Grooo Skrevet 25. mai 2005 #1 Del Skrevet 25. mai 2005 Har lovet å ta med søstern på flytur i sommer, men vi klarer ikke bestemme hvor vi vil... Noen krav/ønsker: -Må ha rent og pent hotell med røyk/dyrefritt rom, hun er veldig allergisk... -Må være greit å shoppe klær til en ok pris, jeg har slanket meg masse og trenger ny garderobe! -Må være muligheter for å vite (ganske) sikkert hva vi spiser, hun har som sagt allergi og skal ikke ha for mye mat med melk eller for sterk mat... -Noe å se/oppleve som er morsomt for en fjortenåring, ikke bare shopping og "trøtte" severdigheter... -Ikke lenger enn tre-fire timers flytur, og turen skal være mulig å gjennomføre på 5-6 dager uten at vi føler vi er der for kort tid.. -Er ikke sol & sommer vi er ute etter, det satser vi på at det blir i Norge før og etter turen... Noen som klarer hjelpe oss å komme opp med ett annet svar enn Glasgow? Vi ender bare opp med det hele tiden vi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 25. mai 2005 #2 Del Skrevet 25. mai 2005 Praha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tequilagirl Skrevet 25. mai 2005 #3 Del Skrevet 25. mai 2005 Amsterdam? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 25. mai 2005 Vi var i Amsterdam på familieferie for tre-fire år siden. Fikk ikke noe godt inntrykk av byen så det frister ikke til gjentagelse... Praha kanskje ja... Hm... Men jeg mener å ha lest ett sted her at det er innmari varmt der i juli, og at det kryr av turister..?? (Glemte å si i første innlegget at det er andre halvdel av juli som det er aktuelt å reise...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 25. mai 2005 #5 Del Skrevet 25. mai 2005 London eller Dublin ? Masse salg på klær i juli der. Endel greie attraksjoner å se på. Ikke for varmt. Alt slags mat! Tallin eller Krakow? Billig iallefall! Har ikke vært der, men lyst til å dra dit. Budapest? Var der selv i juli for 2 år siden, litt varmt,men ikke for varmt. Endel folk, men ikke for mye! Billig! Alle vanlige butikker. Veldig koselig by med masse herlige cafeer. Barcelona/Milano el? Mye å shoppe, kanskje litt varmt i juli! Det er jo MANGE plasser å dra:-) Hvis det er storbyer dere har tenkt å dra til, så er det vel salg de fleste plasser i juli, man finner stort sett mat fra alle verdenskanter og det bruker være litt å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 25. mai 2005 #6 Del Skrevet 25. mai 2005 -Noe å se/oppleve som er morsomt for en fjortenåring, ikke bare shopping og "trøtte" severdigheter... Det ønsket synes jeg begrenser mulighetene litt. Vil tro Paris (mulighet for tur til Euro Dinsey) eller London (mulighet for nesten alt mulig) kan funke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare innom Skrevet 25. mai 2005 #7 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei! Tror London er et godt alternativ! Her er det ypperlige shoppingmuligheter, alt fra den kjente gata Oxford Street med uendelig store butikker med flere etasjer, et eksempel er Top Shop. Her er jeg sikker på dere kommer til å like dere. Og det finnes markeder som Covent Garden hvor man kan finne mye fint hvis man leter... Ting som er gøy og oppleve/se, og som er et "must" er jo f.eks. Big Ben, Hard Rock Cafe, Madame Tussauds (Brad Pitt står her), London Eye, Tower Bridge. Dere må ringe fra en rød telefonkiosk, og kjøre rød dobbeltdekker Å se på musical er jo en ting å gjøre i London. Når jeg var der så jeg "Chicago", og selv om jeg vanligvis ikke er av den "musikalske typen" så var hele greia en opplevelse! Ta dere en tur i en av de mange parkene i byen og nyt stillheten i forhold til i resten av byen! I London er det ihvertfall masse dere begge kan glede dere over! Sånn at dere begge koser dere på tur og opplever gøye ting! Håper dere finner ut av det, og at dere får en super tur! Håper vi får vite hvor turen går!