det. Hun ga også uttrykk for avsky for barnet. Anonymkode: d013b...3f2 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #12 Del Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjenner ikke til hele situasjonen. Det er en gammel kollega av meg som har fått det over seg. Ser barnet og mor hver eneste dag og de går i samme bhg også. Så ser absolutt ingenting i veien med hverken mor eller barnet. Far derimot... Anonymkode: 61a58...417 BV har nå iallefall konkludert med det? Alt syns ikke utenpå. Er det rus i bildet, så kan barn være uten tegn på noe galt. Men de lever utrygt, og det kan oppstå veldig farlige situasjoner om foreldre er ruset. Og de kan misbruke i skjul. Men vet jo ikke hva dette er da. Men BV ville ikke konkludert med det uten grunn... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lightblond Skrevet 6. november 2019 #13 Del Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du egentlig lest dommen? Der går det frem at hun ville ta abort i 28. svangerskapsuke. Barnet var underernært, mødrehjemmet måtte be henne om å mate ungen, og sitte vakt for å passe på at hun gjorde det. Hun ga også uttrykk for avsky for barnet. Anonymkode: d013b...3f2 Nei, dommen har jeg ikke lest. Leste bare det som stod i Dagbladet. Leste også at barnet var underernært, men leste også at det er bv som mente det, papirene fra helsestasjonen sa noe annet, at barnet gikk opp i vekt mens barnet var hos mor. Eller har jeg blandet saken med en annen sak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #14 Del Skrevet 6. november 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: BV har nå iallefall konkludert med det? Alt syns ikke utenpå. Er det rus i bildet, så kan barn være uten tegn på noe galt. Men de lever utrygt, og det kan oppstå veldig farlige situasjoner om foreldre er ruset. Og de kan misbruke i skjul. Men vet jo ikke hva dette er da. Men BV ville ikke konkludert med det uten grunn... Jeg håper at de får hjelp iallfall. Nei, det er ikke alt som syns utenpå. Nei, rus er det ikke der så vidt jeg vet. Man har hørt mye rart om bv da. Og det er derfor jeg lurer. Kanskje det har skjedd urett mot henne. At bv konkludere med «dårlig omsorgsevne» bare for å ta barnet? Aner ikke. Anonymkode: 61a58...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #15 Del Skrevet 6. november 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet er normal utviklet og det er ingenting som tyder på at barnet er påvirket, men bv påstår likevel at det er dårlig omsorgsevne hos mor, er det virkelig grunn til å ta fra mor barnet? Anonymkode: 61a58...417 Så enkel er ikke verden at noen på bakgrunn av så lite info kan besvare hva barnevernet og sakkyndige beslutter i en omsorgssak. En må jo virkelig lure på hvordan du mener noen skal kunne svare deg saklig. Anonymkode: 1b1b0...b30 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #16 Del Skrevet 6. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så enkel er ikke verden at noen på bakgrunn av så lite info kan besvare hva barnevernet og sakkyndige beslutter i en omsorgssak. En må jo virkelig lure på hvordan du mener noen skal kunne svare deg saklig. Anonymkode: 1b1b0...b30 Fair enough... Anonymkode: 61a58...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. november 2019 #17 Del Skrevet 6. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper at de får hjelp iallfall. Nei, det er ikke alt som syns utenpå. Nei, rus er det ikke der så vidt jeg vet. Man har hørt mye rart om bv da. Og det er derfor jeg lurer. Kanskje det har skjedd urett mot henne. At bv konkludere med «dårlig omsorgsevne» bare for å ta barnet? Aner ikke. Anonymkode: 61a58...417 Nei. De "tar ikke bare barn" Du kan seriøst ikke tro det! Det er mange skjulte rusmisbrukere, så tenker at det er sannsynlig om alt er tilsynelatende bra. For de er ikke nødvendigvis dårlige foreldre! Det er at krisesituasjoner kan oppstå hvor de ikke klarer å handle riktig og rasjonelt fordi de er påvirket. Og derfor lever barna for utrygt. Men uansett hva det er så er jeg enig ned deg i at jeg håper hun får hjelp! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #18 Del Skrevet 6. november 2019 11 minutter siden, SoWhat? skrev: Nei. De "tar ikke bare barn" Du kan seriøst ikke tro det! Det er mange skjulte rusmisbrukere, så tenker at det er sannsynlig om alt er tilsynelatende bra. For de er ikke nødvendigvis dårlige foreldre! Det er at krisesituasjoner kan oppstå hvor de ikke klarer å handle riktig og rasjonelt fordi de er påvirket. Og derfor lever barna for utrygt. Men uansett hva det er så er jeg enig ned deg i at jeg håper hun får hjelp! I dagens samfunn og det som kommer frem i media, så forstår jeg at folk er bekymret. Det er jo flere advokater og psykologer som mener foreldre mister omsorgen på tynt grunnlag idag. Litt synd at det er blitt sånn. Anonymkode: 61a58...417 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #19 Del Skrevet 6. november 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner ikke til hele situasjonen. Det er en gammel kollega av meg som har fått det over seg. Ser barnet og mor hver eneste dag og de går i samme bhg også. Så ser absolutt ingenting i veien med hverken mor eller barnet. Far derimot... Anonymkode: 61a58...417 Vel.. Alle som kjenner mamma vil beskrive henne som en god mor. Litt for overbeskyttende ville noen sagt, men ikke noe alarmerende. Jeg ble beskrevet som sjenert, men det så folk på som normalt. Lite viste de om hva hun gjorde innenfor husets fire vegger og at sjenertheten min heller kom av at jeg ikke stolte på voksne. Innenfor huset vegger kunne mamma holde lange foredrag for meg om hvorfor hun hatet meg. At jeg var årsaken til at livet hennes var forferdig og at det var min skyld at hun ville dø. Hun kunne straffe meg med å nekte meg mat og søvn. Hadde jeg fortalt dette til nermeste omgangskretsen hennes ville alle fått sjokk og jeg er sikker på at en god del ikke hadde trodd på meg en gang. Så denne kollegaen din kan være en helt elendig omsorgsperson uten at det synes utvendig. Anonymkode: 0a86a...b9f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #20 Del Skrevet 6. november 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: BV er vel i bildet av en grunn? Så noen må jo ha meldt fra om noe? Hvis det er snakk om omsorgsovertakelse, så er det alvorlig omsorgssvikt da. BV vil jo helst iverksette tiltak og bidra med hjelp. Barnevernet er ivrige etter å lete etter feil og gjerne lage historier. Kanskje konstruere situasjoner for å lage en grunn til å ta barn fra foreldrene. I flere år har VG og Dagbladet tatt frem saker i offentligheten og avdekket alvorlig svikt i bv systemet. VG har avdekket grov korrupsjon. Det beste er å lese seg opp før man sier her at barnevernet vil bidra med hjelp. For det er mange som vet at det ikke er tilfellet. Anonymkode: f745a...b92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå