Gå til innhold

Helene sjekker inn 2019..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns disse ungdommene er skikkelig modige, tenk for en sårbar situasjon dem er i. 
"Helene sjekker inn" er en veldig fin og viktig doku-serie som viser det ekte livet. 
Helene er også tøff, jeg hadde vært livredd for å stille feil spørsmål eller "presse" meg på. 

Gleder meg til fortsettelsen! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tortillas skrev:

Syns disse ungdommene er skikkelig modige, tenk for en sårbar situasjon dem er i. 
"Helene sjekker inn" er en veldig fin og viktig doku-serie som viser det ekte livet. 
Helene er også tøff, jeg hadde vært livredd for å stille feil spørsmål eller "presse" meg på. 

Gleder meg til fortsettelsen! 

Hun stiller mange "feil" spørsmål, men det er vel kanskje også litt av poenget med serien. 

Anonymkode: b40cc...8dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke synes denne serien er så fantastisk? 

Anonymkode: 5b709...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun stiller mange "feil" spørsmål, men det er vel kanskje også litt av poenget med serien. 

Anonymkode: b40cc...8dd

Ja, og presse seg på gjør hun definitivt. 

Anonymkode: 4a967...57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun stiller mange "feil" spørsmål, men det er vel kanskje også litt av poenget med serien. 

Anonymkode: b40cc...8dd

Det er kanskje poenget at det ikke skal være så faglig, men mere folkelig sånn at vanlige folk både forstår og kan kjenne seg igjen. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og presse seg på gjør hun definitivt. 

Anonymkode: 4a967...57e

Nå er det jo avklart på forhånd med de som er med, så de er jo klar over at hun vil oppsøke de i løpet av de dagene hun er der. Hun trakk seg fort unna igår når han gutten ga tydelig uttrykk for at han ikke ville filmes. 

Anonymkode: 0c0da...7a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke tenker på at de må forholde seg til Vær varsom-plakaten når de sender/skriver ting om personer i sårbare situasjoner, og at mye kanskje er klippet bort 😉 Taushetsplikten står jo veldig høyt. Man kan ikke sende noe uten å få godkjennelse fra de det gjelder.

Anonymkode: 7fe54...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hun programlederen fremstår som temmelig dømmende, til å være en person som skal flytte inn og bo blant masse forskjellige folk med alle mulige slags utfordringer.       

Anonymkode: 80bd1...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som ikke synes denne serien er så fantastisk? 

Anonymkode: 5b709...388

Jeg også

Anonymkode: e8ba1...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger serien. Synes det er spennende å få et innblikk hvordan de har det.

Anonymkode: a652e...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som ikke synes denne serien er så fantastisk? 

Anonymkode: 5b709...388

Syns den er veldig bra 👍 Selv om jeg innimellom føler hun Helene bommer litt med spørsmålene/væremåten sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes hun programlederen fremstår som temmelig dømmende, til å være en person som skal flytte inn og bo blant masse forskjellige folk med alle mulige slags utfordringer.       

Anonymkode: 80bd1...e49

Hun er ikke det. Hun fremstår slik som programleder pga at folk med fordommer skal kunne bli litt mer tolerante. 

Anonymkode: f34f4...97c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Hvordan og hvorfor mener du at de ansatte burde være flinkere med grensen mellom personlig og privat? 

Anonymkode: b029a...78e

Kanskje litt klønete formulert. Det jeg mener er at forholdet har lett for å bli for personlig, at ungdommene blir litt for knyttet til de som jobber der. Man skal selvsagt gi og ta i et slikt forhold, men det er en hårfin grense der, man skal ikke være for upersonlig heller. Som hun ene som hadde ei av de som jobbet der som sin viktigste person i livet. Dette er selvsagt fint, men det er likevel viktig å tenke på at man kan ødelegge den terapeutiske hensikten med forholdet. Det er i strid med kravet om omsorgsfull og forsvarlig helsehjelp dersom man skaper for nære og personlige relasjoner med pasientene, men jeg skal ikke si noe ut i fra det lille vi så. Synes bare det var i grenseland :)

Anonymkode: 33caa...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...