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare innom Skrevet 25. mai 2005 #8 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei! Tror London er et godt alternativ! Her er det ypperlige shoppingmuligheter, alt fra den kjente gata Oxford Street med uendelig store butikker med flere etasjer, et eksempel er Top Shop. Her er jeg sikker på dere kommer til å like dere. Og det finnes markeder som Covent Garden hvor man kan finne mye fint hvis man leter... Ting som er gøy og oppleve/se, og som er et "must" er jo f.eks. Big Ben, Hard Rock Cafe, Madame Tussauds (Brad Pitt står her), London Eye, Tower Bridge. Dere må ringe fra en rød telefonkiosk, og kjøre rød dobbeltdekker Å se på musical er jo en ting å gjøre i London. Når jeg var der så jeg "Chicago", og selv om jeg vanligvis ikke er av den "musikalske typen" så var hele greia en opplevelse! Ta dere en tur i en av de mange parkene i byen og nyt stillheten i forhold til i resten av byen! I London er det ihvertfall masse dere begge kan glede dere over! Sånn at dere begge koser dere på tur og opplever gøye ting! Håper dere finner ut av det, og at dere får en super tur! Håper vi får vite hvor turen går!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tallinn Skrevet 26. mai 2005 #9 Del Skrevet 26. mai 2005 Henger meg også på forslagene London og Glasgow. Supre byer begge to!!! Kan ellers anbefale Tallinn. En europeisk by (sikker mat, rent, nært) men samtidig litt spesiell. Mener å huske at det fortsatt er relativt billig der og at de har "importert" en del finske og svenske shoppingsenter slik at du får mange av de samme klærne der som her, men billigere........ Det eneste minus med Tallinn er at jeg ikke vet om det er noe morsomt for en fjortis der. Nå vet ikke jeg så mye om hva som er morsomt for en fjortis, men..... Hva har hun lyst å gjøre da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 26. mai 2005 #10 Del Skrevet 26. mai 2005 Det ønsket synes jeg begrenser mulighetene litt. Vil tro Paris (mulighet for tur til Euro Dinsey) eller London (mulighet for nesten alt mulig) kan funke. Helt enig! To byer med mulighet for shopping og alle mulige tenkelige aktiviteter. Ettersom det er viktig å vite hva som er i maten er det kanskje lettere med London ettersom det er lettere med språket (hvis du ikke er god i fransk da...). Jeg var selv i London da jeg var 11 og i Paris da jeg var 16 (med familien), og jeg likte begge byene veldig godt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tequilagirl Skrevet 26. mai 2005 #11 Del Skrevet 26. mai 2005 Køben med tivoli er jo også en mulighet da, men kanskje ikke så eksotisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesøstern på 14 Skrevet 27. mai 2005 #12 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg vil til London!!!!!!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesøstern på 14 Skrevet 27. mai 2005 #13 Del Skrevet 27. mai 2005 Men.... Hva kan man gjøre der??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesøstern på 14 Skrevet 27. mai 2005 #14 Del Skrevet 27. mai 2005 Men.... Hva kan man gjøre der??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2005 #15 Del Skrevet 27. mai 2005 DFDS til København Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. mai 2005 #16 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg vil til London!!!!!!!! :-) Men.... Hva kan man gjøre der??? Tja, man kan ta en tur i the London Eye, eller besøke Madame Tussauds vokskabinett. Hvis du liker musikk kan du handle cd'er på His Masters Voice og du finner en av de, om ikke den, største bokhandelen i Europa der. Du kan ta en sightseeingtur på en rød doubledecker og gå på musical. Egentlig er det veldig mye å gjøre i London - både for store og små! God tur til dere, uansett hva dere velger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 28. mai 2005 Som dere ser har vi bestet oss for London, tusen takk for mange gode tips og idéer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå